Fruithapje invriezen?
donderdag 12 mei 2011 om 16:29
Onze dochter zit op de leeftijd van het eerste hapje
en vooral banaan vind ze erg lekker.
Ik prak het eerst en zeef het dan.
Maar meer dan de helft krijgt ze niet op.
Nu vraag ik me dus af kun je de andere helft invriezen?
En hoelang is (bijvoorbeeld) geprakt en gezeefde banaan houdbaar in de koelkast?
Ik heb de andere helft nu in een bakje in de koelkast, voor morgen maar het word met de minuut bruiner...
(zelf ben ik allergisch voor een hoop fruitsoorten dus echt proeven kan niet).
(staafmixer staat op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag volgende week)
alvast bedankt!
(post dit trouwens met mijn mobiel, dus hoop dat het niet teveel afgekapte zinnen heeft)
en vooral banaan vind ze erg lekker.
Ik prak het eerst en zeef het dan.
Maar meer dan de helft krijgt ze niet op.
Nu vraag ik me dus af kun je de andere helft invriezen?
En hoelang is (bijvoorbeeld) geprakt en gezeefde banaan houdbaar in de koelkast?
Ik heb de andere helft nu in een bakje in de koelkast, voor morgen maar het word met de minuut bruiner...
(zelf ben ik allergisch voor een hoop fruitsoorten dus echt proeven kan niet).
(staafmixer staat op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag volgende week)
alvast bedankt!
(post dit trouwens met mijn mobiel, dus hoop dat het niet teveel afgekapte zinnen heeft)
donderdag 12 mei 2011 om 16:37
De helft prakken klinkt ook heel logisch
kun je m in schil wel een dagje bewaren?
En anders geef ik m toch maar aan mijn man, dat is niet echt een fruit eter en door mijn allergie, hebben we normaal eigenlijk alleen sinaasappels en kiwi's in huis.
Mijn fruitbewaar ervaring gaat dus niet zo ver
bakje geprakt maar weggooien dus?
kun je m in schil wel een dagje bewaren?
En anders geef ik m toch maar aan mijn man, dat is niet echt een fruit eter en door mijn allergie, hebben we normaal eigenlijk alleen sinaasappels en kiwi's in huis.
Mijn fruitbewaar ervaring gaat dus niet zo ver
bakje geprakt maar weggooien dus?
donderdag 12 mei 2011 om 17:00
donderdag 12 mei 2011 om 17:23
Ik zeefde de banaan nooit. Ik gaf haar ook wel eens hele stukken om zelf op te kluiven, maar ik had niet altijd zit in die zooi. Maar goed, ik begon ook pas met 6 maanden met banaan enzo. Als je dochter nog maar 4 maanden is moet je misschien wel zeven, dat weet ik niet precies, maar met 6 maanden hoeft dat echt niet.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 12-05-2011 17:24
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
donderdag 12 mei 2011 om 17:29
Ik ben ook net fanatiek fruithapjes aan het voeren. Zeven is heel prima. Stikken zal niet zo snel gebeuren. Met de staafmixer krijg je het straks helemaal lekker fijn. Banaan kun je niet invriezen. In de koelkast bewaren wordt volgens mij vaak afgeraden omdat de smaak verandert, maar dat weet ik niet uit ervaring. Ik heb een handig boekje, daar staat precies in welk fruit, voor welke leeftijd. Hoeveel porties je kunt maken van 1 stuk fruit of groente. Of je het eerst moet koken of niet en ook of je het kunt invriezen. Het heet Vegetarisch vanaf de wieg. Niet dat ik mijn kind vegetarisch wil opvoeden, maar vanwege bovenste redenen heb ik dat boek aangeschaft. Voor 2,50 ofzo. Bij een boekendump/boekenvoordeel-achtige winkel. Maar die is vast ook wel via internet verkrijgbaar
donderdag 12 mei 2011 om 17:30
donderdag 12 mei 2011 om 18:11
Gewoon een halve banaan geven en de rest weg gooien. Beetje zonde, maar ach, binnenkort krijgt ze die hele banaan weg, hoor. En dat zeven is echt niet nodig. Babies verslikken zich niet zo snel en bovendien raakt ze zo des te sneller gewend aan de structuur van voedsel. Als je het helemaal glad zeeft/pureert voelt al het eten hetzelfde. Dat is echt niet nodig.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
donderdag 12 mei 2011 om 19:38
Ik heb net mijn eerste verjaardagskado uitgepakt
een staaf hak klop mix multiding
Ik heb van het cb een boekje gehad met 'tips' qua beginnen met hapjes.
Maar dat bleek bij thuiskomst niet meer dan een dun foldertje te zijn met erg weinig info.
Om een lang verhaal kort te maken vind ik het lastig om te bepalen, wat 'juist' is
welk fruit en welke groente, gezeeft of juist wat grover
is daar geen handige link voor ergens?
aardbeien bijvoorbeeld.
Mag dat gewoon?
En een stukje banaan in haar hand heeft ze dat niet binnen no time achter in haar keel omdat het zo zacht is?
Fijn dat jullie advies geven.
Zo'n eerste hapje klinkt zo makkelijk
een staaf hak klop mix multiding
Ik heb van het cb een boekje gehad met 'tips' qua beginnen met hapjes.
Maar dat bleek bij thuiskomst niet meer dan een dun foldertje te zijn met erg weinig info.
Om een lang verhaal kort te maken vind ik het lastig om te bepalen, wat 'juist' is
welk fruit en welke groente, gezeeft of juist wat grover
is daar geen handige link voor ergens?
aardbeien bijvoorbeeld.
Mag dat gewoon?
En een stukje banaan in haar hand heeft ze dat niet binnen no time achter in haar keel omdat het zo zacht is?
Fijn dat jullie advies geven.
Zo'n eerste hapje klinkt zo makkelijk
donderdag 12 mei 2011 om 19:44
Hoe oud is je kindje?
Op www.borstvoeding.com kan je een voedingsmiddelen schema vinden. Dus wanneer kan je met wat beginnen. Overigens hoef je natuurlijk geen bv te geven om dit schema te gebruiken
Op www.borstvoeding.com kan je een voedingsmiddelen schema vinden. Dus wanneer kan je met wat beginnen. Overigens hoef je natuurlijk geen bv te geven om dit schema te gebruiken
donderdag 12 mei 2011 om 20:10
Moods, check dat boek even. (Vegetarisch vanaf de wieg) Daar staat echt heel duidelijk in wat wel en wat niet mag en hoeveel je moet geven. Of het in te vriezen is etc. Nogmaals super handig ook als je gewoon vlees eet en wilt dat je kindje dat ook doen.) Aardbeien nog even niet. Het pureren/zeven doe je omdat de darmpjes alleen vloeibaar eten gewend zijn. Als daar ineens brokjes banaan inkomen, kan dat best wat buikpijn geven. Langszaam wennen dus. Eerst lekker dun, dan wat grover etc.