Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Goedenavond meiden

@ Leeuwedraak, ook ik heb je net een mailtje gestuurd.

@ Priek, wat ben ik blij voor je dat je zo snel een andere kamer hebt kunnen vinden. De levertijd van mijn kamertje is 12 weken. pfff duurt nog wel even dus ;)

Als kinderwagen hebben wij voor de Easy Walker Sky gekozen. Navy (blauw), wilde eigenlijk voor Lime gaan,maar ja als er evt meer kinderen in moeten dan is die kleur misschien weer uit, dus even op 'safe' gespeeld ;)

@Milagro, wow wat een luxe zo'n -mother to be- winkel. Ik heb van mijzelf al een grote maat en nu rijzen mijn borsten ook nog eens de pan uit... pfff kan misschien nog net een voedingsbeha bestellen bij Livera, anders moet ik echt naar een speciaal zaak.

Ik was voor de zwangerschap wel 12 kilo afgevallen (ondertussen door de baby er wel weer 5 aangekomen).

Zijn er meer mensen die dat probleem ook hebben?

Ik voel de baby nu ook dagelijks, mijn man helaas nog niet. AS Donderdag hebben wij de 20 weken echo. Best spannend allemaal. Als de echo goed is. dan gaan de (schoon)moeders mee tzt met de pretecho

Verder hier alles zijn gangetje. Manlief en ik zijn aan het bedenken welke kleur de babykamer gaat worden.... we komen steeds verder haha. Namen zijn we nog steeds niet uit.... gelukkig hebben we nog even

Iedereen een fijn weekend en tot sprekens.
De dag is al bijna voorbij, maar mag ik nog even zeuren?

Vandaag heb ik de hele dag lamlendig op de bank gehangen met een harde buik, ik heb alleen maar trek in lekkers en vet, om een uur of vier heb ik mijn vriend en zoon 'over weten te halen' om bij Mc Donalds te gaan eten, ik liep al twee dagen met quarter pounder visioenen rond, natuurlijk was ik helemaal vol en misselijk maar toen we weggingen had ik al weer spijt dat ik niet nog een cheeseburger had meegenomen... en nu zit ik ook weer alleen maar te denken aan hamburgers, kroketten en pizza's...

Ik ben dooooooodmoe, en zoon heeft net vanavond uitgekozen om moeilijk te gaan doen, hij wil al twee uur niet slapen en is al zo'n 8 keer naar het toilet geweest, erg fijn. Maargoed, baby is lekker aan het trappelen, dat maakt me wel weer blij!

Sorry, moest even zeuren, maar ik voel me al weer een stuk beter! Ik ga maar een kopje thee zetten...
Ben ik nog ff.

Angela:Priek begreep me goed.Ik bedoelde borstvoedingsshirts.Bv is ook de afkorting van vijvoorbeeld natuurlijk en daar had ik even niet bij stil gestaan.

Ik ga op de negen maanden beurs wel kijken bij de prenatalstand of daar wat te krijgen is aan borstvoedingskleding.En er zal buiten prenatal vast nog wel een stand zijn die borstvoedingskleding verkoopt.

Ik heb ook al de hele dag last van mijn buik.Gister en vandaag veel de deur uit geweest van de ene naar de andere winkel en dat merk ik nu.Had gisteravond al last van mijn buk en bekken en nu dus al de hele dag in mijn liezen.Dat zijn de banden waar rek op staat maar prettig is anders.

Priek:Mazzel zeg dat je zo snel een nieuwe kamer kon vinden die naar je smaak is.Het is dan idd even omschakelen maar het is in elk geval gelukt!

Melissa:Ik heb vrijdag mijn 20 weken echo.Ben dan ook precies 20 weken.Mijn schoonmoeder gaat nu mee.Mijn moeder is bij de 12 weken echo mee geweest en mijn schoonmoeder vindt het ook erg leuk om eens te zien.En nu maar hopen dat alles goed is met onze kleintjes!

Ik ga nog even bij het andere topic waar ik meeschrijf kijken.

Groetjes allemaal
quote:Priek schreef op 05 januari 2008 @ 18:33:

Ik krijg vaak complimenten dat ik er leuk en stralend uitzie, en dat ik mijn buik zo mooi draag (jaha, dat zeggen ze niet als je normaal met je vetrandje rondloopt, haha). Whoehahaha, dat klopt Priek, hier precies hetzelfde!!

Herkenning, herkenning! Normaalgesproken draag ik best wel verhullende kleding, nu is het zelfs zo gek dat mensen aan me vragen of ik afgevallen ben. Haha, pregnancy rules!!

En wat fijn dat je zo snel weer geslaagd bent voor een nieuw kamertje. Kan me voorstellen dat de knop inderdaad even 'om' moest , maar dat is je zo te lezen aardig gelukt. Ook een wandelwagen gescoord, leuk!!

Charmant, dat "trek-in-een-vette-bek"-gevoel herken ik wel, maar dan vanuit de zoete hoek. Kan haast niet langs de schaal met kerstkransjes lopen zonder er eentje mee te pikken. Op zich geen doodzonde, maar nu dat spul allemaal in de aanbieding is bij de supermarkt komt mijn voordelige inslag naar boven en gooi ik twee zakjes (want net zo duur als voor de kerst één) in de kar. En thuis ken ik mezelf: in huis hebben = opmaken. Slèèèèècht.....

De verzoekjes voor goedkeuring druppelen binnen, dus als het goed is zal de group nu wel gaan lopen. Ben benieuwd.
Zo,moest even goed zoeken waar het topic was beland.Het is hier rustig in tegenstelling tot de group.Vind het erg leuk om iedereen eens van een wat persoonlijkere kant te leren kennen.

Ik heb weer lekker gesport vandaag maar toch al met al iets teveel gedaan.Heb eigenlijk al sinds vanmiddag een beetje last van een harde buik.

Dat zal morgen wel weer minder zijn.Morgenmiddag heb ik tussen de afspraken door een uurtje over en dan ga ik lekker even een uurtje op de bank liggen.Dochter is dan toch bij mn schoonmoeder dus dat komt mooi uit!één uurtje helmaal alleen voor mij!Kijk er nu al naar uit.

Groetjes Moon
Hé allemaal!

Zo, net eeens even een beetje rond zitten kijken op de meimoeders-group. Leuk om van iedereen wat meer te lezen, en ook foto's te zien!

Het hele buik gebeuren begint bij mij goed te groeien zeg! Buik is groot, voelt hard aan, en ik heb sinds gisteren telkens last van mijn buikspieren. Alsof ik gisteren fanatiek gesport heb (wat zeker niet zo is!).

Mijn vriend vroeg maandag of ik niet al een heeeele grote buik heb voor (bijna) 24 weken. Hij kon zich niet voorstellen dat hij nog groter zou worden. Tja, sorry schat, reken er maar op dat hij 2 keer zo dik wordt....

Ik zal snel een buikfoto laten maken, dan zal ik hem ook op de group zetten. Ik ben ook erg benieuwd naar de buiken van anderen!

Morgenochtend weer langs het ziekenhuis, voor een afspraak met de gyn en een groeiecho. Ik ben benieuwd of die kleine zijn gezichtje dit keer wel wil laten zien!

Tot later!
't Is hier inderdaad rustig, wat Moon al zegt. Straks staan we nog op de 2e pagina...

Grappig Priek, dat heb ik ook met die buik. Niet zozeer van mijn vriend, maar van andere mensen (op het werk enzo). Die zeggen rustig "Zo, dat is een flinke buik!", alsof hij buitensporig is ofzo. Nou heb ik zelf geen vergelijkingsmateriaal (want 1e zwangerschap), maar ik vind hem a) prachtig b) helemaal niet te groot. En last but not least c) nou èn?!

Succes morgen met je echo, ben benieuwd!!
Ha, onze kleine junior groeit als kool! Hij gaat hartstikke goed, loopt best wel voor op de groeicurves (hij had de buikomvang van 26 weken, lijkt dus wel op zijn moeder). Het is een beweeglijk kindje, hij duikelde telkens heen en weer, om de echoscopiste en de gyn te pesten denk ik...

Mijn bloeddruk was ook nog steeds goed. Ik ben weer goedgekeurd voor de komende 4 weken!

Leeuwedraak, zie je wel dat we buikfoto's moeten gaan plaatsen op de groep? Kunnen we vergelijken. En wat jij zegt: Er groeit een hartstikke mooi kindje in die buik, dus wat maakt het uit hoe groot ie is? Ik ben er ook apetrots op hoor!

Groetjes!
Ik krijg dus ook de ene na de andere reactie op mijn buik.En meestal niet van wat heb je n mooie buik terwijl ik het ook erg mee vind vallen voor op de helft!

Nou scheelt het vaak ook dat het voor jezelf heel erg geleidelijk gaat en voor een ander die je niet zo vaak ziet ben je dan ineens een stuk dikker.Ik dacht dat het bij mij ook wel meeviel maar ik zag nu het verschil tussen week 15 en nu en ik zie het nu zelf ook :-).Maar dat maakt niet uit.Het gaat er uiteindelijk allemaal wel weer af hoop ik.Ik wil in elk geval bv gaan geven dus dat is alweer een aantal calorieen extra verbranding pd.

Morgen mijn 20 weken echo als laatste vd groep.Vind het wel erg spannend hoor.Ik ben heel erg benieuwd hoe het met onze kleine is.Ik ga wel de filmcamera meenemen want mijn man is niet mee en dochter ook niet en die willen wel graag zien hoe het met de kleine gaat.

Ik kruip morgen wel weer even achter de pc om te melden hoe alles is gegaan.

Ga nu mn bedje opzoeken want ik ben niet helemaal zoals ik moet zijn.Heb ook alweer een blaasje in mijn mond en een koortslip dus de weerstand is niet wat het moet zijn.

Groetjes moon
quote:Priek schreef op 10 januari 2008 @ 17:00:

Ha, onze kleine junior groeit als kool! Hij gaat hartstikke goed, loopt best wel voor op de groeicurves (hij had de buikomvang van 26 weken, lijkt dus wel op zijn moeder).Hihi Priek, wéér herkenning! Ook onze junior viel op diverse onderdelen van de schaal af: qua lengte, buikomtrek en (slik...) hoofdomtrek. Maar goed, er is er nog nooit eentje blijven zitten zeg ik dan maar dapper, dus die van ons zullen er ook wel uitkomen... Ga binnenkort werken aan een buikfoto voor de group, goed idee!

Succes met je echo Moon, ben benieuwd hoe het is gegaan. Slim om een videocamera mee te nemen, ook leuk voor later om terug te kijken! Wij hebben het ook gedaan (ook bij nekplooimeting), en ik moet zeggen dat de beelden van de 20-weken echo minder mooi zijn dan die van de npm omdat de echoscopiste voornamelijk naar onderdelen keek en niet naar onze beeb in haar geheel. Maar toch leuk om te zien dat alles erop en eraan zit. Spannend en leuk, ik denk aan je!
Oh, Leeuwedraak, misschien groeien ze nu heel erg hard, en straks een stukje minder hard? (Zei zij hoopvol...)

Moon, mocht jij een videocamera mee? Bij ons stond in de strenge brief van het ziekenhuis dat dat soort dingen écht niet toegestaan waren! Het is wel leuk, vooral als je man en kind niet meekunnen!

Ik zal blij zijn als het vanmiddag weekend is, even lekker relaxen!
Hi!

Weer een weekje aan het werk na een heeeerlijke kerstvakantie en meteen alweer retedruk: beuhhh.

Gelukkig ben ik nu weer relaxed, maar halverwege de week zag ik het allemaal even niet meer zitten. Had onwijs last gekregen van mijn rug en net als sommige anderen hier beginnen de lichamelijke ongemakken steeds duidelijker te worden. Fysiek wordt het allemaal steeds minder. Lang zitten, lang staan, lang lopen: het zit er niet echt meer in. Dat belooft wat voor de komende maanden! Van de week ook voor het eerst een harde buik gehad, ai: dat voelt niet fijn! Bij de vorige zwangerschap nooit gehad, dus het was nu echt van: oooh, dus ZO voelt een harde buik.... Iemand hier al last van gehad?

Zwangerschapsyoga-club is ook gestart en ik vind het leuk! Al met al vind ik deze zwangerschap heel snel gaan en het is errug fijn om een uurtje ongegeneerd zwanger te zijn en alleen maar daar over te praten (dat doen we veel daar) en daar aan te denken. Dat is ook 1 vd redenen dat ik dit forum zo super vind! Want zo superveel heb ik het nu ook weer niet over mijn zwangerschap, niet iedereen zit daar op te wachten. Dus praten (en klagen ook ja) met lotgenoten is echt fijn!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik had me inderdaad aangemeld om dat schema bovenin eens onder handen te nemen, maar ik weet niet hoe ik topic-opener Sabrina kan bereiken. Ik zie haar bijna nooit op dit forum? Laten we dan maar wachten totdat we een nieuw topic kunnen openen? Of vinden jullie dit erg vervelend? Dan ga ik gewoon op een ander topic info vragen over zo'n schema, maar volgens mij kan een ander niet in de topic-opening van iemand aanpassingen maken...

Dan de MSN-group: daarin ben ik dus ook een leek, maar ik wil me graag aanmelden en ga dat dus vanavond nog doen! Dat wil zeggen: het mailtje sturen, dus wellicht tot snel op de group!

@ Charmant: die trek in vette-snack-attack herken ik helemaal! Heb elke avond wel zin in chips, friet of ander vet. Gelukkig verhult zo'n babybuik een hoop, maar ik vrees wel hoe ik straks uit ' de strijd' kom. Da's een zrog voor later, zullen we maar zeggen!

@ Milagro: tof zo'n coole winkel in NY! Wij zijn destijds bij Destination Motherhood (of was het nou Maternity?, pfff, watheverrr :-) ) geweest en die was ook wel met zo'n hoekje voor de mannen. Maar een sapje hebben we niet gekregen!

@ Moon: hoe was je 20-weken echo? Alles okee? Weet je het geslacht nu ook?

@ Priek, fijn dat jullie toch een andere kamer hebben kunnen vinden. Zal inderdaad wel ff een knop omzetten moeten zijn geweest, maar deze zal vast en zeker supercool staan!

Hier gaat de nesteldrang onverminderd door! Heb eigenlijk nog een wiegje van nummer 1, maar zag laatst een heeel leuk ander wiegje en dacht toen: aaah, zal ik die kopen? Daar moet nog even over nagedacht worden...

Tsjonge, wat gaat het toch ontzettend snel allemaal he? Nog 16 weken, wat betekent dat ik nog 12 weken moet werken (als ik dat volhoud). Het voelt bijna al als een countdown... Leuk hoor!
Hai allemaal,

probeerde gisteravond al om mijn verhaal erop te zetten maar dat lukte niet.Ik kreeg het stukje niet geplaatst.Dus nu maar een nieuwe poging.

Alles was gelukkig goed!Het ging allemaal erg snel maar ik heb die kleine wel goed kunnen zien.Mn schoonmoeder was ook mee en die vond het geweldig om te zien.In haar tijd was dat natuurlijk allemaal nog niet.Ik had de camera mee genomen en ze zei wel dat het niet de bedoeling was dat ik alles zou filmen.Ik heb mn 4,5 min aan gehad.Maar je kunt het niet echt goed zien.Ik heb wel 6 hele mooie foto's mee gekregen.Op eentje staat een bovenbeentje (dat was eigenlijk per ongeluk) en ik ben al steeds toch stiekem aan het kijken of ik er niet iets op kan ontdekken maar je ziet niks.Missschien wordt het dan toch een meisje.Ik weet dus niet wat het wordt.Dat heb ik bij voorbaat al gezegd tegen de echoscopiste.Dat ik het niet wilde weten.En ik weet dus ook nog niks.Ik moet nog uiterlijk 22 weken wachten en dan weet ik het.

De kleine ligt met het hoofdje in mn rechterlies en met de beentjes in de linkerlies.Ik had de afgelopen dagen ook al zo'n pijn in mn liezen en nu weet ik dus hoe dat komt.Ik gaf eerst de schuld aan een groeispurt maar ik voel nu ook duidelijk het kindje schoppen in mn liezen.Als het maandag nog zo ligt ga ik eens naar de vk bellen of die niet een oefje weet om het kindje daarvandaan te krijgen want ik ben nu onderhand een beetje beurs aan het worden daar.Als ik een paar dingen heb gedaan moet ik echt minimaal een half uur gaan liggen voordat ik weer wat kan gaan doen.En dat is niet leuk.Op deze manier ga ik het echt niet redden om tot 5 weken voor tijd door te gaan.

Ach,het zal wel loslopen denk ik.Dat kind gaat vanzelf wel weer ergens anders liggen.Ik ga er gewoon vanavond weer vroeg in want ik moet morgen weer een paar uur zitten.Dan is mijn schoonmoeder jarig.

Allemaal een prettig weekend.Ik ga even wat eten en dan onze dochter naar bed brengen.

Groetjes Moon
hi,

alles goed met iedereen?

@Moon, super dat je echo ook helemaal goed was, en lijkt me ook heel bijzonder voor je schoonmoeder om erbij te zijn! Vervelend dat je zo'n last hebt van je liezen, ik hoop dat het snel beter gaat..

@Valdispert: Doe je wel een beetje voorzichtig? Zeker als je net vakantie hebt gehad, en je nu al weer zo moe bent!

Vandaag maar eens wat dingen van die babyuitzetlijst gehaald, we hadden alleen maar 3 rompertjes tot nu toe, dus ik vond dat we wel voor de baby mochten gaan winkelen.
Moon, gefeliciteerd met je goede echo! Leuk dat je je schoonmoeder hebt meegenomen, ik neem bij de volgende echo mijn moeder mee, en dan later nog een keer mijn schoonmoeder. Mijn moeder vindt het fantastisch, die liet telkens al heel erg merken (zonder te zeuren hoor) dat ze graag een keer mee wilde. En vervelend dat je zo;n last hebt van je liezen. Volgens moet je kindje in deze fase nog vrij makkelijk kunnen draaien, dus ik hoop voor je dat hij dat doet!

Valdispert, ik merk ook heel duidelijk dat alles nu zwaarder wordt. Lang zitten is niet lekker, lang staan al helemaal niet. Beetje relaxt op de bank hangen, ja, maar daar word je ook niet wijzer van. Leuk dat je yoga begonnen is, ik heb me gisteren nog even snel opgegeven, ik hoop dat ik nog ergens ingeschoven kan worden.

En hoe voelt een harde buik precies? Ik had vanmorgen wat rare krampen, voelde ook niet prettig. Net een soort menstruatiekramp.

Charmant, leuk zeg, lekker shoppen voor je baby! Ik ga over 2 weken met mijn moeder en zus, dus ik zal de lijst eens gaan uitschrijven. Maar volgens mij heb ik wel ontzettend veel te winkelen!

Vanmorgen heb ik weer eens een buikfoto gemaakt. Ik was van plan om dat elke 4 weken te doen, maar met 20 weken zaten we in Maastricht, en toen ben ik het vergeten. Dus nu heb ik een foto van 24 weken, terwijl de laatste van 16 weken was. Tjee, wat een gigantisch verschil zeg! Zoals mijn vriend opmerkte: Goh, was je toen eigenlijk wel zwanger? Ik zal straks even proberen de foto op de groep te plaatsen, leuk als vergelijkingsmateriaal.

Vanmorgen ook nog even van die hele grote tent-onderbroeken gekocht. Okee, ze zijn absoluut niet charmant, en ik heb ze een hele tijd geprobeerd te boycotten, maar man oh man, wat zitten ze lekker zeg!

Hebben jullie er trouwens ook zo'n last van dat je continue naar de wc moet? Ik kan echt opstaan van het toilet, mijn broek ophijsen en vervolgens meteen weer moeten plassen. Pfff, ik vind het wel lastig. Vooral het idee dat dit waarschijnlijk alleen nog maar erger wordt.

En oh ja, ik heb ook wel eens dat als ik nies, dat ik voel dat mijn bekkenbodemspieren niet helemaal meer naar behoren werken Schaam schaam....

Nou, ik ga maar eens gezellig naast manlief zitten, die kijkt Feijenoord-PSV Ik pak er wel een boek bij.

Groetjes!
Moon, fijn dat alles er goed uitziet. Ik moest erg lachen om je verhaal over toch proberen te zien wat het wordt!

Priek, het lijkt wel of ik een stuk van mezelf lees. Ik heb dezelfde genante kwalen. Over ongikrampem gesproken: ik had ze zaterdagnacht zo erg dat ik de vk gebeld heb. Ik was bang dat het voorweeen waren, maar het had puur te maken met te druk gemaakt/gedaan. Twee paracetamols en een warme douche is haar advies. En idd, toen ging het weg. Heb tot donderdag met harde buiken gelopen, pffff. Nu gaat het weer goed. Ik heb op mijn werk maar vast gewaarschuwd dat ik mijn verlofdatum waarschijnlijk niet ga halen. Ik vind het deze keer erg zwaar.

En die tentonderbroeken( van de HEMA, jij ook?) zijn geweldig! Idd lekker warm en hoog!

Ik heb vorige week heerlijk in de uitverkoop geshopt!! Aangezien wij alles nog hebben kan ik ook meer uitgeven aan kleertjes. Zooooo schattig, maatje 50 en 56! Zwijmle, zwijmel in de winkels. En voor weinig!
Plevier, ik ben blij dat we de genante kwalen delen! Fijn dat we hier onze kwalen kunnen delen he? Ik moet zeggen dat mijn ongikrampen niet zo heftig waren als die van jou, als ik het zo lees. Het duurde bij mij maar een paar minuten, en ik kwam net uit bed.

Ik heb 2 tentonderbroeken van de hema, maar nog meer van Noppies. Die zijn een stuk duurder, maar die zitten nog lekkerder!

Lekker hoor, een groot shoppingbudget voor kleertjes! Ik mag ook niet klagen hoor, de beide aanstaande opa's en oma's doen ons ook veel dingen kado waardoor ik veel kan uitgeven aan tutteltjes. Maar aangezien ik nog niet weet wat ik ga krijgen, vind ik het ook wel erg leuk om te wachten tot na de geboorte, zodat ik allemaal schattige roze of stoere blauwe kleertjes kan gaan kopen.

Nou, ik probeer al sinds gisteren telkens mijn buikfoto te uploaden op de groep, maar ik denk dat mijn foto een te groot formaat heeft ofzo, want het duurt telkens zooo lang! Ik hoop dat het nog lukt.

Later!
Jemig meiden, voel me bijna schuldig als ik lees over jullie kwalen. Ik heb eigenlijk maar van een paar dingen 'last', en dat is nog heel beperkt. Lang staan wordt minder, maar dat vind ik niet erg. Harde buiken: nope. Beurs van het schoppen: nee. Zere rug: alleen als ik wakker word. Bekkenbodemspieren moet ik wel aantrekken tijdens het niezen met een volle blaas, anders ben ik net een bejaarde. Ook veel plassen hoef ik niet, merk wel dat een volle blaas nu anders voelt dan eerder. Meer als een soort kramp. Maar goed, iedereen heeft recht op zijn eigen portie ellende en daarvan word ik ook niet gevrijwaard, maar dat gooi ik volgende week wel op de MSN-groep.

Valdispert, jij hebt je gemeld. Klopt dat?

Goed weekend nog!

Liefs,

Leeuwedraak
Wij konden voor 5 euro een dvd van onze 20-weken echo krijgen, dat hebben we natuurlijk gedaan. Helemaal super. Dus thuis weer bekeken en aan de families kunnen laten zien. Gewoon hetzelfde beeld wat wij zagen. Mijn oma van 85 vond het ook helemaal leuk dat je alles zo goed kon zien.

Wij hebben ook al veel spullen verzameld voor de kleine. Ook wat dingen gekregen en ik probeer nu inderdaad in de uitverkoop veel te scoren, scheelt toch een hoop. Niet alleen kleertjes maar bijvoorbeeld ook een matras, boxkleed, lakentjes enz.

En er is natuurlijk marktplaats. nl, waar ik een hoop vandaan heb wat je tweedehands makkelijk kunt kopen, zoals een badje en standaard, flessenwarmer etc. Dat scheelt pas echt een hele hoop geld en je ziet er niks aan. Even goed schoonmaken en klaar!

Ik heb helemaal nog geen kwaaltjes, alleen af en toe 's-avonds wat last van mijn buik, maar als dat alles is teken ik ervoor. Heel de dag op mijn werk druk bezig, in beweging en aan het tillen, maar nog nergens last van
Leeuwedraak en Billybob, geniet er maar lekker van hoor! Ik zou ook tekenen voor zo'n zwangerschap.
Ik ben dus niet de enige die last heeft van zwangerschapsincontinentie!

Vind het zo iritant en ik heb het vaak niet eens in de gaten.Ik draag nu ook inlegkruisjes voor de ongelukjes.Ik probeer wel steeds om mn bekkenbodemspieren af en toe wat aan te spannen maar dat gaat niet zo goed meer.

Ik heb van die lekkere "tenten" van Ten Cate.Van die microfiber dingen.Die zitten ook zooo lekker.Ik heb ze al een hele tijd aan.Ze waren ook niet zo duur.Een tientje per onderbroek.Dus dat valt erg mee en ik had er nog wat van de vorige zwangerschap.

Ik ben ook al wel een beetje aan het kijken voor voedingsbh's maar die zitten allemaal zo hoog aan de voorkant.En ik vind het geen gezicht als die overal bovenuit komen.

Kreeg vandaag een brief van de school waar onze dochter naar toe mag op maart.Ze mag op 12 februari een middagje komen proberen.Smorgens moeten we dan heen voor de inschrijving en dan mag ze smiddags een middagje proefdraaien.Ik vind het aan de ene kant erg leuk dat ze naar school gaat maar aan de andere kant...wat zal ik haar ontzettend missen!!!!!!Gelukkig krijg ik in mei/juni weer afleiding.

Groetjes moon
ik ook met bb-spieren hoor moon, ben blij dat ik nu niet loop te hoesten/niezen, want dan voel ik me toch niet helemaal safe Ik draag ook lekkere broekies, string met een buik, van de hema geloof ik.

ik zag trouwens vanmorgen op de weegschaal dat ik al 6 kilo ben aangekomen...oef! waar gaat dat heen denk ik dan. beide vorige keren kwam ik in totaal zo'n 11 kilo aan, maar als ik nu al op 6 zit, komt daar denk ik nog wel een kilootje of 8 bij....

straks lekker sporten, dat wil ik wel zo lang mogelijk blijven doen, al is het maar een tandje lager, als ik maar genoeg blijf bewegen. morgenavond een lezing van een osteopaat die bij de yogavereniging komt vertellen wat er allemaal met het kind gebeurt tijdens de geboorte en wat voor invloed je daar zelf op uit kunt oefenen, ook om te voorkomen dat je een heel gestressed babietje hebt de eerste tijd. Ben benieuwd, lijkt me leuk!

werken valt me momenteel soms zwaar, maar ik merk ook dat ik door de hormonen wel veel meer durf en zeg, zou dat mannelijk hormoon zijn Het effect is er wel naar, want ik neem weinig bullshit dingen op mn schouders momenteel. En laat dat ook weten, hahaha!

later meiden, ik ga de kids douchen
Goedemorgen meiden!

Zo, gisteravond mijn eerste les yoga gehad. Ik wist dat ik vrij stijf was, maar dan krijg je vrij simpele oefeningen en dan merk je pas hoe heeeel erg stijf je dus bent....

Ik vond het wel leuk, afgezien van de stijfheid. Ook grappig om al die vrouwen met ongeveer net zo'n grote buik als ik bij elkaar te zien. Het was meteen al best gezellig.

Moon, heeft je dochter al zin om naar school te gaan? Kan me wel voorstellen dat jij het er wat moeilijker mee hebt.

Bowie, lekker een portie extra lef. Ik merk wel dat ik wat sterker voor me zelf opkom sinds ik zwanger ben. Toch best handig dat mannelijke hormoon dan!

Ik ga meer weer eens wat eten, ik heb echt de hele dag door honger! Zo kom ik nooit aan die gemiddelde 12 kilo aankomen tijdens de zwangerschap, als het zo door gaat ga ik daar volgende week al overheen....

Groetjes!
quote:Priek schreef op 16 januari 2008 @ 10:28:Ik ga meer weer eens wat eten, ik heb echt de hele dag door honger! Zo kom ik nooit aan die gemiddelde 12 kilo aankomen tijdens de zwangerschap, als het zo door gaat ga ik daar volgende week al overheen....

Ik heb dat punt al bereikt! Ben nu precies 12 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap

Gisteren naar de gynaecoloog geweest voor controle (zag er allemaal goed uit, het hartje van de baby weer horen kloppen met 150 slagen per minuut!). Heb de gewichtstoename nog even aangesneden, ze zei dat de een vier kilo aankomt en de ander 25. Als het zo doorgaat, val ik in de tweede categorie...

Verder mag ik nog steeds niet klagen. Heb na ons New York-reisje een weekje last gehad van lage rugpijn en bandenpijn, maar dat is nu weer helemaal weg. Zal ook wel met vermoeidheid te maken hebben, bovendien ben ik direct na terugkomst ziek geworden. Ik heb nog geen last van incontinentie, vocht vasthouden of bekkenklachten. Ik vind het naar om te lezen dat sommigen van jullie wel dat soort kwaaltjes hebben, hopelijk trekt dat toch nog een beetje weg...
Pffff,dan mag ik absoluut niet klagen met mijn 4 kilo!!!Maar jullie zijn al wel een paar weken verder dan mij en ik merk nu ook dat ik steeds meer honger begin te krijgen.Ik probeer dan wel wat gezonds te pakken maar ik heb gisteravond mijn trek niet kunnen weerstaan en een hele zak chips met mayo opgegeten!!!En daar achteraan nog een heleboel winegums!

Dat moeten we maar niet te vaak doen!

Ik ga in het vervolg maar een boterham ofzo pakken.Dat is een stuk gezonder dan een zak chips!En het komt nu aan mn kont ipv aan mijn buik!Van dochter had ik echt een buik,nu dus een kont.En daar is het zo moeilijk vanaf te trainen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven