Mooiste eiland van Europa?

06-05-2011 16:51 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wil graag in september een weekje weg met een vriendinnetje. We zijn allebei geen party types en gaan met name voor natuurschoon. Liefst een prachtig eiland. Wat vinden jullie het mooiste eiland van europa en waarom?

Groetjes, Linda
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Groot Britannie, vooral het noordelijke gedeelte, maar dat bedoel je vast niet
IJsland!

Vanwege de prachtige ongerepte natuur!
Mij lijken de Azoren erg mooi en niet zo toeristisch (hoort bij Portugal)
Samos
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De Kanaaleilanden. Fijn klimaat, lekker shoppen, lekker eten, natuurschoon, geen party eilanden maar toch gezellig, lekker dichtbij, makkelijk om van het ene eiland naar het andere te komen.
Ik ken niet alle Europese eilanden, maar Guernsey vond ik mooi, en prettig klein. Mooi en groot, en helaas nog nooit geweest: Ierland!
Isle of Skye (Schots eiland) prachtige natuur!
Vlieland, gegarandeerd geen parties daar.
IJsland ben ik al geweest. Prachtig idd. Zoek meer iets warms. Slippers en zomerjurkjes en rust en prachtige natuur. :-)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Santorini!

Een vulkaan eiland, met zwarte stranden en de mooiste zonsondergangen.

En hier vind je echte Griekse 'plaatjes'

Gemiddeld 25 graden op de Azoren in september:

http://www.azoren.nl/informatie/achtergrond/klimaat/
La Palma
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
anoniem_113000 wijzigde dit bericht op 06-05-2011 17:05
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Corisca, hoort bij Frankrijk.
Corsica, prachtige natuur, mooie strandjes en heerlijke sfeer. Echt een aanrader, wil graag nog eens terug.
Terschelling
Sardinië, Sardinië, Sardinië en Schiermonnikoog
Sicilie.......................... en het eten daar...............................
Voor de kust van Zweden, bij Stocholm, verhuren de particuliere eigenaren hun kleine, verder onbewoonde eilandjes. Huis erop, boot erbij. Privacy gegarandeerd!
Ja ja, nu weet ik het wel!
Azoren, absoluut.

Prachtige eilanden, je hebt er van alles. Prachtige bloemen, stranden, watervallen en dieren. Zeker niet touristisch, vriendelijke bevolking, lekker eten en een heerlijk klimaat. Echt een aanrader!
Ik ben naar de volgende eilanden geweest:

La palma, mooie natuur echter geschikt voor een actieve vakantie je kunt er veel wandelen/genieten van de natuur.

Madeira: Mooie natuur, echter vindt ik persoonlijk la palma mooier.

Azoren: ik ben op het eiland Sao migauel. Wij zaten midden tussen de mensen die daar woonde, totaal afgesloten van de buitenwereld. Erg mooi eiland, echter heb hier wel een auto nodig, anders kom je nergens.
Chios!

Mooie stranden, leuke plaatsjes, mooie natuur en niet echt een party eiland...
Samos, Naxos en Paros, allemaal leuk. Elba en Mallorca vind ik ook aan te raden.
Lanzarote!

Lanzarote heeft een kunstenaar gehad, Cesar Manrique, die hele mooie dingen op het eiland heeft gedaan. Je kunt er een echte vulkaan bezoeken, grotten, een villa/museum in een grot, een hele mooi cactus-tuin, een wijngaarde, leuke haventjes, leuke boulevards, duiklessen voor beginners, strand, shoppen. Je kunt je daar makkelijk een week of 10 dagen amuseren. Lanzarote is het rustigste eiland van de kanarische eilanden denk ik, geen megadisco's of grote hoteltorens. Een huurauto is wel noodzakelijk, maar het verkeer is heel rustig daar. Als je gaat weet ik nog een goed hotel, best wel chic, heel schoon, aardig personeel en een buffet! Wow!

http://www.lanzarotevacat ... ote_nl/cesar-manrique.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven