Waneer box eruit?

13-05-2011 10:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel maanden oud hebben jullie de box uit elkaar gehaald?
10 maanden. Toen zat ze er al een maand niet meer in, dus heb ik hem maar weggehaald (oh zee van ruimte! )
Interessantere vraag: om de hoeveel maanden duikt dit topic op ?

De antwoorden op je vraag varieren tussen "we hebben de box nooit gebruikt" tot "mijn driejarige zit er af en toe nog in."
Ik heb hem net weggehaald dochtertje is bijna 15 maanden oud.
Zo rond 11 maanden weggehaald, zo rond haar verjaardag weer teruggezet want ze begon weer te lopen en zo is boodschappen naar binnen sjouwen erg lastig! Met 15 maanden weer weg, ze liep toen al goed en kan aanwijzingen opvolgen. Dus idd, zee van ruimte (wel huppaaa weer opgevuld met speelgoed...)
Ik denk dat sommige kinderen zo'n box heerlijk vinden en anderen er gewoon niets van moeten hebben. Mijn dochter was zo'n laatste kind; achteraf hadden we net zo goed geen box kunnen hebben, ze lag toch altijd op het kleed in de woonkamer.
Bij nummer 1 ging voor haar eerste verjaardag eruit, bij nummer 2 heb ik hem langer gebruikt, gewoon ook voor de veiligheid, omdat oudste nog weleens met speelgoed speelde dat gevaarlijk kon zijn voor de jongste. Leeftijdsverschil ruim 5 jaar, vandaar.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
De jongste vond de box erg prettig, het was echt haar plekje, trouwens.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hier met 8 maanden al weggehaald, nam veel te veel ruimte in beslag en zoontje vond het ook niet super. Als hij even veilig moet zitten, zet ik hem in eetstoel
Oudste was een rustig kind, vond het heerlijk in de box en amuseerde zich daarin prima. Toen ze met 20 maanden nog steeds (heel tevreden) in de box zat sprak mijn moeder er schande van .....

Jongste was een druk, beweeglijk kind en zat na 10 maanden alleen nog maar jankend en schreeuwend in de box als ik haar echt voor haar eigen veiligheid even moest 'parkeren'.
quote:gizz schreef op 13 mei 2011 @ 11:04:

Hier met 8 maanden al weggehaald, nam veel te veel ruimte in beslag en zoontje vond het ook niet super. Als hij even veilig moet zitten, zet ik hem in eetstoelEn dat noem je veilig ?
Dat vindt ik zo verschillen per kind!

m'n eerste was er heel snel klaar mee, m'n 2e en 3e vonden het nog heel lang een prima plekje om lekker rustig even te spelen.

Ik zou zeggen, ga niet op het gemiddelde af, maar kijk gewoon naar je eigen kind!
Toen ze 2.5 was. Tot die tijd vond ze het heerlijk in haar box....
quote:Joyce48 schreef op 13 mei 2011 @ 11:13:

[...]

En dat noem je veilig ?doe ik ook wel. Wij heben een bloom stoel...daar kan hij echt wel even een paar minuten inzitten als ik iets van beneden nodig heb (of keuken ofzo) Hoezo zou dat niet veilig zijn? Hij zit vast in een tuigje...
quote:Joyce48 schreef op 13 mei 2011 @ 11:13:

[...]

En dat noem je veilig ?doe ik ook wel. Wij heben een bloom stoel...daar kan hij echt wel even een paar minuten inzitten als ik iets van beneden nodig heb (of keuken ofzo) Hoezo zou dat niet veilig zijn? Hij zit vast in een tuigje...
quote:AlettaJacobs schreef op 13 mei 2011 @ 10:49:

10 maanden. Toen zat ze er al een maand niet meer in, dus heb ik hem maar weggehaald (oh zee van ruimte! )HIer precies zo, dochter zat alleen maar te brullen in dat ding (en heel zielig door de spijlen naar ons te kijken ) en toen hebben we 'm weggehaald. Dochter is nu bijna 17 maanden en heb 'm nog geen seconde gemist!
De box is nooit echt aan mijn zoon besteed. Vanaf vier maanden gebruikten wij dat ding niet meer.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
bij mijn eerste 2 kinderen ging de box weg rond hun eerste verjaardag, nu wordt ons derde kind volgende week 2, en de box staat er (ooh gruwel) nog.

Van mij mag hij al een jaar weg van man niet, die is van het luie en stopt haar liever in de box ipv opvoeden....
quote:gelukkigmeisje schreef op 13 mei 2011 @ 11:28:

doe ik ook wel. Wij heben een bloom stoel...daar kan hij echt wel even een paar minuten inzitten als ik iets van beneden nodig heb (of keuken ofzo) Hoezo zou dat niet veilig zijn? Hij zit vast in een tuigje...En dat is veilig? Wel eens bedacht hoe een beweeglijk kind zich kan proberen los te wurmen, half-en-half uit de kinderstoel kruipt en dan - in het tuigje - in een onmogelijke positie komt?
Mijn kinderen hebben er beiden lang in gezeten, toch wel tot zo'n anderhalf, bijna 2 jaar. Ondanks dat ze wel eens tegengas gaven, waren ze na een paar minuten druk bezig met spelen in de box. Onze box stond voor het raam en we wonen direct aan de stoep. Veel fans hadden ze dus en ze zwaaiden heel wat af.
quote:Joyce48 schreef op 13 mei 2011 @ 11:34:

[...]

En dat is veilig? Wel eens bedacht hoe een beweeglijk kind zich kan proberen los te wurmen, half-en-half uit de kinderstoel kruipt en dan - in het tuigje - in een onmogelijke positie komt?Nou is dat niet een klein beetje overdreven? Als zo'n tuigje goed strak zit kunnen ze zich er echt niet zo uitwurmen hoor. En daarbij, je blijft toch niet uuuuuuren boven?
Het zoontje van mijn vriendin heeft zijn arm gebroken toen hij met kinderstoel en al omviel. Dus een kinderstoel is zeker niet ongevaarlijk als je een beweeglijk kindje hebt.
Ik vond de box ideaal, al was het maar even 20 minuten per dag, op het laatst soms maar 10 minuten per dag, gewoon even een veilig plekje.

Zoon was namelijk 1,5 jaar (op 2 weken na) toen hij zelf uit de box klom. Ik was aan het douchen en ineens hoor ik tot mijn verbazing roepen; mama, mama. Ik ga naar beneden en staat zoon in de gang :S. Geen idee hoe hij er uit is geklommen, maar sindsdien was het dus niet helemaal veilig meer... Ook klom hij al snel daarna uit zijn bedje.

Hij stond al heel vroeg (strekte zelf zijn benen op je schoot), draaide zich al heel snel om en terug met 5 maand, kroop met 6 maand en liep met 7 maand rondjes rond de salontafel, nou dan is een box echt wel noodzaak. Met 12,5 maand kon hij alleen lopen. Hij is nu 14 jaar en heel sterk van zichzelf...
Misskatie; Heel gevaarlijk dat je zoontje uit de box klom, maar ik moet er wel om lachen. Kleine houdini.

Ik wilde de box zo langzaam aan gaan opruimen (dochter is 17 maanden en zit er praktisch nooit meer in), maar ben zwanger van nummer 2, dus ik denk dat we hem lekker laten staan. Hij staat niet in de weg.
Tmaar dan kan je hem maar laten staan,je hebt het toch nodig,hoe ver ben je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven