Te vet om te vliegen?

13-05-2011 13:30 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, om wat voor reden dan ook ben je tientallen kilo's te zwaar. Je waggelt door het leven en je lijf blubbert alle kanten op.

Stel dat je met al die extra kilo's toch een vliegreis wil maken.

Is het dan redelijk dat een luchtvaartmaatschappij vriendelijk doch dringend verzoekt om een extra stoel te nemen?

Ik vind van wel. Vliegtuigstoelen zijn nu eenmaal gebouwd voor gemiddelde mensen. En de gemiddelde passagier zit er niet op te wachten dat de al beperkte eigen ruimte wordt bezet door andermans overtollige reserves aan lichaamsvet. Maar ja, kennelijk denken sommige mensen daar anders over.. zie bijvoorbeeld:

http://www.telegraaf.nl/b ... _vet_om_te_vliegen__.html
quote:Laura80 schreef op 13 mei 2011 @ 13:30:

Stel, om wat voor reden dan ook ben je tientallen kilo's te zwaar. Je waggelt door het leven en je lijf blubbert alle kanten op.

En de gemiddelde passagier zit er niet op te wachten dat de al beperkte eigen ruimte wordt bezet door andermans overtollige reserves aan lichaamsvet.

Wat een ontzettend grove openingspost.
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je dan een extra stoel moet kopen. Je kunt andere mensen niet opzadelen met jouw extra kilo's.
Ja, dat had je ook anders kunnen formuleren.

Dit is idd niet netjes. En ipv te vet zou ik er te zwaar van maken.
Zag het vorige week nog - meisje met smal postuur zat naast een dikke vrouw. Het meisje moest schuin zitten om "ruimte te bieden" aan de vrouw. Vind ik dus niet kunnen.
quote:madamecannibale schreef op 13 mei 2011 @ 13:33:

[...]

Ja, klopt. Dat komt omdat ik in het vliegtuig wel eens een paar uur lang een vleesberg van een buurman tegen me aangehad. Dit was een wel erg onprettige ervaring en als het ergens anders was gebeurd dan in een vliegtuig was het een vorm van aanranding geweest. Mijn sympathie gaat dus uit naar de 'slachtoffers', namelijk de mensen die er per ongeluk naast moeten zitten.

Als je voor twee mensen plek in beslag neemt, moet je ook maar voor twee mensen betalen. Simpel zat.
quote:madamecannibale schreef op 13 mei 2011 @ 13:33:

[...]

eens.

Daarbij vind ik een vliegtuigstoel echt niet gemaakt op de gemiddelde mens. Bijna iedereen zit dubbelgevouwen in die stoel/rij. Een vliegtuigstoel is gemaakt om zoveel mogelijk mensen op een klein stukje in een vliegtuig te stouwen.
Die 2de zin slaat idd nergens op. Totaal overbodig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tja, aan de ene kant zou ik balen als ik naast zo iemand zat aangezien dat mijn ruimte behoorlijk zou inperken en ik heb eigenlijk evenveel betaald voor die plek. Aan de andere kant weet je natuurlijk dat werkelijk dikke mensen al verschrikkelijk vaak in hele vervelende situaties zitten, van alles naar hun hoofd krijgen geslingerd en over het algemeen niet leuk behandeld worden. Misschien moet je daarom maar denken, ik heb er nu even last van, de dikke persoon heeft er ALTIJD last van. Vind dus eigenlijk niet dat ze moeten bijbetalen, Moet je dan korting krijgen als je heel dunnetjes bent of als je tweejarige de hele tijd op schoot zit?
quote:Laura80 schreef op 13 mei 2011 @ 13:36:

[...]

Ja, klopt. Dat komt omdat ik in het vliegtuig wel eens een paar uur lang een vleesberg van een buurman tegen me aangehad. Dit was een wel erg onprettige ervaring en als het ergens anders was gebeurd dan in een vliegtuig was het een vorm van aanranding geweest. Mijn sympathie gaat dus uit naar de 'slachtoffers', namelijk de mensen die er per ongeluk naast moeten zitten.

Als je voor twee mensen plek in beslag neemt, moet je ook maar voor twee mensen betalen. Simpel zat.En daarom mag je zo onbeschoft doen?
quote:Laura80 schreef op 13 mei 2011 @ 13:36:

[...]

Als je voor twee mensen plek in beslag neemt, moet je ook maar voor twee mensen betalen. Simpel zat.Godsklere zeg, nu weer vleesberg? Doe eens normaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Stel, je bent erg ziek, slikt een megadosis predenison per dag en spuit insuline. Hierdoor ben je ongewild veel te zwaar. Je wil heel graag nog één keer naar de zon, of dat familielid bezoeken in het buitenland. Maar je mag niet vliegen, want je bent te dik.

Dit kan ook.
ik ben ook te zwaar, mijn man niet. Wij delen dus samen 2 stoelen. Hij vind het niet erg om tegen mijn vethompen aan te zitten.

Dus als ik verplicht word om een 2e stoel te gaan boeken, dan ga ik enorme stampij maken. Mijn man betaald toch ook niet voor een halve.
Laura80, wist je al dat een rotkarakter vele malen meer aanwezig is in een kamer dan welk formaat lijf dan ook? Jeetje vrouw, denk eens na voordat je het WWW met je taalgebruik vervuilt.....
Hier is al een keer een heeeel goed lopend topic over geweest...
Hey we hebben de vrijmiboto!

Niemand schopt toch bewust tegen zoveel schenen?
Vet?

Vleesberg?

Doe eens gewoon zeg!
quote:cajean schreef op 13 mei 2011 @ 13:39:

Stel, je bent erg ziek, slikt een megadosis predenison per dag en spuit insuline. Hierdoor ben je ongewild veel te zwaar. Je wil heel graag nog één keer naar de zon, of dat familielid bezoeken in het buitenland. Maar je mag niet vliegen, want je bent te dik.

Dit kan ook.Je mag wel vliegen, alleen koop je dan een extra stoel. Zo duur is dat echt niet hoor, ik ben laatst nog voor 120 euro heen en weer gevlogen naar Barcelona.
quote:cajean schreef op 13 mei 2011 @ 13:39:

Dit kan ook.Je mag wel vliegen maar moet dus 2 stoelen kopen.

ivy1970, 4 seconden geleden

Moet je dan korting krijgen als je heel dunnetjes bent of als je tweejarige de hele tijd op schoot zit?

Nee, natuurlijk niet. Als je heel dunnetjes bent, zit je niet voor de helft bij een ander op schoot. En tweejarigen mogen niet op schoot - tot 2 jaar wel en daar betaal je dan ook geen vol ticket voor.
Ik vind het ook niet kunnen dat mensen scheef moeten zitten omdat een ander over zijn stoel heen puilt. (sorry, ik weet niet hoe ik dit netter kan verwoorden) Want waarom zou de een last moeten hebben van het overgewicht van de ander, terwijl je allebei hetzelfde voor je stoel hebt betaald?

Maar ik denk wel dat het heel lastig is om daar een richtlijn voor te hebben. Iedereen op een weegschaal zetten? Dat lijkt me ook heel vernederend.. En geldt dit dan ook voor hele gespierde mensen? Want die zijn vaak ook breed bijvoorbeeld.
Ik kan me voorstellen dat het een minder prettige ervaring is om naast iemand in een vliegtuig te zitten die net iets voller is dan een gemiddelde persoon. Maar om er dan zo over te praten...Ik vind trouwens wel dat er dan voor een extra plaats betaald moet worden. Ik heb ook enkele malen tussen een aantal mensen ingepropt gezeten, maar dat lag ook aan het (te) kleine vliegtuig..Volgens mij zijn een aantal maatschappijen al bezig om te kijken of dit plan haalbaar is.
Voor een 2 jarig kind of ouder betaal je vaak gewoon het volle pond.
Belachelijke OP. Prima om hier een discussie over te willen starten, maar je zou het ook op een volwassen manier kunnen doen ipv met deze provocerende teksten.

Ik heb ook wel eens naast iemand gezeten die wat over de armleuning kwam en nee, dat is inderdaad niet fijn. Ik heb ook wel eens naast een kind gezeten dat de hele (lange....) vlucht overal opklom en geen 3 seconden stil zat. Dat was ook niet fijn.

Ik heb ook wel eens naast zeurende ego-trippende mensen met een minder mooi karakter gezeten. was ook niet fijn.
Een vliegtuig heeft een maximum startgewicht. Stel dat dat 35 ton is, en het eigen gewicht van het vlieguig (volgetankt en incusief crew) is 15 ton. Dan is er 20 ton "over" om passagiers mee te nemen. Bij een gemiddeld gewicht per reiziger van 80 kg (inclusief kleding en bagage) kunnen er dus 250 mensen mee. Als mensen gemiddeld 100 kg wegen kunnen er maar 200 mensen mee. Dan moeten de tickets dus duurder worden.

Lichte mensen "sponsoren" dus zware mensen in het vliegverkeer. Je kan beter Aziaten aan boord hebben; die wegen gemiddeld een stuk minder dan Amerikanen. En liever vrouwen dan mannen (vrouwen zijn gemiddeld genomen lichter).

Als iemand echt zwaar is (pakweg meer dan 125 kg) vind ik het redelijk dat zo iemand een gewichtstoeslag betaalt.

Wat mij betreft worden de passagiers gewogen inclusief hun ruim- en handbagage. Al die kilo's moeten tenslotte door het vliegtuig worden vervoerd. Een zwaar iemand kan dan de prijs van het ticket verlagen door weinig bagage mee te nemen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven