Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Mooi verslag, dat klinkt erg interessant ! :-)

Voordat ik een half uur ga zitten zoeken - waar vind je op die Duitse site precies de reviews van de clubs ? Moet je dan het hele forum doorspitten ?

Wat jouw verhaal over de nederlandse initiatiefloze mannen betreft... Ik vind het zelf ook nog best lastig hoe je dat als man nu het beste kan doen, zonder dat stellen het eventueel als "lastig" / "irritant" kunnen beschouwen dat je als man om ze heen 'cirkelt'. Ben nu bv. 2 keer bij de gigolo avonden in de Fun geweest, en daar mag je als 'gigolo' eigenlijk niet de eerste contact maken... Maar heb bij mezelf en om me heen wel gemerkt, dat als je als man/gigolo helemaal niks doet, dat stellen/vrouwen dan weinig aanstalten maken om bv. oogcontact te maken of je anderzins uit te nodigen. Wat dat betreft, zou een systeem met polsbandjes ofzo wel fijn zijn... Dat een stel kan aangeven of ze ook voor single mannen erbij open staan, of alleen voor een stel....

Ik zie trouwens dat je bij die Duitse club als single man 125 euro moet betalen om binnen te komen... Wellicht dat dat het grotere initiatief ook voor een deel verklaart
Ik denk dat het scheelt of je aan de bar contact maakt of dat probeert op een matras. Voorkeur voor bij de bar dus. Maar jee, dat is heel persoonlijk.
Had bij de Fun ook van 'collega's' gehoord dat er daar *in het algemeen* toch niet zo heel veel contact gemaakt wordt bij de bar enzo, toch het meeste in de 'actie ruimtes'...
Dank je voor het mooie verslag exploliefje.Heb de site eens even bekeken en ziet er goed uit,zeer zeker de moeite waard om er een bezoekje aan te gaan brengen.
@dave en Dribbel123 danq. Vind het leuk om een recensie van een bezoek aan iets nieuws te schrijven. Heb ook altijd veel gehad aan de verslagen van jullie en anderen.

@Miyagi75 en @zijenhij Het lijkt me ook heel moeilijk. Zelf ben ik niet iemand die heel snel een ander benadert, niet aan de bar niet en niet op een bed. Alhoewel dat laatste me makkelijker afgaat. Aan de bar zijn we ook nog nooit echt benaderd behalve een keer in de Fata. Bij ons gebeurt alles in de erozone. Nadat we een mooie (gangbang-) avond hadden beleefd in Insomnia waren we nieuwsgierig naar zo'n avond in de Showboat. Hoe doen we dat: gewoon ergens gaan liggen, Mevr.Explo oraal opwarmen en zien wat er gebeurt. Zowel in Insomnia als CP kwamen er dus heren die Mevr.Expl. gingen strelen, aan haar bosten kwamen etc. dat lijkt misschien wat brutaal maar als je als vrouw naar een single mannen club gaat en al helemaal naar een GB-avond dan ben je toch in voor extra mannen? Ook ik vind dat leuk anders gingen we niet. In de Showboat gingen we dus ook in een kamer liggen en al snel verschenen er misschien wel 15 rukkende, zwijgende en toekijkende mannen. daaronder eentje waar we zelfs een praatje mee hadden gemaakt en die we gecomplimenteerd hadden met zijn outfit. Maar ze deden niks. We werden er zelfs giechelig van: kom op jongens doe iets, verzin iets.

En daar snap ik echt niets van: de stellen zijn e voor in en als je iemand streelt merk je toch gauw genoeg of het mag? Zo gaat dat ook met stellen in de Fun. Als we daar gaanm liggen komt er wel een hand of wij sturen een hand en dan merk je het wel. daar ga je toch niet een grens mee over? Het is iedereen toch om erotiek te doen? Ik zal in een cafe of disco nooit een vrouw zomaar aanraken maar in een pc durf ik dat wel. Nee = nee en daar hou je je aan.

Dus: volgende keer zou ik gewoon dat strelen proberen als je in een single mannen club bent.

In de Fun stellen we overigens niet zo'n prijs op de spaarzame loslopende mannen. Daar zijn we voor paren of een vrouw-vrouw. We heben wel eens meegemaakt dat een man alleen wat probeerde maar daar geldt eigenlijk voor ons: voor wat hoort wat, samen delen.

Oh, en Miyagi75, er zit een zoekfunktie op joyclub. Maar nogmaals: wij zijn positiever dan veel reacties daar.
@Miyagi:

Ik heb ook even op die site gekeken, volg deze link en je komt meteen bij de swingersclubs terecht.

Ik ben het met je eens dat de alleengaande heren flink in de buidel mogen tasten, wellicht om een bepaald soort mannen (die je dan wel in de Nederlandse parenclubs, zoals Amouret'te tegen komt) te weren?
Nee, dat is em niet, Mayaelf. Dat zijn betaalde (reclame) items. Je moet in forum gewoon via "suche" zoeken. CP staat niet in deze lijst.

En ja, Amourette was ook zo'n drama met de heren. Denk niet dat prijs wat uitmaakt. Gaat toch om instelling. Ik vond die man (geen namen) echt buitengewoon respectvol. Hij deed meer zijn best om haar terwille te zijn dan dat die voor zijn eigen genot ging.
.
In zeer grote lijnen eens met hoe Dave het verwoord heeft. In mijn gedachten kwam een (toevallig genoeg in het door mij hierboven genoemde Amouret'te) waar tijdens ons vrijen een man rustigjes aanschoof en eerst toe ging kijken (idd met boxer aan) en mij voorzichtig begon te strelen. Deze manier getuigde van zoveel respect voor mij, voor ons dat deze betreffende persoon mocht blijven.

Het achterna lopen, het rukken vind ik not done, zo ook het meteen aan mij gaan zitten frunniken door mij niet prettig gevonden kan worden.
Wij hebben zelf meegemaakt dat we op een avond voor alleen paren werden geconfronteerd met een rukkende man die er in zijn eentje stond .Niet echt een probleem,maar verwacht je niet in een paren only club.Volgende keer willen we naar een club toe waar ook alleengaande mannen komen,we zijn benieuwd hoe dat gaat werken want dat hebben we nog niet meegemaakt.
tja aan de andere kant begrijp ik dan ook weer dat die single heer dan gaat kjijken en rukken als hij nog niet uitgenodigd is door een stel, ze betalen inderdaad de hoofdprijs en gaan dan voor kijken naar sex waarbij ze dan toch aan hun "trekken" komen.

Maar ik snap jullie wel hoor, het heeft mij menig plezier in aktie ontnomen, ik wordt er door afgeleid en ben constant aan het opletten of de juiste handen me nog wel aanraken, dat is niet echt bevordelijk als je wil genieten.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Afgelopen weekeinde een hele vreemde gewaarwording mee gemaakt, zoals een aantal van jullie weten komen we niet meer zo vaak in clubs. Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds een half jaar weer in een club geweest. De laatste keer was alweer een half jaar geleden.

Daartussendoor veel thuisdates gehad, ook met voor ons nieuwe stellen die op bv speeddates gereageerd hadden. Wat ons opviel was dat als je dan een thuisdate hebt er veel sneller met elkaar contact is, en daar bedoelen we mee, uiteraard logisch, sneller veel personlijke gesprekken hebt. In een club is dat toch anders, veel stellen zijn erg afwachtend, kijken veel, blijven bij elkaar klitten maar om een eerste stap te zetten om een gesprek aan te knopen en in gang te houden........

Heel vreemd eigenlijk dat daar toch veel meer afstand is dan bv thuis. Aan de andere kant ook wel heel logisch maar het verschil valt enorm op. Nee na zaterdag is ons duidelijk geworden dat thuisfeestjes zooooooooooo veel leuker zijn, veel meer je eigen tempo, veel meer ruimte om te teasen, plagen, sexuele spanning op te bouwen zo enorm intiemer.

Nu was het publiek in de club waar we waren ook niet om over naar huis te schrijven, we hebben nog nooit zo veel hema ondergoed bij elkaar gezien.
Dave; complimenten voor je post! Helemaal eens!!

SaS; op zich hoef ik in een club geen persoonlijke gesprekken te hebben (wel wat, maar de diepte hoeft het niet in, qua gesprek dan ). Maar de afwachtende houding van velen, "stoort" mij ook. Ik heb echt het gevoel altijd het initiatief te moeten nemen. Wat overigens vaak geaccepteerd wordt hoor, maar het zou leuk zijn als het ook eens andersom was.
Wat mij opvalt is hoe dat contact verloopt, in de club aai je inderdaad een been of arm. Maar ik keek toch erg raar op toen we een tijdje terug een thuisfeestje hadden en een man in het gezeldschap ook op die manier toenadering zocht. Achteraf bleken ze ook nog niet veel thuisfeestjes gewend. In privesfeer ga je veel meer een praatje maken met elkaar en geef je eerst eens een aftastende zoen na wat intensere blikken.

Voelde voor mij ineens heel vreemd aan dat ik zo benaderd werd. Ik had de beste man nog amper gesproken en had gevoel nog niet echt kennis met hem te hebben gemaakt.

Ik stel meestal als het klikt voor om een body to body massage te geven en dan heb je al snel een intieme setting waarbij je even echt aandacht voor elkaar hebt.
@ Maya

Thanks! Maar ik zie op die site dan nog geen reviews bij de clubs.

Of ik moet me eerst ff echt aanmelden ? En dat er dan bij elke club onder "Erfahrungen & Erlebnisse" de reviews ?

@ Dave

Goeie tips. Rukken in de club vind ik totaal niets aan en achtervolgen deed ik ook al niet, dus wat dat betreft...

Even los van het feit dat bv. in de Fun een gigolo dus eigenlijk echt niet het eerste contact MAG maken, is het als man natuurlijk nooit leuk als je hand weg wordt geduwd. En als stel is het natuurlijk ook niet leuk om een man weg te moeten sturen ( tenzij je daar op kickt dan, haha ) Maar volgens mij zit er inderdaad niet zo heel veel anders op.

Wat betreft het vraagstuk over als man je onderbroek aan of uit.. De eerste keer had ik in de Fun als gigolo/single man het grootste deel van de avond mijn onderbroek uit. Ik werd toen wel redelijk veel benaderd door vrouwen. De keer daarna dacht ik: laat ik me maar eens wat "netter" tussen de mensen door bewegen en had ik mijn onderbroek vaak "tussendoor" weer aan en die avond had ik net even wat minder interactie met vrouwen/stellen dan die avond ervoor... Maar wellicht lag het ook aan de avond natuurlijk...

En verder een voorbeeldje over het als man initiatief tonen, bv. op zo'n gigolo avond... De laatste keer stond er in zo'n ruimte een vrouw haar partner te pijpen. [ Maar je weet dan dus niet of ze dat doet om een ander stel erbij te 'versieren' of dat ze er een man bij wil... Ik heb ook wel eens een stel meegemaakt die echt in alle gangetjes / doorgangen pontificaal aan het pijpen waren, maar die ik verder met geen enkel stel wat heb zien doen de hele avond... Die deden het dus meer vanuit exhibitionistisch oogpunt blijkbaar... ]

Maar goed, er gebeurde bij dat stel verder niet zo heel veel, er stonden meerdere stellen omheen en ook wat mannen incl. mezelf omheen te 'niksen'. Toen kwam er een gigolo binnen die pontificaal naast haar man ging staan en zijn onderbroek omlaag trok. Prompt switchte de vrouw in kwestie van man en begon ze dus die ander te pijpen... Dus tja, initiatief werd in dit geval beloond, maar voor het zelfde geval zit zo'n stel toch echt niet op zo'n vent ernaast te wachten, lijkt me ? Dat is dus een beetje het lastige... Maar goed, volgende keer zal ik in ieder geval zeker zelf ook wat meer initiatief nemen
Keer meegemaakt dat de onderbroek van een Gigolo, door zijn "con"collega's werd ingepikt !! He was NOT amused!!
miyagi je geeft het al aan hoe verschillend stellen op een benadering kunnen reageren.

De 1 kickt er juist op dat er mannen omheen staan te kijken en rukken, de ander knapt er finaal op af.

De 1 houd van een respecvolle afwachtende houding de ander waardeerd weer zo'n brutaal initiatief en dan sta je denk ik als keurige man wel te balen als je netjes hebt afgewacht of je spontaan wordt uitgenodigd.

De 1 heeft graag de controle de ander wordt door een moment meegesleept.

Ik denk dat je als single man een harde huid moet hebben en dat blauwtje voor lief moet nemen, want er is geen vaste goede manier, ook hier in verschillen mensen in hoe ze benaderd willen worden.
toch geen harde voorhuid he doddie?

ik denk dat je conclusie klopt, tis net als in het dagelijks leven als je flirt, wat de een leuk vindt is voor de ander niet van toepassing
@Miyagi75

Gewoon aanmelden bij joyclub.de (via hotmailadres of zo) en in forum 'suche". Niet te moeilijk doen, kost je een minuut.
.
@ Dave

Ja, je bent er op zo'n avond op uitnodiging dan... Je kunt niet zomaar als single man voor de deur gaan staan... Er lopen dan iets van 10-15 extra mannen rond, die er in ieder geval wel redelijk goed uitzien en hier en daar ook nog wat extra kwaliteiten hebben.... Ik weet niet hoeveel contact mijn collega's hebben, maar ik had gemiddeld met 5-6 vrouwen op een avond contact, dus ik mag verder helemaal niet klagen... (Wat dat betreft, had ik op zo'n avond vaak nog meer contact dan wanneer ik samen met een knappe vriendin zou zijn gegaan)

Maar goed, als ik zelf met een partner naar een parenclub ga, dan wenk ik bv. wel eens naar een man als hij wel mee mag komen doen.. Maar anderen doen dat klaarblijkelijk gewoon niet vaak... Je hebt ook vaak dat stelletjes wel ergens met elkaar bezig zijn, maar totaal niet om zich heen kijken naar wat er allemaal om hen heen gebeurd, en dat oogcontact maken dus eigenlijk gewoon onmogelijk is... De enige manier om "ertussen" te komen, is dan om ze aan te raken. Of heel vriendelijk te vragen of er nog assistentie nodig is natuurlijk
.
Toepasselijk onderwerp!

Ik ben van plan zaterdag a.s. mijn middagje zonnen aan de maarsseveense plassen af te sluiten met een saunaatje in de Amourette.

Nu is dit voor mij de allereerste keer dat ik een parenclub bezoek, en ik ben kei-zenuwachtig. Ik ben met mijn vriendin al ongeveer 2 jaar van plan een club te bezoeken, maar puntje/paaltje vindt zij het toch vaak te spannend. We hebben nu overlegd dat ik zaterdag als "verkenner" een avondje naar de Amourette ga, en bij positief bericht gaan we de 28e dan toch echt een keer samen!

Maar eerst dus alleen.... Hoewel ik carte blanche heb hoef ik niet direct de eerste avond fysiek in actie te komen (zou wel leuk zijn). Aan de andere kant wil ik ook voorkomen dat ik de hele avond in mijn eentje doorbreng. Ik geloof dat ik al tevreden zou zijn met wat (praat)-contact met leuke mensen.

Het allerlaatste dat ik zou willen is dat ik geschaard wordt onder de "jagers", ofwel irritante mannetjes. Mijzelf kennende is hierdoor het risico groot dat ik me heel bescheiden opstel en misschien hierdoor contactmogelijkheden misloop.

Ik heb ook niet echt een beeld van de typische "irritante" alleengaande mannen. Zijn dat gewoon normale/aantrekkelijke kerels met vervelend gedrag? Zijn het wat oudere of minder aantrekkelijke kerels die daarom alles in het werk moeten stellen om aan hun trekken te komen? Vormen ze een kliekje aan de bar?

Ik ben 32 jaar en hoef me niet te schamen voor mijn lijf. Mijn plan is om e.e.a maar gewoon als saunacomplex te benaderen en lekker mijn sauna/douche/stoombadrondjes te maken. Dan zie ik wel of ik wel of geen contact leg.

Het lijkt mij wat ongepast (="wil te graag") om in mijn eentje de kamers boven te bezoeken, omdat ik dan misschien als gluurder of vies mannetje gezien wordt.

Is dit te afwachtend? Of zijn er ook mensen die dit opvalt en die het juist waarderen? Omdat ik het super zou vinden volgende week samen te gaan hoop ik dat ik superenthousiast terugkom. Regel ik dat het best door te proberen contact te leggen of moet ik gewoon mijn verwachtingen niet te hoog stellen en me gedeisd houden?

Eigenlijk heb ik dus geen concrete vraag, maar ben gewoon kei-zenuwachtig. En wil gewoon wat reacties.
.
Dave,

Dank voor je advies.

Nog ff iets anders; we hebben veel websites van clubs bekeken. Sommige hebben tuinen, buitenbaden, ligweides e.d; fantastisch!

Helaas gaan ze 's weekends wel allemaal pas open als de zon onder is!

Het lijkt ons juist zo lekker om tussen de activiteiten te zwemmen en te zonnen. Dát is over het algemeen waar wij van in de stemming raken!

Zaterdag a.s. wordt het heerlijk weer. Dan lig ik me urenlang netjes in te houden aan de plas, terwijl op 1000 meter afstand een club is met een heerlijke zonneweide die pas om 20:00u opent.

Weet iemand een club waar je wél kunt zonnen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven