Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
He bah, krijg er zelf gewoon ook een naar gevoel van in mn buik :(

Volgende keer idd beter! En gelukkig sta je zelf ook achter de beslissing. Heb je ook een TTT gedaan? Anders weet je nu in ieder geval hoe het voelt, zo'n examen.
@ Groentje: Ik doe hetzelfde als jij, ik heb ook een pakket van 25 lessen gekocht. GA strax les 16 in.

Vrijdag heb ik mijn theorie, ik ben daar best zenuwachtig voor...

Ooh balen, mamalief! Ik hoop dat je de volgende keer slaagt!
Balen zeg mamalief!! Wat jammer :( op naar de volgende keer maar?

Groentje, welkom, goed dat je er eindelijk voor gaat. Zal wel een verademing zijn als je gewoon lekker je 3 kids in de auto kan zetten

JanneJip, beterschap

Ruza, veel rijplezier, komt vast goed

Elastiekje, fijn dat het rijden zo lekker gaat!
Ik heb vanavond voor het eerst op de snelweg gereden zonder lesautobordje bovenop hahaha. Best eng nog! Vooral omdat ik r ond half 6 in de spits reed. Ik merkte heel erg dat het stuur en de rem van mijn vriends auto veel gevoeliger zijn. Dus met invoegen ging ik vet snel opzij, heb mezelf even aangeleerd nu om dat rustiger te doen. Auto sloeg niet meer af gelukkig, na de eerste keer al niet meer. Nog heeeeel even en dan voel ik me vast een volwaardig autorijdster haha (nu nog een beetje als een kip zonder kop, rijd soms veel te hard per ongeluk )
Succes met je theorie vrijdag pimpel!
Mama, balen zeg! Dat je zenuwen je zo in de weg zitten (-herkenbaar!). Wellicht dat die zenuwen een volgende keer minder aanwezig zijn, omdat je nu in ieder geval weet hoe het gaat... Volgende keer beter!

Elastiek, is toch een stapje he, de eerste keer de snelweg op zonder L op de auto! Goed dat je het gedaan hebt!

Groentje, je zit goed hier, er zijn hier veel dames die "op latere leeftijd" begonnen zijn met rijden. Wat een vrijheid zeg, als je straks de 3 nakomelingen in de auto kunt zetten!
succes pimpel, met je theorie!
Dank je wel, elastiekje en rwoanne!

Kom net terug van t lessen en voor t eerst is mijn motor niet één keer afgeslagen, jeeeeeej . Binnenkort krijg ik even een andere instructeur en dan doen we al een soort van mini-proefexamen om te kijken hoe het dan gaat. En dan kan hij ook zeggen of ik in 25 lessen mijn rijbewijs kan halen of dat ik nog een paar lessen bij moet kopen.
Hoi,

Bedankt allemaal voor het warme welkom:-).

Ik ben ook benieuwd of 25 lessen voldoende is pimpel. Lijkt me zo weinig!

Doe jij ook de ttt?

Ik moet mij nog verdiepen in de theorie. Jullie nog tips en of adviezen? Cd -rom, boek, internet?
In het begin van je rijopleiding is het bijna nog niet te zeggen hoeveel lessen je nodig hebt voordat je af mag rijden.

Het technisch rijden, het rijden op zich dus, kan je binnen 5-10 lessen onder de knie hebben, maar dan komt het pas.

Rijden en kijken tegelijk, anticiperen, fouten van anderen opvangen, en zelfvertrouwen krijgen, en daar gaan de meeste lessen in zitten, het is niet in te schatten hoeveel lessen het in beslag gaat nemen voordat je dat onder de knie hebt.

Een rijinstructeur is geen psycholoog, dus hij of zij kan dat moeilijk inschatten.

Ik vind dat er teveel gehamerd wordt op de bijzondere verrichtingen.

Ik had bijvoorbeeld liever vaker het in en uitvoegen op de snelweg willen oefenen.

Hoewel we dit elke les deden, mocht het van mijn part best vaker in een les gebeuren.

Ik heb altijd zoiets gehad van de instructeur zal wel weten hoe hij het beste les kan geven, maar achteraf gezien, als ik het over zou mogen doen (niet dat ik dat wil, hahaha) zou ik mijn eigen lessen bijgestuurd hebben door aan te geven waar ik moeite mee heb en waar ik dus extra op zou willen oefenen, die instructeur kan dit natuurlijk ook niet ruiken, want soms gaat het in de praktijk goed, maar ben je er in je hoofd niet zo zeker van, en die onzekerheid neem je weg door veel te oefenen.

Communiceer dus met 'm, dat kan lessen schelen, en examens!

Tip voor theorie: haal het ANWB theorie en oefenboek, daar slaag je gegarandeert mee (ik de 1e keer)

Die cd-roms zijn leuk, maar stellen te vaak dezelfde vragen waardoor je de helft van de stof niet leert.

TTT moet je alleen doen als je erg zenuwachtig bent voor het examen of je verrichtingen te vaak verknald.

Het is net zo duur als een praktijkexamen, dus je kan net zo goed die poging wagen op je examen.
Hoi,

Ik ben op dit moment niet erg zenuwachtig. Vond mezelf eigenlijk wel goed bezig na een paar minuten. Ben wel mondig, dus vind wat je zegt wel een goede. Zeggen wat je moeilijk vind,of waar je graag extra mee wil oefenen.

Ik krijg een boek en cd rom volgens mij van de rijschool in bruikleen. Ik ga er wel snel mee bezig, want denk dat ik dat wel kan gebruiken, ook tijdens de lessen.

Pimpel, dat is wel een goed idee, een mini proef examen bij een andere instructeur. Succes!

Ruza, succes donderdag. Hier komt er ook een pauze tussen omdat er vakantie tussenzit. Laat je even weten hoe het gegaan is, na 3 weken niet rijden?

Mama lief, ben wel benieuwd welk autotje je gezien had? Dat was jij toch, met Willem? Ik heb gisteren ook zitten kijken naar een klein autotje voor mezelf. We hebben een grote 7 persoonsauto, maar vind ik niet zo handig in die priegelstraatjes bij ons.

Groetjes weer,
Gewoon proberen te rijden in die 7 persoons, ik ben na mijn examen meteen gaan rijden in onze Skoda, en Chevrolet van 5,70 lang en 2 meter breed, ging prima, hoe meer ervaring je opdoet na je examen, hoe beter, geeft je zelfvertrouwen echt een boost.

quote:rwoanne schreef op 05 mei 2011 @ 11:49:

Lisa, waarom kun je maar een rijbewijs krijgen voor een jaar? Moet je daarna opnieuw examen doen?!

Nou, omdat ik medicijnen heb. De psychiater vond dat ik maar een rijbewijs voor een jaar mocht. Waarschijnlijk om zijn portemonnee... Ik moet na dat jaar namelijk weer op gesprek bij hem en dat levert hem in amper een kwartier maarliefst 235 euro op... Ik vind het nog steeds bullshit. Net alsof ze na een jaar zeggen, goh jij krijgt nu echt geen rijbewijs meer....

Ben bovendien ook benieuwd hoe vaak ze me dat kunnen flikken, een rijbewijs voor een jaar geven. Lekker ieder jaar 26 euro eigen verklaring, 235 euro psychiater, ?? euro opnieuw rijbewijs aanvragen etc. Lekkere hobby

18 Mei heb ik ook nog een rijtest, maar dan met een andere instructeur omdat de mijne dan op vakantie is.. Ben er nu al zenuwachtig voor, met 2 vreemden in de auto :(
Groentje, je komt er vanzelf achter hoe het gaat. Sommige mensen rijden een geweldige eerste les, nemen een klein pakket maar blijken vervolgens moeite te hebben met kijktechniek en plannetje maken. Anderen rijden in het begin dramatisch, nemen een pakket van 40 lessen en zijn na 25 al klaar om af te rijden. We hebben hier een aantal dames gehad die na 25 lessen geslaagd zijn dus het is zeker mogelijk! Zet gewoon niet teveel tijddruk op jezelf en ga gewoon lessen. Je kunt beter 10 lessen meer nemen en echt goed rijden en zelsvertrouwen hebben dan doodsbang zijn als je vervolgens zelf moet rijden en onnodig ongelukjes veroorzaken.

Ik heb wel eens eerder 2 weken geen les gehad en vervolgens DRAMATISCH gereden. Maar dat zou ook kunnen komen door slaapgebrek de nacht ervoor. De dag erna reed ik namelijk prima.

Ik heb binnenkort ook weer zo'n mini-examen met andere instructeur. Voor de 2e keer dus(ik heb een RIS pakket)

Lisa, wat vervelend dat je dat elke keer moet doen!! Ben je zo veranderlijk dan?
Nee helemaal niet, daarom snap ik ook niet waarom ik maar een rijbewijs krijg voor zo'n korte periode. Hopelijk krijg ik dan dat jaar daarop het rijbewijs voor een aantal jaren..
Geldklopperij dus.
Ik was gewoon verbaasd over de schatting van het aantal lessen.

Van te voren heb ik duidelijk aangegeven dat het me eigenlijk niet zoveel uitmaakt of het nu 30 of 45 lessen zijn. Ik wil gewoon goed en veilig kunmen rijden en goed mee kunnen doen met het verkeer.

De instructuer moest wel lachen, daaraan kan je nou merken dat je wat ouder bent! De meeste van 18 rijden liever gisteren als vandaag. Ja, ik ook wel, maar ik moet het wel kunnen.

Zou dat nou komen door die 3 kleintjes?? Anaway, opnaar de volgende les.

Keep you posted!
Nee je hebt gewoon verstand! Dat autorijden is best gevaarlijk, vooral als je het niet goed genoeg onder de knie hebt. Ik zeg: better safe than sorry.
Ik baal vreselijk.

Net een nieuw examen aangevraagd, zat gratis in het lespakket wat ik (voor heel veel geld) had gekocht.

Ik zat al over mijn uren heen doordat ik twee uren reed en er lessen van 50 minuten in het pakket zaten maar nu blijkt dat ik voor dat gratis herexamen nog verplicht 8 lessen moet bijkopen!

Daar gaat mijn geld

Als ik dit van te voren had geweten dan had ik alles gewoon via mijn instructeur gedaan ipv dat all-in bedrijf met zijn zogenaamde all-in pakketten.

Ik baalde niet heel erg van het zakken omdat ik dacht gewoon nog een keer te kunnen maar dat het nog zo'n duur grapje werd dat wist ik niet.

Had ik het geweten dat had ik gister wel beter mijn best gedaan.

Tip: lees goed alle voorwaarden voordat je een lespakket koopt!
Nouja, mamalief! Wat een naaistreek!
Ja toch? Ik baal enorm, verdorie bijna zevenhonderd euro extra nu al met al!

Toch niet normaal?

En het was al best prijzig.
Ik had ook bij 30 al wel een poging kunnen wagen, maar oefenen oefenen oefenen heeft toch flink geholpen. Uiteindelijk na 45 in een keer geslaagd. Ik zie het echt als een diepteinvestering.

En mamalief, wat een naaistreek! Bij mij gooide de rijschool ook ineens het uurtarief omhoog, maar mijn instructeur heeft een factuur voor mij gemaakt met een andere datum (voor de overgangsdatum zeg maar) zodat ik nog tegen het oude tarief kon lessen, wel aardig. Hij is ook weggegaan bij zijn rijschool daarna om zelf iets te beginnen. Maar zie het net als ik ook maar als een diepteinvestering, nadat je het hebt gehaald ben je er voorgoed vanaf. Is misschien moeilijk nu maar uiteindelijk is het het waard!
Bij mij hebben ze ivm hoge brandstofprijzen het lesgeld verhoogd, maar mensen met een pakket blijven gewoon de oude prijzen gelden. Het was ook maar een verhoging van 0.50ct...
Bij mij met 4 euro per uur, vind ik wel een verschil met het oude tarief
Jee mamalief dat vind ik wel veel. Nu nog 700 erbij op??stond in de kleine lettertjes ofzo, die 8 lessen?

Ik betaal 38,50 per 60 minuten. Hier gekozen voor geen ttt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven