Mannen en condooms

23-05-2011 20:09 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik loop de laatste tijd eigenlijk steeds vaker tegen mannen aan die problemen hebben met condooms. Ik wil zelf dat er altijd een condoom gebruikt wordt (moet ook wel want ik heb geen hormonale anticonceptie en ook geen koperspiraal). Maar het is me nu dus al drie keer overkomen, dat ze dan hun erectie verliezen en als verklaring geven: ik ben het niet gewend....

Merken jullie dit ook? Of tref ik steeds de verkeerde mannen? Doet iedereen het maar zonder condoom dat ze het 'niet gewend' zijn?

Verder nog tips/ervaringen, misschien is er iets wat ik kan doen zodat ze wél stijf blijven met condoom om?
Nee ligt niet aan de generatie. Zowel jong als oud doet het of doet het niet. Geen enkele samenhang met leeftijd kunnen ontdekken.
quote:mariposa_viva schreef op 23 mei 2011 @ 23:45:

Naah heeft niets met leeftijd te maken. De mannen met wie ik het bed heb gedeeld waren ongeveer dezelfde generatie, een deel dacht er gewoon aan, hadden condooms bij zich, begonnen er uit zichzelf over, een deel helemaal niet.Tja...het valt me wel op dat mannen van mijn leeftijd en ouder vaker herinnerd moeten worden aan condoomgebruik dan die van in de 20. Maar dat kan louter toeval zijn natuurlijk
Mannen die het normaal vinden om condooms te gebruiken zijn er inderdaad ook veel handiger in om het gewoon in het seksspel te verwerken.

Ook zo mooi, die mannen die denken 'dat het niet past'.

"Ja sorry, ik heb zelf niets meer bij me, ik weet niet of die van jou wel passen hoor... en ik kan ze zelf niet goed omdoen..." Ik had in een paar seconden een normaal formaat condoom erom :-S, alhoewel ik toe moet geven dat deze man wel een bovengemiddeld formaat penis had.
quote:_minny schreef op 23 mei 2011 @ 23:48:

[...]

Tja...het valt me wel op dat mannen van mijn leeftijd en ouder vaker herinnerd moeten worden aan condoomgebruik dan die van in de 20. Maar dat kan louter toeval zijn natuurlijk

Die van in de 20 heb ik er ook weleens aan moeten herinneren .

Gelukkig 'valt het me mee', ik vind dat de meeste mannen er wel zelf ook voorzichtig mee zijn. Ik doe het meestal met 20ers/ begin 30ers. (mijn leeftijdscategorie.)

Bij nader inzien... de meeste... ik weet eigenlijk niet. Misschien twee derde? Of de helft? Eigenlijk valt het nogal tegen .
Ik heb wel meegemaakt dat de penis zo klein was dat de condoom er omheen zwabberde...tja...
Ik heb nooit echt gescharreld, maar in gesprekken met mannelijke vrienden valt die ''rubbertjes-allergie'' me ook enorm op. Alle mannen rond mijn leeftijd (halverwege twintig en ouder) lijken er fors moeite mee te hebben, degenen die een condoom geen probleem vinden zijn met een lampje te zoeken.

Ik snap er geen sikkepit van, maar... zonder condoom geen fun, wat mij betreft, zelfs al heb ik al jaren een vaste relatie.

Ik vind het ook erg storend dat er zo'n probleem van word gemaakt, eerlijkgezegd. Dat is voor mij een dikke libidokiller.
quote:mariposa_viva schreef op 23 mei 2011 @ 23:52:

[...]

Die van in de 20 heb ik er ook weleens aan moeten herinneren .

Gelukkig 'valt het me mee', ik vind dat de meeste mannen er wel zelf ook voorzichtig mee zijn. Ik doe het meestal met 20ers/ begin 30ers. (mijn leeftijdscategorie.)

Bij nader inzien... de meeste... ik weet eigenlijk niet. Misschien twee derde?Ik denk dat ongeveer de helft herinnering nodig heeft gehad. Van de laatste jaren dan, vroeger waren dat er wel meer. Denk dat het toch meer geintegreerd is nu, al zijn er altijd wel types die het risico aanvaardbaar vinden omdat het zo fijn voelt zonder. Ja...dat snap ik ook nog wel. Maar gezond zijn voelt ook erg fijn en duurt doorgaans toch wel een tikkie langer.
Of inderdaad mannen die hun erectie kwijtraken als het condoom te voorschijn komt. (Ze willen hem dan wel zelf omdoen.) Heel moeilijk lopen doen 'ja ik vind dit niet leuk, niet prettig, niet comfortabel' en dan heel 'verbaasd' zijn dat ze hun erectie verliezen. Aanstellers.

Als ik 'm erom doe is het opeens geen probleem. Ik ben echt blij dat er ook mannen zijn die het gewoon zonder gezeur gebruiken. (Een kwart, bij nader inzien? )

Niet, of moeilijker, klaarkomen erdoor lijkt me op zich nog wel begrijpelijk (en best vervelend).
Hahahah minny, ik stel mijn aantal ook al steeds lager bij . 2/3e, de helft, een kwart...

Nee, ik denk inderdaad dat ongeveer de helft geen herinnering nodig heeft.

Eerlijk is eerlijk, ik vind zonder ook lekkerder, maar níet tijdens een random one night stand of zo!
Voor alle duidelijkheid: ik ben ook zuinig op mijn gezondheid, dus met condoom graag. En ervaring met condooms heb ik genoeg dus daar ligt het niet aan.

Erectieproblemen zijn mij ook onbekend, condoom of niet.

Maar ik merk dat het voor mij steeds moeilijker wordt om tijdens sex-met-condoom nog zelf klaar te komen. In feite lukt het alleen nog als ik snel "toewerk" naar mijn orgasme. En dan nog lang niet altijd.

Als ik wat langer doorga gaat het condoom steeds meer knellen en irriteren en dat gevoel is te overheersend. Ik verlies dan niet mijn erectie maar ik heb er zelf niets meer aan, integendeel zelfs. Vandaar mijn remedie: terugtrekken, condoom af en (laten) afmaken met de hand. Kan ook erg lekker zijn.

Maar ik ga wellicht toch weer op zoek naar een betrouwbare vaste SV. Ik had er een tijd eentje waar ik een heldere afspraak mee had: sex met anderen was OK maar dan wèl met condoom.

Daar moet je elkaar dan wel in kunnen vertrouwen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Naar mijn ervaring en van wat ik om me heen zie zijn niet heel veel mensen echt te vertrouwen in zo'n situatie...eigenlijk... Wat ik wel fijn vind aan condooms: het geeft veel minder troep! Wel zo prettig
quote:spectral schreef op 23 mei 2011 @ 20:14:

Hier geen probleem, mijn kerel boeit het niet of er een condoom om zit of niet....

Ik vind het slappelingen als ze hun erectie verliezen, blijkbaar niet opgewonden genoeg.

Leuke woordspeling

Maar misschien niet alleen de schuld van condoom bij onvoldoende opwinding.....
*do not underestimate the power of stupidity*
Beetje lullige opmerking Mind_game. Wat is jouw game...op iemands zelfvertrouwen inhakken?
In een vaste relatie wissel ik het af. Vaak zonder (ik vind dat geil) maar ook toch wel regelmatig met (want dat geeft toch at minder "troep").
't is ook onzin ook nog, mind_game. Erectieproblemen liggen zowat altijd bij de man, hetzij wegens fysieke problemen, hetzij wegens de gedachten die er allemaal door zijn hoofd spoken.
quote:woofy schreef op 23 mei 2011 @ 23:52:

Ik snap er geen sikkepit van, maar... zonder condoom geen fun, wat mij betreft, zelfs al heb ik al jaren een vaste relatie.

In een jarenlange vaste relatie niet zonder condoom?

Mis ik iets?
Ik vind sperma helegaar niet geil , vind het prima dat een condoom dat opvangt.

En wat betreft niet genoeg opwinding...kom zeg, er zijn mannen die m stijf en al in kippen, stofzuigers, tussen twee plakjes ham, een boom, een videorecorder enz enz...kunnen steken. Dus nee, lijkt mij niet.
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 00:05:

Beetje lullige opmerking Mind_game. Wat is jouw game...op iemands zelfvertrouwen inhakken?Het een probleem vinden over zelfvertrouwen en inhakken, staat je vrij uiteraard. Ik reageer slechts op de stelligheid dat de man die zijn erectie verliest bij omdoen condoom per definitie een slappeling is. Ik zie niet zoveel verschil tussen beide opmerkingen.
Sperma zelf vind ik niet gruwelijk geil (alhoewel.. soms over mijn buik of borsten...) maar als ik me een beetje focus dan kan ik 'm voelen klaarkomen zonder condoom en dat vind ik met condoom toch ietsje lastiger. En dat vind ik wel echt een geil gevoel .

Bovendien zijn teksten als 'spuit me vol' met condoom wat minder effectief .

(Ok, ik geef toe, dat heb ik sowieso nog nooit gezegd...)
quote:MarlaSinger schreef op 23 mei 2011 @ 21:15:

[...]

Weet ik, al was het laatste wat ik las 96-98%, hangt er maar net vanaf wat je bron is.

Helaas heb ik niet zo veel andere opties qua anticonceptie. Kan niet tegen hormonen en baarmoedermond is te krap voor een spiraaltje Te krap voor 'n spiraaltje? Kan gewoon opgerekt worden bij de gyn hoor. Beter zo'n spiraaltje wat er door moet dan 'n heel kind!
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 00:10:

[...]

En wat betreft niet genoeg opwinding...kom zeg, er zijn mannen die m stijf en al in kippen, stofzuigers, tussen twee plakjes ham, een boom, een videorecorder enz enz...kunnen steken. Dus nee, lijkt mij niet. Dat betreft toch een minderheid. (Toch, toch, toch?)
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 00:10:

Ik vind sperma helegaar niet geil , vind het prima dat een condoom dat opvangt.

En wat betreft niet genoeg opwinding...kom zeg, er zijn mannen die m stijf en al in kippen, stofzuigers, tussen twee plakjes ham, een boom, een videorecorder enz enz...kunnen steken. Dus nee, lijkt mij niet.

Wow ... dat heb ik allemaal nog nooit geprobeerd. Ik vind anaal al behoorlijk kinky (en niet bijzonder opwindend maar dit terzijde).

Dus er valt nog heul veul te ontdekken !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Joh, er is een hele wereld van gaten en kieren die je nog kan ontdekken Donkey. Zo zijn er die een wc-rol en wat vaseline een bijzonder opwindende combi vinden
quote:mind_game schreef op 24 mei 2011 @ 00:11:

[...]

Het een probleem vinden over zelfvertrouwen en inhakken, staat je vrij uiteraard. Ik reageer slechts op de stelligheid dat de man die zijn erectie verliest bij omdoen condoom per definitie een slappeling is. Ik zie niet zoveel verschil tussen beide opmerkingen.Ach, je voelde je aangesproken? Ja das klote. Maar ondertussen is een slappeling toepasselijker dan bijvoorbeeld een stijve hark. Bijvoorbeeld dan he?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven