Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
Helaas het wordt snel een patatje want lief is pas 19.00 thuis.

Tim slaapt sinds vorige week zonder slaapzak. Hij wilde die niet meer en gaat meteen heel goed. Komt toch zijn bed niet uit. Makkelijk voor de vakantie!
Doggie, wij hebben het ook de weerstand met aan en uitkleden. Als ik een romper over haar hoofd trek, dan trekt ze die met dezelfde vaart weer terug.... Maar het helpt bij ons als ik haar laat kiezen. Dan mag ze uit twee rompers kiezen en dan vindt ze het ineens leuk. (maf kind) verder niets bijgelezen en voor mijn doen heeeeeeeeeel laat, dus ik ga naar bed

Weltrusten!
Nou dochter kwam weer vannacht, weer die schildpadden over haar bed heen te kruipen. ze heeft uiteindelijk weer tussen ons in geslapen. Heb haar vandaag plaatjes laten zien van schildpadden en laten zien waar ze leven ect... Hopelijk snapt ze nu echt dat er geen schildpadden in haar kamer zijn!!

Hier was het de hele dag mooi weer, mijn eigen beppe was de hele dag bij me en zij kan niet in de zon zitten dus binnen gezeten, wel jammer, maar ach morgen is er weer een dag.

Zaterdag wordt het mooi weer, niet super warm maar wel erg lekker. Ik ga een loop tocht doen met mijn moeder 20/25 km en daarna buffet.

Hip, nog droog gelopen de laatste avond??

Ik ga volgende week donderdag de laatste avond met dochter lopen. Wel grappig!
Heb alles bij gelezen maar weet niet meer waarop te reageren!! Sorry dames, komt vast omdat het al laat is (maar daar kan ik tegen als avondmens zijnde, dus eigenlijk geen excuus)
Och die meid met haar schildpadjes!! Hopelijk heeft het geholpen en was het vannacht beter Janets! Heeft ze laatst iets op tv gezien wat

Indruk heeft gemaakt ?

Over aankleden... Ik wilde gister een jurkje passen om te zien of het mee kan op vakantie. Wilde ze niet, dikke tranen, nee nee nee! Drama queen lag gestrekt op de vloer, zo kon ik ook de lengte bepalen ;) later waren alle jurkjes die ik liet zien 'mooi' en ook deze!! Dus die gaat gewoon mee. Straks Naar kdv voor een ochtend. Kan ik mooi kat wegbrengen en gaar spullen pakken..

Hebben weer geen internet dus dit ff via phone. Gedoe!
Elza, ik wil je alvast een hele fijne vakantie wensen, geniet ervan en goede reis !

Zo laatste dagje vandaag en dan weer weekend. Nog maar 3 weekjes werken en dan begint mijn verlof, jeeeh

Tis hier nog superlekker weer, zonnetje schijnt, straks even naar buiten in de pauze.

Heb net nog even geshopt bij Z8, er waren wat dingetjes in de aanbieding. Vind de kwaliteit van de shirtjes erg goed, shirtjes hebben stretch dus passen goed en blijven supermooi na het wassen.
Elza, fijne vakantie!! Lekker relaxen en hopelijk hebben jullie prachtig weer! Ben je er klaar voor? Heerlijk hoor, ik zal aan je denken....

Zo bobbie, dat schiet op nog maar 3 weken! Toch weer lekker vooruitzicht! We hebben trouwens nog geen buikfoto's van je gezien.

Leuk ja z8 vind ik ook. Ik heb even een shopverbod. Ze hebben allemaal al zooooveel kleren. Ik moet gewoon niet kijken dan zie ik ook niks leuks. Het enige waar ik nog naar mag kijken is sandalen voor alle 3......
oja, alles ging goed gisteren met de avondvierdaagse. Sanne jij vroeg blijft ze dan wel zitten in de bugaboo - ja dat gaat nog wel goed. Ze zei wel een paar keer: uit? lopen? maar ik zei nee en nou toen was het wel ok.

Ze had wel wat snoepjes gegeten en aan het eind een perenijsje (daardoor hield ze het ook vol denk ik) en we waren pas om 9 uur thuis! Ze was vanochtend dan ook niet echt in een makkelijke bui en ik had ook nog bezoek....! nou ja.

Ze ligt er nu lekker in. Zoon is al thuis en dochter heeft vanmiddag een date dus daar hoef ik voorlopig de deur niet voor uit dus hopelijk slaapt tess lekker lang.
Ben ik nog op tijd.....

ELZA, HELE FIJNE VAKANTIE !!

Heerlijk vooruitzicht Bobbie, nog maar 3 weken werken. Hopelijk voel je je tot het eind helemaal top, dan kun je echt lekker genieten van zw.sch.verlof!

Z8 vind ik ook leuk en vooral stoer! Maar ik heb, net als Hip, een shopverbod. Er hangt zoveel in die kast en ik blijf leuke dingen zien op de H&M site, Hema enz...maar op het gegeven moment is het klaar. Ze kan met deze kleding de hele zomer al ruim door.

Ik ben juist op zoek naar slofjes voor thuis en op het kdv. Had voor allebei HK slofjes maar die vallen na een half jaar al uit elkaar. Schoenenwinkels ed hebben niet veel., of vanaf mt 23 en Tess heeft toch echt nog maar mt. 21.

Hip, het is natuurlijk tegen de avond en dan is Tess wel moe dus dan hou je haar makkelijker in de Bugaboo.

Ik was gisteren nog hardlopen en kwam hier ook in een stoet lopende kinderen...blijkt hier dus ook 4-daagse te zijn -;)

Ik had vanmorgen heel vroeg het gesprek op het kdv zodat mijn eigen date ook nog door kon gaan.

Vond het toch wel even prettig dat gesprek. Eerst met de oude juf de afgelopen 2 jr doorgenomen, hoe Tess in de groep is op diverse punten en met haar nieuwe juf even in het nieuwe lokaal, de slaapkamer en buitenspeelplaats geweest. Ze waren buiten aan het picknicken, zo schattig om te zien.

Ik ben erg positief, de ruimte is wel 3x zo groot waar ze nu komt, erg leuk speelgoed en het zit meteen aan de speelplaats zodat ze de hele dag naar buiten kan (is nu niet) en met allebei de juffies had ik wel een klik, echt leuke meiden.

Kreeg wel van de oude juf te horen dat, naast dat Tess een hele vrolijke meid is, ze ook wel erg pittig is....nee is nee bij haar, en dat ze dus erg moeilijk speelgoed kan delen.

Dus de nieuwe juf weet meteen wat voor vlees ze in de kuip heeft Volgende week donderdag begint ze nu met wennen en 7 juni gaat ze over.

Ik hoop ook dat Tess lang slaapt. Ik ga vanavond met haar een keertje naar de honkbal van vriend kijken. De andere kindjes vragen iedere keer aan vriend waarom zijn baby er niet is Wedstrijd duurt tot 9 uur dus hopelijk slaapt ze even goed voor....dan trekt ze het wel.

Toevallig namen we ook door wat Tess lekker vond en ik lees hier altijd dat kindjes ijs, gebak en snoepjes lekker vinden. Als ik Tess een ijsje voor hou dan pakt ze hem geeneens aan en gebak of snoepjes hoeft ze ook niet. Op het kdv schijnt ze ook alleen maar smeerworst op brood te willen dus geen zoetigheid. En fruit heeft ze ook nog nooit gegeten. Ze is meer van de hartig denk ik want chippies lust ze wel graag.
Grappig sanne hoe dat kan verschillen he. Mijn tess houdt wel van een snoepje (ook omdat ze het nooit krijgt, net als ijs....) Maar ze eet gelukkig goed fruit en 's avonds eigenlijk ook wel alles. Als ze niet goed eet is er echt wat met haar.

Fijn dat je het gesprek hebt gehad. Klinkt goed hoor! De nieuwe ruimte en dat ze dan ook al vrij snel over gaat.

Enne.... pittig is niks mis mee toch? Ik vind het wel leuk een kind dat weet wat ie wil... Van wie zou ze het hebben trouwens?

Veel plezier vanavond!

O en hier zijn de hello kitty sloffen nog prima evenals die van de hema. De hello kitty zijn voor op het kdv die heeft ze dus maar 2 dagen per week aan. Thuis loopt ze vaak op blote voeten.
Tja Hip, uiterlijk lijkt ze dan wel niet op mij maar innerlijk....haha.

Vind er ook niks mis mee, het valt mij ook niet zo op thuis....maar dat is niet zo gek misschien Vandaag de dag is het ook wel goed als je een beetje voor jezelf op kunt komen.

Heb jij ook die HK slofjes met dat ritsje aan de zijkant...de hele stof is gescheurd hier bovenop, bij beide paren.

Had al eén paar weggegooid en ze loopt nu ook gewoon op blote voeten thuis maar ze vraagt wel iedere keer om die slofjes.

Nou, zal je net zien....Tess is net pas in slaap gevallen. Uur later dan normaal.
Ah nee, mogen jullie niet meer shoppen??? Ik ben juist nu los aan het gaan. Lekker korting overal! En Tirza heeft ook een soort van groeispurt dus alle broeken zijn ineens capribroeken en de truitjes naveltruitjes geworden. Ze gaat echt duidelijk naar maat 92 (broeken) en 98 (truitjes) - beetje jammer wel van alle shirtjes die ik net in 92 had gekocht. Het is hier dus ook gewoon een must. En Chris groeit ook maar door. Volgens mij vroeg nog iemand hoe lang/zwaar hij was? Komtie: 5395 gram bij 60 centimeter (11 wk). Lekker ding is het. Zal zo even foto's uploaden van mijn kanjers.

Elza, jou wens ik een héle fijne vakantie!!!!! Lekker genieten!!

Nou ik ga nog even in de zon zitten in plaats van forummen. Vandaag dagje alleen met Chris. Tirza is vanochtend door oma opgehaald en blijft een nachtje logeren in de caravan. Ze had er helemaal zin in vanmorgen. Schattig hoor.
Dames, ik meld me nu af hoor!! vliegen om 19:00 vanavond, net Joy gehaald, die gaat even in bad ;) en dan slapen!

Tot over een week (grote kans dat ik komende tijd even kom aanwaaien trouwens! )
Klinkt goed Sanne de nieuwe lokatie waar Tess komt te zitten ! Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt en dat het klikt met de juffen, heel belangrijk ! Leuk ook weer om te horen lijkt me hoe je kindje het eigenlijk doet op het kdv en hoe ze speelt met andere kindjes.

Ik vind het ook leuk als een kind pit heeft hoor !! Lijkt me trouwens ook heel normaal in deze fase dat kindjes het lastig vinden om te delen, schijnt toch echt bij de leeftijd te horen. Ik zie het heel erg bij mijn jongste nichtje (ruim 2,5). Als Sofie bij haar speelt is al haar speelgoed ineens van haar. Sofie mag nergens mee spelen. En Sofie neemt dat gedrag weer over van haar.

Wij hebben denk ik binnenkort ook weer een gesprek, bij ons is het een keer per jaar rond de verjaardag.

Sofie loopt thuis meestal op blote voeten of op d'r crocs. Naar het kdv doe ik ook d'r crocs aan tegenwoordig. Wel handig en ze kan ze zelf aan- en uitdoen.

Hip, wat goed dat Tess het zo lang heeft volgehouden !

Sofie is dol op ijs en koekjes en fruit, maar bv weer niet van gebak en snoep.

Shirtjes waren in de uitverkoop dus dan mag het wel weer. Moet zeggen dat ik niet eens zo heel kleding heb liggen en het kind groeit natuurlijk wel gewoon door

Ow ja, vorige week ook nog in de winkel bij H&M geslaagd, maar waren ook jurkjes en bloesjes bij voor de halve prijs

Heb trouwens 2 (!) vragenlijsten ontvangen van het CB, een woordenlijst en een lijst van wel 10 pagina's geloof ik over de gehele ontwikkeling die ik moet invullen. Die laatste ga ik echt niet doen, vind het persoonlijk onzin. Er wordt bv gevraagd wat je kind gem. eet op een dag, hoeveel fruit, zuivel, boterhammen, etc., of ze al zindelijk is, of ze zelf de tanden poetst, of ze goed alleen kan spelen. Nou, ik maak me geen zorgen over de ontwikkeling van Sofie, dus vind het wel best. Ben benieuw wat ze gaan zeggen.
Suzzel, ik kan niet op hyves dus het lukt me steeds niet om je daar te feliciteren met Lucas, hoop dat je meeleest!

Van harte nog met je grote man!!!
Elza, goede reis en nogmaals veel plezier!

Bobbie, crocs is misschien ook wel een idee voor op het kdv.

Toch maar even shoppen

Dat niet zo goed kunnen delen heeft ze ook vooral op het kdv, terwijl dat niet haar eigen speelgoed is. Ze is dan echt aan het hamsteren en houdt iedereen nauwlettend in de gaten of ze niet te dicht bij "haar" speelgoed komen. Het zijn perioden want ze kan ook heel lief spelen met de andere kindjes hoor. Thuis merk ik het niet zo maar ze speelt hier ook voornamelijk met oudere kindjes.

Die vragenlijsten heb ik er ook bijgekregen....vond het ook al onzin....hoeveel tijd speelt je kind buiten, hoeveel tijd brengt je kind door voor de computer of tv. Alsof iemand dat eerlijk in gaat vullen....

Ik heb net gehoord tijdens het gesprek dat Tess zich prima ontwikkelt en zij kunnen het weten.
Ik ga idd ook af op wat ik hoor van de juffen van het kdv. Zij zien zoveel kindjes en kunnen dus goed vergelijken denk ik dan maar. Zij zien Sofie 2 dagen en Tess zelfs 3 dagen in de week. Ik hoor ook alleen maar dat Sofie het prima doet en dat ze helemaal niet merken dat ze de jongste van de groep is. Maar goed het 'officiële' gesprek moet nog komen he

Hahaha zou de lijst zeker niet eerlijk invullen nee

Vinde de crocs echt ideaal. Nu het wat kouder is heeft Sofie sokjes erin, als het weer warmer is zonder sokjes. Ik heb deze maar dan in het rood en met Hello Kitty speldje natuurlijk ;-):

http://www.crocs.nl/crocs ... d=670&cgid=girls-footwear
Wilde net om een link gaan vragen voor de crocs

Ga meteen even kijken. Toevallig vallen net mijn belastingpapieren in de bus dus ik denk dat ik die hele toko maar ga opkopen

Waar koop je die speldjes voor erin...ook daar?

Als ze iets zouden opvallen op het kdv dan had je het denk wel al geweten hoor Deze dingen waren voor ons ook niet echt nieuw maar sommige dingen vond ik wel grappig om te horen....of ze nieuwsgierig zijn, hoe ze de ruimte benutten, of ze van muziek houden of dansen, meedoen met liedjes zingen....enz enz.

Ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat....ze is nu al een tijdje de oudste en straks weer de jongste.
Ik heb zowel de crocs als de speldjes in de crocswinkel gekocht. Maar zie dat je ze ook in de webshop kunt kopen.

Het is gewoon leuk om te horen hoe een ander iemand met een specifieke achtergrond tegen je kind aankijkt vind ik !

Laat je nog ff weten welke crocs het zijn geworden ?
Ze hebben echt veel meer keus in die speldjes (jibbitz) dan in de winkel !
Dames, ik kom ook weer even zwaaien! Ik wil heel graag in de tabel blijven staan, al schrijf ik nu even niet heel actief mee en loop ik weer 5 pagina's achter met bijlezen. Over 2 maandjes, als we in ons mooie nieuwe huisje zitten, komt daar vast weer verbetering in.

Verbouwing gaat goed, de aannemer gaat als een speer en we hebben er nog steeds veel lol in. Maar ooooohh, wat kost het veel tijd. Elk vrij minuutje gaat er aan op en ik hou nergens anders meer tijd voor over, dus ook niet voor jullie...
Oooh nou vergat ik nog helemaal het belangrijkste:

Watse, Rein, Lukas en Joy: veel te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!
Bara, we willen jou ook nog graag in de tabel houden hoor Logisch toch dat je erg druk bent...huis gaat voor hoor!

Wel fijn dat alles zo snel gaat en dat jullie nog plezier hebben...lijkt me ook wel erg belangrijk.

Bobbie, het worden de Kids Baya in Pink Lemonade, een HK speldje en een roze bloem met diamant.

Denk dat Tess die HK crocs ook wel erg leuk vind maar ik vind schoenen met printjes niet zo...dus daarom maar een speldje.

Er komt net een doos van de Esprit binnen voor mij dus ik ga even passen.
Huh bobbie, een vragenlijst over de woordenschat en 10 blz ??!!

Nog nooit van gehoord hoor, hier krijg je wel een vragenlijstje over hoe het gaat, lichamelijke ontwikkeling en of je nog vragen hebt. Echt maar iets van 5 vraagjes.

En Sanne, past het???? leuk om te horen dat Tess het zo goed op het kdv!! Ik geloof graag dat ze wel voor haarzelf opkomt, dat straatl ze ook wel uit. Alleen maar goed hoor!!

7 juni is het ook al snel, ze zal het vast en zeker geweldig vinden in haar nieuwe groep!

Bara, druk, druk, druk , maar het wordt vast mooi!! Nog even doorbijten en dan zien we je weer vaker.

Elza, hele fijne vakantie toegewenst!!! Geniet er lekker van!

Crocs zijn idd voor de kids ideaal! Voor watse heb ik namaak crocs, licht blauwe voor 4,99 euro, bij de speelgoed winkel.

Watse eet trouwens alles, hij houdt van fruit, chips, taart en snoep!! alleen het warm eten gaat momenteel niet super, oftewel hij eet soms bijna niks. Kan ook wel zien dat hij zijn babyvet kwijt raakt. Krijgt nu echt zo'n rank jongens figuur, wel wat brede schoudertjes, dan kan je de ribben tellen en zo'n gespierd kontje heeft hij, echt heel grappig om te zien. Zijn beentjes worden ook dunner en gespierd.

Gelukkig eet hij nog wel brood en s' ochtends zijn papfles. Weet nog dat de andere kids dit ook wel hadden, duurt een paar maanden en dan eten ze weer normaler.
Bara

Succes met de verbouwing!

Janets, hebben we hier ook even gehad, dat slechte eten, maar hij eet nu weer als een bouwvakker.

Hier dus geen afspraak met 2 jaar, afgeschaft wegens bezuinigen.

Bobbie, als alles goed gaat, gaat alles goed toch?

Sanne, lekker om te horen dat alles zo goed gaat met Tess.

Paste de spullen van Esprit?

Elza, fijne vakantie, geniet ervan!!!!

Aangezien we as vrijdag heel vroeg weggaan en man tot donderdagavond nog moet werken, heb ik de vrijdag kdv dag geruild met de woensdag. Kan hij lekker spelen en ik vast inpakken. Heb zo'n idee dat dat makkelijker gaat zonder een drukke peuter om me heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven