Gezondheid alle pijlers

Homeopathie bij een peuter

09-05-2011 20:12 144 berichten
..
Alle reacties Link kopieren
quote:lempicka schreef op 13 mei 2011 @ 00:17:

Homeopathie gaat simpel gezegd over bizarre verdunningen van gelijkheid. Dus als ik me prik aan een brandnetel moet deze verdund gegeven worden aan mij om de pijn te verhelpen. Alleen deze verdunningen zijn zo absurd dat er geen werkende stof meer in zit, maarrrr daar komt de aap uit de mouw. Water heeft volgens homeopaten een geheugen waardoor die ene molecuul toch een heilzame werking heeft en het water bedenkt dat het alle bloed, pies, schijt, kots etc moleculen van andere mensen niet nodig heeft. Maar juist die ene molecuul van die ene brandnetel wel waardoor ik van mijn pijn af kom.Ja prachtig bedacht. Hoe bezopen kan je zijn
"dokter" A Vogel, was trouwens niet eens echt dokter. En die verkoudheid meuk van hem werkt niet. Is al tig keer bewezen dat het echt niet werkt. Net zoals vele andere alternatieve therapieën die berusten op het placebo effect.
toen ik 8 jaar was had ik ook korrels gekregen, maar naar mijn weten heeft het nooit gewerkt.

ik denk meer dat je iets aan therapie hebt, dan iets van actieve therapie dus uiteindelijk stapje voor stapje wennen aan dieren.

en sinds wanneer is hij bang voor dieren? is er iets gebeurd waardoor hij getraumatiseerd is?
Love my life!
quote:meds schreef op 13 mei 2011 @ 00:18:

[...]

Ja prachtig bedacht. Hoe bezopen kan je zijn

Behoorlijk.

Toen mijn dochter buikkrampjes had wilde men mij homeopathische medicatie verkopen waar alcohol in zat.

Een echt medicijn was er niet voor die leeftijdscategorie maar er

was wel een homeopatisch middel met alcohol.

Sta je alcohol aan je zuigeling te voeren.

Laatst op dit forum een hele discussie gehad met een voorstander van HP die zei dat de spullen die je vrij kunt kopen geen échte HP medicatie zijn.

Maar het staat wel op het doosje en wordt ook onder die noemer verkocht. Waar moet je als consument dan op letten? Ik vind dat verwarrend,als het zo zou zijn. Dat alleen al lijkt me getuigen van onbetrouwbaarheid.
Voor de volledigheid; ik heb het middel niet gekocht natuurlijk.
quote:meds schreef op 13 mei 2011 @ 00:17:

Alles wat in Nederland aangemerkt wordt als medicijn is getest als medicijn en slechts een hele kleine groep mag gecontroleerd verkocht worden (paracetamol bijvoorbeeld) Alle andere meuk (A.Vogel) valt niet onder de medicijnenwetgeving, het zijn voedingssupplementen, dat betekent dat er nul komma nul controle op is, en het in de winkel verhandeld mag worden. Nu maakt dat niet zoveel uit want uit onderzoek is gebleken dat er geen enkele werkzame stof in voorkomt.Jaren geleden, toen ik ooit eens een HP spulletje kreeg aangeraden, stond zelfs op het doosje 'dit is geen geneesmiddel'. De apothekersassistente kon niet uitleggen waarom het dan toch als zodanig verkocht werd.
quote:eleonora schreef op 13 mei 2011 @ 06:11:

[...]

Jaren geleden, toen ik ooit eens een HP spulletje kreeg aangeraden, stond zelfs op het doosje 'dit is geen geneesmiddel'. De apothekersassistente kon niet uitleggen waarom het dan toch als zodanig verkocht werd.En weet je... zelfs dat maakt me geen ene reet uit. Wat me stoort zijn de riducule bedragen waarvoor de doosjes over de toonbank gaan terwijl je in feite betaald voor ingestraald water.
Nou lieverd mij maakt het wel uit als er 'geneesmiddel' op een doos water staat

En ik vind het stuitend dat zo' medewerkster me dan niet eens uit kan leggen waarom het in een apotheek te koop is als het onzin met een verlengsnoer is wat ze verkoopt.

Maar goed, ze verkopen er ook afslankgel *proest*

Ook zo'n gotspe.
Somatoline..slankt af wanneer je slaapt, om wakker te worden met het lichaam van Doutzen.....

Wat mij stoort is dat "men" maar doet en koopt terwijl heel weinig mensen echt weten wat het is en wat het (niet) doet. Als je ernaar vraagt zeggen mensen: "homeopathisch??? dat is toch iets met kruiden?"

Pffffff... zucht
Cinuforce van A. Vogel helpt toch echt bij verstopte bijholten. Na een paar pilletjes loopt alles leeg.

Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een antibioticakuur (hoe gezond is dat?)
Voor verstopte bijholten hoef je geen antibioticakuur. Pas als de boel ontstoken raakt, en dan zijn er nog genoeg huisartsen die willen dat je het gewoon uitziekt. Flink stomen is net zo effectief.
quote:Emma95 schreef op 13 mei 2011 @ 12:30:

Cinuforce van A. Vogel helpt toch echt bij verstopte bijholten. Na een paar pilletjes loopt alles leeg.

Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een antibioticakuur (hoe gezond is dat?)

Dat is een keuze die jij maakt, dat gebruiken.

Ik stoom inderdaad, met pepermunt olie of iets van eucalyptus of kamille. Ik geef geen geld uit aan iets waar ik absoluut niet in geloof en als mijn holtes ontstoken zijn dan ga ik naar de huisarts voor een antibioticakuur. Wetenschap he, dat verkies ik nog altijd boven kwakzalverij.
@ Emma, zonde van je geld. Je geeft het namelijk uit een een placebo. Antibiotica is echt bewezen werkzaam en idd geen goed idee om dat elke week te gebruiken maar dat is bij heel veel medicijnen zo. Die hebben bijwerkingen omdat ze werken en homeopatische meuk heeft niks werkzaams behalve je geloof. Misschien moeten we het kenmerken als een geloof!
quote:Emma95 schreef op 13 mei 2011 @ 12:30:

Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een antibioticakuur (hoe gezond is dat?)Het loopt vanzelf wel leeg. Zo gaat het namelijk met kwalen, vrijwel de meesten genezen vanzelf, gratis en voor niets
Idd homeopathie helpt alleen bij suggestieve kwalen die het lichaam vaak zelf oplost zonder medicijnen ed.

Ik moet de eerste homeopaat nog tegenkomen die botbreuken geneest, hersentumoren laat slinken, een blindedarm ontsteking kan genezen etc. Dat kunnen ze allemaal niet omdat dit kwalen zijn die niet gevoelig zijn voor subjectieve waarnemingen maar daadwerkelijk behandeld moeten worden door een ARTS!

De actieve bestanddelen van Cinuforce:

De actieve bestanddelen zijn Cinnabaris D8

19,2%, Hydrastis canadensis D6 19,2%, Kalium

bichromicum D6 19,2%, Lemna minor D4 19,2%,

Luffa operculata D6 19,2%. Corrigens ad 100%.

Absurde verdunningen en placebo effect.
quote:lempicka schreef op 14 mei 2011 @ 11:55:

Idd homeopathie helpt alleen bij suggestieve kwalen die het lichaam vaak zelf oplost zonder medicijnen ed.

Ik moet de eerste homeopaat nog tegenkomen die botbreuken geneest, hersentumoren laat slinken, een blindedarm ontsteking kan genezen etc. Dat kunnen ze allemaal niet omdat dit kwalen zijn die niet gevoelig zijn voor subjectieve waarnemingen maar daadwerkelijk behandeld moeten worden door een ARTS!

De actieve bestanddelen van Cinuforce:

De actieve bestanddelen zijn Cinnabaris D8

19,2%, Hydrastis canadensis D6 19,2%, Kalium

bichromicum D6 19,2%, Lemna minor D4 19,2%,

Luffa operculata D6 19,2%. Corrigens ad 100%.

Absurde verdunningen en placebo effect.

Voor de beeldvorming:

D 4 is een verdunning van 1 op 10, met 4 nullen erachter. Dat wordt dus 1 op 100000 (een op honderdduizend).

D 8 is een verdunning van 1 op 10, met 8 nullen erachter. Dat wordt dus 1 op 1000000000 (een op tienmiljard).

Zucht.....
..
Waarom heb je twijfels of de GGZ hier wel iets aan kan veranderen? Weet je wat ze in dit soort situaties doen?
Ik heb geen idee wat GGZ kan doen. Praten met hem. Maar dat doen wij ook al zo vaak. Nou zijn wij geen profs natuurlijk.

Ik sta er wel open voor hoor. Ben gewoon heel benieuwd wat ze gaan doen met een kind van 3,5 jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven