Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Oh Teddeke wat vervelend! Kan idd best een combi van alles geweest zijn..... Maar gelukkig was het het waard

Lief; ik ga nu kijken!
Nou ik ben er weer hoor, alive and kicking (maar doodmoe.....).

@Lief, ik heb de kip niet eens gehad...... O, en man mijn loopt bijna naast zijn schoenen en ik mag niet eens meer klagen dat ik diabeet ben want ik heb het toch zo getroffen met zo'n hunk als husband vindt 'ie.......

@Ris, waarom keken wij nou niet even eerst naar een restaurantrecensie hè? En Gijs blij dat mama toch weer gewoon naar huis gekomen is? Goh, wat was dat manneke verdrietig hè, zaterdagmiddag, dat 'ie niet mee mocht?

@Sri, hebben we je niet helemaal ondergesneeuwd? We waren allemaal zo ontzettend ADHD volgens mij, dat jij maar amper er tussen kon komen. En al aan het af tellen, nog even volhouden, dan mag je lekker op vakantie!

@Setter, en ook de reis naar het hoge noorden weer goed doorstaan? Ik zou dolgraag volgende week weer, maar heb helaas geen tijd. Maar dat er een volgende keer komt is wat mij betreft ook 100% zeker. Hoe is het met de setters?

@Pixel, tja of je wil of niet, volgende keer moet je echt mee hoor!!

Nogmaals, ik heb zo'n ontzettend leuke dag gehad zaterdag, al mijn zenuwen zijn helemaal voor niets geweest. Het was echt veel te snel voorbij! En dan heb ik ook nog weer eens wat km gereden, wat ook goed voor me is, was té lang geleden (ben nergens tegen aan gereden, heb geen ongelukken veroorzaakt, superstrak geparkeerd in de parkeergarage en Ris netjes thuis voor de deur afgezet en in 1x recht naar huis gereden!).
He bah wat naar voor je dat je zo ziek bent geweest. Tjonge, wat moet jij moe geweest zijn gister...arme jij. Gaat het nu beter met je buik? Vandaag weer 'vrolijk' aan het werk?

Trouwens: klopte het, dat je bij de Mac linksaf moest voor Ris?

Ik kan me voorstellen dat je man bijna naast zijn schoenen loopt hoor, we hebben hem ook wel collectief de hemel in geprezen! Maar je mag tegen hem zeggen dat hij maar boft met zo'n lieve vrouw als jij, en of hij die wel verdient???

Met onze reu gaat het nog steeds niet goed. Gistermorgen bleven de brokken er aanvankelijk in, twee uur ofzo, tot hij ze weer uitspuugde nádat hij zijn koekje uitgespuugd had (zie posting ergens hierboven: ik vond even later een plas braaksel waarin uit elkaar gevallen brokken zaten). Gisteravond heeft mijn man hem toch een klein beetje brokken gegeven, en zowaar: die bleven erin! Vanochtend ging het voor de zoveelste keer mis Nog geen 5 minuten nadat hij zijn brokken opgegeten had spuugde hij ze op het gras weer uit.....

Vanmiddag om kwart over drie maar wéér richting dierenarts.

Sri, hoe gaat het met je? Zit je al op je franse berg of ga je aankomend weekend pas? Ik ben het kwijt.... slechte zus ben ik hoor
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Pixel, als je mee wilt, kun je dan een mail sturen naar xxxxx, dan stuur ik je adres weer door naar de anderen. Okee?
anoniem_47063 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 16:54
Reden: e-mailadres verwijderd
% gewijzigd
Dames van de meet, ik heb mail ontvangen van Pixel, vinden jullie het goed dat ik jullie namen aan haar geef, inclusief jullie mailadressen?
Teddeke, als je zelfs de kip niet gehad hebt, kan het heel goed een combinatie zijn van alles en nog wat. Drukte (hoezo??), spanning, hele lange dag met heel lang autorijden, al die drank natuurlijk (je hebt geen idee wat twee druppels Baileys en een dot slagroom met een mens kunnen doen ) en het ijs. Gelukkig ben je er weer bovenop.

En ondergesneeuwd? Nou, dat valt wel mee hoor! Ik vind het sowieso altijd leuk om te luisteren en heb inderdaad mijn ogen uitgekeken naar jullie pennen en setjes. Hoe jullie daarmee omgaan, vind ik het meest bewonderenswaardig, zeker de 'spuiters'. Shirtje omhoog en wammes, spuit erin! Ik hoop me nog jaren aan de pillen te kunnen houden, maar mocht dat ophouden, dan hoop ik toch net zo moedig te worden als jullie! Ik denk er nog niet over na, daar had ik het met Setter nog over, maar elke keer als ik voor controle moet, denk ik toch wel: 'het zal toch niet?'.

Nee, ik heb genoten van jullie enthousiasme en vrolijkheid. Ik kan ook heel druk zijn, maar meer als ik in een gezelschap denk: nounou, daar mag wel wat meer leven in. Gek hè, dat leek me hier eigenlijk helemaal niet zo nodig...

Lief, ben jij ook weer bijgetrokken? Je zag er aan het eind van de avond echt bekaf uit. Maar dat T-shirt fleurde alles weer op, daarom viel het niet zo op. Ik kom binnenkort, als ik weer ben afgedaald van mijn bergje, even terug op dat hagelslagverhaal van jou. Fascinerend!

Ris, ik vond je restaurantrecensie helemaal goed! Goed om die op iens te zetten, dat wordt tenminste gelezen.

Ah Setter, wat sneu nou van de hond! Is het echt alleen maar kennelhoest? Al dat gekots klinkt nou ook niet bepaald fijn.

Mijn gegevens mag je rustig aan Pixel geven trouwens.

Komende vrijdag vertrek ik naar mijn Franse bergje. Eerst 's morgens vroeg nog even die fungusfoto en tegen die tijd hopen we de auto ingepakt te hebben.

Het zal wel weer een chaos worden, want ik was eigenlijk van plan geweest om woensdag mijn gewone vrije dag te nemen om nog wat te shoppen en vast dingen uit te zoeken en te pakken, maar dat gaat niet door. Ik moet nog drie projecten afwerken, dus dat gaan lange dagen worden. Maar dan... (hoop ik)
quote:sri schreef op 23 mei 2011 @ 17:43:

Lief, ben jij ook weer bijgetrokken? Je zag er aan het eind van de avond echt bekaf uit. Maar dat T-shirt fleurde alles weer op, daarom viel het niet zo op. Ik kom binnenkort, als ik weer ben afgedaald van mijn bergje, even terug op dat hagelslagverhaal van jou. Fascinerend!

Als je de hagelslag maar per email behandelt, dat is mij te herkenbaar hier!

Ik teken nogal snel, als ik moe ben dan zie je dat meteen. Maar.... Ik zag de foto van Teddeke en dat is één van de beste foto's ooit van mij gemaakt, serieus! Ik zit gewoon te stralen! Heel blij mee, bedankt, Ted!
Ik ben het volkomen met je eens Srizus, hoe de beide dames zo hoppekee die spuit 'even' zetten Alsof het niets is! (Toen ik naar Lief keek tijdens het spuiten schrok ik zelfs een beetje, en dat had ik niet van mezelf gedacht.) Ook ik heb daar mateloze bewondering voor, nog steeds, zelfs nadat ik dat zelf ook bijna 3 jaar dagelijks heb moeten doen. Brrrrrr....ik moet er nog steeds niet aan denken! Ik heb net een nieuw infuusje erin geschoten, maar dat is nádat ik twee uur met een pleister met Emlazalf rondgelopen heb

Joh, je moet nog een paar dagen werken dus! Dat zal gevoelsmatig wel een lange week worden dan...sterkte

Lief, fijn te horen dat je je weer wat beter voelt, je zag echt pips zaterdagavond op het eind.
quote:sri schreef op 23 mei 2011 @ 17:43:

Ah Setter, wat sneu nou van de hond! Is het echt alleen maar kennelhoest? Al dat gekots klinkt nou ook niet bepaald fijn.

Ja het is echt alleen maar kennelhoest, maar blijkbaar heeft zijn maag toch ook een dreun gehad. Misschien wel van al zijn gehoest hoor, zijn hele lichaam ging op en neer.

Vanmiddag wéér bij tante dokter geweest, en deze keer heeft hij 2 shots antibiotica gehad, en 1 shot antibraakmiddel. Ik zei tegen hem dat hij wel een diabeet lijkt en daar moest hij toch wel een beetje van kwispelen

Hij is sinds vrijdagochtend 1,2 kilo afgevallen Hij is dóódmoe van alles, merken we. Hij loopt 5 meter, ploft neer en slaapt. Hij is werkelijk geradbraakt. Even wandelen aan de overkant van het kanaal doet hem dodelijk vermoeid neerploffen op de keukenvloer, te moe om te drinken zelfs.

We zijn even met ons teefje naar het water geweest. Onderweg naar de auto begon ze te hoesten, tijdens het wandelen viel het mee, maar eenmaal terug thuis liep ze weer te kuchelen en te hoesten

Morgen heb ik toch weer contact met tante dokter voor G., ik zal haar meteen vertellen dat S. nu ook begint te hoesten. De incubatietijd is 3 tot 10 dagen, en het is nu 4 dagen geleden dat G. begon te hoesten.....
Lief, vanzelfsprekend dat ik via de mail aan de hagelslag ga! Don't you worry!

Je staat inderdaad stralend op de foto's! Heel erg leuk!

Ik moet nog een manier zien te verzinnen om ze te downloaden en mezelf in het luchtledige achter te laten... of gewoon op z'n Wim Sonneveld's: knip, daar ging Pim (voor degene die zich hier aangesproken kan voelen, dit is niet persoonlijk bedoeld! )).
@Lief, tja, zoals ik al zei hè: ik kan misschien altijd nog fotograaf worden....

@Setter, mijn gegevens mogen naar Pixel hoor. En nu maar hopen dat S. gespaard blijft van de kennelhoest! Het zou toch wat zijn zeg.

Ik ga nog even aan het werk en dan naar bed, ik ben echt helemaal kapot.....
Sri, hoezo jezelf in het luchtledige achterlaten? Je staat er hartstikke leuk op!!!!
Luchtledig Sri? Waarom? Ik ben het met Teddeke eens hoor.

Ik vind iedereen er eigenlijk heel leuk op staan!
Ris en Lief ook akkoord dat ik jullie gegevens aan Pixel doorgeef?
Ja dat is goed hoor setter, maar gaan we dan alweer een nieuwe meet plannen?

Ik heb net vanochtend bedacht dat ik het alweer heel erg (veelst te) druk heb tegenwoordig, met allemaal leuke dingen, maar moet er wel de rem op zetten. Kan niet eens meer tijd vinden om te winkelen!
Nee Lief, dat kan niet hoor, geen tijd om te shoppen!

Het was echt hartstikke leuk, maar ik denk ook dat het geheim van goeie meets ligt in niet te vaak. Dan gaat de verrassing eraf en wordt het een gewoonte, dat zou jammer zijn. Mij lijkt juist een jaarlijkse meet het leukst. Lekker in het voorjaar of zo, als je weer zin krijgt in de zomer en op leuke terrasjes kunt zitten (hebben we het getroffen of niet?).

Als we nou allemaal van haarkleur en kapsel veranderen en aankomen of afvallen, kunnen we weer gezellig rondjes lopen voor we elkaar gevonden hebben .

Ik was van plan geweest om morgen vrij te nemen om te shoppen voor de vakantie, maar dat komt er natuurlijk weer niet van. Balen, daar gaan m'n nieuwe dekbedovertrek, m'n slippers (maar die koop ik daar anders wel), m'n nieuwe handdoeken (eigenlijk ook niet zo erg, want oude drogen veel lekkerder af)...

De enige troost is, dat ik in plaats van geld uitgeven, geld verdien.

Hee Setter, hoe is het met hondenkind? Gaat het al wat beter? Vertoont S. al tekenen van besmetting? Ik duim voor jullie!
Hehe, eindelijk kan ik weer inloggen. Ik probeer het al de hele middag, maar het lukt me maar steeds niet, grmbl.

Lief, geen tijd om te shoppen???? Dat kan echt niet hoor. Shoppen is goed voor een burnout

Nou ja, voor een ander dan misschien.... ik shop altijd online, dan hoef ik me ook niet kapot te zweten in veel te kleine pashokjes met veels te confronterende spiegels aan de wand isniegoednie voor mijn suikers

Sri, je hebt gelijk hoor, één keer per jaar meeten is genoeg, dan blijft het inderdaad leuk. In mijn achterhoofd weet ik dat ook wel, en ik heb de leeftijd ook om daarover na te denken , maar in al mijn enthousiasme begin ik dan alweer allerlei plannen te maken en ga ik gekke dingen zeggen (zie hierboven enzo). Was ook maar een gwapje tuuk

Ik heb zelf ook ooit eens tegen een ex-collega gezegd dat je een afsluiting van een jaar werken met elkaar ook bij één afsluiting moet laten. Je vervolgt daarna je eigen weg en gaat verschillende richtingen op, en als je zo'n afsluiting nog een keer over doet, dan valt het vaak tegen en dat is dan zo bezoedelend tegenover die eerste afsluiting. Tjonge, wat voelde ik me toen wijs

Maar hee, jij bent degene die mij lekker gemaakt heeft met een ontzettend leuk plan voor een volgende meet. En bourgondiër die ik ben heb ik daar natuurlijk héél binnenkort al zin in. Dus het is jouw schuld
Setter; je mag mijn gegevens doorgeven aan Pixel hoor; is helemaal prima

Ik heb gisteren (ipv te studeren) dit topic nog eens nagelezen.... echt grappig! Ik ben hier gewoon 4 jaar geleden al begonnen met schrijven; dat wist ik helemaal niet!

Ondertussen zijn wij wel de die-hards, er zijn er al veel afgevallen (ik niet ) in de loop der tijd!

Heb net de rapporten al een heel eind zitten schrijven; lekker alleen kruisjes zetten... het meeste werk hebben we vorig jaar al gedaan toen we het samenstelden.

Gesprek vanmiddag ging trouwens niet door; tuurlijk. Daar belde ze gisteren over op. Verder schiet het niet op met solliciteren... kwam er net achter dat baan die ik graag gehad had willen hebben, al vergeven is. Had ik nou maar alerter gereageerd! grrr..... BALENBALENBALEN!!!!

Nou, ga zo met de man douchen...
Hè Ris, wat K*T nou van die baan. Denk je dat het verschil had gemaakt, als je eerder had gereageerd? Ga in elk geval niet jezelf de schuld lopen geven hè?

Jij bent idd een van de die-hards... ik nog geen jaar, maar het voelt veeeeel langer! En zelfs ik heb in die tijd er al zoveel zien komen en gaan.

Mea culpa Setter, dat ik je heb opgewarmd voor een plan waarvoor je nu nog zo'n tijd moet wachten. Maar het is echt de moeite waard. En mocht dat om wat voor reden dan ook niet doorgaan, dan heb ik nog wel wat andere ideeën. Maar dat vertel ik lekker nog niet...
Oeh, jammer hoor, nog een jaar wachten... Is een half jaar geen acceptabele termijn?

@Ris: jammer van die baan. Balen!

Hier verder weinig te melden. Slik mijn meds, eet geregeld en weinig en heb keurige waarden. En ik val af en af. Dus ik wil ook shoppen want ik heb inmiddels geen broek meer die ik niet zonder de knoop open te maken over mijn kont uit kan trekken.

Verder nog een hoop gezeik en het duurt nog heel lang voordat we op vakantie gaan.
Nou dan stel ik voor dat we de organisatie voor de volgende meet overlaten aan Sri!! Die heeft zo veel goede ideeën. Hou je wel rekening met de gluten van Lief (of eigenlijk de geen-gluten)?

Ik kan me je enthousiasme wel voorstellen hoor Setter, dat heb ik zelf ook altijd. Vooral vlak na zo'n geslaagde happening. Maar ik ben het wel met Sri eens, dat té vaak ook niet goed is. Hoewel het misschien voor Pixel wel leuk is om niet meteen een jaar te hoeven wachten . Hoe is het trouwens met de honden?

Lief, je moet wel tijd vrijmaken om te winkelen, dat is zo af en toe echt een must. Hoewel ik zelf eigenlijk ook wel meer van het online shoppen ben. Heb een hekel aan paskamer en mezelf 10x te moeten uit- en aankleden.

Wat jammer Ris, dat de baan al weg was. Hopelijk vind je snel een goed alternatief. Ik heb ook nog eens even teruggelezen en zag dat ik ook al vanaf 2007 op dit topic schrijft. Ik had ook helemaal niet in de gaten dat dat al weer zo lang is.

Nou de vermoeidheid wil er maar niet uit. Heb nu ook nog een paar nachten slecht (onrustig) geslapen en ik weet niet waar het aan ligt. Zondag wil ik heeeeeeeel lang uitslapen, misschien dat het daarna beter gaat.
quote:pixel schreef op 24 mei 2011 @ 23:17:

Oeh, jammer hoor, nog een jaar wachten... Is een half jaar geen acceptabele termijn?

Nou kijk, dat vind ik nou ook! Het is toch jammer dat jij een hééééééééééél jaar moet wachten op ons. Want wij zijn veel te leuk om een héééééééééééééééél jaar op te moeten wachten. Puh.

Ik zeg: in september/oktober weer een meet. Zeg ik.

quote:setter schreef op 25 mei 2011 @ 14:10:

[...]

Ik zeg: in september/oktober weer een meet. Zeg ik.

Lijkt me een goed plan. Kunnen jullie tegen die tijd nog beslissen of ik nog steeds leuk genoeg ben om mee te mogen

Hier is het druk en ik loop zo achter mezelf aan dat ik het gevoel heb alles en iedereen tekort te doen in de poging alles te doen en iedereen te vriend te houden. Moet ik ook maar eens wat aan gaan doen.
Les 1 Pixel: niet iedereen kan je vriend zijn. Iemand die dat niet is verdient jou dus niet waard.

Hee, Zen van mij he?
anoniem_47063 wijzigde dit bericht op 25-05-2011 16:18
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
quote:Teddeke1 schreef op 25 mei 2011 @ 13:08:

Nou dan stel ik voor dat we de organisatie voor de volgende meet overlaten aan Sri!! Die heeft zo veel goede ideeën. Hou je wel rekening met de gluten van Lief (of eigenlijk de geen-gluten)?

Komt goed, Teddeke. Zeker met de gluten van Lief! Ik begin daar eigenlijk erg leuke ideeën over te krijgen, maar ik moet jullie allemaal nog ff op één lijn zien te krijgen. Een half jaartje heb ik daar wel voor nodig, als ik ook nog hele dagen aan het werk ben...

Voorlopig neem ik even afscheid van jullie, want vrijdagochtend vertrek ik naar mijn bergje in la douce France. Over een slordige drie weken ben ik weer terug. Doe geen domme dingen die ik ook beslist zou doen maar waar ik niet bij ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven