Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met de prikpil

13-05-2011 15:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar lang aan de pil en 2 kinderen verder ben ik toch de pil wel zat.

Een spiraaltje heb ik niet zo'n zin in, maar die prikpik wel.

Maar graag wil ik weten of het nou echt zo super is als dat het lijkt.
Ik ben sinds november aan de prikpil. Het eerste halfjaar had ik last van elke dag bloedverlies. Maar sinds een tijdje is dit overgegaan en heb ik heel af en toe nog bloedverlies dat met een inlegkruisje verholpen kan worden. In het begin was het erg wisselend, de ene week moest ik echt tampons en maandverband gebruik, de andere week waren het er maar een paar druppels.

Ik ben geen kilo's aangekomen en heb ook geen last van stemmingwisselingen. Maar het eerste half jaar was voor mij wel vervelend.
Ik gebruik de prikpil al meer dan 5 jaar.

Ideaal! Ik had de eerste 3 mnd nog minimale menstruatie en vanaf toen niet meer. Door de 5 jaar heen ongeveer 3x een doorbloeding gehad.

Mijn moeder is verpleegkundige dus die zet hem elke 3 maand.

owja, sindsdien geen migraine aanvallen meer, geen mega hormoonschommelingen en een normale eetlust.
Mijn dochter van 19 is er net mee gestopt.

Heel veel last van acne en heel veel licht bloedverlies constant.

Mocht je ooit nog een kinderwens hebben weet wel dat het dik een jaar kan duren voor je menstruatie terug is na het gebruik van de prikpil.
Ik ben al een jaartje of 10 aan de prikpil. Ik ben niet aangekomen, maar heb wel last van stemmingswisselingen. Iedereen die mij kent zegt 2 weken voor ik weer een prik moet: Moet je weer een prik of zo? Haha, maar het is goed te doen hoor, zonder prikpil had ik 1 keer in de maand chaggie buien, nu maar een keer in de drie maand. Ik ben na de eerste keer spuiten hooguit nog 3 maanden licht ongesteld geweest, daarna niet meer. Ik heb in de afgelopen 10 jaar 4 kleine doorbraakbloedingen gehad.

Ik spuit hem zelf

Wat betreft terugkeren van je vruchtbaarheid. Dit verschilt, net zoals bij welke pil dan ook per persoon. Het maakt ook niet uit hoe lang je de prikpil gebruikt hebt.

Ik ben zeer tevreden.
1 keer laten zetten die prikpil, ben beroerd geweest! Heeft vervolgens ruim anderhalf jaar geduurt voor ik weer ongesteld werd (overdrijf niet). Was niks voor mij iig.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik laat hem maandag voor het eerst zetten, ik hoop dat ik niet meer ongesteld wordt, ivm hormonale migraine. Gewone pil wordt niet (voldoende) opgenomen door darmziekte en daardoor al 2 maanden bloedverlies.

Het is een gok, want als de spuit eenmaal is gezet kan ik niet meer terug, maar elke dag migraine en/of hoofdpijn is ook slopend.
ik heb hem ook een tijd gehad. vond hem ideaal.

ik werd nog 1 x ongesteld, daarna niet meer.

ben gestopt vanwege acne en de vele hormonen die je in 1 x binnenkrijgt. verder geen bijwerkingen gehad.
Ik heb de prikpil zo'n 9 maanden gehad (3 injecties) en ik ben (gok ik) zo'n 6 maanden daarvan ongesteld geweest. Misschien een beetje overdreven, maar zo voel ik het wel. Nu ben ik aan de gewone pil en dat bevalt hartstikke goed.
Ik heb ook 3 keer de prikpil laten zetten om "het een kans te geven".

Allerreerst was ik 6 maanden non-stop aan het bloeden,van licht naar zwaar.Ik kwam 5 kilo aan(dat was nog het minst)Ik had enorme opvliegers,zat ik midden in de winter te zweten op de fiets,vreselijk. Echt dweilnat waren mijn kleren.

Maar dat is mijn verhaal,ik ken ook iemand die er echt heel gelukkig mee is.

Het is toch heel persoonlijk,waar de ene bij zweert,is voor een ander een drama.

Succes!
Ik heb net ongeveer 2week geleden de 2e prik gehad.. Bij 1e prik heb ik 3dagen licht bloedverlies gehad en 2week vreselijke koppijn! Nu nergens last van. Ga er alleen wel weer mee stoppen maar dat om andere lichamelijke problemen!
Ik heb snel last van hoofdpijn/ migraine en de prikpil is dan ideaal! Geen hoofdpijn en migraine meer!! Ik heb nu de 2e spuit net gehad en volgens de huisarts krijg ik nu ook geen bloedingen meer.
Zelf geen ervaring mee, maar collega van me kwam er enorm van aan en kreeg zelfs haaruitval (was er blijkbaar allergisch/overgevoelig voor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven