Gezondheid alle pijlers

Is het normaal dat flossen stinkt!

23-05-2011 14:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 flos ik mijn tanden regelmatig (met regelmatig bedoel ik niet elke dag, maar om de dag of om de 2 dagen). Dit omdat mijn ouders nogal wat gebitsproblemen hebben, lopen bij paradontoloog ed. Dus ik probeer dat voor te zijn door mijn mond goed te verzorgen.

Maar als ik flos, ruikt het echt naar dooie hond Ranzig. Ik ruik er niet bewust aan, maar een flosdraad zit wel vaak vlakbij je neus.

Is dat normaal?

Ik gebruik trouwens een speciaal flosdraad met een wat breder vezelig stuk, omdat ik een beugel heb gehad als tiener en er een draadje op de achterzijde van mijn tanden is geplakt.

Misschien dat dat ook meer stinkt dan normaal door dat dikkere stuk?
Ik gebruik stokers, geen flos. Heb eerlijk gezegd nog nooit aan mijn stoker geroken na gebruik. Dus geen idee. Het klinkt wel een beetje jukkie...maar ik hoop voor je dat het de normaalste zaak van de wereld is.
Dooie hond? Wat eet jij zoal op een dag? Hahaha!

Maar nee volgens mij is dat niet normaal.
Er zitten etensresten tussen je tanden, en ja, die kunnen gaan rotten en dus stinken. Met flossen haal je die er tussenuit.

Na het flossen goed spoelen met mondwater.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het rottingsproces van de etensresten treedt, door je speeksel, in werking.

Je ruikt in feite een ontlastinglucht.....
Als het stinkt moet je het dus vaker doen....
quote:Bergje65 schreef op 23 mei 2011 @ 14:43:

Het rottingsproces van de etensresten treedt, door je speeksel, in werking.

Je ruikt in feite een ontlastinglucht.....Nee dat klinkt beter
Wat Himalaya zegt.

Als je iedere dag gaat flossen heb je er geen last meer van.
het kan ook betekenen dat je ergens een ontsteking hebt zitten.
Wat moppie zegt: als het stinkt moet je het vaker doen, want dan is het al aan het rotten.
ik heb het ook hoor, zelfs als ik dagelijks flos. Is idd erg vies.

verder geen tips.
Volgens mij gaat verdwijnt de ochtendgeur uit je mond ook als je vaak flost en spoelt en een tongschraper gebruikt.

Uiteindelijk ruik je naar frisse bloemen van de alpenweide!
quote:JJ80 schreef op 23 mei 2011 @ 14:45:

Wat Himalaya zegt.

Als je iedere dag gaat flossen heb je er geen last meer van.

Maar heb je dat echt al na een dag overslaan? Pfft en te bedenken dat ik het vroeger nooit deed.

Flossen is alleen zoveel werk met dat beugeldraadje, om al mijn voortanden te doen waar dat zit, ben ik al 5 minuten bezig en dan moet ik nog beginnen aan mijn kiezen.....

Ontstoken is het niet, ik heb eigenlijk nooit bloed aan het flosdraad of tandenborstel zitten of pijnlijk tandvlees ne mijn tandvlees is netjes roze
Ja, dat is de normale geur van plaque. Dat ruikt niet naar roosjes,

Als je tandvlees niet bloedt en een goede roze kleur heeft is het niet ontstoken.
Ik word een beetje misselijk hiervan
Zou je een waterpik kunnen gebruiken in verband met dat flosdraadje?

Gaat sneller, en dan kan het iedere dag.
quote:Bergje65 schreef op 23 mei 2011 @ 14:46:

Volgens mij gaat verdwijnt de ochtendgeur uit je mond ook als je vaak flost en spoelt en een tongschraper gebruikt.

Uiteindelijk ruik je naar frisse bloemen van de alpenweide!Ik stink verder niet uit mijn mond hoor. Tenminste: ik heb het nog nooit gehoord van wie dan ook, dat zegt natuurlijk ook niet alles, maar ik poets mijn tong en tanden 2 keer per dag. En ik rook niet en drink ook geen koffie (bleh, mensen die naar koffie meuren uit hun mond)
quote:StabiloBoss schreef op 23 mei 2011 @ 14:56:

Zou je een waterpik kunnen gebruiken in verband met dat flosdraadje?

Gaat sneller, en dan kan het iedere dag.De naam hield me altijd een beetje tegen . Maar ik weet wel wat het is. Heb je er een en werkt het goed? Hoef je dan helemaal niet meer te flossen?
Ik weet niet of ik het na een dag al heb maar wel na een paar dagen, maar dat komt eigenlijk niet voor. Ik floss onder de douche, mooi handig! En vaak ook 2 x per dag (als ik gekruid gegeten heb en nog moet gaan dansen, is wel zo fijn voor mn danspartners ;) ) Inderdaad een tongschraper erbij, naspoelen, kauwgompje en een fris bekkie. Gewoon zorgen dat het in je routine komt. En ik weet niet of je bv de Jordan Miracle kan gebruiken. Flost iets minder goed dan flossdraad vind ik, maar is wel sneller, voor ff tussendoor/ik wil heel graag slapen.

(ik heb nogal een schone tanden en frisse ademfetish dus misschien moet je niet op mij letten)
quote:_jessie_ schreef op 23 mei 2011 @ 14:57:

[...]

De naam hield me altijd een beetje tegen . Maar ik weet wel wat het is. Heb je er een en werkt het goed? Hoef je dan helemaal niet meer te flossen?

M'n moeder heeft er één. Ze heeft veel ruimte tussen scheefstaande ondertanden en dat is bijna niet te flossen. Tanden zitten bovenaan strak tegenelkaar met ruimte aan de onderkant. Ze is er erg blij mee.

Kiezen flost ze nog steeds.
quote:JJ80 schreef op 23 mei 2011 @ 15:02:

Ik weet niet of ik het na een dag al heb maar wel na een paar dagen, maar dat komt eigenlijk niet voor. Ik floss onder de douche, mooi handig! En vaak ook 2 x per dag (als ik gekruid gegeten heb en nog moet gaan dansen, is wel zo fijn voor mn danspartners ;) ) Inderdaad een tongschraper erbij, naspoelen, kauwgompje en een fris bekkie. Gewoon zorgen dat het in je routine komt. En ik weet niet of je bv de Jordan Miracle kan gebruiken. Flost iets minder goed dan flossdraad vind ik, maar is wel sneller, voor ff tussendoor/ik wil heel graag slapen.

(ik heb nogal een schone tanden en frisse ademfetish dus misschien moet je niet op mij letten)Ik heb een spiegel nodig om te flossen, dus flossen onder de douche wordt hem niet voor mij. Als ik het kon doen terwijl ik film kijk oid, dan was het ook minder irritant, maar dat lukt niet en mijn handen zitten onder het kwijl. (Ach, het is toch al geen fris topic)
Ik heb geen gaatjes, flos mijn tanden bijna dagelijks, maar als er echt een groter etensrestje al de hele dag vastzit (bijv. vlees), dan stinkt dat inderdaad. In je speeksel zitten nou eenmaal enzymen die de afbraak van etensresten versnellen. Vlgs. mij niets abnormaal aan dus. Wat wel kan helpen, is dagelijks flossen (als ik het 1 of 2 dagen oversla, dan heb ik toch het idee dat restjes dan ook echt zo lang de tijd hebben gehad om in mijn mond te gaan zitten rotten). En -maar misschien kun je dat niet gebruiken ivm je beugeldingetje - voor als je het ruiken aan je flossdraad niet kunt laten: er is ook floss in de handel met een mentholluchtje.

(mmmm... I know, klinkt als iemand met een floss fetisj - Sorry )
Mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen. Ik heb als een speurhond aan mn flosdraad staan snuiven, maar ik ruik alleen de mintgeur/ smaak die op het draadje zit hoor!

En ja ik heb ermee geflost.....

Al ben ik ook wel erg benieuwd of iemand een waterpik gebruikt, ik ben namelijk een kluns met mn flosdraad. Met regelmaat sta ik die draad tussen mn tanden uit te trekken, omdat ie weer eens vast zit.
Ja, als ik eens een dag niet heb geflosst stinkt het ook, niet naar dode hond, maar naar dode vogeltjes, hihi.Ik ben als de dood dat ik uit mijn snaveltje stink, ik gebruik daarom ook een tongschraper, en ja, die kan niet zo ver komen zonder te kokhalzen, ik steek dan nog eens extra ver mijn tong uit en haal er dan nog een flosdraadje overheen, vies praatje, maar dan kan je de losgekomen viezigheid zo wegspoelen. Ik bruis ook nog eens extra met waterstofperoxide om zoveel mogelijk plak van mijn tong te verwijderen.
Nou ik loop ook altijd te hannessen met flossdraad als ik het boven de wasbak moet doen, ik spoel dat tussendoor af en dan drupt het ook enzo. Daarom is de douche perfect.

Balen dat je een spiegel nodig hebt. Maar ja wat zijn die 10 minuten, het zijn wel je tanden.

Zo'n waterpik wil ik ook nog eens aanschaffen, lijkt me ook wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven