Welke boom is dit?

08-05-2011 17:30 25 berichten
Ik kom er niet uit met googelen, welke boom heb ik in de tuin?

Word knettergek van die groene trosjes die er steeds uitvallen en enorm plakken.

Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd, mijn terras is gelegen onder een immens exemplaar hiervan, en heb net de hele dag trosjes uit mijn haar/drinken/boek/kleren moeten plukken
Is het een plataan?
Nee, geen plataan, ik zie dat de vrucht verschilt.
een soort esdoorn misschien?

gewone esdoorn
De Noorse esdoorn?

Linkje
esdoorn...

linkje2
Kastanje
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Is dat er zo een waar die 'helikoptertjes' uitvallen? Die zaadjes met zo'n 'vleugeltje' er aan? Daar kijk ik namelijk ook op uit. Staat direct achter mijn balkon, en intussen groeien er mini boompjes in al mijn plantenbakken....
quote:Tickel schreef op 08 mei 2011 @ 17:42:

Kastanje

Het is beslist geen kastanje.

quote:Zarah schreef op 08 mei 2011 @ 17:43:

Is dat er zo een waar die 'helikoptertjes' uitvallen? Die zaadjes met zo'n 'vleugeltje' er aan? Daar kijk ik namelijk ook op uit. Staat direct achter mijn balkon, en intussen groeien er mini boompjes in al mijn plantenbakken....Dat is de Noorse esdoorn.
quote:sabrina73 schreef op 08 mei 2011 @ 17:41:

esdoorn...

linkje2Dat lijkt hem te zijn hè?!
quote:waranaka schreef op 08 mei 2011 @ 17:43:

[...]

Dat is de Noorse esdoorn.Aha, dankje. Nou, als iemand een stekje wil.
Geen helikoptertjes, maar ik denk wel dat het een soort esdoorn is. Alleen lees ik nergens dat die dingen zo gruwelijk plakken en belangrijker; hoe lang dat duurt.
quote:HEMAlover schreef op 08 mei 2011 @ 17:51:

Geen helikoptertjes, maar ik denk wel dat het een soort esdoorn is. Alleen lees ik nergens dat die dingen zo gruwelijk plakken en belangrijker; hoe lang dat duurt.totdat de bloesem weg is. maar het plakken kan ook van luizen komen die in de boom zitten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:HEMAlover schreef op 08 mei 2011 @ 17:51:

Geen helikoptertjes, maar ik denk wel dat het een soort esdoorn is. Alleen lees ik nergens dat die dingen zo gruwelijk plakken en belangrijker; hoe lang dat duurt.

Ik heb hier dezelfde boom, en ik begin nu de eerste helicoptertjes te zien. Dus binnen een paar dagen/weken heb je ze vast ook!

Ik hoop ook dat de helicoptertjes betekenen dat de plakkerige bloesems nu gaan verdwijnen.
quote:nlies schreef op 08 mei 2011 @ 18:01:

[...]

totdat de bloesem weg is. maar het plakken kan ook van luizen komen die in de boom zittenJa, de luizenplak komt er nog achteraan, dat herinner ik me van vorig jaar. Maar dat is lang niet zo erg als deze plak. Als ik door de tuin heb gelopen moet ik mijn schoenen echt uit doen en de dieren hebben last van de plakkers aan hun poten.
Esdoorn en ja die plakken. bloeien in april en mei en in de herfst krijg je leuke zaadjes die rondvliegen.
Maple Leaf!

Staat ook op de Canadese vlag.

Na nog een kritische blik zie ik dat er inderdaad helicoptertjes beginnen te groeien. Dat ze maar heel snel door mogen groeien!
Esdoorns krijgen heel mooie kleuren in de herfst
quote:aaaanne schreef op 08 mei 2011 @ 21:20:

Esdoorns krijgen heel mooie kleuren in de herfst Positivo . Dan ben ik weer weken blaadjes aan het rapen. Die boom is echt gigantisch. Dit huis is 12 meter hoog, de boom steekt er nog zeker 3 meter bovenuit (misschien wel 5).
Ik heb een ceder, dat is pas erg! Ook een meter of 15 hoog, met 7 maanden per jaar verlies van naalden... Misschien dat je je daar een beetje vrolijker van wordt...het kan altijd nog erger!!
Thanks plukdedag, leedvermaak helpt altijd! Ben benieuwd of de regen het proces heeft bespoedigd, dat ga ik vanavond eens even bekijken.
Ik vind de zaadjes nog daar aan toe, maar die mannen met stofzuigers die bijna dagelijks even buiten bezig zijn.

Volgens mij doen ze dat binnen ook niet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven