Nieuwe buren

23-05-2011 21:54 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb vanaf aankomende zaterdag een nieuwe overbuurvrouw.

Er zit een huis tussen dat van haar en dat van mij.

Met de vorige bewoonster van dat huis had in een minder prettige relatie.

Ze belde om de haverklap de politie in verband met geluidsoverlast.

Nou klopt het dat ik soms wat luidruchtig ben en wat muziek luister maar de politie bellen zonder eerst je klacht met mij te bespreken gaat wat ver vind ik.

Ik woon nota bene naast de voorzitter van de woningbouwvereniging en direct wederzijdse buren hebben aan gegeven geen last van ons te hebben.

Nu komt het, ik heb geen zin in het zelfde verhaal.

Is het leuk als ik een bloemetje koop, mij netjes voorstel, kennis maak en beleefd vraag om naar mij toe te komen mochten er klachten zijn?

Of maak ik slapende honden wakker? Of is het sowieso overdreven om met een bos bloemen naar je overbuurvrouw te gaan?

Alvast dank voor de reacties!

Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Hartstikke leuk toch? Ik zou het iig enorm waarderen als een buur uit zichzelf even contact zoekt. Maakt de drempel bij evt, overlast ook een stuk lager.

Beter een goede buur dan een verre vriend.
Dat is niet overdreven maar attent! Ik zou het waarderen als ik een eerlijke over buurvrouw aan de deur zou komen.
Ik heb bij onze nieuwe buren destijds een kaartje in de brievenbus gedaan om hen welkom in de straat te heten en ze veel woongenot toe te wensen. Vond ik genoeg, een bos bloemen zou ik wat overdreven vinden..

Je kunt natuurlijk ook à la Bree vd Camp een mandje cupcakes brengen
Eens met Jorina.
Oh ja, ik had ze eerst al een keer aangesproken op straat en de hele familie voorgesteld.
Bloeetje, harstikke leuk! Doen!

Maar leg es uit: Hoe kan er een huis tussen jou en je overbuurvrouw zitten?

Kan me het zo even niet voorstellen.
En ik zou denk ik nog niets over de vorige bewoonster en klachten zeggen...
quote:Je kunt natuurlijk ook à la Bree vd Camp een mandje cupcakes brengen
quote:choca schreef op 23 mei 2011 @ 22:00:

Oh ja, ik had ze eerst al een keer aangesproken op straat en de hele familie voorgesteld.Ik hoop voor ze dat je familie niet al te groot is? Of bedoel je je gezin?
Haha, tijd om naar bed te gaan

Ik heb de hele dag Engels gepraat dus denk ook een beetje Engels momenteel - typte ook al family
Zou denk ik een beetje schrikken van een overbuurvrouw met bloemen op de stoep. Zou bang zijn dat het zo'n bemoeierige buuf is die elke dag een bakkie wil doen.
Als je naaste buren geen last van je hebben zou ik er nu vanuit gaan dat de vorige overbuurvrouw een zeur was en de nieuwe buren geen last van je hebben.

Een kaartje in de bus om ze welkom te heten zoals Choca heeft gedaan lijkt me heel sympathiek, een bos bloemen lijkt mij wat overdreven.
quote:khemam schreef op 23 mei 2011 @ 22:02:

Zou denk ik een beetje schrikken van een overbuurvrouw met bloemen op de stoep. Zou bang zijn dat het zo'n bemoeierige buuf is die elke dag een bakkie wil doen.

En dat wil ik dus voorkomen!

Want zo zijn we juist helemaal niet.

Wil alleen geen 'gedoe' meer....
quote:khemam schreef op 23 mei 2011 @ 22:02:

Ik vind het een egoistische opmerking, dat als de andere buren er geen last van hebben het dan niet juist is of zo? iedereen is toch anders? en wat doet het er toe dat hij van de woningbouw is? Je geeft zelf ook aan dat je lawaaierig bent. Nou, ik zou je bloemen niet willen, maar wel dat je rekening houdt met andere, is veel belangrijker! Vind het sowieso wel raar om met een bos bloemen naar onbekende te gaan, zeker in dit geval komt het over alsof je ze daarmee wilt bewerken, zodat ze soepel zijn. Wel kun je je eens voorstellen, maar geef ze even de tijd.
Tot nu wisselende reacties...

Overweeg nu even voor te gaan stellen, niks te zeggen over het verhaal met de vorige buurvrouw of te vragen of ze naar mij wil komen bij klachten. Bloemen wellich wat overdreven, maar met lege handen aankomen voelt ook zo raar....
Kaartje of gewoon jezelf een keertje voorstellen in de straat lijkt me subtieler.

Vooral niets zeggen over de vorige buurvrouw en de nieuwe buren het voordeel van de twijfel geven.

Wie weet houden ze zelf wel van harde muziek, moet jij ook maar afwachten natuurlijk.
quote:Ksenija schreef op 23 mei 2011 @ 22:09:

Ik vind het een egoistische opmerking, dat als de andere buren er geen last van hebben het dan niet juist is of zo? iedereen is toch anders? en wat doet het er toe dat hij van de woningbouw is? Je geeft zelf ook aan dat je lawaaierig bent. Nou, ik zou je bloemen niet willen, maar wel dat je rekening houdt met andere, is veel belangrijker! Vind het sowieso wel raar om met een bos bloemen naar onbekende te gaan, zeker in dit geval komt het over alsof je ze daarmee wilt bewerken, zodat ze soepel zijn. Wel kun je je eens voorstellen, maar geef ze even de tijd. Whoehaha, ben JIJ misschien die nieuwe buurvrouw?
Toen wij (na vele maanden klussen) eindelijk verhuisd waren stonden zowel de buren naast ons als die van de overkant met een (klein) bosje bloemen op de stoep. We hadden ze in die maanden daarvoor een paar keer gesproken, zonder dat het contact echt intensief was. Ik vond het een heel erg mooi gebaar, voelde me direct erg welkom in de straat!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Of de oude? Dat kan ook nog.........
ik denk ook niet dat ik gelijk zou beginnen over dat ze naar je toe kan komen wanneer ze eventueel last van je heeft. Ik denk dat ik een welkomskaartje in de bus zou doen en de eerstvolgende keer dat je van jezelf weet dat je kabaal gemaakt hebt naar haar toe lopen om te vragen of ze last had van het geluid. Kan ze zelf zeggen of ze het gehoord heeft of niet en dan kun jij aangeven dat ze vooral naar je toe moet komen wanneer ze last heeft. Ik zou het dus niet bij een eerste kennismaking zeggen.
Wat dacht je van gewoon de muziek zachter zetten en geen overlast veroorzaken. Vind je bloemetje eigenlijk een erg egoïstische manier van handelen.
quote:krokusje schreef op 23 mei 2011 @ 22:14:

ik denk ook niet dat ik gelijk zou beginnen over dat ze naar je toe kan komen wanneer ze eventueel last van je heeft. Ik denk dat ik een welkomskaartje in de bus zou doen en de eerstvolgende keer dat je van jezelf weet dat je kabaal gemaakt hebt naar haar toe lopen om te vragen of ze last had van het geluid. Kan ze zelf zeggen of ze het gehoord heeft of niet en dan kun jij aangeven dat ze vooral naar je toe moet komen wanneer ze last heeft. Ik zou het dus niet bij een eerste kennismaking zeggen.Deze reactie vind ik prettig; goed advies! Thanks
anoniem_69666 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 22:16
Reden: letter vergeten
% gewijzigd
quote:shisensa schreef op 23 mei 2011 @ 22:15:

Wat dacht je van gewoon de muziek zachter zetten en geen overlast veroorzaken. Vind je bloemetje eigenlijk een erg egoïstische manier van handelen.Bril-jant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven