Gezondheid alle pijlers

schaafwond en zwemmen.

10-05-2011 20:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag is zoon keihard van de fiets gevallen.

Ik ben zo blij dat hij een helm ophad!

Nu heeft hij op een van zijn ellebogen een flinke schaafwond.

Zeker 10 bij 5 cm ofzo.

Ik had er een pleister opgedaan , stom misschien , maar dat wilde hij zo graag als ie naar school ging.

Net de pleister met veel gedoe eraf gekregen in bad.

Pleister zat een beetje aan de wond vast.

Wond is nog helemaal open.

Nu heeft ie morgen een (verjaardags)zwemfeestje en ik vroeg me af ; Kan hij eigenlijk wel zo naar het zwembad?

Mag dat wel met een (open)schaafwond?

Zowel voor hem (infecties?) als voor anderen?

Of gewoon morgenmiddag weer een pleister op doen en laten gaan?

Heb al op internet gekeken , kan er niet veel over vinden behalve een eng verhaal over enge bactieren.

Of morgenochtend de HA bellen?
Ik heb geen idee! Wel 'toevallig' dat die helm nu ter sprake komt. Ik had het vanavond er nog over, of wij er één zouden kopen tegen de tijd dat zoonlief kan fietsen. Hoe oud is de jouwe?
Spraypleister? Zou dat wat zijn?
Hij is negen.

Ik ben zelf een keer als kind knock-out gegaan toen ik met mijn fiets viel.

Dus ben ik er heel streng in.

Maar ze hebben wel heel stoere helmen , dus dat maakt voor hun veel goed...
quote:Dickens schreef op 10 mei 2011 @ 20:34:

Spraypleister? Zou dat wat zijn?

Man zei net , morgenochtend langs gaan bij de apotheek.

Misschien dat dat wat is.

Ik ga spraypleister even googlen...
quote:toffifee schreef op 10 mei 2011 @ 20:33:

Ik heb geen idee! Wel 'toevallig' dat die helm nu ter sprake komt. Ik had het vanavond er nog over, of wij er één zouden kopen tegen de tijd dat zoonlief kan fietsen. Hoe oud is de jouwe?Mijn kind draagt al een helm vanaf dat ze bij mij op de fiets zit, dus ik zou er gewoon nu al een aan schaffen.
quote:germanwings schreef op 10 mei 2011 @ 20:36:

[...]

Mijn kind draagt al een helm vanaf dat ze bij mij op de fiets zit, dus ik zou er gewoon nu al een aan schaffen.Ja, bij ons trouwens ook.
Helemaal niet onverstandig, in Scandinavie is het al jaren verplicht, wordt ook niet gek van opgekeken. Kinderbolletjes zijn heel kwetsbaar.
Pleisterspray is ideaal. Wel zorgen dat de wond vannacht kan drogen, je mag het niet op "natte" wonden sprayen.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
spraypleister gegoogled , maar ik weet niet of dat wat is.

Iemand nog ervaring met schaafwonden en zwemmen?
quote:Tickel schreef op 10 mei 2011 @ 20:43:

Pleisterspray is ideaal. Wel zorgen dat de wond vannacht kan drogen, je mag het niet op "natte" wonden sprayen.

[afbeelding]

Oh ok , ik denk niet dat de wond morgen droog is.

Tenmiste droog als in korst?

Ik ga het iig aanschaffen voor in de EHBOdoos.
quote:eefjewentelteefje schreef op 10 mei 2011 @ 20:43:

spraypleister gegoogled , maar ik weet niet of dat wat is.

Iemand nog ervaring met schaafwonden en zwemmen?

Ik weet niet hoe groot de plek is, ander kun je van die gelpads/pleister kopen.

Die zijn waterdicht en voor een snelle genezing.

Heb zelf ooit eens een kleine, maar diepe brandwond gehad, en deze pleisters gebruikt.

Is erg mooi genezen, je moet zoeken naar het litteken.
quote:eefjewentelteefje schreef op 10 mei 2011 @ 20:45:

[...]

Oh ok , ik denk niet dat de wond morgen droog is.

Tenmiste droog als in korst?

Ik ga het iig aanschaffen voor in de EHBOdoos.Droog als in niet meer bloeden of wondvocht afscheiden.
Je hebt ook speciaal "plakplastic" daarmee kun je ook douchen, dus zwemmen moet ook wel kunnen.
Dank allen voor het meedenken!

Op naar de apotheek morgen!

spraypleister check

gelpads check

plakplastk check!
quote:Tickel schreef op 10 mei 2011 @ 20:46:

[...]

Ik weet niet hoe groot de plek is, ander kun je van die gelpads/pleister kopen.

Die zijn waterdicht en voor een snelle genezing.

[afbeelding]

Heb zelf ooit eens een kleine, maar diepe brandwond gehad, en deze pleisters gebruikt.

Is erg mooi genezen, je moet zoeken naar het litteken.Ik heb die ook wel eens gebruikt toen ik een muggenbult had opengekrabt op de bovenkant van mijn voet en dat een open wondje was geworden en dat was geen goed idee, ging vreselijk broeien eronder.
quote:nuska schreef op 10 mei 2011 @ 20:54:

[...]

Ik heb die ook wel eens gebruikt toen ik een muggenbult had opengekrabt op de bovenkant van mijn voet en dat een open wondje was geworden en dat was geen goed idee, ging vreselijk broeien eronder.Bij mij ging het helemaal niet broeien.
Ik denk dat het chloorwater juist ervoor zorgt dat de wond schoon, vrij van bacterieën raakt. Maar het prikt denk ik wel in een open schaafwond...
Dus als hij zich even verbijt tegen de pijn kan dat prima, in een zwembad. in een meer of plas water zou ik hem niet laten zwemmen ivm met bacterieën maar, zo te lezen is dat ook niet de bedoeling (moet er ook niet aan denken, brr koud)
Een schaafwond is oppervlakkig en droogt snel in wanneer je er niets op doet. Als het goed is kan hij er morgen gewoon mee zwemmen.
In dat stuk dat ik las op internet stond juist dat het broeit van bacteriën in zwembaden en dat proberen ze onder controle te houden dmv chloor. Maar dat dat niet helemaal lukt. Iig denk ik dat ik de wond moet verbinden. Vind het ook niet zo fris voor de andere bezoekers.
Op schaafplekken horen GEEN pleisters. Zwemmen is juist heel goed daardoor geneest de wond beter ! wanneer t nat is geweest droogt t netjes in en komt er een mooi hard korstje op.

Wanneer t chloorwater betreft zal t even een beetje bijten wanneer hij t water in gaat , eenmaal daar doorheen voelt ie er niets meer van.
Ps wat hebben mensen toch altijd direct met pleisters plakken ? Zo weinig mogelijk pleisters gebruiken , alleen gebruiken voor t erge bloeden , maar daarna zo snel mogelijk weer verwijderen.
quote:eefjewentelteefje schreef op 10 mei 2011 @ 21:14:

In dat stuk dat ik las op internet stond juist dat het broeit van bacteriën in zwembaden en dat proberen ze onder controle te houden dmv chloor. Maar dat dat niet helemaal lukt. Iig denk ik dat ik de wond moet verbinden. Vind het ook niet zo fris voor de andere bezoekers.nee rondzwevende losse pleisters is een lekker gezicht in t zwembad. Doe mij dan maar een persoon die met een geschaafde knie o.d zonder pleister t water in duikt dan 1 met pleister brrrrr ranzig
Ik zou hem gewoon zonder pleister laten gaan. Ik zat altijd uit lompheid onder de schaafwonden en dook overal gewoon het water in dat voor handen was (op vakantie) of dat nou een zee, meer, rivier of sjiek zwembad was. Beet even. Maar niemand die er ooit moeilijk over deed of zelfs maar bij stilstond of het wel verstandig was. Dus gewoon lekker laten gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven