Heimwee..
dinsdag 24 mei 2011 om 10:35
Binnenkort ga ik voor het eerst sinds tijden weer eens 2 weken op vakantie, met mijn partner en familie. Ik heb er wel zin in maar ergens zie ik er ook tegenop. Mijn huis 2 weken missen, de poezen..Ik heb altijd heimwee gehad maar dat was altijd naar personen. Nu gaat iedereen die me lief is (min de poezels dan..)mee dus eigenlijk ging ik ervan uit dat ik me prima zou voelen. Maar ik merk dat ik er nu al een beetje van in de war ben..Wie heeft tips om toch enigszins relaxed weg te rijden straks, en om niet in paniek te raken?
dinsdag 24 mei 2011 om 10:58
RoAn1981: Ik heb er niet echt ervaring mee. Wel met missen, maar niet echte heimwee.
Misschien helpt het om een lijstje te maken met dagen die je gaat en die kan je dan per dag afstrepen, zodat het overzichtelijk blijft.
Verder schrijf je zelf al dat de personen die je anders zou missen, dit keer meegaan. Dus probeer de angst voor heimwee los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan). Ik bedoel dat je niet onbewust moet gaan wachten op het gevoel van heimwee....omdat je dat vroeger had. Het is nl niet iets wat je altijd bij je hoeft te dragen.
En misschien wel het belangrijkste: goed praten met je partner. Die kan je indien nodig vast steunen en je 'thuis laten voelen'.
Succes en vooral veel plezier! Geniet er van!!!
Misschien helpt het om een lijstje te maken met dagen die je gaat en die kan je dan per dag afstrepen, zodat het overzichtelijk blijft.
Verder schrijf je zelf al dat de personen die je anders zou missen, dit keer meegaan. Dus probeer de angst voor heimwee los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan). Ik bedoel dat je niet onbewust moet gaan wachten op het gevoel van heimwee....omdat je dat vroeger had. Het is nl niet iets wat je altijd bij je hoeft te dragen.
En misschien wel het belangrijkste: goed praten met je partner. Die kan je indien nodig vast steunen en je 'thuis laten voelen'.
Succes en vooral veel plezier! Geniet er van!!!
dinsdag 24 mei 2011 om 11:54
Geen echte ervaring mee. Wel met reizen zonder partner, meestal voor werk. Dan zorg ik voor voldoende afleiding (naast contact met partner, maar bij tijdsverschil is dat niet altijd mogelijk), dus leuke boeken etc. Verder genieten van het leuke andere dat een reis brengt, dus nieuwe dingen zien, lekker eten etc.
Het lijkt me dat als je geliefden meegaan en je gaat naar een leuke plek, dat er genoeg plussen zijn om niet te gaan zitten sippen!
Het lijkt me dat als je geliefden meegaan en je gaat naar een leuke plek, dat er genoeg plussen zijn om niet te gaan zitten sippen!