Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
Wat iemand hierboven ook zegt al is 1/3 van het verhaal de waarheid, het is wel verschrikkelijk !

Ik denk dat als iemand mijn geliefden iets aan zou doen, ik niet voor mezelf kan instaan ....
quote:Billie36 schreef op 09 mei 2011 @ 22:53:

De journaliste heeft toch wel gedegen research gedaan lijkt me..Jawel, ze heeft 30 vrouwen gesproken ( zei ze in DWDD) maar de echte namen zullen we vaak nooit weten. De verhalen vertellen ze volgens hun belevenis.
luister maar naar de voice over, het wordt heel voorzichtig en zuiver geformuleerd. Volgens willeke.
Zanne,

Je oordeel over die vrouw...die is ronduit gemeen. Heel gemeen.
Waarom nog een kind bij zo'n man??
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 22:54:

[...]

Die cirkel ken ik inderdaad niet. Die vrouw heeft wel een verantwoordelijkheid, haar kind. Ze had aan haar kind moeten denken in plaats van aan zichzelf.

Jezus, zeg je dit nou echt??? Ze heeft nooit liefde van haar moeder gehad, als je iets nooit hebt gekend hoe weet je het dan over te brengen? Als je nooit hebt geleerd dat je moeder voor haar kind zorgt, hoe leer jij het dan?

*Moet ineens aan die reclame denken, van kinderen voeden niet zichzelf op*
quote:Elisabeth schreef op 09 mei 2011 @ 22:58:

Zanne, ik vind wat jij zegt wat kort door de bocht. Ze zegt toch: ik was op zoek naar liefde. Dus dan hoop je dat iemand van je houdt lijkt me. Dus een relatie is logisch, ook al is het misschien net over met een ander (wat helemaal niet gezegd wordt in de docu maar ok). En dat heeft helemaal niks met verantwoordelijkheid en je kind te maken lijkt me. Dat heeft te maken met hetgeen ze zelf meegemaakt heeft.Dat snap ik, maar is geen excuus om die cirkel van geweld niet te doorbreken. Straks wordt zij nog zielig gevonden omdat ze iemand heeft vermoord.
x
quote:hipperdepip schreef op 09 mei 2011 @ 22:56:

Wie denkt dat zij (of hij?) een moord zou kunnen plegen?

Als iemand mijn kind zou misbruiken, kan ik zo goed als zeker zeggen dat ik diegene iets aan doe.

Langzaam en pijnlijk, met een bitter eind.Ik weet zeker dat ik het zou kunnen. Of ik het zou doen is een tweede, er zitten natuurlijk wel wat concequenties aan.
quote:meds schreef op 09 mei 2011 @ 22:57:

natuurlijk kan het, in theorie. Maar ik begrijp niet dat een drankverslaafde moordenares met een ongeloofwaardig verhaal klakkeloos zo wordt vertrouwdEens dat je het verhaal wel moet zien voor wat het is. Een eenzijdig verhaal van een alcoholiste (is dat zo? Ik heb het in ieder geval gemist). Dat maakt in mijn ogen echter niet dat niets van waar is. Tomatensoep zei dat volgens mij net heel goed. Al is er maar een kwart van waar....
Meds, is gezegd dat ze alcoholiste is?
@elisabeth dat is niet aan de orde, geen rechtzaak maar een programma
x
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:02:

Meds, is gezegd dat ze alcoholiste is?Ze heeft zelf gezegd dat ze veel is gaan drinken. Maar dat was bij haar eerste vriend, of dat ook altijd zo is gebleven is volgens mij niet duidelijk.
x
ja ze heeft gezegd dat ze aan de drank ging na haar huwelijk met man 1
quote:Zanne schreef op 09 mei 2011 @ 23:02:

Meds, is gezegd dat ze alcoholiste is?Dat heeft ze zelf gezegd. In de reconstructie zie je daar niets van terug.
x
En weer gaat ze een relatie aan.

Oke dat stukje dat ze alcoholiste was heb ik dan even gemist.
En weer gaat ze een relatie aan.

Oke dat stukje dat ze alcoholiste was heb ik dan even gemist.
Jezus iemand die ze echt vertrouwd, ja die gaat dood.
ze zegt dat ze een reden heeft om een moord te plegen maar het is maar zeer de vraag of dat De waarheid is. Ik geloof er echt geen biet van. Ze blijft maar zwanger worden van gewelddadige verkrachters
Ome Henk is via het balkon naar binnengeslopen?
Hoe kan het toch dat deze vrouw, steeds van die klootzakken tegen komt.
@elisabeth de maakster maak heel expliciet duidelijk dat het haar verhaal is. Ben wel benieuwd naar de feiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven