Geld & Recht alle pijlers

Vaste lasten huurwoning

19-05-2011 14:43 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
gas, water, licht

Internet

Gemeentelijke lasten

Waterschapslasten

Servicekosten voor je woning

En er zal vast nog wel meer zijn....
Zie wederom http://www.nibud.nl/omgaa ... oonlijk-budgetadvies.html
Hou ook rekening met onverwachtse uitgaven. Een voorbeeld je fiets word gestolen of je auto gaat kapot zorg dat je dan reserves hebt. Het is mij overkomen in de eerste 3 maanden toen ik net opmezelf was.

Was toen blij dat ik nog geld achter de hand had.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Inboedelverzekering, wettelijke aansprakelijkheidsverzekering.

Een reservepotje (maandelijks klein bedrag wegzetten) voor vervanging van huishoudelijke apparaten.
Ik heb:

Huur (hoezo kale huur, je moet inclusief betalen)

Gas en Electra

Water

Zorgverzekering

Inboedel en WAverzekering

Uitvaartverzekering

Telefoon/internet/kabel (zo´n alles in een pakket)

Voor de gemeentelijke belastingen en iets van de waterschapdingesbelasting krijg ik kwijtschelding (mits aangevraagd).
Zorgverzekering, WA verzekering en inboedelverzekering moet je minimaal hebben, evt een doorlopende reisverzekering.
Mocht je een auto hebben, dan komt er nog de verzekering voor de auto, wegenbelasting en benzine bij.
Uitvaartverzekering, mocht je die nog niet hebben.
En als je slim bent regel je al je verzekeringen bij een maatschappij, dan krijg je pakketkorting.
@ kriebelbeest das niet altijd slim, soms kun je beter los afsluiten.
quote:kriebelbeest schreef op 19 mei 2011 @ 14:59:

En als je slim bent regel je al je verzekeringen bij een maatschappij, dan krijg je pakketkorting.quote:Atelier_madame schreef op 19 mei 2011 @ 15:01:

@ kriebelbeest das niet altijd slim, soms kun je beter los afsluiten.Het loont meestal het beste om goed rond te shoppen en een verzekering via je vakbond, brancheverninging of beroep of studie te nemen. en dan is een pakket vaak het handigst en voordeligst. Maar goed rondkijken en offertes aanvragen loont.
quote:kriebelbeest schreef op 19 mei 2011 @ 14:58:

Uitvaartverzekering, mocht je die nog niet hebben.Die heb ik, ook mijn 26ste en al 10 jaar het huis uit nog niet. Klinkt stom, maar ik ga ervan uit dat mijn vermogende ouders dat betalen, mocht ik nu overlijden. Of ze halen het maar uit mijn spaargeld, ook prima. Ik zou zelf alleen een uitvaartverzekering nemen wanneer je te weinig spaargeld hebt voor een uitvaart en/of je geen ouders die het echt makkelijk zonder problemen of verplicht moeten besparen kunnen (en willen!) betalen. Maar goed, zoveel kost het niet, dus verzekeren kan weinig kwaad.
quote:_jessie_ schreef op 19 mei 2011 @ 14:46:

Zie wederom http://www.nibud.nl/omgaa ... oonlijk-budgetadvies.htmlik vind het Nibud zo onrealistisch altijd...
tv, internet, telefoon
Ik zou proberen boodschappen en sparen ook als vaste lasten te zien. Zodat je weet wat je in de maand overhoudt voor kleding/leuke dingen en dergelijke. Op die manier zijn je uitgaven veel inzichtelijker.
quote:Popje1975 schreef op 19 mei 2011 @ 15:11:

[...]

ik vind het Nibud zo onrealistisch altijd...Oprecht belangstellende vraag: Hoezo?
Nou Jessie, ik denk echt niet dat iedereen zulke vermogende ouders heeft.

Ik lees mee, mijn vriend wordt binnenkort zzper en wil dan ook graag gaan huren.
TO, hou trouwens naast je vaste lasten rekening met een hoop 'opstartkosten' als je net op jezelf bent. Natuurlijk hou je al rekening met verf, behang en vloerbedekking, en over je meubels zul je ook al wel nagedacht hebben.

Maar je wilt niet weten hoeveel geld er gaat zitten in 'kleine' dingen: haakjes, afvalbakken, schilmesjes, als je graag kookt een voorraadje kruiden, set schoonmaakspullen, etc. Het klinkt flauw, maar in mijn ervaring kom je die eerste weken regelmatig dingen tegen die je ouders gewoon hádden en die je nu mist en dus zelf moet kopen.
Ben het wel eens met Jessie wbt de uitvaartverzekering...... Als je het enigzins zelf kan financieren of je ouders kunnen het dragen (daar hoeven ze echt niet zo vermogend voor te zijn) dan is een verzekering geld over de balk smijten.
Maar, wat als je nou allemaal tegelijk doodgaat? Ik hoop het niet natuurlijk enzo, maar om dan andere mensen die wat verder van je afstaan te belasten met al dat financieele gedoe vind ik persoonlijk heel wat.
Hoe bedoel je dat Yellow? Er zal toch altijd iemand moeten zijn die je zaken afhandelt?

Bij mij persoonlijk belast ik er niemand mee. Heb ruim voldoende spaargeld en ook nog genoeg waardevolle spullen die verkocht kunnen worden mocht de nood aan de man komen.
Lariba, heel herkenbaar, elk theelepeltje moet je kopen. ik heb veel van de Xenos en Ikea, maar ook de Wibra is een goeie. De Makro heeft veel aanbiedingen voor pannen, bestek en andere huisraad. En qua boodschappen kun je het zo duur maken als je zelf wil.
quote:_yellowlove_ schreef op 19 mei 2011 @ 15:35:

Maar, wat als je nou allemaal tegelijk doodgaat? Ik hoop het niet natuurlijk enzo, maar om dan andere mensen die wat verder van je afstaan te belasten met al dat financieele gedoe vind ik persoonlijk heel wat.Als je allemaal tegelijk doodgaat en niemand je begrafenis kan regelen, dan doet Adam, van A'dam e.v.a. dat. Heel stijlvol, met vlinders en een gedicht enzo.
Iksnap yellow wel. Stel mijn zus zit met haar man en 2 kinderen zitten in de auto en ze krijgen een ongeluk allemaal dood (geloof dat ik dan echt gek zou worden maar dat terzijde) ze hebben geen verzekering want als er iemand zou overlijden dan redden ze het wel. Je moet er dan rekening mee houden dat je dus genoeg spaargeld hebt voor iedereen om een mooie begrafenis te krijgen. Overigens is het niet alleen de begrafeniskosten maar ook de stenen erna en evt. Het onderhoud

to, beetje off-topic maar ik zou zorgen dat je er 1 hebt zoals iemand anders al schreef zo gek duur is het niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven