Advies nodig!

21-05-2011 17:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een heel wit en licht huis. Ral 9003 op de muren, deuren, kozijnen en keuken.

Nu hebben we een mooie kast gezien maar die is alleen leverbaar in 9010. Het is een iets romigere kleur dan de kleur die wij hebben, de 9003.

Zou dat mooi staan bij ons of lijkt de kast dan wat 'goor'?

Het is nogal een prijzige kast dus even overspuiten is geen optie.

Graag hoor jullie mening.
Ben ik de enige die geen idee heeft wat Ral 9003 is? 9010 en 9003 ken ik ook niet
Ik denk dat het verschillende wittinten zijn?

Maar als je de staaltjes naast elkaar houdt? is het dan lelijk (naar jouw mening? )

Persoonlijk denk ik dat je dan misschien beter een niet witte tint kunt nemen, maar bijvoorbeeld zachtgeel of roze ofzo voor die kast (of is hij alleen in wit te krijgen) dan zie je iig dat je het duidelijk als contrast bedoeld hebt
Nee Lizzl, snap er ook geen ruk van...
Ik heb zelf veel verschillende teinten wit en creme in mijn huis en het ziet er heel gezellig uit. Dus ik zou zeggen, gewoon doen.
Oh ben dus niet de enige die t niet begrijpt.
Google:

http://ralkleuren.com/ral-kleuren-categ ... tname=Wit- en zwarttinten&catid=9

(verder geen ervaring)
Als ik jou was zou ik een staal mee naar huis nemen en kijken hoe het matcht met de kleur. De ene kleur doet het wel en de andere kleur niet. Zou zonde zijn als het heel lelijk wordt.
Zou dat echt zoveel verschil maken? Ik denk het niet hoor.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Misschien is het wel een leuk accent.
quote:Lizzl schreef op 21 mei 2011 @ 17:22:

Ben ik de enige die geen idee heeft wat Ral 9003 is? 9010 en 9003 ken ik ook niet Ral is een systeem van uniforme kleurcodes. Zoveel van kleur dit erin en zoveel van kleur dat. Zodat je altijd dezelfde kleur krijgt. Of je nu in Groningen of Maastricht bent. Heel erg handig!
Nee niet doen hoor, dat kan echt niet!

Twee tinten wit is zo lelijk bij elkaar, echt dat je er zelfs maar over nadenkt!

Echt niet doen, het verpest je huis en iedereen zal je uitlachen om je kast.
Ik denk dat het geen probleem is als het om verschillende materialen gaat. Als het om gelijksoortige materialen gaat zou je het verschil kunnen zien, maar hout tegen een gestucte muur zal niet zo snel opvallen.
Eens met FloBA mamalief.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Is de rest van jullie inrichting ook 9003? Want dan kan het wel eens een ver-schrik-ke-lijk-e miskoop worden. Als jullie ook andere kleuren in huis hebben, zal het verder niemand opvallen. Verder is 9010 de meest standaard kleur wit die is er is. Waarom verven jullie de muren niet gewoon over? Hoef je de kast ook niet over te spuiten.
En ik altijd maar denken dat wit wit is......
Heb het zelfde probleem gehad, toen heb ik achter de kast een vak licht grijs gemaakt zodat het lijkt alsof de kast ingelijst is. Is een erg mooie oplossing geworden en het kleur verschil is niet te zien.
Wij hadden alle muren in parelwit, de kozijnen in RAL 9010. Toen we een witte kast kochten - we vonden de kast helemaal geweldig - hebben we de muur waar de kast moest staan geverfd in een best wel donkere kleur voor het contrast. Het is echt prachtig geworden, we zijn er nog steeds (al 2 jaar) erg blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven