Werk & Studie alle pijlers

Treinabonnement

23-05-2011 21:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een deeltijdbaan in het westen aangeboden gekregen. Zelf woon ik in het zuiden en moet dus 3x per week met de trein naar mijn werk. Nu keek ik eens op de site van de NS, en een maandabonnement kost gewoon rond de 365 euro. Ik krijg wel wat reiskostenvergoeding natuurlijk maar ik vroeg me af of er geen goedkopere optie is om met de trein te reizen. Ik heb me er nog nooit in verdiept dus vandaar mijn bericht :-). Heeft iemand ervaring/ tips?
Je kunt kijken of het goedkoper is om een Voordeelurenkaart, waar je korting mee krijgt, en dan losse kaartjes te doen.

Maar ze zijn er wel iets mee aan het veranderen, dus je moet even goed kijken hoe het zit.
Zwartrijden
Een maandtrajectabonnement.
een autootje?
quote:willem1959 schreef op 23 mei 2011 @ 21:15:

Een maandtrajectabonnement.Had ik al naar gekeken maar dan ben je dus rond de 365,- kwijt. Is één maan onbeperkt reizen , dat wel. Alleen ik reis 3x in de week ipv 5x.
quote:SeptemberGirl schreef op 23 mei 2011 @ 21:17:

een autootje?Heb ik niet :-)
quote:Captain_Obvious schreef op 23 mei 2011 @ 21:08:

Je kunt kijken of het goedkoper is om een Voordeelurenkaart, waar je korting mee krijgt, en dan losse kaartjes te doen.

Maar ze zijn er wel iets mee aan het veranderen, dus je moet even goed kijken hoe het zit.Volgens mij mag je met een voordeelurenkaart niet voor 9 uur reizen. Daar heb je meestal niet zoveel aan bij een reguliere baan
quote:Mariska76 schreef op 23 mei 2011 @ 21:20:

[...]

Volgens mij mag je met een voordeelurenkaart niet voor 9 uur reizen. Daar heb je meestal niet zoveel aan bij een reguliere baan Klopt
quote:suniss schreef op 23 mei 2011 @ 21:18:

[...]

Had ik al naar gekeken maar dan ben je dus rond de 365,- kwijt. Is één maan onbeperkt reizen , dat wel. Alleen ik reis 3x in de week ipv 5x.Ben je dan niet goedkoper uit met losse kaartjes?
Voordeelurenkaart scheelt wel voor de terugreis (nu nog wel, gaan ze veranderen geloof ik). Zou dus wel kunnen dat 3x enkeltje vol tarief en 3x enkeltje met korting per week goedkoper is dan trajectkaart per week.
1. zoek uit wat een los kaartje (retour) kost

2. vermenigvuldig dit met het aantal dagen per maand dat je naar je werk moet

3. trek dit bedrag af van die 365,-

4. ???

5. PROFIT
quote:suniss schreef op 23 mei 2011 @ 21:19:

[...]

Heb ik niet :-)

Nee, dat begrijp ik. Anders had ik gezegd: ''waarom ga je niet met je auto?''

Meer als in: 12*365 euro = 4380 euro, daar kan je wel een klein autootje van kopen en brandstof, verzekering etc van betalen.
Maar even serieus, ik denk dus dat je duurder uit bent met dat abonnement. Neem een voordeelurenkaart en reis op saldo; voor 9en betaal je dan het volle tarief maar op de terugweg krijg je wel korting. Ik vermoed dat je zo het goedkoopst uit bent.
Met losse kaartjes ben ik rond de 300,- kwijt. Nog veel geld maar wel weer iets goedkoper dan het maandabonnement.
Ze gaan nu het voordeelurenabonnement veranderen; 20% korting in de spits én buiten de spits.
quote:Captain_Obvious schreef op 23 mei 2011 @ 21:27:

Ze gaan nu het voordeelurenabonnement veranderen; 20% korting in de spits én buiten de spits.Vanaf 1 aug toch?
Dus: losse kaartjes kopen en een voordeelurenabonnement aanschaffen.

Nu krijg je 's middags 40% korting, als de nieuwe regels ingaan per reis 20% dus komt op hetzelfde neer.

20% van 300 euro is toch 60 euro, dus dan kost het je nog maar 240 euro.

De kosten die je niet vergoed krijgt kun je invullen bij je belastingaangifte, reiskosten woon-werk met ov, dan krijg je via die weg ook nog wat terug.
quote:Captain_Obvious schreef op 23 mei 2011 @ 21:27:

Ze gaan nu het voordeelurenabonnement veranderen; 20% korting in de spits én buiten de spits.

Dan is t hele idee van voordeeluren weg...

Ik hoor dit voor t eerst. Moet even rekenen of ik er echt zo blij mee ben..
Met losse kaartjes met korting ben je ongeveer net zo veel kwijt als met een maandabonnement.

Dagretour reductie (laten we aannemen Maastricht-Den Haag: 27,80.

3 dagen/week = 83,40

4 weken/maand = 333,60

Vergelijk maandabonnement = 364,90

Dus voor 29 euro extra mag je zo vaak met de trein als je wilt. Ook in de weekenden enzo.

Als je er langer dan een jaar blijft werken zo ik een jaarabonnement nemen. Is wel 3503 euro, maar dan kan je reizen zo veel als je wilt.
quote:Moonlight82 schreef op 23 mei 2011 @ 21:35:

[...]

Dan is t hele idee van voordeeluren weg...

Ik hoor dit voor t eerst. Moet even rekenen of ik er echt zo blij mee ben..

Als je al een voordeelurenkaart hebt, blijft de oude regeling bestaan (dus 40% na 9.00 uur).

De nieuwe is inderdaad 20% op alle uren.

Oja, en geen extra korting meer in juli/augustus. Met de oude kaart kan je dan wél voor 9.00 met 40% reizen.

Toevoeging: oh, en de weekenden... dat wordt dan zeker ook 20% i.p.v. 40% hmm.
Suniss, je wil zeker geen stations noemen?

Dan kunnen we met je mee rekenen...
quote:_Onbekend_ schreef op 23 mei 2011 @ 21:53:

Suniss, je wil zeker geen stations noemen?

Dan kunnen we met je mee rekenen...

Haha dat is aardig van jullie

Een dagretour kost mij 36,80.
quote:_Onbekend_ schreef op 23 mei 2011 @ 21:52:

[...]

Als je al een voordeelurenkaart hebt, blijft de oude regeling bestaan (dus 40% na 9.00 uur).

De nieuwe is inderdaad 20% op alle uren.

Oja, en geen extra korting meer in juli/augustus. Met de oude kaart kan je dan wél voor 9.00 met 40% reizen.

Toevoeging: oh, en de weekenden... dat wordt dan zeker ook 20% i.p.v. 40% hmm.

Hm daar moet ik even achteraan dan. Want mijn oude voordeelurenkaart werkt niet meer, kennelijk had ik de verlenging niet betaald.

En wat vanaf september voor mij beter is, dat weet ik nu nog niet.
Als je een grote werkgever hebt die ov wil stimmuleren kan het zijn dat je mee kan doen met een collectieve korting. Dat had mijn werkgever: omdat zij veel werknemers adviseerden een abonnement te nemen kregen we deze met korting van de NS. Plus reiskostenvergoeding werd mijn abonnement heel betaalbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven