Vage klachten menstruatie
vrijdag 13 mei 2011 om 14:53
Een tijdje geleden heb ik een topic aangemaakt met als onderwerp bloedverlies na sex. Ik ben sinds november aan de prikpil en dacht dat het hier aan zou liggen. Voor de zekerheid toch even een topic aangemaakt, om te kijken hoe anderen hier over denken. Veelgehoord advies was om toch even de huisarts te bellen. Dit heb ik gedaan en ik moest een uitstrijkje en een aantal kweekjes ondergaan. Uitslag van het uitstrijkje was PAP2 en de kweekjes waren in orde.
Het bloeden na de sex is gestopt. Maar wel heb ik een aantal andere vage klachten erbij gekregen. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk naar de wc, steeds kleine beetjes en moet om de vijf minuten. In het begin had ik zoiets een dag en was het de volgende dag over. Maar ik heb er nu al 2 á 3 dagen last van. Ook heb ik soms last van constant aanwezige krampen. Het doet niet heel veel pijn, maar wel een vervelend gevoel. Vandaag en gisteren had ik na 4 weken niet ongesteld te zijn opeens erg donkerrood/zwart bloedverlies.
Over een half jaar moet ik opnieuw een uitstrijkje ondergaan en een test op het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. Maar de klachten die ik nu heb, vind ik een beetje vervelend. Vinden jullie dat ik dat half jaar nog moet afwachten of toch even contact opnemen met de huisarts?
Het bloeden na de sex is gestopt. Maar wel heb ik een aantal andere vage klachten erbij gekregen. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk naar de wc, steeds kleine beetjes en moet om de vijf minuten. In het begin had ik zoiets een dag en was het de volgende dag over. Maar ik heb er nu al 2 á 3 dagen last van. Ook heb ik soms last van constant aanwezige krampen. Het doet niet heel veel pijn, maar wel een vervelend gevoel. Vandaag en gisteren had ik na 4 weken niet ongesteld te zijn opeens erg donkerrood/zwart bloedverlies.
Over een half jaar moet ik opnieuw een uitstrijkje ondergaan en een test op het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. Maar de klachten die ik nu heb, vind ik een beetje vervelend. Vinden jullie dat ik dat half jaar nog moet afwachten of toch even contact opnemen met de huisarts?
vrijdag 13 mei 2011 om 15:01
Ik stel me niet aan? Heb overigens altijd al vage klachten bij de menstruatie gehad. Twee jaar terug was ik nog aan de gewone pil, had toen opeens een heel raar groot 'bloedvliesje' bij het plassen zitten.
Ik begin er gewoon een beetje zat van te raken, maar ik wil niet dat mijn huisarts denkt dat ik wonderen van hem verwacht.
Ik begin er gewoon een beetje zat van te raken, maar ik wil niet dat mijn huisarts denkt dat ik wonderen van hem verwacht.
vrijdag 13 mei 2011 om 15:02
Ik heb ook heel lang met een soortgelijk probleem gelopen. Geen bloedverlies na sex. Maar wel steeds kleine beetjes moeten plassen en pijn bij het plassen. Ik dacht een blaasontsteking, maar dit had ik eigenlijk continu. En in mijn plas was er geen spoor van een blaasontsteking. Ik heb heel veel cranberry sap gedronken en veel water, op advies van de dokter. Maar het ging niet over, dus toen hebben we een SOA test gedaan. Kwam ook niks uit (maar deze klachten kunnen wel door een SOA komen, dus misschien kan jij ook een test doen?).
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik het HPV virus heb, maar niet voldoende dat het weggesneden word.
Ik weet niet wat je leeftijd is? Maar ik ben 21 dus de dokter zegt dat het ook kan door mijn hormonen. Laatste tijd heb ik er minder last van...
Ik zou wel naar de dokter gaan hoor als het aanhoud.
Succes
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik het HPV virus heb, maar niet voldoende dat het weggesneden word.
Ik weet niet wat je leeftijd is? Maar ik ben 21 dus de dokter zegt dat het ook kan door mijn hormonen. Laatste tijd heb ik er minder last van...
Ik zou wel naar de dokter gaan hoor als het aanhoud.
Succes
Love my life!
vrijdag 13 mei 2011 om 15:04
Je stelt je niet aan hoor zeker niet! Liever een keer te veel naar de dokter dan achteraf horen waarom ben je niet eerder gekomen!
Heb je geen telefonisch spreekuur bij de HA? Kan je gewoon op die manier verhaal doen en dan hoor je wel of hij/zij vind of je moet komen.
Heb je geen telefonisch spreekuur bij de HA? Kan je gewoon op die manier verhaal doen en dan hoor je wel of hij/zij vind of je moet komen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
vrijdag 13 mei 2011 om 15:10
Het probleem dat ik in NL met dokters had, was dat zij elke keer maar zeiden dat ik maar over 2 weken terug moest komen of dat het normaal was dat ik zo vaak blaasontstekingen had. terwijl ik in het ziekenhuis moest overnachten omdat ik zo een pijn had dat de dokters dachten dat me blindedarm eruit moest (bleek dat ik te lang met een blaasontsteking was doorgelopen).
Nee hoor, ik vind dat je moet aandringen voor een verder onderzoek en niet afwachten.
Nee hoor, ik vind dat je moet aandringen voor een verder onderzoek en niet afwachten.
Love my life!
vrijdag 13 mei 2011 om 15:15
SOA-test is ook al gedaan. Was niks uitgekomen, vind ik ook niet raar. Bij elke vriend condoom gebruikt en anders eerst een SOA-test. Ik had een maandje terug ook moeite met plassen, maar ook niks uitgekomen. Ik ben ook 21 jaar.
Mijn huisarts doet ook de onderzoeken, maar die worden opgestuurd naar het lab in een nabijgelegen stad. Hij heeft gelijk na het gesprek een uitstrijkje en de kweekjes afgenomen.
Telefonisch contact opnemen is een goede. Ik heb wel vaker mijn verhaal gedaan bij de assistenten en zij geven mij dan advies of een bezoek aan de huisarts nodig is of niet.
Edit: Oh, het ligt niet aan mijn huisarts, hoor. Het is een hele goede arts, die me altijd serieus neemt. Ben ook al eerder naar een gynacoloog geweest voor een inwendige echo, maar hier kwam ook niks uit. Ik vroeg me gewoon af of ik dat half jaar nu moest afwachten of toch even moest bellen met de praktijk.
Mijn huisarts doet ook de onderzoeken, maar die worden opgestuurd naar het lab in een nabijgelegen stad. Hij heeft gelijk na het gesprek een uitstrijkje en de kweekjes afgenomen.
Telefonisch contact opnemen is een goede. Ik heb wel vaker mijn verhaal gedaan bij de assistenten en zij geven mij dan advies of een bezoek aan de huisarts nodig is of niet.
Edit: Oh, het ligt niet aan mijn huisarts, hoor. Het is een hele goede arts, die me altijd serieus neemt. Ben ook al eerder naar een gynacoloog geweest voor een inwendige echo, maar hier kwam ook niks uit. Ik vroeg me gewoon af of ik dat half jaar nu moest afwachten of toch even moest bellen met de praktijk.
vrijdag 13 mei 2011 om 15:30
Het is al eerder gezegd maar zou echt nog een keer gaan. Bij mij was de eerste papuitslag helemaal mis maar er waren per ongeluk verkeerde uitslagen naar de huisarts gestuurd. Daardoor kwamen ze er later achter, heel vervelend en ook best beangstigend. Bovendien is het zo dat van elke keer dat je een uitstrijkje laat maken er 17% kans is dat de uitslag niet goed gelezen wordt. Alleen daarom vind ik het al heel onverantwoord dat de Nederlandse vrouwen maar eens in de 5jr een oproep krijgen (in veel andere landen is dat vaker). Ieder jaar sterven er in NL nog 200 vrouwen aan baarmoederhals kanker, en dat is volgens mij onnodig.
Niet om je bang te maken maar ik ken een verhaal (collega van vriendin) die meerdere malen met vage klachten naar huisarts ging en telkens werd weggestuurd, op een gegeven moment bleek ze dus wel vergevorderde kanker te hebben. Hoe goed je huisarts ook is, het is een mens, en mensen maken fouten. Als jij geen goed gevoel hebt bij je vage klachten zou ik me verder laten onderzoeken.
Niet om je bang te maken maar ik ken een verhaal (collega van vriendin) die meerdere malen met vage klachten naar huisarts ging en telkens werd weggestuurd, op een gegeven moment bleek ze dus wel vergevorderde kanker te hebben. Hoe goed je huisarts ook is, het is een mens, en mensen maken fouten. Als jij geen goed gevoel hebt bij je vage klachten zou ik me verder laten onderzoeken.
vrijdag 13 mei 2011 om 15:40
Misschien zijn het dan toch je hormonen net zoals bij mij. Ik had een periode er heel veel last van, en nu vrijwel niet meer!
en ik heb ook al die testen gedaan, ik heb ook pap2, maar het schijnt dat je lichaam het weer beter kan maken geloof ik......
nou in ieder geval succes! en als je weet wat er aan de hand is, kan je dat dan posten!
en ik heb ook al die testen gedaan, ik heb ook pap2, maar het schijnt dat je lichaam het weer beter kan maken geloof ik......
nou in ieder geval succes! en als je weet wat er aan de hand is, kan je dat dan posten!
Love my life!