Fruithapjes maken?

21-05-2011 16:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo moeders,

ik heb vandaag een pureer machine gekocht omdat ik verse hapjes wil maken. Hoe kan ik dat doen wat betreft invriezen en dergelijke? Kan alle ftuitsoorten ingevroren worden? En groente?

Wie kan mij vertellen hoe en wat?

Bedankt

En voor diegene die een staafmixer, blender of vork gebruiken, hoe doe jullie dat wat betreft invriezen?
een pureer machine?

Enlighten me?

Ik heb gewoon een blender en n staafmixer, wat voegt een pureermachine toe?
Even een tipje: voor een mooie structuur en lekkere smaak gebruikte ik altijd bambix rijstebloem met vanillesmaak, heerlijk!

Verder kookte ik het fruit altijd even kort (allerlei soorten) en pureerde ik het met een staafmixer. Rijstebloem naar smaak toevoegen en af laten koelen. Daarna gewoon in de vriezer.

Succes!
Inderdaad, pureermachine?

Wij deden met fruit altijd Rapley, lekker makkelijk.
quote:triaspolitica schreef op 21 mei 2011 @ 17:01:

Even een tipje: voor een mooie structuur en lekkere smaak gebruikte ik altijd bambix rijstebloem met vanillesmaak, heerlijk!

Verder kookte ik het fruit altijd even kort (allerlei soorten) en pureerde ik het met een staafmixer. Rijstebloem naar smaak toevoegen en af laten koelen. Daarna gewoon in de vriezer.

Succes!

Bedankt, ik dacht misschien kan niet al het fruit in de vriezer om daarna opgegeten te worden. Maar dat maakt dus niets uit.

En in wat voor bakjes doe jij ze in je vriezer? Is het mogelijk om van die bakjes te gebruiken die je bijvoorbeeld bij de prenetal koopt?
gewoon van die kleine plastic bakjes met deksel. De hoeveelheid heb ik eens gemeten met een potje fruit. kwam bij uit op twee opscheplepels.
Super triaspolitica je hebt me geholpen, ga zo gelijk aan de slag.
Ik voel me op de 1 of andere manier lichtelijk genegeerd.
Bij de He*ma verkopen ze handige kleine potjes met deksel (liggen bij de flessen/spenen etc). Ik maakte 1 keer in de week allerlei leuke combinaties (tip: banaan bindt goed ) en zette dat in de vriezer. Elke ochtend een potje laten ontdooien op het aanrecht, ideaal

In eerste instantie deed ik alleen puur peer/appel/.. , maar op termijn maakte ik allerlei tropische verrassingen
Hahaha Popje, Ik heb gegoogled op pureermachine, maar dan kom ik uit op Bra*n scheerappareten... Denk niet dat 2010viva dat bedoelt

Sorry, ik kan je niet verder helpen
Ik deed trouwens gemixt en rapley door elkaar; beetje afhankelijk hoeveel tijd ik had en vooral ook hoeveel zin in zooi ik die dag had
Nee hoor popje, zou niet durven heb speciaal voor jou de vraag bijgesteld!
quote:2010viva schreef op 21 mei 2011 @ 17:22:

Nee hoor popje, zou niet durven heb speciaal voor jou de vraag bijgesteld!

Pfieuw, gelukkig. Maar wat is nou n pureermachine dan? Want nou weet ik t nog niet.

Btw ik vries zelf niets in, dus kan je verder niet helpen.
Als ik zelf hapjes maak voor zoon dan kook ik het eerst kort (behalve banaan) en dan gewoon de staafmixer erdoor. Is het te dun dan bind ik het met banaan, liga of rijstebloem. Zoon heeft hier al van alles gehad. Sommige fruitsoorten worden bruin, maar dat doet verder niets af aan de smaak.
Ik heb fruit nooit ingevroren maar iedere dag vers gemaakt. Fruit uit de vriezer lijkt me namelijk niet echt lekker danwel bevorderlijk voor het fruit.

Groente heb ik wel altijd ingevroren. Dat maakte ik altijd voor ongeveer 2 weken vooruit. Zeker in het begin eten ze toch gemiddeld 3 dagen achter elkaar dezelfde groente dus dan maakte ik 3 a 4 groentes klaar en verdeelde het over bakjes en ik had weer genoeg voor 2 weken.

Pureren heb ik dan weer nooit gedaan. Als je begint met bijvoeden dan kunnen ze best wel wat kleine stukjes hebben. Met prakken kom je een heel eind. En als je het dan toch nog wat te grof vind dan kun je er wat kookvocht bij doen en nog eens goed door elkaar prakken.

Fruit heb ik ook nooit gepureerd. Een appel zette ik wel een minuut in de magnetron, dan was hij lekker zacht en kon je hem prakken. Een rijpe peer kun je ook zo prakken, net als een banaan.
Doe niet zo vervelend popje, je snapch wat ze bedoeld
Fruit elke dag vers... soms met een beetje rijstebloem, maar zonder smaakje! Geef ons kind liever pure smaken ipv alles met een extra zoet smaakje erdoor.
Banaan is makkelijk te prakken met een vork en een rijpe peer ook. Rijpe mango is ook redelijk goed te prakken.

Dat kost hooguit een minuutje dan maak ik liever elke dag vers in plaats van in te vriezen.

Als je fruit eerst kookt zoals sommigen doen en daarna invriest verlies je volgens mij zoveel vitamines dat je net zo goed een potje kunt kopen.
Ik heb fruit nooit gepureerd. Mijn dochter hield niet van gepureerd voedsel. Ik prakte haar fruit, of ik deed rapley Wat ik wel van te voren maakte en invroor waren haar groentehappen (later ook met vlees erbij)

succes !!!
Wij geven elke dag vers. Vind het echt geen moeite. Soms stukjes, soms prakken ging bij alle 2 gelijk prima. Fruit koken en invriezer is toch zonde van de vitamine? Groente aten ze ook hetzelfde als wij, dus koste ook geen extra tijd.
Gewoon potjes joh, veel makkelijker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja lijkt mij ook. Als ik dat allemaal moest gaan doen zou ik denk nog liever potjes geven. Moet ook echt heel hygienisch te werk gaan! Serieuze vraag aan to en andere, wat is het voordeel dan? Waarom niet gewoon banaan prakken of peer door blender en gelijk geven?
quote:Troeta schreef op 21 mei 2011 @ 17:46:

Doe niet zo vervelend popje, je snapch wat ze bedoeld

Ha kijk wat leuk, Jomanda ook aanwezig.

Knap dat jíj weet wat ík wel en niet snap.
Banaan vond ik alleen erg goor uit de vriezer.

Voor de rest ging alles prima, kookte het wel altijd eventjes. Dan bleef het lekkerder.
Overigens hartstikke leuk om zelf fruithapjes te maken. Had ook altijd het idee dat het gezond was. Bij kleine hapjes is het ook nog goedkoper denk ik. Maar op een gegeven moment toen we rond de 150-200 gram zaten was het duurder om het zelf te maken. Wij moesten overigens wel door allergieën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven