Geld & Recht alle pijlers

Huishoudgeld

16-05-2011 09:21 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken vliegt het geld mijn zak uit. En dan doe ik geen rre dingen. Alleen al aan boodschappengeld gaat er al ruim 100 euro per week door. Hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan boodshappen. En hebben jullie ook tips om te bezuinigen.

Ben benieuwd.
Ik doe voor ongeveer 15/20 euro per week boodschappen.

Als mijn vriend er is zit ik aan de 25 euro, soms nog een extra wijntje erbij, 30 euro.

Ik bespaar op vlees(alleen in het weekeinde), ik koop nooit gesneden groentes, gebruik geen sausjes uit een pakje en hamster veel.

Bij 1 + 1 gratis acties koop ik groot in en dat gaat dan de voorraad of de vriezer in.

Die 15/20 euro per week is een gemiddelde, als ik eters heb zit er al gauw 15/20 euro boven en als er mensen komen bbqen ook.
Ik vind 100 euro voor 4 personen echt heel erg laag. Als ik erg m'n best doe dan kom ik voor 4 personen op 150 euro uit. Maar meestal gaat het richting de 200 euro. Ik heb al zo vaak geprobeerd om lager uit te komen, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
quote:ardni schreef op 16 mei 2011 @ 10:23:

Ik doe voor ongeveer 15/20 euro per week boodschappen.

Als mijn vriend er is zit ik aan de 25 euro, soms nog een extra wijntje erbij, 30 euro.

Ik bespaar op vlees(alleen in het weekeinde), ik koop nooit gesneden groentes, gebruik geen sausjes uit een pakje en hamster veel.

Bij 1 + 1 gratis acties koop ik groot in en dat gaat dan de voorraad of de vriezer in.

Die 15/20 euro per week is een gemiddelde, als ik eters heb zit er al gauw 15/20 euro boven en als er mensen komen bbqen ook.

Dit vind ik echt knap.

Het valt mij wel op omdat ik met 4 personen ben word je minder te eten ergens gevraagd. Als je alleen komt is het vaker eet je mee volgens mijn alleenstaande vrienden.
Ook snoep e.d. probeer ik zo goedkoop mogelijk te houden. Mijn kinderen krijgen ook niet elke dag snoep, ze krijgen meestal een koekje (ook van de aldi) af en toe s wat chips.
quote:flint schreef op 16 mei 2011 @ 10:24:

Ik vind 100 euro voor 4 personen echt heel erg laag. Als ik erg m'n best doe dan kom ik voor 4 personen op 150 euro uit. Maar meestal gaat het richting de 200 euro. Ik heb al zo vaak geprobeerd om lager uit te komen, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Als er iemand langskomt wil je yoch ook een koekje bij de koffie hebben. Haal jij de boodschappen bij goedkpere winkels.

En heb je misschine al wat grotere kinderen.
Ik heb altijd wel koek in huis, maar geen dure. Mijn kinderen zijn 7 en 10. En ik haal bijna alles bij de aldi
Ik vind 100,- per week voor 4 personen ook heel netjes,

Wat ik net lees, 15-20 voor een persoon vind ik ongelooflijk weinig.

Ik ben ook erg op het budget aan het letten en geef in mijn eentje tussen de 35-50 per week uit aan boodschappen (incl toiletpapier en wasmiddel exl drogist).

Voor 15,--20 pp per week eten zou voor mij heel erg karig en armoedig voelen.

Begrijp me niet verkeerd: wat moet dat moet en knap als je het kan...maar met dat budget zit je eigenlijk onder de armoedegrens qua eten, zeker als dit een gemiddelde is over de lange termijn . En ik denk dat je 2 stuks fruit en 2 ons groenten niet haalt.
quote:vlindervlinder schreef op 16 mei 2011 @ 10:25:

[...]

Dit vind ik echt knap.

Het valt mij wel op omdat ik met 4 personen ben word je minder te eten ergens gevraagd. Als je alleen komt is het vaker eet je mee volgens mijn alleenstaande vrienden.

Ja met 1 of twee (en wellicht een klein kind erbij) kunnen mensen makkelijker aansluiten denk ik. Maar het is ook een kwestie van improviseren hoor. Als bezoek onverwacht mee eet, dan maak ik zelf gewoon meerdere dingen, waar een wil is is een weg.

Ik haal bijna altijd de boodschappen als mijn vriend er is. Als hij boodschappen doet kost dat meestal rond de 40/50 euro en dat verschil zit 'm vaak in het de combinatie van het kopen van o.a a-merken en de volgende producten vlees,frisdrank,chips,gesneden aardappelschijfjes,melk,verse kruiden (is makkelijk zelf te planten in een plantenbak hoor).

Van deze producten is vlees(zeker biologisch) veruit het duurst,daarna komen de frisdranken.Vijf dagen of meer vlees eten per week kost gewoon een kapitaal. Een kuipje vanille kwark van almhof is best prijzig, maar als je gewone huismerk kwark erbij koopt en je mengt het heb je meer en het gaat langer mee.

Owja sapjes koop ik zelden ook en dan doe ik er wat water bij en ik maak zelf limonade met; een beetje Citroensap uit een geel flesje, rietsuiker ,kraanwater, of bar-le-duc-koolzuurhoudend en wat kardemom en dat scheelt zoveel geld, veel goedkoper dan fanta.
Ik heb al veel van de topics gelezen, nu dan mijn bijdrage....

Wij zijn met 4 pers. 2 kinderen van 5 en 8 en twee volwassenen.

Ik merk dat ik juist goedkoper uit ben als ik geen grootverpakking koop zoals bijvoorbeeld vlees/gehakt.

Ik stop dat dan in de vriezer, en vergeet vervolgens te kijken wat er nog ligt als ik weer om boodschappen moet.

Daarbij is onze vriezer niet zo groot.

Ik doe boodschappen als het rustig is, zodat ik zeker weet dat ik niet in de verleiding kom om snel wat dingen mee te pakken.

Het liefst ga ik zonder kinderen. Ze zijn hartstikke lief hoor, maar het leidt gewoon af, waardoor ik niet met m'n kop bij de boodschappen ben.

Snoep en chips heb ik niet in huis. Soms in het weekend, zoals gister bij de voetbal.

Ik geef ongeveer 100 tot 120 euro per week uit. Veel koop ik Bio bij AH of in de Landwinkel. Ik vind het belangrijk dat de groenten vers zijn en dat er fruit in huis is.

Ook hebben wij een groententuin (40 euro per jaar), daar kun je een weeshuis van voeden!

We drinken hier alleen water, Carvan Cevitan, melk, (dus geen nepperds als Optimel enzo, hartstikke duur en bomvol zoetstof waar onze kinderen van aan de diarree gaan.) koffie en thee.

Frisdrank heb ik principieel niet in huis, met verjaardagen krijgen mensen een sapje. (Is trouwens wel duurder dan frisdrank....)

Om te bezuinigen heb ik de volgende tips:

- Kook voor twee dagen, zoals macaroni of een ovenschotel. Met wat komkommer-tomaatsalade oid erbij heb je altijd vers eten.

- Kijk eens kritisch naar je tuin. Als je een beetje ruimte en groene vingers hebt, is het waardevol om bijvoorbeeld een paar kropjes sla, bietjes, radijs, aardbeien, uien enz. zlef te kweken.

- Bedenkt bij ieder product dat je in je karretje mikt eens of je het écht nodig hebt. We denken vaak iets nodig te hebben, terwijl we makkelijk zonder kunnen.

- Kijk eens kritisch naar je uitgaven aan cadeautjes, speelgoed,kleding enz..

Tot zover mijn bijdrage!
Wat ik me afvraag:

Je doet voor 100 euro boodschappen. Is niet extreem. Toch merk je dat het geld eruit vliegt.

Misschien een tip om je hele financiele administratie eens door te nemen om te kijken waar je op kunt bezuinigen?
80 euro per week.. 5 personen (3 kinderen)
quote:hiltje schreef op 16 mei 2011 @ 11:02:

Ik vind 100,- per week voor 4 personen ook heel netjes,

Wat ik net lees, 15-20 voor een persoon vind ik ongelooflijk weinig.

Ik ben ook erg op het budget aan het letten en geef in mijn eentje tussen de 35-50 per week uit aan boodschappen (incl toiletpapier en wasmiddel exl drogist).

Voor 15,--20 pp per week eten zou voor mij heel erg karig en armoedig voelen.

Begrijp me niet verkeerd: wat moet dat moet en knap als je het kan...maar met dat budget zit je eigenlijk onder de armoedegrens qua eten, zeker als dit een gemiddelde is over de lange termijn . En ik denk dat je 2 stuks fruit en 2 ons groenten niet haalt.

aardappelen kilo 1,99

melk(0,5 L) 0,6

blik tomaten 0,52

goude jong(kaas) 1,79

paprika 0,99

appels 2,5 kilo 2,79

courgette 0,99

sperziebonen 1,89

prei 0,35

patentbloem 0,49

komkommer 0,59

broccoli 0,99

eieren bio 1,79

brood pain de dinges 1,99

17,76

Dit is een klein voorbeeld van de ah, maar meestal ga ik naar de plus en de ah hierdoor ben ik al goedkoper uit. Als ik naar de markt ga zelfs nog goedkoper, uiteraard en dan koop ik ook meer spullen, maar dat doe ik niet zo vaak.

Pannenkoeken maak ik zelf van melk eieren en tarwe bloemen, pasta en rijst heb ik altijd wel in de voorraad, evenals mini blikjes tomatenpuree en potgroente af en toe koop er nog wat lekkers bij.

Daarnaast doet de regel, geen alcohol drinken als ik alleen ben, het financieel ook geweldig.

Nee het gaat prima en ik vind het niet karig hoor. Soms maak ik maizenakoekjes(super lekker) of een salade met peer en feta. Het zal dus wel meevallen.

Tja ik studeer nu en werk weinig maar wil wel op vakantie buiten europa, daarnaast wil ook weleens uit eten, shoppen en naar een festivalletje.

Toiletpapier koop je toch niet wekelijks en wasmiddel toch ook niet?Meer 1 keer per maand/ 2 maanden en als het in de aanbieding is heel veel! Dus dan ben ik af en toe iets meer geld kwijt omdat ik hamster.

All inclusive zit ik denk ik rond de 100 euro per maand en dat is dan inclusief het bijhouden van de voorraad, wc papier, douchegel.

Als ik ga samenwonen wordt het denk ik wel stukken duurder, vaker vlees op het bord, cola ( moet coca cola zijn), chips(alleen lays), vaker pakjes, vaker bier of wijn in huis, er gaat meer brood en meer beleg doorheen(ik eet eigenlijk vooral kaas, of ei, soms weleens sellerie salade)

Owja soms stop mijn moeder me wat toe, zoals kruiden uit de tuin of iets anders biologisch .
Ardni,

Knap hoor, en je eet flink groenten zo te zien.

Niet om je af te vallen en je moet lekker zo doorgaan, maar om toch een beetje realistisch beeld te geven over de prijs van gezonde voeding, ook voor anderen die hier meelezen en bijvoorbeeld geen student meer zijn maar een gezin moeten voeden:

-ik vind dat je weinig zuivel koopt. Het voedingscentrum schrijft een halve liter per dag voor en jij gebruikt een halve liter per week.

- je hebt inderdaad helemaal niets van vlees, maar ook geen vleesvervangers, peulvruchten ofzo. Misschien heb je dat in een andere week gekocht, maar dat betekent dat je dan meer kwijt zou zijn want de lijst die je nu hebt is toch vrij basis en iets wat je elke week nodig hebt (al zou je de aardappelen vervangen door rijst en pasta enzo).

- Je hebt 1 brood. Dat is voor mij voor 1 persoon net te weinig voor een week, maar goed...ik eet wel 4 tot 5 sneetjes per dag. Je hebt wel een luxe brood, dus daar kun je er ook 2 van krijgen.

- Je hebt geen koffie/koffiemelk/suiker/thee etc. Zelfs al koop je geen fris/sap (doe ik ook niet, houd ik niet van) dan nog is het in een gemiddeld huishouden wel normaal om toch wekelijks het eea kwijt te zijn aan vloeibaars.

- Je hebt op je brood alleen kaas en als fruit alleen appels. Een gemiddeld gezin wil toch meer keuze.

- Je hebt helemaal niets van koek of snoep of chips. Hartstikke goed (doe ik ook niet: aan de lijn), maar een gemiddeld gezin besteedt daar toch wel iets aan (zelfs als er niet veel wordt gesnoept/gesnackt).

- toiletpapier en wc papier koop je idd niet wekelijks maar het is wel duur, ook als je bij aanbiedingen hamstert. Dus dat is toch echt ook een paar euro per week als je dat omslaat.

-Dan mis ik in dit lijstje nog een boel dingen die je niet elke week koopt maar toch wel met regelmaat en waarvan ik merk dat ik toch bijna elke week wel iets ervan meeneem. Denk aan tandpasta, schoonmaakmiddelen, vuilniszakken, pot augurken, soyasaus/sambal etc, halvarine of boter, mayonaise, olie, kruiden, lucifers, tampons/maandverband, aluminiumfolie etc etc.

Ik denk dus dat als jij twee of drie maanden zou bijhouden wat je werkelijk kwijt bent aan alle boodschappen je hoger uit zou komen dan de 15-20 pp per week die je nu inschat.

En dan heb jij dus ook nog een sobere stijl en je bent student (dan is het inderdaad niet erg en ook vrij normaal om soms op 'brood met pindakaas' te leven).

Voor mensen als TO die denken dat ze met 100,- voor een gezin heel veel uitgeven is het echter goed om realistisch te kijken of ze wel echt op boodschappen willen en kunnen besparen of dat ze veel meer kunnen winnen met andere bezuinigingen.
quote:hiltje schreef op 16 mei 2011 @ 12:09:

Ardni,

Knap hoor, en je eet flink groenten zo te zien.

Niet om je af te vallen en je moet lekker zo doorgaan, maar om toch een beetje realistisch beeld te geven over de prijs van gezonde voeding, ook voor anderen die hier meelezen en bijvoorbeeld geen student meer zijn maar een gezin moeten voeden:

-ik vind dat je weinig zuivel koopt. Het voedingscentrum schrijft een halve liter per dag voor en jij gebruikt een halve liter per week.

- je hebt inderdaad helemaal niets van vlees, maar ook geen vleesvervangers, peulvruchten ofzo. Misschien heb je dat in een andere week gekocht, maar dat betekent dat je dan meer kwijt zou zijn want de lijst die je nu hebt is toch vrij basis en iets wat je elke week nodig hebt (al zou je de aardappelen vervangen door rijst en pasta enzo).

- Je hebt 1 brood. Dat is voor mij voor 1 persoon net te weinig voor een week, maar goed...ik eet wel 4 tot 5 sneetjes per dag. Je hebt wel een luxe brood, dus daar kun je er ook 2 van krijgen.

- Je hebt geen koffie/koffiemelk/suiker/thee etc. Zelfs al koop je geen fris/sap (doe ik ook niet, houd ik niet van) dan nog is het in een gemiddeld huishouden wel normaal om toch wekelijks het eea kwijt te zijn aan vloeibaars.

- Je hebt op je brood alleen kaas en als fruit alleen appels. Een gemiddeld gezin wil toch meer keuze.

- Je hebt helemaal niets van koek of snoep of chips. Hartstikke goed (doe ik ook niet: aan de lijn), maar een gemiddeld gezin besteedt daar toch wel iets aan (zelfs als er niet veel wordt gesnoept/gesnackt).

- toiletpapier en wc papier koop je idd niet wekelijks maar het is wel duur, ook als je bij aanbiedingen hamstert. Dus dat is toch echt ook een paar euro per week als je dat omslaat.

-Dan mis ik in dit lijstje nog een boel dingen die je niet elke week koopt maar toch wel met regelmaat en waarvan ik merk dat ik toch bijna elke week wel iets ervan meeneem. Denk aan tandpasta, schoonmaakmiddelen, vuilniszakken, pot augurken, soyasaus/sambal etc, halvarine of boter, mayonaise, olie, kruiden, lucifers, tampons/maandverband, aluminiumfolie etc etc.

Ik denk dus dat als jij twee of drie maanden zou bijhouden wat je werkelijk kwijt bent aan alle boodschappen je hoger uit zou komen dan de 15-20 pp per week die je nu inschat.

En dan heb jij dus ook nog een sobere stijl en je bent student (dan is het inderdaad niet erg en ook vrij normaal om soms op 'brood met pindakaas' te leven).

Voor mensen als TO die denken dat ze met 100,- voor een gezin heel veel uitgeven is het echter goed om realistisch te kijken of ze wel echt op boodschappen willen en kunnen besparen of dat ze veel meer kunnen winnen met andere bezuinigingen.

Ik denk dat je mijn stukje niet echt goed gelezen hebt, ik eet veel groente en ik bijt nooit op een houtje, ik eet s'avonds niet zo snel een brood, maar ik eet vrijwel altijd warm. Het lijstje was een voorbeeld, de AH is dan ook wel de duurste supermarkt die we hebben in NL.

Zoals ik al aangaf geef ik per maand 100 euro uit dat is inclusief voorraad aanvullen.

Aangezien ik zeg wekelijks tussen de 15- 20 euro uit te geven, zou je maandelijks tussen de 60-80 euro uitkomen, ik kom op 100 euro uit omdat hier dus de tandpasta,conserven en vuilniszakken,douchespul etc in zit.

Zuivel gebruik ik niet veel en zeker geen zoete melk producten(enkel pannenkoeken of om mee te koken), die zijn niet voor iedereen gezond.Ik doe maanden met een fles olijfolie, met mayonaise nog langer en die sauzen kopen ik dus als ik eters krijg.

Dat gaat uit mijn uiteten budget, ik gebruik nooit mayo, bij het gewone eten.

.Kruiden krijg ik vers van moeders en groente kook ik vaak ook in tuinkruiden bouillon.

Pinda's ben ik allergisch voor en soja gebruik ik inderaad niet zoveel.

Vleesvervangers zoals de carre's van de AH, gebruik ik om te snacken op een boterham, ze zijn nl helemaal niet zo gezond.

Als ik pasta of een schotel maak met aardappelpuree eet ik daar twee dagen van anders moet ik het weggooien. Als ik dan nog over heb gooi ik de pastasaus op een broodje met wat kaas en dat doe ik dan in de oven.

Ik eet goedkoper maar wel veel gezonder want als ik naar vrienden kijk zijn die wekelijks veel duurder uit, maar die hebben dus ook zakken chips, een 6-pack cola per week, bier, wijn,veel sauzen in pakjes en potjes, chocoladevla, veel vlees, gesneden groentes en helemaal geen fruit.

Maar zoals ik ook aangaf, doe ik dat om leuke dingen te kunnen doen. Ik eet niet 7 dagen per week thuis, woon alleen en als ik bezoek heb of als mijn vriend er is gaat het dus anders. Maar gemiddeld is dit wat ik uitgeef en niet meer.Ik weet heel goed waar mijn geld naar toe gaat.

Mijn moeder was vroeger voor 3 personen , twee ouders en een kind van 16, ongeveer 80 gulden per week kwijt en die kocht alles biologisch. Nu is ze alleen en ze koopt nog steeds alles biologisch(behalve wasmiddel) en ze zit rond de 35 euro per week.

Daarnaast zijn er hele generaties met een veganistisch dieet groot geworden, die eten dus helemaal niks wat van een dier afkomstig is, dus ik denk dat het wel meevalt.

Ik heb ook aangegeven dat ik verwacht veel meer kwijt te zijn als ik straks samenwoon en als ik straks weer vaker ga werken zal ik heus wel vaker mezelf verwennen met een lekkere zalmmoot of een biologisch biefstukje.

Ik probeer er voor te zorgen dat ik zo weinig mogelijk troep in mijn lichaam krijg omdat ik al aardig wat medicatie gebruik. Ik slik ook supplementen overigens vitamine D, calcium en vitamine C, maar die hoef ik niet zelf te betalen.

bedankt voor je reactie
Ik bedoelde een smile nu staat er een knipoog, was niet de bedoeling stomme smily!
@Ardni: netjes hoor dat je zo bewust om kan gaan met je voeding!

Ik geef zelf ongeveer 40-50 euro in de week uit aan alle voedingsproducten en wasmiddelen wcpapier shampoos ed voor 2 personen.
Hoi

Net wer terug van aldi

Voor vandaag en morgen warm eten

macaroni saus hamreepjes en geraspte kaas

brood met beleg kaas en cervelaat, kost 59 cent erg goedkoop

voor morgen en morgenavond diepvriesspinazie met aardappelpuree en gekookt eitje

wc papier wel gewoon zachte

was samen 24.euro 16

Dit bedoel ik dus totaal voor 4 personen

ik vind het duur

lees geen vers fruit o.i.
quote:ardni schreef op 16 mei 2011 @ 11:39:

[...]

aardappelen kilo 1,99

melk(0,5 L) 0,6

blik tomaten 0,52

goude jong(kaas) 1,79

paprika 0,99

appels 2,5 kilo 2,79

courgette 0,99

sperziebonen 1,89

prei 0,35

patentbloem 0,49

komkommer 0,59

broccoli 0,99

eieren bio 1,79

brood pain de dinges 1,99

17,76

Dit is een klein voorbeeld van de ah, maar meestal ga ik naar de plus en de ah hierdoor ben ik al goedkoper uit. Als ik naar de markt ga zelfs nog goedkoper, uiteraard en dan koop ik ook meer spullen, maar dat doe ik niet zo vaak.

Pannenkoeken maak ik zelf van melk eieren en tarwe bloemen, pasta en rijst heb ik altijd wel in de voorraad, evenals mini blikjes tomatenpuree en potgroente af en toe koop er nog wat lekkers bij.

Daarnaast doet de regel, geen alcohol drinken als ik alleen ben, het financieel ook geweldig.

Nee het gaat prima en ik vind het niet karig hoor. Soms maak ik maizenakoekjes(super lekker) of een salade met peer en feta. Het zal dus wel meevallen.

Tja ik studeer nu en werk weinig maar wil wel op vakantie buiten europa, daarnaast wil ook weleens uit eten, shoppen en naar een festivalletje.

Toiletpapier koop je toch niet wekelijks en wasmiddel toch ook niet?Meer 1 keer per maand/ 2 maanden en als het in de aanbieding is heel veel! Dus dan ben ik af en toe iets meer geld kwijt omdat ik hamster.

All inclusive zit ik denk ik rond de 100 euro per maand en dat is dan inclusief het bijhouden van de voorraad, wc papier, douchegel.Als ik ga samenwonen wordt het denk ik wel stukken duurder, vaker vlees op het bord, cola ( moet coca cola zijn), chips(alleen lays), vaker pakjes, vaker bier of wijn in huis, er gaat meer brood en meer beleg doorheen(ik eet eigenlijk vooral kaas, of ei, soms weleens sellerie salade)

Owja soms stop mijn moeder me wat toe, zoals kruiden uit de tuin of iets anders biologisch .

Ik wil niet kritisch zijn hoor, maar heb je weleens een tijdlang alles opgeschreven in een kasboekje? Alles maar dan ook alles?

Want; ookal gebruik je van alles de goedkoopste en eet je ook niet alle dagen vlees dan heb je echt minimaal 100 euro per maand nodig om te leven. Van aardappel tot toiletpapier, dus van "eetgeld" en pers verzorging t/m huishoudelijke verzorging.

Toevallig heb ik dat laatst uitgerekend.

Die 100 euro is echt heel basic. Dus geen voorgesneden aardappelschijfjes, enkel vlees uit de aanbieding en geen bio, vleesloze dagen en bv een rookworst of een ei is vlees.

Je schrijft dat je moeder je weleens wat toestopt. Dat moet je er natuurlijk ook bij op tellen he?
Met 4 personen is 100 euro per week toch hartstikke knap! Ik geef in m'n eentje al zeker 70 euro p/w uit.
quote:mamieke schreef op 16 mei 2011 @ 11:09:

Wat ik me afvraag:

Je doet voor 100 euro boodschappen. Is niet extreem. Toch merk je dat het geld eruit vliegt.

Misschien een tip om je hele financiele administratie eens door te nemen om te kijken waar je op kunt bezuinigen?

ik bedoel met dat het geld eruit vliegt dat 100 euro bijna niks meer voorstelt terwijl het in guldens toch even ruim 200 gulden is.

Daarbij een kadootje voor een kinderverjaardag van vriendinnetjes van mijn dochter kosten ook snel 10 euro.
quote:vlindervlinder schreef op 16 mei 2011 @ 13:56:

Hoi

Net wer terug van aldi

Voor vandaag en morgen warm eten

macaroni saus hamreepjes en geraspte kaas

brood met beleg kaas en cervelaat, kost 59 cent erg goedkoop

voor morgen en morgenavond diepvriesspinazie met aardappelpuree en gekookt eitje

wc papier wel gewoon zachte

was samen 24.euro 16

Dit bedoel ik dus totaal voor 4 personen

ik vind het duur

lees geen vers fruit o.i.

Gebruik je plakjes kaas of een blok kaas? Een blok kaas is voordeliger. Kun je gelijk je kaas van raspen i.p.v een kant een klaar zakje te gebruiken. Gebruik je aardappelpuree uit een zakje of schil je zelf de aardappels? Ook dit maakt veel uit.

Gebruik je deelblokjes spinazie of "gewone" diepvriesspinazie? Zegt ook wat.

Als je gewone plakjes schouderham neemt en deze in reepjes snijdt scheelt dit ook, maar je kunt er ook voor kiezen om een blik ham te nemen. Lijkt duurder, maar is in verhouding goedkoper.

Vries je evt een deel in. Andere deel snijdt je zelf in reepjes.

Ja hoor, moet goedkoper kunnen dan 24,16

Meer tips? Roept u maar!
Pinkroses

spinazie uit de diepvrie dacht 55 eurocent

en aandappelpuree een doos met 4 zakjes, helass gevruik ik er al 3.

kaas in plakjes gesneden bij Aldi 4 ins voor 2 euro 19

je ziet t ik probeeer zuinig te zijn maar je moet toch eten

en als je meer tips hebt GRAAG
Ik vind je Aldi-boodschappen ook erg duur voor wat je er voor hebt, net als pinkroses. Bovendien vind ik het niet echt klinken als volwaardige maaltijden (aardappelpuree uit een zakje, spinazie en een ei lijkt me vrij weinig, zeker voor een volwassene).

Op de etenpijler is een topic over studentikoze low budget maaltijden en hoewel ik van veel gruwel daar staan er veel leuke, lekkere en goedkope recepten bij.

Een blik ham (euroshopper of Aldi) = 1,55/1,59 per 455 gram.
klopt morgenacind trekken ze vast een gezixht boven de spinazie maar je moet wat he. Woensdg ga ik richting markt.

maar hoe ik ook goochel met 100 euro ga ik t niet meer redden.
@thee thx voor de aanvulling. Is wist de prijs van de ham even niet meer uit mijn hoofd, maar dan is het zéker veel goedkoper dan die reepjes, maar dat wist ik wel.

@vlindervinder de truc zit hem ook wel in gemak. Ik lees in jouw lijstje veel gemaksproducten en dat is vele malen duurder dan zelf echt koken. Dus zelf schillen, snijden etc.

Een blok kaas (es 3,90 per kilo) is echt veel goedkoper dan voorgesneden kaas.

Opzich vind ik je maaltijd aardappelpuree, spinazie en ei niet verkeerd, maar gebruik dan wel voor de vitamientjes/voedzaamheid én je portomee gewone aardappels, inderdaad veel meer werk, maar veel goedkoper, gezonder en ook lekkerder.

Wat wil je verder eten deze week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven