mis mijn zoon

22-05-2011 06:24 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog vaders,die hun zoon missen.

Ben weekend vader,zie mijn zoon van bijna 4 alleen eens in de 2 weken.Ik ga daar kapot aan.

Ook als ik hem terug breng naar het weekend dan ben ik emotioneel gebroken.Word er mee wakker en ga er mee slapen,het gemis van mijn zoon beinvloed mijn hele dag.
Ook dat, Frankie, lees ik nog niet. Misschien is die moeder helemaal knettergek en geeft ze haar hele bijstand uit aan uienringen. En wil TO daarom op deze manier ervoor zorgen dat dat kind nog kleren heeft. Ik weet het niet, dat zou toch ook kunnen?
En Iry, je weet dat ik jouw situatie schrijnend vindt, en je ex een sukkel (en dat is wat mij betreft een zwaar understatement), maar ik lees nog nergens dat TO ook zo'n loser is.
quote:iry schreef op 22 mei 2011 @ 15:13:

[...]

Ik projecteer idd ook deels.

Maar lees ook niet echt een actieve houding van To om tot verandering te komen.

daar ben ik het ook wel mee eens hoor, hij heeft de schijn tegen

Maar idd, misschien komt er meer info.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:_yellowlove_ schreef op 22 mei 2011 @ 15:21:

Ook dat, Frankie, lees ik nog niet. Misschien is die moeder helemaal knettergek en geeft ze haar hele bijstand uit aan uienringen. En wil TO daarom op deze manier ervoor zorgen dat dat kind nog kleren heeft. Ik weet het niet, dat zou toch ook kunnen?

Dat we dit niet weten, zou grofweg drie dingen kunnen betekenen:

- TO is chique naar zijn ex en vertelt hier niet haar gebruikelijke miskleunen

- TO is gewoon vergeten om belangrijke details die tegen zijn ex en dus voor hem pleiten te vermelden

- Het komt TO beter uit om belangrijke details niet te vermelden omdat die details hem in een minder gunstig daglicht plaatsen (of de ex in een gunstig daglicht)

Eerder was er ook de opmerking van iemand die 'nergens had gelezen' dat TO aanvankelijk wilde dat zijn ex abortus zou plegen. Toch wordt dit, gezien de afwezigheid van een verklaring voor het feit dat zijn ex zijn erkenning als vader niet wenste, en helemaal naarmate TO zwijgt in alle talen, waarschijnlijker en waarschijnlijker. Was het niet de abortuswens, dan moet er wel iets anders zijn geweest waardoor hij het predikaat 'vader' niet verdiende. Als dit buiten zijn schuld was gebeurd, het niet mogen erkennen van het kind, hadden we echter vast al lang de redenen van TO gelezen.

1 + 1 = 2.
Frankie, misschien is TO op dit moment iets anders aan het doen en komen de antwoorden vanzelf?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 22 mei 2011 @ 15:37:

Frankie, misschien is TO op dit moment iets anders aan het doen en komen de antwoorden vanzelf? Het zou wel in zijn stijl passen: dump een zaad, laat anderen maar werken en kijk er pas weer naar om zodra je jezelf in het resultaat herkent.
quote:_yellowlove_ schreef op 22 mei 2011 @ 15:21:

Ik snap het ook niet hoor Yellow. Alsof de moeder van het kind het allemaal zo perfect heeft geregeld en hij zomaar om haar en haar problemen heen kan.

Mannen worden hier door sommigen nou eenmaal altijd weggezet als de egoïst... the villain in the play.
Ik lees gewoon heel veel conclusies, die ik niet echt zie in het hele verhaal.

Ook die abortusconclusie, ik snap hem echt niet, waarom dit een conclusie is? Misschien is TO aan het werk, of heeft hij nu zijn kind (het is tenslotte weekend) of belt hij met zijn ex dat hij toch echt genoeg heeft van het feit dat al haar geld op gaat naar die uienringen en dat ze ook iets moet doen voor haar zoon?

EN misschien is TO wel een lutser eerste klas, kan.

Maar ik heb nog geen enkel idee iig
quote:Iwannalive schreef op 22 mei 2011 @ 15:40:

[...]

Ik snap het ook niet hoor Yellow. Alsof de moeder van het kind het allemaal zo perfect heeft geregeld en hij zomaar om haar en haar problemen heen kan.

Mannen worden hier door sommigen nou eenmaal altijd weggezet als de egoïst... the villain in the play.TO presenteert zich als een egoist. En als een consument, ook hier op het forum: hij laat mensen voor zich werken zonder feedback te geven. Dus zo verwonderlijk is het niet dat hij als egoist wordt 'weggezet'. Dat heeft niets met de moeder van zijn kind te maken en alles met hem.
Maar er zijn toch wel meer TO's die pas na een paar uur reageren? En ik zou trouwens ook heel veel moeite hebben met alle dingen die er gezegd zijn als het eigenlijk heel anders in elkaar zit Hij moet nu eerst zichzelf verdedigen, waarschijnlijk een pagina of 6 , voordat hij mag terugkomen op het punt dat hij zijn zoon mist .
Yellow, je bent nogal gefixeerd op uienringen, haha.

Gek op hamburgers? Ghe.
Ik heb ook geen idee waar ik die uienringen vandaan haalde

Nee, ik ben vegetarier, maar ik eet ook nooit vegahamburgers....

Julus wat betekent dit?! Misschien ben ik als kind ooit aangevallen door een uienring (ik had ooit een vriendin die er heilig van overtuigd was dat ze ooit aangevallen was door een bal uit een ballenbak , dus alles kan)
Weet ik veel, ik loop grotendeels ook maar te lullen. Je moet wat he, als werkloze.
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je misschien weer iets had? of haal ik nu dingen door elkaar?

En ik ben gek,zo hebben we allemaal wat.
Nee, heb niks concreets helaas. En ja, elke gek zijn gebrek. Gelukkig maar, want daardoor loopt dit forum als een speer
eens per 2 weken is toch niet zo weinig?

Er zijn ergeren gevallen, van vaders die het kind NOOIT mogen zien, bekijk het van die kant. Je doet je best (ook financieel) en dat is heel wat waard!
Voor de één is het meer dan genoeg, voor de ander te weinig.

Dat is persoonlijk. Maar natuurlijk is het in het belang van een kind altijd, hoe meer hij papa kan zien, hoe beter.
Mijn kinderen waren ongeveer 10 dagen bij mij en dan 4 dagen bij hun vader, echter dochter vond die 4 dagen achter elkaar wel wat teveel, dan mist ze mij te erg..

Dus de laatste tijd gaan ze dan ongeveer drie dagen naar hem toe..

Maarrrr... ze missen hem dan weer teveel, dus geregeld wordt er ergens halverwege 'mijn' tijd een lunch, of nachtje slapen extra of iets dergelijks geregeld...

En vaak op het moment dat ze aangeven papa te missen belt of sms't hij ook vaak dat hij ze graag even tussendoor wil zien..

Nou dat komt dus meestal goed uit.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn dus...

Al die bijkomende toestanden over auto's, uitkeringen, erkennen en weet ik veel wat...

Het hoeft toch niet zo heel ingewikkeld te zijn?

Op het moment dat je je kind mist kan het maar zo zijn dat je kind jou ook mist, dan rij je er toch even heen...

Of ben ik nou zo simpel...
Nee, dat is precies wat ik ook aangaf. Er kan heel veel, zolang je maar wilt. En dat mis ik een beetje bij t.o.

Newwoman, regelde iedereen het maar zo zoals jullie dat doen! Alles om het voor de kinderen prettiger te maken. En dat het soms ongemakkelijk is voor jezelf, hoort erbij. Die kinderen hebben er niet voor gekozen om ter wereld te komen.
quote:Julus schreef op 22 mei 2011 @ 19:32:

Die kinderen hebben er niet voor gekozen om ter wereld te komen.

Precies, en ze hebben er al helemaal niet voor gekozen om in een gebroken gezin op te groeien.

Zo'n kind leeft soms in twee werelden, laten we het ze nou niet nog moeilijker gaan maken..

Jij mist papa? Nou dan bellen we hem toch gewoon even en dan regelen we wat.

Het gaat niet om de behoeften van de ouders, maar om die van de kinderen, dan doe je zelf maar even een stapje terug.

Ik heb er wel eens discussies over gehad met mensen om me heen, die zeiden, "Je moet je altijd houden aan de gemaakte afspraken".. ja hoor, tuurlijk, maar wat als je kind aangeeft het niet prettig te vinden?

Nou dan gaan wij om de tafel, eerst samen en later met kind erbij, wat wil jij graag en hoe kunnen we het voor jou makkelijker maken. en daar komen we altijd wel uit omdat het welzijn van het kind voorop staat.

Simpel maar doeltreffend.
quote:_newwoman_ schreef op 22 mei 2011 @ 19:30:

Mijn kinderen waren ongeveer 10 dagen bij mij en dan 4 dagen bij hun vader, echter dochter vond die 4 dagen achter elkaar wel wat teveel, dan mist ze mij te erg..

Dus de laatste tijd gaan ze dan ongeveer drie dagen naar hem toe..

Maarrrr... ze missen hem dan weer teveel, dus geregeld wordt er ergens halverwege 'mijn' tijd een lunch, of nachtje slapen extra of iets dergelijks geregeld...

En vaak op het moment dat ze aangeven papa te missen belt of sms't hij ook vaak dat hij ze graag even tussendoor wil zien..

Nou dat komt dus meestal goed uit.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn dus...

Al die bijkomende toestanden over auto's, uitkeringen, erkennen en weet ik veel wat...

Het hoeft toch niet zo heel ingewikkeld te zijn?

Op het moment dat je je kind mist kan het maar zo zijn dat je kind jou ook mist, dan rij je er toch even heen...

Of ben ik nou zo simpel...

Het hoeft zeker niet te ingewikkeld te zijn.

Het maakt mij ook wat triest.

Al die rechtzaken hier, vader die voor de rechter de perfecte liefhebbende vader speelt.

Oh ja hij is heel liefhebbend als frum daar is, voornamelijk wordt de liefde gekocht.

Maar hij belt 9 van de 10 keer frum niet terug als hij zijn vader belt.

Belt sowieso nooit tussendoor als frum bij mij is om te vragen hoe het is.

In het begin belde frum ook weleens of hij naar papa kon omdat hij zijn vader miste, maar op 2 keer na kon het nooit.

Frum belt niet meer.. begrijpelijk.

frum vond 4 dagen ook te lang, dus is het nu drie dagen geworden.

frum wordt onrustig van het hele gedoe, het wisselen.

Vind het moeilijk weg te gaan bij mij, alles haal ik uit de kast terwijl ex er als een zoutzak bij staat.

Ach het is zo sneu voor het ventje, wat een triestheid.

Maar voor de rechter wordt een sprookje verteld en ik ben de boeman die het ouderwetse model eist( maar wel 5 zinnen later zeggen dat vader nu eenmaal fulltime werkt en geen mogelijkheden heeft anders dan het weekend)

Dochter weet mij altijd wel op te beuren als ik vertel dat de liefde gekocht wordt.

Ze zegt " mam, van alles wat je krijgt en naar toe gaat blijft weinig hangen. Wat je bij blijft als kind is diegene die je tranen veegt als je s'nachts eng gedroomt hebt, de pleister plakt op de zere knie, er altijd is bij alle fijne momentjes en verdrietige, je overal naar toe brengt en meedenkt als je een probleem hebt.Daar kan geen pretpark tegenop, ook geen spiksplinternieuwe glimmende fiets"
Wellicht een optie binnen een kleinere straal van je zoon te gaan wonen? Verhuizen kost ook geld, maar dat is maar eenmalig.

En als je goede vrienden en familie heb, kunnen die je vast helpen.

Als je bij wijze van "om de hoek"zou wonen dan scheelt het je in brandstofkosten.

En misschien een idee om ook eens een andere werkplek te zoeken.

Als ik het zo begrijp dat is je zoon toch het allerbelangrijkst.

Ander werk en een huis is nog om te ruilen, je zoon niet.....

Denk er nog eens goed over na, zet alles even op een rijtje.

Dat zou ik doen in jouw plaats.

Heel veel sterkte vader!
Iry, jij zegt dus tegen je dochter dat haar vader haar liefde koopt, waarop zij jou geruststelt?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 22 mei 2011 @ 21:07:

Iry, jij zegt dus tegen je dochter dat haar vader haar liefde koopt, waarop zij jou geruststelt?

Oh nee! zo is het niet( sorry staat idd onduidelijk)

Gaat niet over haar vader en dochter is volwassen en ziet zelf wat er gebeurd met haar halfbroertje.

As we er samen het er over hebben weet ze mij gerust te stellen omdat ze natuurlijk geen kind meer is en weet welke dingen je bij blijven.

thank god is er over haar vader geen kwaad woord te zeggen, beste vader en ex die je maar kan wensen.

En zou het wel, beet ik nog liever mijn tong af, net als ik voor frum doe.
Iry, ik heb toch het idee dat je dit topic teveel op je eigen verhaal betrekt. Jouw situatie is schrijnend, maar daarvan weet jij wel alle feiten, dat is toch anders....

Ondanks dat je dochter volwassen is, is zij toch ook opgegroeid met de vader van Frum? (ik heb wel begrepen dat hij in de andere kinderen 'geen zin/behoefte' meer heeft) Kun je dit dan niet beter met anderen bespreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven