webwinkel beginnen
dinsdag 15 januari 2008 om 09:35
Goedemorgen,
Ik heb al een tijdje plannen om een eigen webwinkel te beginnen in speelgoed of kinderkleertjes. Dit omdat ik zelf graag winkel via internet en daar wel mogelijkheden zie voor een leuke bijverdienste. Ik werk momenteel 3 dagen buitenshuis , maar omdat we in de kleine kindjes zitten lijkt me een baan waarbij je je eigen werktijden bepaalt en waar je thuis kunt werken wel ideaal. Alleen: ik heb geen flauw idee hoe te beginnen en vroeg me af of er hier dames zijn die ook een eigen webwinkel (willen) hebben.
Groetjes, Bloesem
Ik heb al een tijdje plannen om een eigen webwinkel te beginnen in speelgoed of kinderkleertjes. Dit omdat ik zelf graag winkel via internet en daar wel mogelijkheden zie voor een leuke bijverdienste. Ik werk momenteel 3 dagen buitenshuis , maar omdat we in de kleine kindjes zitten lijkt me een baan waarbij je je eigen werktijden bepaalt en waar je thuis kunt werken wel ideaal. Alleen: ik heb geen flauw idee hoe te beginnen en vroeg me af of er hier dames zijn die ook een eigen webwinkel (willen) hebben.
Groetjes, Bloesem
dinsdag 15 januari 2008 om 09:57
Dat zou ik ook nog wel eens willen. Niet nu maar misschien over een paar jaar. Ik werk ook parttime en zou naast mijn huidige werk ook wel eens wat anders willen doen.
Je kunt ook thuis een cursus volgen over het beginnen van een webwinkel. Van de NHA bijvoorbeeld en ik geloof dat de LOI ook wel zoiets heeft. Dan leer je ook iets over wettelijke bepalingen, belastingen etc. Ook niet onbelangrijk voor het geval je winkel groter wordt dan je had verwacht. Daarnaast wil je natuurlijk ook een leuke webwinkel die net even anders is dan de rest...
Het blijft bij mij eerst nog bij dromen, maar ik hoop toch ooit ook zoiets te gaan doen...wie weet!
Verdere tips heb ik dus niet echt voor je...
Groetjes, José
Je kunt ook thuis een cursus volgen over het beginnen van een webwinkel. Van de NHA bijvoorbeeld en ik geloof dat de LOI ook wel zoiets heeft. Dan leer je ook iets over wettelijke bepalingen, belastingen etc. Ook niet onbelangrijk voor het geval je winkel groter wordt dan je had verwacht. Daarnaast wil je natuurlijk ook een leuke webwinkel die net even anders is dan de rest...
Het blijft bij mij eerst nog bij dromen, maar ik hoop toch ooit ook zoiets te gaan doen...wie weet!
Verdere tips heb ik dus niet echt voor je...
Groetjes, José
dinsdag 15 januari 2008 om 11:09
bedankt 'houvanjezelf'
Ik ga eens kijken, maar ik zit vooral ook met vragen als: waar kan ik kleertjes of speelgoed inkopen. En hoe doe ik het met opslag?
Maar vooral de inkoop. Ik weet niet hoe dat werktm, dus moet me echt even gaan verdiepen. Ik wil merkkleertjes gaan verkopen of speelgoed van lego en playmobil, maar je moet dus eerst weten hoe je dat inkoopt
Ik ga eens kijken, maar ik zit vooral ook met vragen als: waar kan ik kleertjes of speelgoed inkopen. En hoe doe ik het met opslag?
Maar vooral de inkoop. Ik weet niet hoe dat werktm, dus moet me echt even gaan verdiepen. Ik wil merkkleertjes gaan verkopen of speelgoed van lego en playmobil, maar je moet dus eerst weten hoe je dat inkoopt
dinsdag 15 januari 2008 om 11:44
toevallig Bloesem ik zit precies aan het zelfde te denken. Maar dan voor mijn zelfgemaakte kaarten. Ik woon in France en inmiddels verkoop ik regelmatig mijn kaarten. Oa. ook op brocantes etc. Maar mijn 'markt' zou natuurlijk veel groter worden met een webwinkel...... Ik hou het hier in de gaten!! Wie weet wat voor tips er nog binnen komen......
dinsdag 15 januari 2008 om 12:01
Wat betreft het inkopen van kinderkleding: er zijn groothandels in Nederland waar je kinderkleding kan inkopen. Bij sommige bedrijven geldt dan echter wel dat je als ondernemer bij de kamer van koophandel ingeschreven moet staan, om te kunnen kopen, of goedkoper te kunnen inkopen(heeft ook met BTW te maken geloof ik).
Een aantal groothandels kun je ook via google vinden. Je moet je alleen vaak 'inschrijven' of 'inloggen' op zo'n site om de prijzen te kunnen bekijken.
Zover ben ik al gekomen(ook wel duidelijk waar mijn interesse ligt of niet ? ).
Groetjes, Josje
Een aantal groothandels kun je ook via google vinden. Je moet je alleen vaak 'inschrijven' of 'inloggen' op zo'n site om de prijzen te kunnen bekijken.
Zover ben ik al gekomen(ook wel duidelijk waar mijn interesse ligt of niet ? ).
Groetjes, Josje
dinsdag 15 januari 2008 om 12:49
Voor opslag zijn er speciale fulfillmentbedrijven. Ik weet niet of je hier echt een site mag neerzetten, maar ik waag het erop: w-id.nl. Een kennis van mij heeft daar haar artikelen opgeslagen voor haar webwinkel, zij versturen het dan ook allemaal naar je klanten zodat jij echt op de kern van je webwinkel kan richten. En ik geloof dat aankomende week de webwinkeldagen zijn, misschien kan je daar ook eens naar toe gaan?
dinsdag 15 januari 2008 om 15:22
Tip: een leuke site voor hippe kleine jongens met betaalbare spullen. Bijna alle webwinkels richten zich vooral op meisjes. Roze kinderkamerspulletjes, roze kleertjes, roze speeltjes. Waarom geen stoere kleine mannendekbedovertrekjes, quiltjes, etc. Groen, oranje, rood, zilver, camouflagepatroon, sterren, strepen, etc. Hippe kleinemannenlampen, bureautjes, bedden, etc. En dan betaalbaar hè! Anders kom ik niet bij je kopen.
(Hm, deze tip berust niet op marktonderzoek, slechts op de behoefte van deze gefrustreerde moeder van die kleine jongens )
(Hm, deze tip berust niet op marktonderzoek, slechts op de behoefte van deze gefrustreerde moeder van die kleine jongens )
dinsdag 15 januari 2008 om 15:49
haha, ja ik wil me vooral richten op stoere jongesdingetjes! Hier ook een jongens-mama
Ik werk nu 3 dagen per week als docente economie in het voortgezet onderwijs, maar wil dus graag voor mezelf beginnen. Zelf koop ik regelmatig via www.kleertjes.com en www.kixx-online.nl en www.kidsfahionoutlet.com
Mag ik hier trouwens adressen noemen? nou ja, dat merk ik vanzelf wel.
In elk geval: inderdaad moeilijk hoe te beginnen: klein of gelijk professioneel? naar dat laatste gaat mijn voorkeur wel uit. Dan wil ik er eerst bij blijven werken, maar mocht het allemaal goed gaan lopen dan zou ik graag me daar volledig op richten. Heb via LOI en NHA studiegids aangevraagd van de cursus 'webwinkel beginnen'
Misschien is dat wel een goed idee om mee te beginnen. Kost een paar honderd euro, maar lijkt me wel nuttig
Ik ga vanavond weer eens verder struinen.
Bedankt in ieder geval! En ik hou jullie , en jullie mij?, op de hoogte!
Ik werk nu 3 dagen per week als docente economie in het voortgezet onderwijs, maar wil dus graag voor mezelf beginnen. Zelf koop ik regelmatig via www.kleertjes.com en www.kixx-online.nl en www.kidsfahionoutlet.com
Mag ik hier trouwens adressen noemen? nou ja, dat merk ik vanzelf wel.
In elk geval: inderdaad moeilijk hoe te beginnen: klein of gelijk professioneel? naar dat laatste gaat mijn voorkeur wel uit. Dan wil ik er eerst bij blijven werken, maar mocht het allemaal goed gaan lopen dan zou ik graag me daar volledig op richten. Heb via LOI en NHA studiegids aangevraagd van de cursus 'webwinkel beginnen'
Misschien is dat wel een goed idee om mee te beginnen. Kost een paar honderd euro, maar lijkt me wel nuttig
Ik ga vanavond weer eens verder struinen.
Bedankt in ieder geval! En ik hou jullie , en jullie mij?, op de hoogte!
dinsdag 15 januari 2008 om 21:58
Ik heb sinds september vorig jaar een eigen webwinkel (ik zeg niet waarin ivm herkenbaarheid, er zijn weinig webwinkels in Nederland op dat gebied) naast mijn betaalde baan en ik vind het erg leuk om het stukje bij beetje te zien groeien. Ik heb geen cursus oid gevolgd. Wel ben ik een keer bij de KvK in mijn woonplaats geweest om me te laten informeren over eea. Een inschrijving is pas noodzakelijk als je een jaaromzet van 6000-7000 of meer zult hebben. Als je daaronder blijft mag het natuurlijk wel, maar het hoeft niet. Ik heb ervoor gekozen me wel in te schrijven, het leek me wel handig met het oog op inkopen e.d.. Volgens mij kun je bij de KvK ook lijsten met groothandels opvragen. Bij de KvK kun je tevens terecht voor startersinformatiebijeenkomsten. Verder zijn er diverse internetbedrijven met kant en klare webwinkels die je alleen maar hoeft in te richten met je produkten en je lay-out kiezen. Google even op gratis webwinkels en je hebt er zo een aantal te pakken. De mijne is ondergebracht bij www.winkelplein.nl Ik heb een betaalde site, omdat ik op een gegeven moment tureluurs werd van de reclame op de gratis versie en ik een site zonder reclame toch wat professioneler vond, maar je kunt altijd beginnen met een gratis site en die na verloop van tijd upgraden.
dinsdag 15 januari 2008 om 22:00
www.webshopmaatje.nl
deze heeft een kant en klare oplossing voor je webwinkel, meteen je hosting erbij en je hebt heel veel keuze in winkels, en je hebt ook meteen een heel betaal systeem erbij.En het is heel scherp v prijs.
Makkie
deze heeft een kant en klare oplossing voor je webwinkel, meteen je hosting erbij en je hebt heel veel keuze in winkels, en je hebt ook meteen een heel betaal systeem erbij.En het is heel scherp v prijs.
Makkie
woensdag 16 januari 2008 om 08:57
Je kunt je in ieder geval via de site die ik noemde je aanmelden voor zoekmachines. Je geeft dan een aantal steekwoorden op (ik geloof maximaal 10) die op jouw webwinkel van toepassing zijn, en na een week of 6 is het mogelijk om bijvoorbeeld via google jouw site te vinden. Daarnaast heb je de diverse startpagina's waar je je met je website kunt aanmelden. Ik heb zelf visitekaartjes laten drukken, dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn, die laat ik te pas en te onpas achter, ik laat het sowieso zoveel mogelijk mensn weten dat ik een webwinkel heb, ik ben van plan om een keer naar een beurs te gaan met mijn spulletjes en daar tevens mijn webwinkel te promoten (moet nog flyers laten drukken), ik zet spullen op Marktplaats zonder de mogelijkheid om te bieden, als mensen dan mailen verwijs ik ze ook naar de website. Tja, je moet misschien een beetje creatief zijn maar ik vind het een leuke uitdaging om er iets van te maken. Oh ja, ik heb zelf ook de mogelijkheid op mijn site om via iDeal te laten betalen, benut. Kost wel een duppie of zo per betaling, maar ik vond het wat professioneler overkomen dan alleen de mogelijkheid tot betaling via overboeking en onder rembours. Overboeking en iDeal komt natuurlijk wel op hetzelfde neer, maar alleen het logo al wekt vertrouwen (denk ik).
woensdag 16 januari 2008 om 13:12
donderdag 17 januari 2008 om 17:13
dank voor alle reacties. Ik ben begonnen met het benaderen van hoofdkantoren om te vragen of ik hun merk mag aanbieden op mijn site en hoe dat dat gaat met inkopen enzo en ga binnenkort naar de kamer van koophandel voor wat info. De website zelf maak ik niet zelf, maar ofwel met behulp van een computerprogramma ofwel met behulp van bedrijven die dat aanbieden tegen een leuk prijsje. Keep you in touch