Ergenissen in het ov

18-05-2011 17:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
jaja weer zon klaagtopic maar na wederom een aso actie van iemand móet Ik toch ff mn hart luchten.

Wil Ik net de trein instappen, loop dr coupe binnen met veel mensen, nog een paar plaatsen vrij. Ik wil gaan zitten zegt het meisje nee die is bezet. minstens 10 mensen achter me komt er een groepje jongeren aan luidruchtig en wel. Ik vind plaatsen bezet houden Zoooooooo aso want nu kon Ik staan terwijl ik gewoon eerder (zonder duwen en trekken wat de mensen voor me weer deden) was

Evenals mensen die niet opstaan voor ouderen..

of die kleppen en bellen in een stilte coupe.

echt waar is de beleefdheid?
Huh? Ik snap je even niet....

Het meisje hield een plekje bezet voor iemand die nog moest komen en die kwam uiteindelijk ook?
Gewoon zeggen dat er in het OV niet aan gereserveerde plaatsen wordt gedaan, en gewoon gaan zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier zijn volgens mij al een paar topics over..

Veelvoorkomende irritaties zijn o.a.:

luide mp3 spelers, luidruchtig eten van (al dan niet stinkend) eten, Luid bellen, plaatsen bezet houden met tassen terwijl het heel druk is en er dus mensen moeten staan.

Mensen die helemaal tegen je aan komen zitten, mensen die tegen je stoel aan tikken..

Ik heb er gelukkig geen last meer van, maar toen ik zwanger was en de hormonen door mijn lijf gierden ergerde ik me kapot.. (kostte mij een hoop energie, blij dat ik me nu niet meer zo stoor aan alles en iedereen, maar ik snap je irritatie dus )
@ plops Jaa dat klopt, maar die persoon stond nog buiten onderhand terwijl de coupe al vol was..

@ himalaya das een goede ja!
o ja, en nu zorg ik zelf voor veel overlast met luid brabbelende of zelfs huilende baby
quote:himalaya schreef op 18 mei 2011 @ 17:11:

Gewoon zeggen dat er in het OV niet aan gereserveerde plaatsen wordt gedaan, en gewoon gaan zitten.

Misschien was die jongen even gaan plassen?

edit: nou ja, in dit geval blijkbaar niet, maar hoe weet je dat dan?
quote:JohnnyCake schreef op 18 mei 2011 @ 17:25:

[...]

Misschien was die jongen even gaan plassen?

Tja, of misschien zou hij pas in Utrecht instappen en waren ze pas in Groningen...

(bestaan er überhaupt nog toiletten in de trein? Die gingen er toch uit?)
Aan mij hadden ze een slechte gehad. Ik was gewoon gaan zitten.
Zelfde dingen, dus luid telefonerende mensen en MP3 spelers. Ook in de stiltecoupé.quote:JohnnyCake schreef op 18 mei 2011 @ 17:25:

[...]

Misschien was die jongen even gaan plassen?Op een station?
Gewoon eerste klas en buiten de spits reizen. Ik ben dol op de trein.
Kijk, ik snap de ergernis. Als het mij was overkomen dan zou ik ook een kookmomentje hebben. Maar is dit niet typisch iets wat wij allemaal zouden doen? Nergens staat dat je geen stoel voor je reisgezel, die tien seconden later arriveert, vrij mag houden. Het lijkt me gewoon niet onredelijk.
Ik kan zelf heel erg slecht tegen die muziek.

Het liefst die slechte gangsterlijke raps die er dan keihard aanstaan, iedereen ergert zich, niemand zegt iets (daar erger ik me nog het meest aan) en dan kan ik weer een discussie voeren met een mini gangster dat die muziek zachter moet.

Vaak doen ze het trouwens wel. En anders heb ik nog Frans Bauer achter de hand. Ik zat een keer in metro met een belachelijk figuur die keihard een of andere nederlandstalige ghettorappermuziekje zat te draaien. Toen ik vroeg of het zachter kon kreeg ik wat gebler, blikken en iets in straattaal over dat ik respect moest tonen. Toen had ik Fransje op mijn mobiel aangezet, keihard en naast zijn oor gehouden. Vond ie niet leuk.
quote:Atelier_madame schreef op 18 mei 2011 @ 17:16:

@ plops Jaa dat klopt, maar die persoon stond nog buiten onderhand terwijl de coupe al vol was..

@ himalaya das een goede ja!Tsjah....eerlijk gezegd zou ik me daar niet druk om maken/aan ergeren. Gewoon neerploffen daarintegen zonder netjes te vragen en naar het antwoord te luisteren vind ik eerlijk gezegd asociaal.
oooh, ik heb daar ook zo'n grafhekel aan net zoals op vakantie, dat 's ochtends vroeg alle ligbedden bij het zwembad al "bezet" zijn met een handdoek
quote:_yellowlove_ schreef op 18 mei 2011 @ 17:32:

Ik kan zelf heel erg slecht tegen die muziek.

Het liefst die slechte gangsterlijke raps die er dan keihard aanstaan, iedereen ergert zich, niemand zegt iets (daar erger ik me nog het meest aan) en dan kan ik weer een discussie voeren met een mini gangster dat die muziek zachter moet.

Vaak doen ze het trouwens wel. En anders heb ik nog Frans Bauer achter de hand. Ik zat een keer in metro met een belachelijk figuur die keihard een of andere nederlandstalige ghettorappermuziekje zat te draaien. Toen ik vroeg of het zachter kon kreeg ik wat gebler, blikken en iets in straattaal over dat ik respect moest tonen. Toen had ik Fransje op mijn mobiel aangezet, keihard en naast zijn oor gehouden. Vond ie niet leuk.

Van 'Als sterren aan de hemel staan' zakt je broek natuurlijk ook af. (Maar zo'n broek hebben ze meestal al.)
quote:JohnnyCake schreef op 18 mei 2011 @ 17:31:

Nergens staat dat je geen stoel voor je reisgezel, die tien seconden later arriveert, vrij mag houden. Het lijkt me gewoon niet onredelijk.

En er staat ook nergens dat je niet op die lege plek mag gaan zitten.

Als iemand echt naar het toilet is een coupé verderop, dan wordt dat er wel bijgezegd en zie je een tas staan ofzo. Maar wachten totdat iemand op het volgende station instapt, vind ik onzin als het druk is.

Ergens willen gaan zitten, horen dat er zo iemand aan komt en je vervolgens een stoel verder kunt gaan zitten is weer wat anders.

Mijn ergernis over het OV: de trein naar een paar stations verder, waar ik dan ook weer over moet stappen om érgens te komen, gaat maar 1x per half uur. Max.
Het gaat hier toch over hetzelfde station? Heb nergens iets gelezen over pas op het volgende station instappen.....
Vorige week zat ik op de tram, kwam aan mijn halte aan en sta recht om uit te stappen. Aan de deur stond een vrouw met een kinderwagen, ook klaar om uit te stappen.

Tram stopt, deuren gaan open en mevrouw werd echt opzij geduwd door mensen die langs alle kanten aanlopen kwamen om ook uit te stappen. Nog voor iedereen van de tram was, begonnen de mensen op het perron onder evenveel geduw en getrek in te stappen. De vrouw kreeg echt geen kans om erdoor te raken.

Ik heb geprobeerd om de weg een beetje te versperren voor de rest zodat de vrouw op zijn minst de kans had om uit te stappen. Toen dit niet lukte en de deuren al begonnen te piepen omdat ze gingen sluiten, ben ik tussen de deuren gaan staan en ben daar gebleven tot de vrouw uit de tram raakte.

De vrouw was mij heel erg dankbaar, anders had ze waarschijnlijk een halte verder moeten rijden. Toen ik daarna even met haar stond te praten, zei ze dat ze elke dag het OV moest nemen met haar kinderwagen en dat het elke dag hetzelfde verhaal was...

Echt erg tegenwoordig...
Stoel vrij houden vind ik niet zo raar, ik reis elke dag en wacht ook wel eens op iemand. Maar als het het laatste lege plekje is dan is het wat anders! In dat geval zou ik gewoon gaan zitten, jammer dan had diegene maar eerder moeten komen!
Als ik met een vriendin afspreek op hetzelfde station en ik zit eerst dan houd ik ook een plaatsje vrij voor haar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:himalaya schreef op 18 mei 2011 @ 17:39:

[...]

En er staat ook nergens dat je niet op die lege plek mag gaan zitten.

Als iemand echt naar het toilet is een coupé verderop, dan wordt dat er wel bijgezegd en zie je een tas staan ofzo. Maar wachten totdat iemand op het volgende station instapt, vind ik onzin als het druk is.

Ergens willen gaan zitten, horen dat er zo iemand aan komt en je vervolgens een stoel verder kunt gaan zitten is weer wat anders.

Mijn ergernis over het OV: de trein naar een paar stations verder, waar ik dan ook weer over moet stappen om érgens te komen, gaat maar 1x per half uur. Max.

Nee, er staat nergens dat je niet op die plek mag zitten, maar daarmee ga je in mijn ogen al de verkeerde denkrichting op. Het is onbeschoft om daar zomaar neer te ploffen terwijl je te horen krijgt dat die stoel bezet is. Ben ik nou echt de enige die ALTIJD vraagt of de stoel naast iemand vrij is? Sowieso uit beleefdheid!

Ik heb geen tas dus die zul je iet zien op mijn stoel

En hoezo een station verderop, dat is toch helemaal niet aan de orde? Dat vriendje stapte even later in.
Ik ben wel eens de discussie aangegaan met zo'n persoon die een stoel vrij hield voor een ander. Die ander stapte pas een half uur later in en de trein was propvol. En dan ben ik asociaal (volgens hen) als ik zeg dat ik niet wist dat dat ook al kon in de trein. Echt niet dat ik kon gaan zitten..
Tja als ik weggeduwd word door aso andere mensen en mijn mede reis gezel houd en plekje voor mij vrij vind ik dat vrij logisch. Mensen duwen dus is het toch logisch dat je niet tegelijk een trein in komt?

Ik erger mij aan mensen die denken dat ze in moeten stappen als er nog mensen aan het uitstappen zijn of inderdaad mensen wegduwen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel ergens ga zitten waar nog iemand bijpast als iemand anders een station later erbij komt, maar als er dan iemand komt zitten, dan zou ik niet durven zeggen: nee dat kan niet. Zelfs niet als de trein niet helemaal vol is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven