Werk & Studie alle pijlers

Bijles geven: tarief?

21-05-2011 23:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuw bijbaantje naast m'n studie en had bedacht dat ik vanaf september wel bijles zou kunnen gaan geven aan scholieren (ik heb twee bachelors in vakken die op middelbare scholen gegeven worden).

Maar nu vraag ik mij af: wat is een redelijk uurtarief voor bijles?
Je hebt van die instanties/bedrijfjes voor bijles. Die je in contact brengen met scholieren. Althans hier. Die regelen dus ook je tarief.
Ik zou het zelfstandig doen in groepjes van 3: 7,50 per kind per uur.

Maar deze cijfers zijn totaal op gevoel ingeschat
Volgens mij kun je zo 15 a 18 euro per uur vragen als je goed bijles geeft.
Er zijn idd instituten / bedrijven voor huiswerkbegeleiding. Ik zou eerst kijken of zij een vacature hebben.
Hier kost het €12,5 p uur, dan zitten er meerderen bij elkaar te studeren en kunnen ze vragen stellen wanneer ze iets niet snappen
Mijn moeder vroeg voor een uur prive geloof ik 12,50 of 15 Euro
http://www.huiswerkbegeleiding.nl/home/
Ik kreeg in het guldentijdperk f17,00 per uur voor het geven van wiskundebijles. Mijn eerste klant (nou ja, zijn moeder) kwam aan dat bedrag mbv het nibud. Wellicht dat het nibud nog steeds richtlijnen heeft voor dat soort dingen.
Bedankt voor de tips!

Ik had inderdaad al gekeken bij verschillende instituten, maar daar verdien je als student vaak maximaal ¤10,- per uur, terwijl zij ¤30-50,- per uur vragen aan hun klanten. Daarom wil ik het het liefste zelfstandig aanpakken.
Wij betalen 25 euro per uur voor prive bijles bij ons thuis. Of 20 euro als de les via skype gaat. Via een instituut betaalden we veel meer maar daar hield de docent uiteindelijk ook 25 euro aan over en de rest was voor het buro. Een buro is wel fijn. Als de docent niet bevalt kan je om een andere vragen. En als docent kom je makkelijker aan je klanten. Huiswerkbegeleiding is in groepjes en voor de klant goedkoper. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven