lexapro?
vrijdag 21 december 2007 om 23:00
Mijn huisarts heeft mij lexapro voorgeschreven, het ligt klaar. Ik ga het vanaf januari gebruiken. Combinatie met alcohol schijnt niet goed te zijn, dus ik begin na de feestdagen. Ik drink graag, en als ik geen borrel pak met kerst zal mijn familie dat vreemd vinden, vandaar dat ik in januari begin. Ik ben bang voor bijwerkingen... Maar ik ben sinds mijn 16de depressief, met veel gedachten aan zelfmoord. Stap naar dokter was erg moeilijk, maar gelukt. Mijn grootste probleem is dat ik mijn dagelijks leven teveel moeite vind, terwijl ik alleen maar 40 uur werk en geen sociaal leven heb. Ik ben mijn vriend na anderhalf jaar samenwonen kwijtgeraakt door mijn psychische toestand en ook mijn vrienden kwijtgeraakt. Voel me eenzaam en krijg niets meer uit handen. Ik kan echt niks meer behalve de schijn ophouden op mijn werk. Ik hoop dat lexapro het antwoord is. Ben nu 26. Wat zijn jullie ervaringen met Lexapro? De enkelen tegen wie ik het heb verteld begrijpen er niks van. Waarom kan een mooie meid met een goeie baan en fijne collega's haar leven niet aan? Maar het gaat echt niet!
zaterdag 22 december 2007 om 08:03
dinsdag 1 januari 2008 om 18:59
Mijn vriend slikt lexapro sinds de zomer en t gaat hardstikke goed. In het verleden had hij seroxat maar daarvan kreeg hij enorme vreetkicks en dus kwam ie erg aan. Nu weinig bijwerkingen (enig nadeel is dat als ie m s ochtends neemt hij beetje sloom wordt maar als ie m s avonds neemt dan slaapt ie onrustig en wordt ie steeds wakker). Hij slikt t voor paniekaanvallen/hyperventilatie dus niet voor een depressie.
Met alcohol gaat t prima. Wy waren altyd al stevige wyndrinkers maar is geen merkbare verandering opgetreden.
Met alcohol gaat t prima. Wy waren altyd al stevige wyndrinkers maar is geen merkbare verandering opgetreden.
anoniem_29414 wijzigde dit bericht op 01-01-2008 19:00
Reden: wat vergeten
Reden: wat vergeten
% gewijzigd
zaterdag 5 januari 2008 om 15:26
Even een tussenstand. Slik het nu vier dagen en heb wel last van bijwerkingen. Ben (constant) duizelig, zweverig en ontzettend moe. Heb me ziek gemeld op het werk. Ga aanstaande maandag toch echt weer beginnen, hoop dat het lukt, een veertig urige werkweek. Maar dan heb ik wel afleiding. Ik merk nog niets positiefs, maar dat duurt waarschijnlijk ook nog minstens twee weken. Das lang als je erop zit te wachten...
O ja, ik heb gisteren één glaasje wijn gedronken, werd er kotsmisselijk van! Maar ik ben waarschijnlijk te snel hiermee. Na hoeveel tijd kan ik weer alcohol verdragen???
O ja, ik heb gisteren één glaasje wijn gedronken, werd er kotsmisselijk van! Maar ik ben waarschijnlijk te snel hiermee. Na hoeveel tijd kan ik weer alcohol verdragen???
zondag 6 januari 2008 om 20:53
woensdag 9 januari 2008 om 18:39
ik slik nu 3 jaar lexapro (cipralex) en het bevalt wel. had daarvoor nog 8 anderen geprobeerd maar die werkten niet zo. Ik heb geen bijwerkingen, behalve natuurlijk dat je wat afgevlakt wordt.
Na 3 weken werken ze en of moeten ze eventueel opgehoogd worden.
Stoppen heb ik al 6 keer geprobeerd maar dat mislukt jammerlijk helaas. Ach ja, waarschijnlijk kom ik er nooit helemaal vanaf.
Ik raad je aan om daarnaast gewoon gesprekken aan te vragen, deze medicijnen lijken misschien de oplossing maar als je er dan mee stopt liggen je problemen er nog steeds, zonde dus.
sterkte en succes
gr suzanne
Na 3 weken werken ze en of moeten ze eventueel opgehoogd worden.
Stoppen heb ik al 6 keer geprobeerd maar dat mislukt jammerlijk helaas. Ach ja, waarschijnlijk kom ik er nooit helemaal vanaf.
Ik raad je aan om daarnaast gewoon gesprekken aan te vragen, deze medicijnen lijken misschien de oplossing maar als je er dan mee stopt liggen je problemen er nog steeds, zonde dus.
sterkte en succes
gr suzanne
zaterdag 12 januari 2008 om 19:23
Ik slik ook sinds twee maanden lexapro. Ik merk er niets van, geen bijwerkingen en geen verbetering. Ik heb hiervoor Prozac geslit (ongeveer een jaar) en daarvoor Citalopram en Efexor. Niets hielp echt of de werking stopte ermee na verloop van tijd. Ik begin dus een beetje moedeloos te worden eigenlijk. ben van de Citalopram en Prozac ongeveer 15kg aangekomen in 2 jaar tijd.
zaterdag 19 januari 2008 om 13:23
Ik slik het nu 2,5 week. Het gaat wel iets beter met me, maar een paar dagen geleden kreeg ik ruzie met mijn baas en heb vervolgens de rest van de dag de ogen uit mijn kop gejankt omdat ik mezelf zo zielig vond... Dat hoort na twee weken slikken toch niet te gebeuren? Misschien vraag ik wel of ik naar 20 mg mag i.p.v. 10. ik ga volgende week nl naar de dokter om te bespreken hoe het nu gaat. Maar ik ben bang dat de bijwerkingen dan weer gaan opspelen. Ben er net vanaf. Ik kijk het nog een weekje aan.
Bosaapje, is jouw leven zo veranderd door lexapro? Ben je nu echt weer blij met je leven? Hoe lang duurde het voordat het bij jou aansloeg?
Rascalles, balen zeg dat je er zo lang mee bezig bent en het allemaal niet helpt. Heb je gesprekken met een psycholoog? Ik wil daar zelf nog niet aan maar in jouw geval zou ik het wel doen.
Bordiesuuz, desnoods ga ik het ook jaren slikken. Ik wil niet meer zo ontzettend depressief zijn. Als het echt lang gaat duren ga ik wel met iemand praten.
Groetjes en bedankt voor jullie reacties
Bosaapje, is jouw leven zo veranderd door lexapro? Ben je nu echt weer blij met je leven? Hoe lang duurde het voordat het bij jou aansloeg?
Rascalles, balen zeg dat je er zo lang mee bezig bent en het allemaal niet helpt. Heb je gesprekken met een psycholoog? Ik wil daar zelf nog niet aan maar in jouw geval zou ik het wel doen.
Bordiesuuz, desnoods ga ik het ook jaren slikken. Ik wil niet meer zo ontzettend depressief zijn. Als het echt lang gaat duren ga ik wel met iemand praten.
Groetjes en bedankt voor jullie reacties
zaterdag 19 januari 2008 om 16:52
tuurlijk is het wel logisch dat je overstuur bent van een conflict met je baas. Je bent geboren met een bepaalde gevoeligheid, daar helpen die pillen niks tegen. Deze medicijnen zullen wat scherpe kantjes eraf halen, maar zeker niet alle en ook niet altijd (bij vrouwen doen hormonen ook nog veel).
Helaas helpen anti-depressiva niet bij chronische vormen van depressiviteit (dysthymie), het zal alleen de dalen iets minder diep maken.
verwacht er in dat opzicht niet teveel van, zeker als je niet wezenlijk gaat veranderen (dmv therapie).
groetjes suuz
Helaas helpen anti-depressiva niet bij chronische vormen van depressiviteit (dysthymie), het zal alleen de dalen iets minder diep maken.
verwacht er in dat opzicht niet teveel van, zeker als je niet wezenlijk gaat veranderen (dmv therapie).
groetjes suuz
maandag 21 januari 2008 om 16:20
Hoi Claudius, vervelend dat je je nog niet echt lekker voelt. Houd wel vol meis want het werkt pas na 6 weken! De lexapro heeft mijn leven zodanig veranderd dat ik meer rust kreeg in mijn koppie en alles eens goed op een rijtje kon zetten. Dit heeft moeten groeien en het was ook geen klik van de ene dag op de andere dag. Wel merkte ik dat kleine dingen mij opvielen zoals bv: krokussen die uit de grond kwamen, dit vond ik dan prachtig en genoot er echt van. Het weer genieten van kleine dingetjes.
Het uiten van mijn gevoelens ging beter, ik kon beter mijn emoties verwoorden.
Ik werd voor mezelf daardoor " liever" en werd minder eigenwijs omdat ik emoties herkende en ze bespreekbaar kon maken. Ik hoefde mijn gevoelens niet meer in te houden.....
Sinds vorig jaar ben ik niet meer depressief geweest. Natuurlijk heb ik ook wel eens een baaldag of een dipje maar dat heeft iedereen.
Claudius, besef ajb wel dat voor iedereen de werking van de lexapro anders is.
Ik wens je veel sterkte toe en een dikke knuf!
Het uiten van mijn gevoelens ging beter, ik kon beter mijn emoties verwoorden.
Ik werd voor mezelf daardoor " liever" en werd minder eigenwijs omdat ik emoties herkende en ze bespreekbaar kon maken. Ik hoefde mijn gevoelens niet meer in te houden.....
Sinds vorig jaar ben ik niet meer depressief geweest. Natuurlijk heb ik ook wel eens een baaldag of een dipje maar dat heeft iedereen.
Claudius, besef ajb wel dat voor iedereen de werking van de lexapro anders is.
Ik wens je veel sterkte toe en een dikke knuf!
zondag 17 februari 2008 om 17:00
Hoi
Ben nu ruim zes weken verder. Had niets van me laten horen omdat er niet veel veranderde sinds mijn laatste bericht. Nu gaat het echter een stuk beter! Er is iets 'in mijn hoofd gekomen' waardoor ik een opgewekt gevoel heb. De neerslachtigheid is eruit en ik wil weer moeite doen om iets van mijn leven te maken. Alleen heb ik nog steeds moeite met alleen thuis zijn. Ik moet dan vanalles aan het huishouden doen maar blijf maar op de bank zitten. En daar krijg ik dan soms weer een rotgevoel van. Doe alleen het hoog nodige met tegenzin. Ik heb trouwens een nieuwe baan! Dit beschouw ik als een hele verbetering! Het wordt een nieuwe start voor mij. Heb mezelf als doel gesteld dat ik mijn leven weer goed op de rails heb voor het einde van dit jaar. Ben benieuwd... Ga mijn best doen.
Bordiesuuz en bosaapje, bedankt voor jullie reacties/steun!
Queenfan, helaas weet ik niks van die combinatie medicijnen. Ik denk dat je vriend even door de bijwerkingenperiode heen moet. Misschien gaat het nu al iets beter?
Groetjes
Ben nu ruim zes weken verder. Had niets van me laten horen omdat er niet veel veranderde sinds mijn laatste bericht. Nu gaat het echter een stuk beter! Er is iets 'in mijn hoofd gekomen' waardoor ik een opgewekt gevoel heb. De neerslachtigheid is eruit en ik wil weer moeite doen om iets van mijn leven te maken. Alleen heb ik nog steeds moeite met alleen thuis zijn. Ik moet dan vanalles aan het huishouden doen maar blijf maar op de bank zitten. En daar krijg ik dan soms weer een rotgevoel van. Doe alleen het hoog nodige met tegenzin. Ik heb trouwens een nieuwe baan! Dit beschouw ik als een hele verbetering! Het wordt een nieuwe start voor mij. Heb mezelf als doel gesteld dat ik mijn leven weer goed op de rails heb voor het einde van dit jaar. Ben benieuwd... Ga mijn best doen.
Bordiesuuz en bosaapje, bedankt voor jullie reacties/steun!
Queenfan, helaas weet ik niks van die combinatie medicijnen. Ik denk dat je vriend even door de bijwerkingenperiode heen moet. Misschien gaat het nu al iets beter?
Groetjes
dinsdag 19 februari 2008 om 14:46
Fijn meis!!!! Profiaciat met je nieuwe baan, hartstikke goed! En dat huishouden....pffff, komt wel. Als het je nooit blij gemaakt heeft, zal de Lexapro dat ook niet doen maar ik snap wat je bedoeld hoor. Ik vind het ook niet leuk om alleen thuis te zijn.... Wat ik dan vaak doe is oude kleren aan, alle ramen ver open zetten, muziek op volle sterkte en dan toch poetsen. naderhand heb ik dan zo'n lekker voldaan gevoel als het weer schoon is.
Succes met alles en laat nog eens wat van je " horen"
Knuffel, bosaapje
Succes met alles en laat nog eens wat van je " horen"
Knuffel, bosaapje
zaterdag 1 maart 2008 om 13:37
zaterdag 1 maart 2008 om 17:25
zondag 2 maart 2008 om 17:25
Hoi Kinsella,
Ik lees dat je waarschijnlijk met Lexapro gaat beginnen. Ik begrijp je angst voor bijwerkingen, had ik ook zoals je hebt kunnen lezen. De eerste keer dat ik het geslikt had werd ik helemaal 'wazig'. Voelde me heel raar. Dat duurde een paar dagen. Heb me toen ook ziek moeten melden, heb een tijdje rond lopen zweven. Na ongeveer een week waren de ergste bijwerkingen voorbij, waarbij vooral dus het 'zweven' het vervelendste was. Ik moest ook heel veel gapen. Ik hou ook van een glaasje wijn, dus probeerde ik dat na enkele dagen. Dat ging niet goed! Na twee weken toch weer wijn, en nu kan ik gewoon weer iedere dag twee/drie glaasjes wijn drinken. Ik moet wel zeggen, het is de bijwerkingen in het begin waard hoor! Ik ben me echt stukken beter gaan voelen. Vroeger vaak een depressieaanval, nu na ruim 2 maanden lexapro nog maar 1 echte dip gehad in al die tijd. Ben nu tevreden met wat ik heb.
Het schijnt dat de bijwerkingen bij iedereen anders zijn, sommigen hebben nergens last van en anderen hebben wat ik had. Je moet er gewoon even doorheen.
Ik slik het 's avonds na het avondeten, das beter voor mijn maag. Dan valt het niet zo hard naar mijn idee. Ik merk er nu helemaal niks meer van als ik het heb geslikt. Doe gewoon wat ik moet doen, maar das meestal lekker voor tv of achter goed boek!
Succes ermee. Hoop dat het voor jou net zo goed uitwerkt als voor mij!
Groetjes.
Ik lees dat je waarschijnlijk met Lexapro gaat beginnen. Ik begrijp je angst voor bijwerkingen, had ik ook zoals je hebt kunnen lezen. De eerste keer dat ik het geslikt had werd ik helemaal 'wazig'. Voelde me heel raar. Dat duurde een paar dagen. Heb me toen ook ziek moeten melden, heb een tijdje rond lopen zweven. Na ongeveer een week waren de ergste bijwerkingen voorbij, waarbij vooral dus het 'zweven' het vervelendste was. Ik moest ook heel veel gapen. Ik hou ook van een glaasje wijn, dus probeerde ik dat na enkele dagen. Dat ging niet goed! Na twee weken toch weer wijn, en nu kan ik gewoon weer iedere dag twee/drie glaasjes wijn drinken. Ik moet wel zeggen, het is de bijwerkingen in het begin waard hoor! Ik ben me echt stukken beter gaan voelen. Vroeger vaak een depressieaanval, nu na ruim 2 maanden lexapro nog maar 1 echte dip gehad in al die tijd. Ben nu tevreden met wat ik heb.
Het schijnt dat de bijwerkingen bij iedereen anders zijn, sommigen hebben nergens last van en anderen hebben wat ik had. Je moet er gewoon even doorheen.
Ik slik het 's avonds na het avondeten, das beter voor mijn maag. Dan valt het niet zo hard naar mijn idee. Ik merk er nu helemaal niks meer van als ik het heb geslikt. Doe gewoon wat ik moet doen, maar das meestal lekker voor tv of achter goed boek!
Succes ermee. Hoop dat het voor jou net zo goed uitwerkt als voor mij!
Groetjes.
maandag 3 maart 2008 om 08:41
Ik slik sinds twee weken seroxat, herken dat wazige gevoel, alsof ik er niet hemelaal bij ben gewoon en heb erge eetbuien. Volgens mij zelfs al aangekomen. Of komt dat door dip? Heeft iemand daar ervaring mee?
Vier jaar geleden heb ik ook seroxat geslikt, maar toen had ik daar helemaal geen last van. Tuurlijk geen zin om aan te komen.
Vier jaar geleden heb ik ook seroxat geslikt, maar toen had ik daar helemaal geen last van. Tuurlijk geen zin om aan te komen.