Gezondheid alle pijlers

het steeds maar koud hebben

23-05-2011 15:18 12 berichten
Sinds ik gestopt ben met mijn vorige anti-depressiva heb ik het toch zo koud. Het is nu 22 graden in huis en heb lange mouwen aan en een fleecedeken over me heen.

Ik weet serieus niet of dit nou normaal is of niet. Heb de AD zo lang geslikt dat het soms moeilijk voor mij is om in te schatten wat gewoon is voor de mensheid en wat dus niet.

Herkend iemand het koud hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met AD, maar ik zit nu ook achter glas in de zon (dus ook best warm) met een fleechedeken om me heen... Maar goed, ik heb het dan ook altijd koud dus ik ben geen goede maatstaf denk ik. Wel vervelend in elk geval!
Kan aan veel dingen liggen:

- te snel werkende schildklier

- lage bloeddruk

- bloedarmoede

- ondergewicht

- etc..

Waarom laat je niet wat bloed-testjes doen? Hoeft niet persè met de AD te maken te hebben..
Ik krijg het koud als mijn bloeddruk laag is.

Je kan eens proberen of je je beter gaat voelen van een kop zoethoutthee.

Wat is je bloeddruk? Mijne was 100 over 70.
Mijn moeder heeft dit ook (ook echt met rillen van de kou terwijl ze 's nachts onder 3 dekens ligt) en na heel veel testen hebben ze nog niks gevonden
Herkenbaar!

Bij mij helpt t ook enorm of ik actief ben of niet. Zodra ik een uur stil zit heb ik het sowieso koud, terwijl als ik op een dag regelmatig buiten loop of fiets en tussendoor ook actief bezig ben in huis het reuze meevalt.

Wat ik wil zeggen is dat het huis uit gaan en bewegen vaak veel beter werkt dan met een fleece deken op de bank kruipen (ook al heb ik vaak veel meer zin in dat 2e). Maar dat wist je waarschijnlijk al wel..
Dat koud hebben ken ik, na jaren me doodgezweet te hebben door een te snelwerkende schildklier. Hier ben ik in december aan geopereerd en nu heb ik het dus ook vaker koud. Kachel op 22 en als de mussen dood van het dak vallen een trui aanhebben. Ben nog steeds zoekende naar de juiste hoeveelheid medicatie dus dat zal het wel zijn, maar geen ervaring met AD.
hmm dacht meteen aan de AD maar jullie hebben wel gelijk het hoeft daar niet aan te liggen.

Ondergewicht is het in geen geval maar de rest zou kunnen.

Ik probeer ook veel buiten te komen maar als ik dan thuis kom van mijn werk (ook een stuk fietsen erbij) dan is het toch wel lekker ff neer te ploffen.

Ga denk eens eerst beginnen met de zoethoutthee en mocht dat niet helpen toch eens langs de HA kan die even verder kijken.

Kerplunk, das lastig voor je moeder. Hopelijk vinden ze snel wat (en dan hopelijk iets onschuldigs wat makkelijk op te lossen is)
Laat bij je huisarts even je bloeddruk zittend meten en dan nog een keer als je gaat staan.

Zitten leek er niets aan het handje bij mij. (110/70) maar als ik ging staan zakte die nogal. En als ik dat deed als ik honger had dan werd het nog wel eens zwart voor mijn ogen.
*dubbel*

Ik moest trouwens van de huisarts stoppen met proberen zo min mogelijk zout te eten en ik hoef me niet in te houden met dropjes en zoethoutthee.

Maar laat het eerst onderzoeken voor je zulke dingen gaat doen.
Ik heb 't ook vaak koud. Geen ondergewicht, sport zeker 5 keer per week, geen AD.

Zit ook met 'n fleece aan binnen op dit moment.

Als ik actief ben dan zweet ik wel, maar als ik daarna weer tot rust kom dan zit ik al snel weer te rillen. M'n huis stook ik goed warm, maar ik merk wel verschil of het 23 graden is zonder dat de verwarming aan staat of dat ik de verwarming even extra opstook. Die stralingswarmte is wat ik nodig heb om 't warm te krijgen.
Dakjewel, IBI, lief van je!

Ik hoop dat jij er ook gauw achterkomt of je het koud 'hoort' te hebben of niet. Heb helaas verder geen tips voor je. Ben zelf geen koukleum en ook geen ervaring met AD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven