Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
*pakt popcorn en wat limonade en gaat er goed voor zitten.
anoniem_76352 wijzigde dit bericht op 30-03-2009 21:26
Reden: ptje erbij
% gewijzigd
O...gaaaaf! Ik pak een luie stoel en een whiskietje
oei, wat spannend en leuk!

ik ga binnenkort starten met lessen (had wat opstartproblemen) en zal dit topic in de gaten houden en bij grappige/leuke ontwikkelingen ook posten.
Leuk topic! Ook al ben ik op dit moment officieel even geen rijlesser: ik ben een paar maandjes gestopt omdat mijn geld op is. Maar ik ben wel zeer recent (vrijdag) voor de tweede keer gezakt en ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom autorijden me nou eigenlijk zoveel moeite kost, en ik ben natuurlijk heel geïnteresseerd in andermans rijlesverhalen, dus ik klets lekker mee
Ik ben afgelopen week geslaagd en, mijn hemel, wat ben ik blij dat ik van die vervelende lessen af ben . Ik had een hele leuke instructrice hoor, maar was er op het gegeven moment ook wel helemaal klaar mee. Dat mocht ook wel na zoveel lessen .

Succes!
Ik heb dit jaar 15 jaar m'n rijbewijs, maar m'n lessen staan me nog helder voor de geest. En niet omdat ik zo'n succes op de weg was.....

Voorbeeldje: Ik moet rechtsaf bij de verkeerslichten. Ik sorteer dus rechts voor. Het duurt best lang allemaal. De instructeur vraagt: 'Hoe laat moet jij straks thuis zijn?' Ik antwoord serieus: 'Vijf uur, hoezo?'. Hij: 'Dan denk ik niet dat je dat gaat redden'. Wat bleek, ik stond dus gewoon achter een rij geparkeerde auto's. Had totáál niet door dat er niemand achter het stuur zat, in de auto voor mij. Let wel; dit was NIET tijdens mijn eerste les.

Ben trouwens wel in één keer geslaagd.
whahahaaha

*k#t, m'n popcorn

Een vriendin van mij heeft met haar examen, een eigen weg gekozen-gemaakt ... over een rotonde, ze had de bloemen tussen de banden zitten (ook zij is geslaagt na die mislukte poging)
*zucht* wil er nu ff niks over kwijt

En dan ben ik, met mijn eveneens zelfbedachte manoeuvre die ik tijdens mijn examen opeens handiger/veiliger vond dan gewoon straatjekeren, toch gezakt...
Mmmm....ik ben in 1 keer geslaagd...ik rijd als een vent zeggen ze wel eens.

Vooral mijn vriendinnen, die zijn jaloers dat ik zoveel lef heb.
Het was vandaag best lekker weer

*probeerd dit topic uit haar geheugen te wissen*
quote:Supermerel schreef op 30 maart 2009 @ 22:53:

Het was vandaag best lekker weer

*probeerd dit topic uit haar geheugen te wissen* auto in puin gereden?
quote:queenfan25 schreef op 30 maart 2009 @ 21:57:

Een vriendin van mij heeft met haar examen, een eigen weg gekozen-gemaakt ... over een rotonde, ze had de bloemen tussen de banden zitten (ook zij is geslaagt na die mislukte poging)

Geweldig!! Ik had tijdens het afrijden m`n lichten niet aan, en ik me maar afvragen waarom iedereen toch zo tegen me knipperde??
Oi, wat een ramp was dat. Ik heb wel 3 rijscholen versleten en ben 5 keer afgereden. Toen ik dan eindelijk dat examen gehaald had, zei mijn instructeur heel ongelovig: Echt? Heb JIJ je rijbewijs gehaald?

Ik ben ook nog een keer aangereden tijdens een rijles en ben wel eens boos uit een lesauto gestapt, wat een naar mens was dat zeg.

Oh, en wel eens teruggekomen bij het examencentrum en dat ik zei: ik was m'n gordel vergeten...

Nee, 't was een drama, gelukkig voor pa haalde m'n zusje het in één keer, anders was die arme man failliet verklaard.
Leuk! Ik heb nu les. De eerste rij-instructeur en ik werkten niet zo heel goed samen (op één of andere manier kun je dus bij zoiets als rijles ook het slechtste in elkaar naar boven halen), dus na overleg heb ik nu alweer een tijdje les van een andere instructeur. En ik vind het eigenlijk hartstikke gezellig! Rijden gaat nu ook goed, de bijzondere verrichtingen zijn in ieder geval al binnen en de theorie ook .

En nu moet ik mijn rij-examen betalen.. en dat vind ik dan wel weer heel erg spannend (en duur!).
Vandaag theorie examen gedaan en gezakt met 1!!!!!!! foutje te veel aaaaaaaarrrgggg , Kan ik in Mei weer op......
quote:Lotte35 schreef op 30 maart 2009 @ 21:53:

Het duurt best lang allemaal. De instructeur vraagt: 'Hoe laat moet jij straks thuis zijn?' Ik antwoord serieus: 'Vijf uur, hoezo?'. Hij: 'Dan denk ik niet dat je dat gaat redden'. Wat bleek, ik stond dus gewoon achter een rij geparkeerde auto's.
World of Warcraft: Legion
Ik ben nogal laat met rijlessen omdat ik het niet nodig vond. kon alles met de fiets of OV af. Maar nu dus begonnen! Wat een stress! Vorige week eerste les ( wilde snelcursus, maar die kerel raadde dat af), en ik moet zeggen, het viel niet heel erg tegen. Behalve in het begin, paaltje geramd (was niet echt mijn schuld, instructeur lette niet op) en bijna een fietser voor z'n sokken gereden...Oeps. Ik rij in de hoofdstad en er is dus héél veel verkeer..Kunnen jullie een beetje soepel remmen en schakelen? Na het stoplicht heb ik wat moeite, zeker op een helling. Ook al een andere auto geramd die achter mij stond, omdat die auto het niet genoeg trok om vanuit z'n 1 de heuvel op te gaan. Wel al meteen op de snelweg!

Leuk om elkaar een beetje te steunen zo!
Ik heb al tien jaar mijn rijbewijs en sinds drie jaar ook zelf een auto. And I love it!! Echt, ik vond de rijilessen ook heel eng en soms best moeilijk (reed ook in de hoofdstad, heerlijk al die auto's, taxi's en trams). Ben wel in 1x geslaagd, maar toen ik in mijn eentje in mijn vaders auto reed vond ik het weer dubbel zo eng... Heb ook wel eens 10 kilometer gereden in zijn auto met de handrem er nog op... en me maar afvragen waarom de auto toch zo rottig optrok...

Maar nu dus mijn eigen auto, en ik vind autorijden heerlijk. De vrijheid, gevoel van macht en controle, geweldig!! Allemaal volhouden en ervoor gaan, want uiteindelijk is autorijden leuk en niet meer moeilijk.

Succes allemaal!!
quote:queenfan25 schreef op 31 maart 2009 @ 17:04:

Vandaag theorie examen gedaan en gezakt met 1!!!!!!! foutje te veel aaaaaaaarrrgggg , Kan ik in Mei weer op......

Dat had ik ook de eerste keer, heel naar inderdaad! Vroeger kon je dan gewoon direct daarna opnieuw examen doen, maar dat mag nu helaas niet meer. Anders had ik het denk ik nog gedaan ook

En milaatje: dat schakelen gaat vanzelf beter hoor, dat wordt een automatisme... je had mij eens bezig moeten zien in het begin
quote:milaatje schreef op 02 april 2009 @ 21:32:

Ik ben nogal laat met rijlessen omdat ik het niet nodig vond. kon alles met de fiets of OV af. Maar nu dus begonnen! Wat een stress! Vorige week eerste les ( wilde snelcursus, maar die kerel raadde dat af), en ik moet zeggen, het viel niet heel erg tegen. Behalve in het begin, paaltje geramd (was niet echt mijn schuld, instructeur lette niet op) en bijna een fietser voor z'n sokken gereden...Oeps. Ik rij in de hoofdstad en er is dus héél veel verkeer..Kunnen jullie een beetje soepel remmen en schakelen? Na het stoplicht heb ik wat moeite, zeker op een helling. Ook al een andere auto geramd die achter mij stond, omdat die auto het niet genoeg trok om vanuit z'n 1 de heuvel op te gaan. Wel al meteen op de snelweg!

Leuk om elkaar een beetje te steunen zo!als ik jou was zou ik een andere instructeur kiezen, lijkt er nou niet op dat hij weet wat hij aan t doen is... ik heb echt nooit iets geraakt met mijn rijlessen hoor... enne een auto trekt altijd genoeg om een heuveltje op te gaan vanuit z`n 1, je moet gewoon iets meer gas geven, en je koppeling iets verder oplaten komen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik ben nu ook al zo'n les of 17 verder, ik vind het zo moeilijk! Op zich gaat het schakelen enzo allemaal best lekker, maar ik ben een kluns in onverwachte situaties. Zo naar. Maar wel mijn theorie al binnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb m'n rijbewijs nu 8 jaar en nog steeds een trauma van m'n rij-instructeur. Best een aantrekkelijke man van toen eind dertig / begin veertig. Maar altijd dubbelzinnige grapjes. Hij zei bijv altijd "voor de bocht moet je klaarkomen". Waarmee hij bedoelde dat je dan dus al klaar moet zijn met schakelen.

Toen ik geslaagd was voor m'n rijbewijs stuurde hij mij een paar sms-jes. Hij was bij een vriend en had zin in een feestje en of ik mee wilde?? Ik werd een beetje bang en sms-te dat ik ging slapen en dat ik ook geen beltegoed meer had om te antwoorden. Toen stuurde hij "als jij met ons mee gaat koop ik voor 20 gulden beltegoed voor jou". Ik wist niet wat ik las. Daarna nog 1 sms: "ik wil met je naar bed". Ik ben toen zo bang geworden voor die man!!! Heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan, maar wat een smeerlap.

Nu nog geeft hij rijles en ik (inmiddels al jaren dezelfde partner en een kind) krimp nog steeds ineens als ik hem tijdens het uitlaten van de hond voorbij zie rijden in zijn lesauto. Ik vind het zo'n enorme griezel!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven