luis in m'n passiebloem!!

12-05-2011 16:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze plant in m'n tuin staan.

Hij zit nu helemaal onder de luis, ik word er echt gek van. Heb bij intratuin een spray tegen luis gekocht.

Dit staat er op;

boven en onderkant van de bladeren bespuiten tot het er af druppelt. 100% biologisch afbreekbaar en veilig voor mens en milieu.

Nou heb ik al twee dagen achtereen die hele plant ingespoten, maar ik zie er nog steeds een heleboel. Het spul stinkt als de neten en op de een of andere manier heb ik non stop wind tegen waardoor het gore spul zo m'n gezicht in waait! Bah.

Het de spray van het huismerk van intratuin gekocht omdat het de goedkoopste was en ik tig flessen zag staan en niemand stond erbij om me te helpen.

Heeft iemand een beter idee? Een ander merk? Grootmoeders tips?
O, god, ik dacht dat om iets heel anders ging
Een biologische spray?

Of je zet er lieveheersbeestjes bij, die eten ze op :-)
Doe in een emmertje 20 gram ouderwetse groene of zachte zeep (geen moderne synthetische zeep!) en ongeveer 20 ml spiritus. Voeg daar 1 liter lauw tot warm water aan toe. Goed roeren en dan overgieten in een plantenspuit. Met de plantenspuit de hele plant of struik goed inspuiten, vooral de plekken waar de bladluizen zichtbaar zijn. Dit moet een aantal dagen achter elkaar herhaald worden voor een optimaal resultaat. Liever niet spuiten in de volle zon. Let bij het spuiten overigens wel op dat er niet al lieveheersbeestjes actief zijn, want die kunnen net als de bladluis ook niet tegen zeepwater-spiritus.
quote:Vilma schreef op 12 mei 2011 @ 16:05:

O, god, ik dacht dat om iets heel anders ging Ik ook! Ik had me toch al een lol, alleen door de topictitel! Blijkt het toch weer om iets heeel anders te gaan
Hihi, had idd niet bedacht dat je het ook anders kan opvatten! Voor iedereen die het weten wil, mijn vagina heet gewoon vagina! Maar als ik het anders zou willen noemen, dan is passiebloem idd wel een hele mooie!
quote:Tegucigalpa schreef op 12 mei 2011 @ 16:06:

Doe in een emmertje 20 gram ouderwetse groene of zachte zeep (geen moderne synthetische zeep!) en ongeveer 20 ml spiritus. Voeg daar 1 liter lauw tot warm water aan toe. Goed roeren en dan overgieten in een plantenspuit. Met de plantenspuit de hele plant of struik goed inspuiten, vooral de plekken waar de bladluizen zichtbaar zijn. Dit moet een aantal dagen achter elkaar herhaald worden voor een optimaal resultaat. Liever niet spuiten in de volle zon. Let bij het spuiten overigens wel op dat er niet al lieveheersbeestjes actief zijn, want die kunnen net als de bladluis ook niet tegen zeepwater-spiritus.Oké dit klinkt als een goede tip. Er zitten idd lieveheersbeestjes op, maar die kunnen de aanvoer van luizen niet aan. Die probeer ik er wel vooraf af te plukken.
quote:heleen1234 schreef op 12 mei 2011 @ 16:09:

Hihi, had idd niet bedacht dat je het ook anders kan opvatten! Voor iedereen die het weten wil, mijn vagina heet gewoon vagina! Maar als ik het anders zou willen noemen, dan is passiebloem idd wel een hele mooie!Daarom moest ik al zo lachen, want ik vind de benaming passiebloem toch wel weer briljant en zo ontzettend fout
Ik vind het wel een hele mooie bloem moet ik zeggen. Ik hoop voor je dat je gauw van de luis af bent!

O, god, ik dacht dat om iets heel anders ging Ik ook
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ben ik toch niet de enige die andere gedachten had bij topic titel
Het gras aan de overkant is niet groen.
Toevallig gisteren gehoord van iemand met groene vingers: Als planten in de tuin luis hebben, moet je bijmesten, dan is de grond niet goed. En besproeien inderdaad met anti-luis...

En nee, ik dacht aan niets anders dan die prachtige passiebloem. Ik heb hem ook gehad, helaas is hij bevroren tijdens die ene hele strenge winter een aantal jaren terug...
hahaha, ik geef toe, ik dacht ook dat het om iets anders ging

Ik dacht wat jij dacht... Ha,ha,ha!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven