Geld & Recht alle pijlers

belasting aan slagen omdat ex niet uitgeschreven was

10-05-2011 19:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

In aug 2008 vertel.
Belastingdienst gaat uit van gba (basisadministratie), jij moet aantonen dat hij niet bij jou woonde, omgekeerde bewijslast. Het is niet anders. Waarom heeft hij zich niet gewoon overgeschreven, is toch normaal bij verhuizing?
En zelf had je er alerter op moeten zijn dat hij zich uitgeschreven had bij jou.
Tja gevalletje exprs per ongeluk vergeten

hoe kan ik het nu aantonen dan???
quote:Zespri79 schreef op 10 mei 2011 @ 19:44:

En zelf had je er alerter op moeten zijn dat hij zich uitgeschreven had bij jou.Ik had toen zoveel aan mn hoofd na 29 jaar samen aan de kant gezet Ik zat overal bovenop maar hier niet aangedacht,
En wat zespri zegt. Expres po vergeten?? Oplossing is al gegeven, bankafschriften met adresgegevens. Je zult er nu echt moeite voor moeten doen.
Ja en dat hij me echt niet geven hoor
Kun je je ex echt niet overhalen? Want een afschriftje met dat nieuwe adres moet niet al te moeilijk te regelen zijn lijkt me.
Hoe heb je 2010 aangifte 2009 gedaan? Edit, lees nu dat hij niet mee wil werken. Snap niet dat men zoiets basaals als adreswijziging bij gemeente niet gewoon regelt.
Je ontving toch ook post van hem???

Waarom in hemelsnaam heb jij jouw ex nooit zelf uitlaten schrijven??

Nu zit je met de gebakken peren!!
Bezwaar blijven indienen. Je hebt een huurcontract en een convenant, dat zijn hele officiele documenten en geen servetjes! Geef anders de bealstindienst het nieuwe adres van je ex, zodat ze bij hem deze bewijzen kunnen opvragen. Is dat een optie?
quote:Rainbow01 schreef op 10 mei 2011 @ 19:47:

[...]

Ik had toen zoveel aan mn hoofd na 29 jaar samen aan de kant gezet Ik zat overal bovenop maar hier niet aangedacht,

Vooral ivb met de belastingdienst moet je zelf hier super allert op wezen!

Hij is nu de lachende 3e...je kunt zijn bank afschrift wel vergeten ben ik bang!
Laat een advocaat ervoor zorgen dat hij dat bankafschrift afgeeft. Kost geld, maar waarschijnlijk minder dat die toeslagen.
Avril, een huurcontract kun je van internet downloaden, convenant krijgt een creatieveling ook wel voor elkaar. De belastingdienst gaat niets doen, dat is de omgekeerde bewijslast, to mag bewijzen dat zij ongelijk hebben. Maar ik snap dat ze wantrouwig zijn, alles geregeld maar geen adres overschrijving, kan zelfs digitaal.
De bewijslast ligt inderdaad bij jou, zo werkt dat bij de belastingdienst. Maar er valt best met ze te praten hoor.

Ik zou een persoonlijk gesprek aanvragen om het uit te leggen en hulp te vragen. Misschien kunnen zij je ex benaderen om bepaalde papieren te overhandigen.
Als fiscaal parter is hij toch ook aansprakelijk voor de aanslag?

Iemand hier die dat weet?

Misschien voor hem een reden om mee te werken.
quote:biebje schreef op 10 mei 2011 @ 20:07:

Misschien voor hem een reden om mee te werken.Als fiscaal partner is hij ook aansprakelijk ja. Maar aangezien hij nu al niet mee wilt werken....
Ai dit is typisch een gevalletje van administratieve slordigheid van beiden.

Altijd alert wezen met dit soort zaken,geld overigens ook voor de gemeente belasting je aanslag is dan ook hoger wanneer er meedere mensen op 1 adres zijn ingeschreven! Scheelt ook weer!
quote:biebje schreef op 10 mei 2011 @ 20:07:

Misschien voor hem een reden om mee te werken.Ja wel aansprakelijk, maar de belastingdienst gaat pas bij de fiscaal partner halen als degene die de aanslag op naam heeft echt niet betaald. Voor die tijd gaat er eerst nog inhouden van geld dat je terug zou moeten krijgen, loonbeslagen etc aan vooraf.
Belastingdienst kiest voor de snelste route...helaas voor to ben ik bang dat het op betalen uitdraait als ex niet meewerkt.
Ik zou een afspraak maken op een belastingkantoor. En dan duidelijk al je papieren meenemen die dienen als bewijs.
Morgen zou de mr van de belastindienst mij terug bellen dan ga ik voorstellen of hij dan contact wil zoeken met ex
Dit komt helaas veel voor. Niet dat het uitmaakt, maar je bent zeker niet de enige.

Zo makkelijk is het overigens ook niet om je ex zélf uit te laten schrijven, dit moet dan via onderzoek gaan wat ook lang kan duren.

Voor zover ik weet kan de gemeente ook niet met terugwerkende kracht uit laten schrijven.

Ga in bezwaar, leg duidelijk uit hoe het zit en voeg alles bij wat je hebt. (maak overal een kopie van, schrijf alle namen, tijdstippen, data op)

Heb je bewijzen van de rechtbank of iets dergelijks?

Heb eens meegemaakt dat een exman een straatverbod daar had, en dat dat diende als voldoende bewijs.

Het is inderdaad lastig, het enige bewijs dat de BD heeft is de GBA, en het is aan jou om aan te tonen dat hij er echt niet woonde.

Echt een klote-situatie, succes, ik hoop dat je er uit komt!
To, bedenk maar iets anders dan belastingdienst ex laten bellen, dat gaan ze echt niet doen. Jouw aanslag, jouw ex, jouw probleem, jouw klus, niet die van hun. Onderbouw je verhaal met zoveel mogelijk documenten waaruit blijkt dat hij al eerder verhuisd is dan 2009. Wellicht dat ze dat wel meewegen.
Ik zit ineens te denken: betaalt ex alimentatie aan je of heeft ie ooit wat anders via de bank aan je betaald in die periode? Ik weet niet zeker of de stad er nog bij staat op een afschrift als je overmaakt, maar ik dacht van wel? Als hij in een andere stad is gaan wonen, zou daar dan wat anders moeten staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven