blender vs staafmixer
vrijdag 13 mei 2011 om 16:10
vrijdag 13 mei 2011 om 17:13
Een blender is leuker om te zien, maar neemt ook veel meer ruimte in. Ander voordeel van een blender is dat sommigen ook stevigere dingen aankunnen zoals het crushen van ijs.
Maar in praktijk gebruik je dat nauwelijks en is een staafmixer makkelijker op te bergen, makkelijker schoon te maken en werkt ie beter op niet al te vloeibare dingen zoals noten. Ik zou dus voor de staafmixer gaan. Heb ik momenteel ook alleen nog maar, mijn blender ging lekken....
Maar in praktijk gebruik je dat nauwelijks en is een staafmixer makkelijker op te bergen, makkelijker schoon te maken en werkt ie beter op niet al te vloeibare dingen zoals noten. Ik zou dus voor de staafmixer gaan. Heb ik momenteel ook alleen nog maar, mijn blender ging lekken....
vrijdag 13 mei 2011 om 19:12
Ik ben volgens mij de enige, maar ik ben veel blijer met mijn keukenmachine met blender, dan met mijn staafmixer. Ik vind vooral hakken met een staafmixer echt drie keer niks. Vind het altijd lastig om alles gelijkmatig te hakken met een staafmixer. Ook smoothies maken (wat ik dus regelmatig doe), vind ik makkelijker met een blender omdat ijs crushen met een staafmixer geen doen is,
Voor soepen alleen vind ik een staafmixer prima, maar als je hem voor allerlei doeleinden wil gebruiken zou ik voor een keukenmachine met blender gaan.
Voor soepen alleen vind ik een staafmixer prima, maar als je hem voor allerlei doeleinden wil gebruiken zou ik voor een keukenmachine met blender gaan.
vrijdag 13 mei 2011 om 22:47
J22:
Lig nu in bed - ik kom er morgen op terug Het is iig een simpel ding van volgens mij zo'n ¤30 met 1 stand en 800Watt. In de gebruiksaanwijzing (had ik ook echt nodig met die ene knop ) stond dat dit model niet geschikt is voor het crushen van ijs - dus wel
IJs crushen doe ik alleen als m'n smoothie niet koud genoeg is. Eigenlijk is het gewoon een fruitmix van sinaasappelsap + rode vruchten... Dan gooi ik er ijsblokjes bij en die crusht 'ie dus alsof het walnoten zijn
Lig nu in bed - ik kom er morgen op terug Het is iig een simpel ding van volgens mij zo'n ¤30 met 1 stand en 800Watt. In de gebruiksaanwijzing (had ik ook echt nodig met die ene knop ) stond dat dit model niet geschikt is voor het crushen van ijs - dus wel
IJs crushen doe ik alleen als m'n smoothie niet koud genoeg is. Eigenlijk is het gewoon een fruitmix van sinaasappelsap + rode vruchten... Dan gooi ik er ijsblokjes bij en die crusht 'ie dus alsof het walnoten zijn
zaterdag 14 mei 2011 om 15:37
Ik gebruik zowel de staafmixer als de blender veel. Heb overigens een heel oude staafmixer, ooit van mijn oma geweest en het ding werkt bij mij al meer dan 10 jaar. Mijn blender heb ik zelf aangeschaft, ook een fijn ding! Maarre... een staafmixer heb je al vanaf 10 euro bij de blokker. Mijn blender gebruik ik trouwens voornamelijk voor smoothies. Hakken van nootjes gaat zowel met mijn dure blender als met de staafmixer vrij onregelmatig. Met de staafmixer pureer ik soepen en haal ik klontjes uit pannenkoekenbeslag. Aardappels voor babyhapjes of puree prak ik altijd met de vork, omdat je anders zo'n plakkerige hap krijgt.