blender vs staafmixer

13-05-2011 16:06 24 berichten
Ik wil graag een blender of een staafmixer (met hakmolen) kopen, maar weet niet zo goed welke van de twee. Ik wil er voornamelijk mee hakken (nootjes oid) en pureren.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik voor de staafmixer gaan (ook fijn voor soepen enzo)
blender is mi vnl handig voor vloeistoffen, zoals shakes enzo.
Een blender heb ik nooit gebruikt, ik heb een staafmixer; ideaal om te pureren en te hakken. Die van Braun is heel fijn, ik heb er nu 1 met een kunststof 'kop' en de volgende keer zou ik een aluminium kop pakken omdat je die makkelijker en mooier schoonkrijgt!
Staafmixer! Ik heb allebei, maar gebruik de blender nooit en de staafmixer vrijwel dagelijks.
En zo'n hakmolen werkt ook goed?
blender was een grote miskoop. Heeft 3 jaar vrijwel ongebruikt op mijn aanrecht gestaan. Op een bepaald moment toch weggegooid.
quote:pademelon schreef op 13 mei 2011 @ 16:10:

Staafmixer! Ik heb allebei, maar gebruik de blender nooit en de staafmixer vrijwel dagelijks.Zelfde.
Staafmixer! En dan wel met een roestvrijstalen kop.
Hier een staafmixer (met roestvrijstalen onderkant) en de daarbij horende hakmolen. Ze worden beiden regelmatig gebruikt.
Een blender is een soort omgekeerd staafmixer met minder functies. Een staafmixer dus.
quote:AlettaJacobs schreef op 13 mei 2011 @ 16:49:

Een blender is een soort omgekeerd staafmixer met minder functies. Een staafmixer dus.Zoiets dacht ik ook ja. Kon mezelf alleen niet echt overtuigen dat een blender minder functies heeft.
Een blender is leuker om te zien, maar neemt ook veel meer ruimte in. Ander voordeel van een blender is dat sommigen ook stevigere dingen aankunnen zoals het crushen van ijs.

Maar in praktijk gebruik je dat nauwelijks en is een staafmixer makkelijker op te bergen, makkelijker schoon te maken en werkt ie beter op niet al te vloeibare dingen zoals noten. Ik zou dus voor de staafmixer gaan. Heb ik momenteel ook alleen nog maar, mijn blender ging lekken....
Staafmixer! Geen gehannes met soep in een blender gieten om te blenderen. Hupsakee: staafmixer erdoor: klaar.

Zo'n hakmolentje heb ik niet.Ik heb een vijzel, werkt prima.
Ik ben volgens mij de enige, maar ik ben veel blijer met mijn keukenmachine met blender, dan met mijn staafmixer. Ik vind vooral hakken met een staafmixer echt drie keer niks. Vind het altijd lastig om alles gelijkmatig te hakken met een staafmixer. Ook smoothies maken (wat ik dus regelmatig doe), vind ik makkelijker met een blender omdat ijs crushen met een staafmixer geen doen is,

Voor soepen alleen vind ik een staafmixer prima, maar als je hem voor allerlei doeleinden wil gebruiken zou ik voor een keukenmachine met blender gaan.
Ik gebruik dus ook alleen maar de sraafmixer en de blender staat stof te vangen... In 2 jaar misschien 2x gebruikt.

IJs crushen doet mijn sraafmixer ook zonder moeite
Ik heb al gezien dat je ook staafmixers hebt met hakmolens de beweren ook ijs te kunnen crushen. Overigens heb ik (tot nu toe) nog nooit echt de behoefte gehad ijs te cruchen.

@Lizzl: welke staafmixer heb jij?
Blender ! Gebruik ik ongeveer 5x per week
J22:

Lig nu in bed - ik kom er morgen op terug Het is iig een simpel ding van volgens mij zo'n ¤30 met 1 stand en 800Watt. In de gebruiksaanwijzing (had ik ook echt nodig met die ene knop ) stond dat dit model niet geschikt is voor het crushen van ijs - dus wel

IJs crushen doe ik alleen als m'n smoothie niet koud genoeg is. Eigenlijk is het gewoon een fruitmix van sinaasappelsap + rode vruchten... Dan gooi ik er ijsblokjes bij en die crusht 'ie dus alsof het walnoten zijn
Ik gebruik zowel de staafmixer als de blender veel. Heb overigens een heel oude staafmixer, ooit van mijn oma geweest en het ding werkt bij mij al meer dan 10 jaar. Mijn blender heb ik zelf aangeschaft, ook een fijn ding! Maarre... een staafmixer heb je al vanaf 10 euro bij de blokker. Mijn blender gebruik ik trouwens voornamelijk voor smoothies. Hakken van nootjes gaat zowel met mijn dure blender als met de staafmixer vrij onregelmatig. Met de staafmixer pureer ik soepen en haal ik klontjes uit pannenkoekenbeslag. Aardappels voor babyhapjes of puree prak ik altijd met de vork, omdat je anders zo'n plakkerige hap krijgt.
Ben er inmiddels uit: het wordt een staafmixer! Bedankt voor alle tips!

Nu alleen nog even uitzoeken welke precies.
Ik heb deze van Braun, erg content mee. En vaatwasserbestendig

Is een blender hetzelfde als een sapcentrifuge?

Noem eens lekkere combinaties van fruit om sapjes mee te maken?
nee, is niet hetzelfde. Wat heb je? Als je een van beide namen googelt met recept dus blender recept of sapcentrifuge recept dan krijg je tig lekkere recepten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven