Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nou hier komt het dames:

Nee ik heb 2 oz gekocht. Je krijgt het in een klein flesje omdat ze het uit een grote 1 liter fles moeten halen (die ze overigens ook verkopen). 1 oz moet genoeg zijn voor lang haar, ik heb ook 1 oz gebruikt maar ik had achteraf ook wel meer kunnen gebruiken van dat spul voor nog beter resultaat want je moet er met de fijne kam doorheen kunnen gaan als het spul erin zit en dat kon ik dus niet maar goed...

Je hoeft het niet in te laten trekken! Je wast het dus eerst met de speciale shampoo, het handdoek-droge haar afdelen in 4 delen, onderaan beginnen met het spul erin smeren met een kwast, mimimaal 1cm van de hoofdhuid af! (lokje voor lokje). Als alles erin zit moet je het droogfohnen (zo stijl mogelijk) en daarna met de stijltang erover (het liefst een titanium stijltang maar hoeft niet). Die van de Brazilian Blowout zelf gebruikten de Croc stijltang op 450 V (225gr) (ook via Ebay te koop). Daarna uitspoelen (niet wassen!) en de deep conditioning mask erin doen. Haar drogen en klaar!

Ik heb het besteld via Hairhavenuk op Ebay (ze hebben ook een website). Als je zoekt op Brazilian Blowout dan vind je 'm vast wel tussen. Het komt trouwens uit Engeland. Na ong. 2 weken had ik het in huis. Er zijn ook Amerikaanse verkopers bij maar ik weet niet meer precies waarom ik daar niet gekocht heb. Ik geloof dat het het niet verzonden werd naar Nederland en in gevallen waarin ze dat wel deden waren de verzendkosten heel hoog.

Voor faq kijk hier: http://www.brazilianblowout.com/faq

Ik heb via 'Harma_san' op Ebay de aftercare producten besteld (wel uit de VS) de shampoo, conditioner en Masker (3 x 12oz/350ml). Sulfaatvrij. Een paar dagen geleden besteld en vandaag binnen gekregen! Het ziet er authentiek uit en het ruikt lekker. Het was iets van ¤ 45,- bij elkaar omgerekend.

BB is niet het enige merk overigens waarbij het niet 3 dagen in hoeft te trekken. Hier is een overzicht van de meest bekende merken: http://www.naturallycurly ... -keratin-treatment-brands

Ik hoop dat dit voldoende info is zo. Succes!!
anoniem_80881 wijzigde dit bericht op 18-05-2011 14:43
Reden: naam ebay verkoper
% gewijzigd
Hallo,

Wat ik me af vraag, heeft deze behandeling ook zin op gezond "steil"haar?

Want het klinkt allemaal zo leuk'

Zag op een site dat Mariska Bauer ook deze behandeling heeft gedaan. En zij heeft ook steil haar van haar zelf.maar weet natuurlijk niet of het echt nut heeft gehad zeg maar.

Zijn er dames hier die deze behandeling hebben gedaan met gezond en geen krullend haar?
ik heb de keratin behandeling net gedaan ik was trouwens zo klaar haha ik heb ook niet zo heel lang haar dat scheelt.

ik heb precies gedaan wat er stond maar ik heb geen vet haar het is nog steeds droog en heel dik wie had dit ook? verdwijnt dit nog? ik heb de hoop al opgegeven mijn haar was zo kapot en dood dat dat gewoon niet meer te redden valt
quote:CherryPie schreef op 18 mei 2011 @ 11:35:

Hallo,

Zag op een site dat Mariska Bauer ook deze behandeling heeft gedaan. En zij heeft ook steil haar van haar zelf.maar weet natuurlijk niet of het echt nut heeft gehad zeg maar.

Zijn er dames hier die deze behandeling hebben gedaan met gezond en geen krullend haar?ik heb stijl haar en heb het net aangebracht omdatm ijn haar heel dood is.
Dank je Billie Jean voor de info. Is het een must om het na het wassen te fohnen of zou je het gewoon op kunnen laten drogen en is het dan nog glad en zacht, heb nooit zo'n zin in fohnen of stijltangen zeg maar. Ben je er nog steeds blij mee vandaag?
Ja, dank je voor de uitgebreide info BillyJean!

Apart dat je oa de BB wel meteen mag uitspoelen en de Sunliss niet, maar klinkt goed!

Je spoelt het dus alleen uit direct erna, maar niet wassen. Maar je mag het wel snel erna ook weer echt wassen met shampoo?
quote:sweetmoon schreef op 18 mei 2011 @ 14:15:

Dank je Billie Jean voor de info. Is het een must om het na het wassen te fohnen of zou je het gewoon op kunnen laten drogen en is het dan nog glad en zacht, heb nooit zo'n zin in fohnen of stijltangen zeg maar. Ben je er nog steeds blij mee vandaag?

Nee hoor je kan het gewoon op laten drogen na het wassen.

Hier is trouwens het filmpje voor instructies op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=PNXytAtXzoI

En nog een ander filmpje met instructies:

http://www.youtube.com/watch?v=r9KhydvXks8
quote:violetje schreef op 18 mei 2011 @ 14:27:

Ja, dank je voor de uitgebreide info BillyJean!

Apart dat je oa de BB wel meteen mag uitspoelen en de Sunliss niet, maar klinkt goed!

Je spoelt het dus alleen uit direct erna, maar niet wassen. Maar je mag het wel snel erna ook weer echt wassen met shampoo?Ja je mag er alles mee doen wat je wilt zeggen ze.
quote:siham1 schreef op 18 mei 2011 @ 12:10:

ik heb de keratin behandeling net gedaan ik was trouwens zo klaar haha ik heb ook niet zo heel lang haar dat scheelt.

ik heb precies gedaan wat er stond maar ik heb geen vet haar het is nog steeds droog en heel dik wie had dit ook? verdwijnt dit nog? ik heb de hoop al opgegeven mijn haar was zo kapot en dood dat dat gewoon niet meer te redden valtHeb je de BB gekocht? Heb je er genoeg ingedaan zodat je haar makkelijk met een kam door te kammen was zodra het erin zat?
quote:CherryPie schreef op 18 mei 2011 @ 11:35:

Hallo,

Zijn er dames hier die deze behandeling hebben gedaan met gezond en geen krullend haar?Ze zeggen dat het het meest effectief is op beschadigd pluizig haar maar op gezond stijl haar kan het ook. Het gaat er dan waarschijnlijk gewoon meer van glanzen.
quote:BillieJean schreef op 18 mei 2011 @ 14:45:

[...]

Ze zeggen dat het het meest effectief is op beschadigd pluizig haar maar op gezond stijl haar kan het ook. Het gaat er dan waarschijnlijk gewoon meer van glanzen.

keratin heb ik erin gedaan.

ik zie wel dat het gezonder is aan de bovenkant want heb het al uit gespoeld want je mag binnen 1-48 uitspoelen na 2 uur heb ik het uitgespoeld want ik doe het niet voor te stijlen maar de onderkant was nog steeds stro.

ik heb nog een beetje bij de rest gedaan op droog haar kweet niet of dat mag maar ik zal wel zien of het werkt
quote:siham1 schreef op 18 mei 2011 @ 18:34:

[...]

keratin heb ik erin gedaan.

ik zie wel dat het gezonder is aan de bovenkant want heb het al uit gespoeld want je mag binnen 1-48 uitspoelen na 2 uur heb ik het uitgespoeld want ik doe het niet voor te stijlen maar de onderkant was nog steeds stro.

ik heb nog een beetje bij de rest gedaan op droog haar kweet niet of dat mag maar ik zal wel zien of het werktJe moet je haar wel stijlen met de stijltang anders werkt het product niet. Het moet dmv warmte in het haar worden gekristalliseerd.
quote:BillieJean schreef op 18 mei 2011 @ 18:58:

[...]

Je moet je haar wel stijlen met de stijltang anders werkt het product niet. Het moet dmv warmte in het haar worden gekristalliseerd.dat heb ik ook gedaan maar de onderkant blijft droog
quote:siham1 schreef op 18 mei 2011 @ 20:25:

[...]

dat heb ik ook gedaan maar de onderkant blijft droogVreemd. Welke heb je besteld en waar? Genoeg ingedaan ook?
quote:BillieJean schreef op 19 mei 2011 @ 00:00:

[...]

Vreemd. Welke heb je besteld en waar? Genoeg ingedaan ook?keratin global ofzo? en dan ultra opzich is het wel heel zacht geworden en ik moet wel eerlijk toegeven dat het er wel beter uit ziet dan eerst maar het is niet zoals ik had verwacht zoals je op al die foto's ziet want mijn haar ziet er nog steeds erg droog uit.
http://youtu.be/1liPQHxkBu8

zag ook dit filmpje, twijfel toegeslagen nu.
@siham1 ik denk dat je de keratine er te kort in hebt laten zitten. Ik laat het echt 48 uur in werken. Hoe langer je het er in laat zinnen, hoe beter het resultaat. Voorals als je beschadigd haar hebt (denk ik).
Het is eindelijk zover! Ik heb het hele forum gelezen en heb enthousiast de choco besteld via de site. Vanochtend is het pakketje bezorgd en ik ben nu bezig met de behandeling. M'n haar is gewassen en ik heb de keratine erin gedaan en gefohnd ... en nu seal ik de keratine in m'n haar met de steiltang. Ik heb een Remington steiltang die tot 240 graden kan dus ik heb hem voluit gezet en ben flink aan het steilen. Pfff, maar ik heb even een minuutje pauze nodig want omg wat word je daar gaar van zeg! M'n haar voelt wel behoorlijk goor nu. Ben echt benieuwd hoe het straks wordt als ik het eruit spoel. Stiekem ben ik bang dat ik helemaal geen verschil zie en dat alles straks weer pluizig opdroogt óf juist heel vettig wordt ... Maar laat ik dat eerst maar afwachten. Ik heb vanmorgen shampoo gekocht van de Tuinen, dus hopelijk werkt dat ook goed samen met deze behandeling. Nou, ik ga weer even verder ... spannend!!!
Oi oi oi ik heb 't er gwn helemaal warm van :P
Er valt trouwens wel ongelofelijk veel haar uit, is dat normaal?
Ik heb totaal geen last gehad van haaruitval!
Ik heb 't normaal wel als ik m'n haar steil, dan moet ik erna de vloer aanvegen. Ik ben nu ook wel intensief bezig geweest en heb extra gesteild (wel 10x per pluk). Nu maar afwachten tot zondag, dan kan ik het eruit wassen. Het ziet er nu een beetje dof uit en voelt vies aan.
quote:hayat79 schreef op 19 mei 2011 @ 23:19:

@siham1 ik denk dat je de keratine er te kort in hebt laten zitten. Ik laat het echt 48 uur in werken. Hoe langer je het er in laat zinnen, hoe beter het resultaat. Voorals als je beschadigd haar hebt (denk ik).

dat is het niet want het zit er nog steeds in.

maar het is nog steeds droog wel heel zacht maar het is niet zoals ik had verwacht.
quote:sweetmoon schreef op 19 mei 2011 @ 15:46:

http://youtu.be/1liPQHxkBu8

zag ook dit filmpje, twijfel toegeslagen nu.

Het is idd wel een chemische behandeling. Op zich ben ik er ook voor zo weinig mogelijk chemische dingen te gebruiken voor mijn huid maar wat betreft mijn haar ben ik wat makkelijker omdat het niet in het lichaam komt.

Denk dat je jezelf moet afvragen wat je belangrijker vindt.
quote:TheEmpress schreef op 27 maart 2010 @ 14:51:

Ik koop zo`n thuisset op marktplaats (ik weet niet of ik hier mag noemen waar precies). Het kost 119 euro en is voor 1-2 behandelingen. Perfect, snel in huis, goed geregeld. Ik kan er 2 keer mee doen, mijn haar is niet zo heel dik (wel veel) en komt tot op mijn schouders. Als je langer haar hebt of heel dik ofzo zal je er waarschijnlijk 1 keer mee kunnen doen.

Iniedergeval ben ik erg tevreden, het lijkt duur, maar bij de kapper vele malen duurder, en je hebt er dus 4 maanden plezier van.

Ik ben altijd wel een uur of 3 zoet om het te doen, het is belangrijk dat je er de tijd voor neemt, dat komt natuurlijk het resultaat ten goede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven