Werk & Studie alle pijlers

Afstudeerstress

16-05-2011 10:53 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week moet mijn scriptie klaar zijn, ik moet nog super veel doen, ben er al heel lang mee bezig en ik zie het even niet meer....

Overal liggen aantekeningen, ik ben lijstjes aan het maken, tijdsplanningen en een overzicht maar het is zo veel en mijn motivatie is kwijt.

Als ik het maandagochtend niet af heb, kan mijn bedrijfsbegeleider het niet meer lezen voor de inleverdatum en kan ik niet meer op tijd afstuderen

sorry voor het klaagverhaal, moest het even kwijt
a docter a day keeps the apple away
Watvoor invloed heeft hij op jouw verslag?
zo, ik heb een goede ochtend gehad.

Ik moest drie instanties benaderen (een ben ik al 3 weken mee bezig) ik heb ze alle drie gesproken en ze geven me alle drie info. ideaal en voelt goed!
afstudeerstress?? helemaal geen last van hoor.....

kreeg er op gegeven moment zo'n last van dat ik besloot het onding maar even naast me neer te leggen (en dat 'even' heeft al met al best een tijd geduurd) Maar nu wordt het tijd dat 'ie eens afkomt. Ik geef mezelf een maand om met een redelijke conceptversie te komen.

Marmul, lekker gevoel geeft zo'n productieve ochtend, of niet? Omgekeerd is helaas ook waar, als er niets uit je handen komt, zoals bij mij vandaag, voel je je zo waardeloos Gelukkig heb ik wel gebeld voor een nieuwe baan en meteen daarna de brief verstuurd.

Sonnestraaltje, kan me voorstellen dat de schrik je om het hart sloeg toen je merkte wat je gedaan had! Maar het is wat de anderen zeggen, je kan er nu toch niets meer aan doen. Heeft hij al een reactie gegeven?
Tadashi, dat is wel lekker als je het zo kan uitstellen. Bij mij gaat dat helaas minder makkelijk.

De ochtend was heerlijk, smiddags nog een heel stuk getypt dus dat is ook goed. Ik moet nog wat verbeteringen doorvoeren, een paar hoofdstukken uitbreiden en wat berekeningen toevoegen en dan kan ik beginnen aan de afronding. Dat is wel een lekker gevoel
quote:Waldorf114 schreef op 17 mei 2011 @ 12:45:

Watvoor invloed heeft hij op jouw verslag?

Hij moet m'n verslag beoordelen en besluiten of ik genoeg gedaan heb. Dus dat is wel belangrijk en er is ook niet echt een 2e beoordelaar. Maar het gaat nu dus zo stroef dat ik wel overweeg eens met mijn mastercoordinator te gaan praten, misschien luistert hij wel naar haar. Want hij heeft er gewoon geen boodschap aan als ik zeg dat ik al veel meer gedaan heb dan de tijd (en punten) die ervoor stond en dat ik binnenkort een baan heb, dus nu gewoon af wil studeren en daarvoor z'n begeleiding nodig heb.

Hij heeft inmiddels gereageerd met iets als: "Ik was zeer geïrriteerd door de vorige mail dus het was goed dat ik je 2e mail kort hierna las" en daarna gaat ie in op een vraag die ik gesteld had. Dus het valt volgens mij relatief nog wel mee, maar ik weet niet of ik komende week met m durf te praten .

Marmul, klinkt goed dat je al bijna aan de afronding kan beginnen, fijn!! Succes weer vandaag.

Tadashi, jij ook sterkte komende tijd! Misschien kun je ook wat steun krijgen in dit topic.
En Marmul hoe ging het bij jou vandaag?
redelijk goed, heb een tekening gemaakt, stukken getypt en druk dingen uitgezocht, ben alleen een paar belangrijke aantekeningen kwijt...

ik ga nog even zoeken en anders moet ik iets anders bedenken.

Hoe is het bij jou/jullie?
Marmul, da's niet handig dat je aantekeningen kwijt bent maar daar was je zelf ook al wel achter hihi

Sonnestraaltje, gelukkig dat hij wel gereageerd heeft, en je niet eerst een week laat zweten. Ach ja, hij zal wel op z'n p*k getrapt zijn maar dat overleeft ie wel. Ik zou denk ik nog even het gesprek afwachten voordat je naar de mastercoördinator gaat, sommigen voelen zich daardoor aangevallen.

Tsja dat uitstellen bij heeft ook wel consequenties hoor. Half jaar extra collegegeld bijvoorbeeld. Zonde maar het ging even niet anders. Nu maar echt de eindspurt in gaan zetten. Morgen moet ik werken maar 's avonds ga ik spullen uitzoeken zodat ik vrijdag een goede dag kan maken.
aantekeningen gevonden, ze zaten gewoon in de map maar dan onder het verkeerde tabblad, ik had er overheen gekeken

Sonnestraaltje ik ben het wel met Tadashi eens, even afwachten hoe het gesprek gaat. Ik denk dat het wel goed komt, de begeleiders zijn heel wat gewend hoor!

Tadashi, het is heerlijk om een goede dag te maken, geeft veel energie om weer door te gaan. Ik ga nu weer naar het kantoor toe, hopen dat ik het verslag in grote lijnen af heb. Vanavond een groot feest waar ik bij wil zijn (we kunnen veel prijzen winnen).

Succes vandaag!
Jeeej aantekeningen terug! Dat zou toch wel naar geweest zijn zo op het laatst.

En ja misschien moet ik eerst maar even kijken hoe het gesprek met m'n begeleider gaat voordat ik m'n coordinator contact. Maar ik dacht, dan weet ze er maar vast vanaf ipv dat ik op een gegeven moment ineens naar d'r toe kom met 'dit gaat niet meer'.

Hopelijk hebben jullie een goede dag en marmul veel plezier bij het feest! Lekker even iets anders aan je hoofd.
Hoi Marmul en anderen,

Ik zit in hetzelfde schuitje, hoewel het bij mij volgens mij nog veel erger is

Ik moet dit jaar ook afstuderen. Mijn bachelor heb ik echt super gehaald. Goede cijfers, alles op tijd. Dat geldt ook nog voor mijn mastervakken die ik gehaald heb. Ik moet nu nog twee vakken halen (twee onderzoeken inleveren) en m'n scriptie schrijven.

Ik ben nog bezig met het opzetten van een onderzoek, dat in juni van start gaat. Maar ik heb nog geen letter op papier

Mijn motivatie is zó ver te zoeken En ik voel me zo slecht als er weeeeer een dag voorbij is waarop ik NIKS gedaan heb Ik was altijd zo trots op mezelf en ik voel me zo nutteloos, zo slecht, zo stom. Ik kan me er gewoon NIET toe zetten om te schrijven.

@Marmul, ga je het redden om je scriptie maandagochtend af te hebben? Ik hoop het voor je en gun het je van harte! (Ik heb me er al bij neergelgd dat het niet meer gaat lukken dit studiejaar. Nu is mijn deadline: voor 2012!)

@Sonnestraaltje: wat een blunder! Ik zou door de grond zakken en direct een nieuwe begeleider zoeken Maar stoer van je dat je er meteen een mailtje achteraan hebt gestuurd, dat heeft je gered!

@Tadashi, jij bent dus ook al bijna klaar? Knap dat je na een pauze de draad weer op hebt weten te pakken! Ik zie jou als mijn voorbeeld :-) (Ik ben nu ongeveer al 3 maanden niet veel aan het doen...)

Succes allemaal!!!
Jeej Marmul, wat fijn dat je je aantekeningen hebt gevonden! Zo zie je maar weer, een goed systeem is het halve werk heb je er vertrouwen in dat het gaat lukken, maandag? Ik wel hoor, voor jou :-D

Sonnestraaltje denk echt dat het goed is als je even wacht, ook door coördinatoren wordt het vaak als positief ervaren als studenten er eerst zelf uit proberen te komen.

Cincin, het spijt me echt.... maar je moet mij niet als voorbeeld nemen hoor. Weet je wat ik dacht toen ik jouw post las? Jeej ik ben niet de enige het is niet dat ik nog helemaal niks op papier heb maar bijna klaar is het zeker nog niet.

Is het een uitgemaakte zaak dat je het niet meer kan redden dit studiejaar? Of geloof je er zelf niet meer in? Bij mij kan het nog wel maar dan moet er nu wel wat gaan gebeuren (lees: dan moet ik mezelf wel wat rake trappen onder de kont geven).
@Tadashi: je bent mijn voorbeeld omdat jij ook een pauze hebt gehad, maar er toch nog wat van maakt! Soms ben ik echt bang dat het me nooit meer gaat lukken en bij een bachelor blijft... Maar dat zou zo zonde zijn. Dat is dus GEEN optie!

Ik ga een onderzoek doen bij een speciaal onderzoekcentrum, en het kan pas in juni starten. Waarschijnlijk heb ik ongeveer 40 proefpersonen nodig (dat zijn kinderen die met hun vader/moeder daar naartoe moeten komen). Daar gaat gewoon veel tijd in zitten... Ik hoop in juni + juli alle proefpersonen getest te hebben (het liefst half juli klaar met testen). Als ik NU ga schrijven, en echt alles ga schrijven en me ook al voorbereid op de resultatensectie... Dan zou het als ALLES mee zit begin augustus af moeten kunnen zijn. Maar ik geloof daar gewoon niet in voor mezelf. En als ik het in augustus af heb, is het nog te laat voor het doorvoeren. Dus ik denk echt dat het niet meer gaat lukken dit studiejaar. Ik gok erop dat als ik écht mijn best ga doen, ik het in september af heb. Maar ik verwacht dat dat oktober/november wordt

Af-schu-we-lijk, zo'n scriptie. Het moet wel een hele verademing zijn als 'ie ooit ingeleverd en beoordeeld is Ik heb zin in dat moment!
Ik kan ook niet wáchten

Als ik je een tip mag geven: probeer wel elke dag iets te schrijven, al is het maar één zin. Of een stukje over een theorie die er sowieso in moet komen. Hoe meer dagen je voorbij laat gaan waarop je niks doet, met bijbehorend ik-ben-waardeloos-gevoel, hoe moeilijker het wordt om straks als je je data verzameld hebt alsnog te beginnen. Believe me I know....
Dat is wel een goede tip.. Anders zakt alles ook zo weg..

Dit topic geeft me nu al een beetje steun! Wilde er zelf eentje open, maar gelukkig is er al een afstudeerstressclubje

Ik ga morgen een weekendje weg met vriendinnen, dat kan ik nu niet meer cancellen natuurlijk. Maar daarna gaat het gebeuren!
oh lekker, weekendje weg! Geniet ervan, ook even niet aan de scriptie denken, die komt maandag wel weer.

Nog geen half negen 's ochtends is het en ik zit al in de bieb. Ik zeg: het gaat een goede dag worden! Beginnen met opzet van het ding doornemen. It has been a while....

Marmul en Sonnestraaltje jullie ook succes vandaag
Zozo! Al vroeg in de bieb zeg, goed bezig! Het wordt vast een hele productieve dag voor je

Ik ga zo werken en daarna een presentatie voorbereiden voor maandag. Maar va maandag gaat mijn scriptiehouding drastisch veranderen!

Veel succes allemaal vandaag!
Goedemorgen!

Ik denk dat het wel goed gaat komen met mijn scriptie, ik heb een lijstje en het wegstrepen gaat nu heel hard. Een heel fijn gevoel.

Gister een superleuk feestje gehad. Ik woon in het leukste studentenhuis van Nederland, wat een eer!

Cincindelaatje, geniet van je weekend weg, dat heb je erg hard nodig tijdens het schrijven je scriptie, momenten van rust en ontspanning. Wat Tadashi schrijft klopt helemaal!

@ allemaal, succes met jullie werk vandaag, het is een mooie dag om een hoop te doen!
Goedemorgen allemaal,

Fijn om zulke gemotiveerde berichten te lezen, dat geeft mij ook weer meer motivatie om wat op te pakken. Ik ben s ochtends altijd erg traag met opstarten, maar ga ook vaak s avonds tot laat door.

Marmul, nog maar 3 dagen, dan ben je er heerlijk vanaf! Weet je al wat je op je eerste 'vrije' dag gaat doen ?

Jij ook succes met schrijven vandaag Tadashi! Goed dat je naar de bieb bent gegaan! Uit je eigen omgeving zijn helpt vaak wel.
het verslag is bijna af.... * hoop ik*

na het inleveren ga ik:

- een reflectieverslag schrijven

- een artikel schrijven

- presentatie voorbereiden

- herkansing leren

- opdracht verbeteren

- verslag verbeteren

- presentatie houden

en dan is het eind juni....
Je kan het!!!

En wat ga je in juli doen? Is daar iets om naar uit te kijken?
zo, mailtje is gestuurd, ben nog niet helemaal tevreden maar ik ga morgen weer verder. Vandaag even andere dingen doen

In juli ga ik 8 dagen naar Kroatië en in augustus een week zeilen...

Wanneer wil jij klaar zijn?
Hey Marmul, lekker dat de mail de deur uit is. Helemaal tevreden zijn we volgens mij nooit, maar de accute druk is nu tenminste van de ketel. Nog een drukke maand voor de boeg ook lees ik wat ga jij geníeten in Kroatie

Sonnestraaltje hoe gaat het met jou, wanneer heb je je gesprek?

Cicin, ben je vandaag zo als een malle aan de slag gegaan dat je niet meer hier langs bent gegaan . Was je weekendje weg wel geslaagd?

Vrijdag had ik wel een redelijke dag in de bieb. Zaterdag gewerkt en zondag.. nee zondag was mijn dag niet

Vandaag ook gewerkt, maar in plaats van de hele avond geparkeerd voor de televisie door te brengen ga ik kijken of ik een plan kan maken voor morgen en vast wat dingen doorlezen.
Hey Marmul, lekker dat de mail de deur uit is. Helemaal tevreden zijn we volgens mij nooit, maar de accute druk is nu tenminste van de ketel. Nog een drukke maand voor de boeg ook lees ik wat ga jij geníeten in Kroatie

Sonnestraaltje hoe gaat het met jou, wanneer heb je je gesprek?

Cicin, ben je vandaag zo als een malle aan de slag gegaan dat je niet meer hier langs bent gegaan . Was je weekendje weg wel geslaagd?

Vrijdag had ik wel een redelijke dag in de bieb. Zaterdag gewerkt en zondag.. nee zondag was mijn dag niet

Vandaag ook gewerkt, maar in plaats van de hele avond geparkeerd voor de televisie door te brengen ga ik kijken of ik een plan kan maken voor morgen en vast wat dingen doorlezen.
een dubbele post.. zo kom ik wel heel enthousiast over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven