Mode & Beauty alle pijlers

Knellende pumps

18-05-2011 21:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week nieuwe pumps gekocht en in de winkel leken ze lekker te zitten.

Na 10 min dragen knellen ze echter aan de voorkan. Het randje waar de schoen overgaat in de voet.

Iemand tips om dat iets wijder te krijgen. De rest van de schoen moet niet wijder worden dan worden ze nl te groot.
Naar een goede schoenmaker gaan, probleem uitleggen en daar laten oprekken?
Dat stukje natspuiten aan de binnenkant met water voordat je er in stapt dan gaat t wat uitrekken.. tenminste als het lederen pumps zijn.

Wanneer het nep leer e.d is dan kan je t vergeten
Een schoenmaker kan dat iets oprekken misschien.
Uitloopspray gebruiken, wordt verkocht bij de schoenmaker.
t beste is om ze op te laten rekken bij de schoenmaken, maar dit werkt meestal alleen bij leren schoenen. bij stof gaat dit al lastiger. Maar t is altijd te proberen. Vraag t de schoenmaker zou ik zeggen, hij weet wel waar t wel of niet bij kan.
Wat ik ook wel eens heb gedaan is de schoenen steeds na het dragen wegzetten met van die kleine stressballetjes erin, zodat de schoen opgerekt blijft. Had het idee dat dat ook wel wat hielp, maar echt lekker gaan zitten zijn ze nooit. Ik weet precies wat je bedoelt met dat randje, precies op de strekpees van je voet, dat doet zeeeeeeeeeeeer. Succes!
optie 1: natte kranten er voorin frommelen, aandrukken, zodat het vol zit.

optie 2: schoenen onder heel heet water houden, dikke sokken aan, schoenen aan en een tijdje voor schut lopen... (mag gewoon thuis ofzo)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven