Advies nodig!
zaterdag 21 mei 2011 om 17:20
Wij hebben een heel wit en licht huis. Ral 9003 op de muren, deuren, kozijnen en keuken.
Nu hebben we een mooie kast gezien maar die is alleen leverbaar in 9010. Het is een iets romigere kleur dan de kleur die wij hebben, de 9003.
Zou dat mooi staan bij ons of lijkt de kast dan wat 'goor'?
Het is nogal een prijzige kast dus even overspuiten is geen optie.
Graag hoor jullie mening.
Nu hebben we een mooie kast gezien maar die is alleen leverbaar in 9010. Het is een iets romigere kleur dan de kleur die wij hebben, de 9003.
Zou dat mooi staan bij ons of lijkt de kast dan wat 'goor'?
Het is nogal een prijzige kast dus even overspuiten is geen optie.
Graag hoor jullie mening.
zaterdag 21 mei 2011 om 17:24
Ik denk dat het verschillende wittinten zijn?
Maar als je de staaltjes naast elkaar houdt? is het dan lelijk (naar jouw mening? )
Persoonlijk denk ik dat je dan misschien beter een niet witte tint kunt nemen, maar bijvoorbeeld zachtgeel of roze ofzo voor die kast (of is hij alleen in wit te krijgen) dan zie je iig dat je het duidelijk als contrast bedoeld hebt
Maar als je de staaltjes naast elkaar houdt? is het dan lelijk (naar jouw mening? )
Persoonlijk denk ik dat je dan misschien beter een niet witte tint kunt nemen, maar bijvoorbeeld zachtgeel of roze ofzo voor die kast (of is hij alleen in wit te krijgen) dan zie je iig dat je het duidelijk als contrast bedoeld hebt
zaterdag 21 mei 2011 om 17:30
Google:
http://ralkleuren.com/ral-kleuren-categ ... tname=Wit- en zwarttinten&catid=9
(verder geen ervaring)
http://ralkleuren.com/ral-kleuren-categ ... tname=Wit- en zwarttinten&catid=9
(verder geen ervaring)
zaterdag 21 mei 2011 om 17:44
quote:Lizzl schreef op 21 mei 2011 @ 17:22:
Ben ik de enige die geen idee heeft wat Ral 9003 is? 9010 en 9003 ken ik ook niet Ral is een systeem van uniforme kleurcodes. Zoveel van kleur dit erin en zoveel van kleur dat. Zodat je altijd dezelfde kleur krijgt. Of je nu in Groningen of Maastricht bent. Heel erg handig!
Ben ik de enige die geen idee heeft wat Ral 9003 is? 9010 en 9003 ken ik ook niet Ral is een systeem van uniforme kleurcodes. Zoveel van kleur dit erin en zoveel van kleur dat. Zodat je altijd dezelfde kleur krijgt. Of je nu in Groningen of Maastricht bent. Heel erg handig!
zaterdag 21 mei 2011 om 18:22
Is de rest van jullie inrichting ook 9003? Want dan kan het wel eens een ver-schrik-ke-lijk-e miskoop worden. Als jullie ook andere kleuren in huis hebben, zal het verder niemand opvallen. Verder is 9010 de meest standaard kleur wit die is er is. Waarom verven jullie de muren niet gewoon over? Hoef je de kast ook niet over te spuiten.
zaterdag 21 mei 2011 om 19:05
Wij hadden alle muren in parelwit, de kozijnen in RAL 9010. Toen we een witte kast kochten - we vonden de kast helemaal geweldig - hebben we de muur waar de kast moest staan geverfd in een best wel donkere kleur voor het contrast. Het is echt prachtig geworden, we zijn er nog steeds (al 2 jaar) erg blij mee.