Onze Buurvrouw

17-05-2011 22:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja waar moet ik beginnen en hoe hou ik het kort ...

Sinds 2 jaar wonen wij (vriend, ik en 2 kinderen) in een apartement. Bovenste etage één woning naast ons. Daar woont een vrouw van in de 60 die iig een alcohol probleem heeft (ik vermoed ook psychisch) en een kwaaie dronk. Ze staat regelmatig (lees zeker om de dag, soms dagelijks) dronken van het balkon te schreeuwen, loopt in het trappenhuis te stieren en beide soms half al dan geheel naakt.

Vanavond liep het uit de hand; In overleg met haar hebben we een schutting tussen de balkons geplaatst. De reden daarvan is dat haar kat weg vlucht naar ons en regelmatig bij ons binnen loopt, daar vecht met onze katten en het grootste punt, piest op onze bank, zich soms verstopt en dan al zn behoeften in huis doet als hij de kans krijgt. Veel geprobeerd maar haar kat bleef. Met haar in nuchtere toestand overlegt (nou ja medegedeeld, communiceren is vrijwel onmogelijk) dat er een schutting kwam, een nette met wat gaas zodat haar beessie niet meer bij ons kon komen. Én aan onze kant van het balkon gemonteerd zodat zij er geen last van zou hebben. Ze vond dit dan wel een goeie oplossing.

Gisteren heeft mijn vriend de schutting geplaatst en vandaag is het al heel de dag bal, vanaf 12 uur liep ze dronken te stieren, en heeft me voor vanalles uitgemaakt. Ook waar mijn kinderen bij waren.

Rond 9 uur kon het echt niet meer, na geprobeerd haar rustig te krijgen en normaal met haar te praten hebben we de politie gebeld.

De agenten hebben ons terug gebeld nadat ze bij haar zijn geweest en gaan er werk van maken. Zorginstellingen bellen, de woningbouwvereniging en haar dossier bovenop de zorgelijke problemen neerleggen bij de wijkagent. Hun conlusie was dat het zo echt niet langer kon en hoe we het in vredesnaam vol houden al 2 jaar.

Dit is een van de vele vele voorbeelden, er is al een volledig dossier bij de politie en bij de woningbouw, zelfs nog van bewoners voor ons.

Ik voel me aan de ene kant schuldig aan de andere kant, het kan ook niet langer zo. Ik heb eigenlijk met haar te doen. Maar jemig ik probeer al 2 jaar normaal met haar om te gaan en het blijft zo, mijn kinderen zijn inmiddels bang voor haar.

De woningbouwvereniging doet eigenlijk niks, stuurt ons naar de politie en de politie ons weer terug naar hun. Aan de ene kant ben ik opgelucht dat er nu een agent is die werkelijkwaar met zn mond open stond van haar gedrag en haar leefsituatie (haar huis is verschrikkelijk, ik ben eens over het balkon geklommen omdat ze zich buiten gesloten had en ben dus 1x binnen geweest, een woord: bah!) en merk ik dat dit me eigenlijk behoorlijk druk heb gemaakt om deze situatie en aan de andere kant voel ik me vreselijk schuldig.

Heeft er iemand tips, hoe gaat dit in zn werk, wat zijn de plichten van de woningbouwvereniging hierin en wat kan die agent daadwerkelijk voor ons doen? Verder wilde ik het even van me afschrijven. Zit er een beetje van te shaken.
quote:Marahbloem schreef op 17 mei 2011 @ 22:34:

Een opbouwwerker uit de buurt inschakelen, die heeft alle lijntjes naar instanties als het goed is en kan misschien meer voor je betekenen. Zeker als politie en woningbouwvereniging de pet naar elkaar toe schuiven. Sterkte!bedankt voor de tip, ik ga hem onthouden, eerst even afwachten wat er nu gaat gebeuren want deze agent van vanavond vond ik wel heel serieus over komen en is ook echt geschrokkebn van de situatie!
quote:rammelkont schreef op 17 mei 2011 @ 22:46:

[...]

ja sneu he... En als ze haar medicijnen goed neemt en er geen drank bij drinkt blijkt dat ze nog best ok is... helaas heb ik dat in de afgelopen 2 jaar pas 1x meegemaakt.

Ongelooflijk jammer dat ze zichzelf zo de vernieling in helpt. Vind het ook heel erg dat ze jullie en waarschijnlijk haar eigen kinderen meeneemt in haar ellende. Wat moet die vrouw een hekel aan zichzelf hebben.

Maar goed dat is niet jouw probleem. ( Nou ja gedeeltelijk dus wel).

Kan me indenken dat je het spuugzat bent.

Ik zou ook even bellen voor haar kat, arm beest. Misschien weet de politie of daar al actie in ondernomen is?
Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden!! Ik ben al wat minder aan het shaken en idd, ze heeft hulp nodig en haar kat ook... Tijd voor actie!

Ik heb de tips tot nu opgeschreven en ga er met de wijkagent voor zitten.
Schuldgevoel? Tijd dat je eens flink kwaad wordt! Alles inschakelen en elke keer bellen als er gezeik is. Des te eerder wordt er iets aan gedaan, krijg je nieuwe leuke buren en wordt je leven een stuk rustiger.
Je hebt het goed gedaan hoor!

En het klinkt misschien hard maar of ze nou thuis zit of in een instelling: alleen is ze toch. In een instelling heeft ze tenminste hulp en aanspraak. Thuis heeft ze blijkbaar helemaal niemand.

Hopelijk wordt er snel actie ondernomen en krijgen jullie eindelijk rust. Lijkt me vreselijk om naast zo iemand te wonen met je kinderen.
Fijn dat je wat rustiger geworden bent.

Succes en sterkte!
quote:noanoanoa schreef op 17 mei 2011 @ 22:52:

[...]

Ongelooflijk jammer dat ze zichzelf zo de vernieling in helpt. Vind het ook heel erg dat ze jullie en waarschijnlijk haar eigen kinderen meeneemt in haar ellende. Wat moet die vrouw een hekel aan zichzelf hebben.

Maar goed dat is niet jouw probleem. ( Nou ja gedeeltelijk dus wel).

Kan me indenken dat je het spuugzat bent.

Ik zou ook even bellen voor haar kat, arm beest. Misschien weet de politie of daar al actie in ondernomen is?

Ik neem het donderdag in het gesprek met de wijkagent mee!

Ik heb wel eens geprobeerd toen ik mn wasje aan het ophangen was en zij op haar balkon zat een gesprekje met haar te voeren, het ene moment is ze aardig en vervolgens slaat ze om en ben ik alles wat niet mooi is..

En weet je in de winter kom je haar op het balkon niet tegen alleen in het trappenhuis dat is al hinderlijk genoeg maar nu met die mooie dagen van de afgelopen weken, bizar!! We hebben met die mooie dagen niet van ons balkon achter kunnen genieten. Aan de voorkant heb ik gelukkig een inpandig balkon waar we ook nog kunnen zitten, anders zit je maar mooi binnen omdat zij dr dag niet heeft..
Hey Rammel, (weet ineens weer wie je bent )wat ellendig zeg. En inderdaad: hoe houden jullie dit al zolang vol...?! Zeker goed dat je gebeld hebt, daar help je haar wsl ook uiteindelijk het meest mee. En de kinderen bang voor haar... aggos
quote:Jajajanneke schreef op 17 mei 2011 @ 23:02:

Hey Rammel, (weet ineens weer wie je bent )wat ellendig zeg. En inderdaad: hoe houden jullie dit al zolang vol...?! Zeker goed dat je gebeld hebt, daar help je haar wsl ook uiteindelijk het meest mee. En de kinderen bang voor haar... aggos Hey!! Hmmm moet ik serieus na gaan denken welke van de juli 2006 mama's je was... Ik heb je ook op facebook toch?? Ja klote situatie, schiet niet op zo, nou ja vanaf nu hopen op beterschap of iig dat er stappen genomen gaan worden!!
quote:rammelkont schreef op 17 mei 2011 @ 23:01:

[...]

Ik neem het donderdag in het gesprek met de wijkagent mee!

Ik heb wel eens geprobeerd toen ik mn wasje aan het ophangen was en zij op haar balkon zat een gesprekje met haar te voeren, het ene moment is ze aardig en vervolgens slaat ze om en ben ik alles wat niet mooi is..

En weet je in de winter kom je haar op het balkon niet tegen alleen in het trappenhuis dat is al hinderlijk genoeg maar nu met die mooie dagen van de afgelopen weken, bizar!! We hebben met die mooie dagen niet van ons balkon achter kunnen genieten. Aan de voorkant heb ik gelukkig een inpandig balkon waar we ook nog kunnen zitten, anders zit je maar mooi binnen omdat zij dr dag niet heeft..

Dat siert je wel. Je komt betrokken over

Maar alcoholisten zullen zichzelf vooral zielig vinden en hoe langer het gezuip doorgaat hoe ellendiger het gedrag. De hersenen werken dan niet meer zoals het zou moeten. Gestoord gedrag hoort hier dan helaas ook bij. Niemand kan haar redden. Dat kan ze alleen zelf. Dus ik hoop van harte dat ze nu wel de goede hulp aanvaard en zich bij de AA oid aanmeld.

Ik zou bij de wijkagent benoemen dat jij en je kids bang voor haar zijn. Logisch toch als iemand zo om kan slaan dan is dat eng. Zet er maar druk achter. Wat ook handig is als er meer buren gaan praten. Samen sta je veel sterker en zo kun je elkaar ook tot steun zijn.
quote:noanoanoa schreef op 17 mei 2011 @ 23:11:

[...]

Dat siert je wel. Je komt betrokken over

Maar alcoholisten zullen zichzelf vooral zielig vinden en hoe langer het gezuip doorgaat hoe ellendiger het gedrag. De hersenen werken dan niet meer zoals het zou moeten. Gestoord gedrag hoort hier dan helaas ook bij. Niemand kan haar redden. Dat kan ze alleen zelf. Dus ik hoop van harte dat ze nu wel de goede hulp aanvaard en zich bij de AA oid aanmeld.

Ik zou bij de wijkagent benoemen dat jij en je kids bang voor haar zijn. Logisch toch als iemand zo om kan slaan dan is dat eng. Zet er maar druk achter. Wat ook handig is als er meer buren gaan praten. Samen sta je veel sterker en zo kun je elkaar ook tot steun zijn.

Dank voor je compliment

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb een zwak voor eenzame oude mensjes.. Ik woonde vroeger bij een park en daar zat een vrouwtje altijd eenzaam en alleen op een bankje, als haar zoon langsliep negeerde hij haar, dit heeft als kind zoveel indruk op me gemaakt dat ik elke dag een praatje met haar ging maken.. Ik kan snoeihard zijn en super direct behalve bij oude eenzame mensen.. In het geval van de buuf ben ik er dankzij jullie steunende woorden echt wel klaar mee... basta!

Ik ben niet bang voor dr.. mijn kids wel.. De ene keer doet ze 'koetsjie ga je naar school' en het volgende moment scheld ze mama dr huid vol. Je ziet ze kijken als ze haar tegen komen, doet ze koetsjie of gaat ze schelden..

Ik heb haar daar 1x op aangesproken (niet zachtzinnig met fikse woorden) dat ze dat nooit meer mocht flikken (schelden en tieren) waar mn jongens bij waren, was ze nou helemaal!!! Ik hoopte dat dat indruk zou maken.. puntje bij paaltje voelde ik me nog schuldig ook dat ik tegen haar tekeer was gegaan, suffe doos die ik ben
Mwah ik vind sociale doos beter passen
even een update!! Verschillende instantie's zijn ingeschakeld en morgen komt de woningbouw ons verhaal aanhoren... Er is net iemand van een psychische hulpdienst en een politie agent langs geweest. Samen. De buurvrouw was (goddank) verward en dronken.. De wijkagent had me gewaarschuwd, soms zijn dit soort mensen in staat op de momenten dat het moet doodnormaal te doen/reageren.

De wijkagent hft ons geadviseerd een logboek bij te houden en het is al 3 dagen bal, dus er staan helaas al een paar pagina's vol. Gister kwam ze naakt in het trapppenhuis terwijl de moeder van een vriendje van de oudste haar kind kwam halen bij me!! Godzijdank is ze een vriendin en achterbuurvrouw dus ze 'kent' haar!

De kat was volgens de 112 agent uit de OP goed doorvoed en haar vacht glanst.. Goddank!

Ik merk dat de situatie stressvoller is dan ik dacht, het begind zn tol te eisen.

Duimen jullie mee? Ik wil rust!!
1x is genoeg
:duimduimsmiley:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven