Gezondheid alle pijlers

Is het normaal dat flossen stinkt!

23-05-2011 14:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 flos ik mijn tanden regelmatig (met regelmatig bedoel ik niet elke dag, maar om de dag of om de 2 dagen). Dit omdat mijn ouders nogal wat gebitsproblemen hebben, lopen bij paradontoloog ed. Dus ik probeer dat voor te zijn door mijn mond goed te verzorgen.

Maar als ik flos, ruikt het echt naar dooie hond Ranzig. Ik ruik er niet bewust aan, maar een flosdraad zit wel vaak vlakbij je neus.

Is dat normaal?

Ik gebruik trouwens een speciaal flosdraad met een wat breder vezelig stuk, omdat ik een beugel heb gehad als tiener en er een draadje op de achterzijde van mijn tanden is geplakt.

Misschien dat dat ook meer stinkt dan normaal door dat dikkere stuk?
Ook hier meestal niet echt een frisse geur aan de flosdraad, zeker niet als er echt etensresten tussen mijn tanden vandaan komen (ieuw wat een vies praatje eigenlijk) terwijl ik het (bijna) dagelijks doe. Ik gebruik na het flossen altijd mondwater, zodat ik zeker weet dat het weer fris ruikt! Mijn volgorde is tanden poetsen, flossen, mondwater

Wat is een waterpik??
Ik ga denk ik zo'n waterpik kopen. Lijkt me stukken makkelijker en leuker dan flossen. En 10 minuten per dag besteden aan voor de spiegel staan en flossen... tja ik vind dat gewoon niet leuk en het heeft nu niet direct resultaat, dus ik vind het al heel wat dat ik het nu al zo lang 2-3 keer per wek volhou. Ik ben namelijk geen enorme tandfetishist die het lekker vind.

Mijn vriend zal me wel uitlachen, een waterpik kopen
quote:Ouwe schreef op 23 mei 2011 @ 15:16:

Ja, als ik eens een dag niet heb geflosst stinkt het ook, niet naar dode hond, maar naar dode vogeltjes, hihi.Ik ben als de dood dat ik uit mijn snaveltje stink, ik gebruik daarom ook een tongschraper, en ja, die kan niet zo ver komen zonder te kokhalzen, ik steek dan nog eens extra ver mijn tong uit en haal er dan nog een flosdraadje overheen, vies praatje, maar dan kan je de losgekomen viezigheid zo wegspoelen. Ik bruis ook nog eens extra met waterstofperoxide om zoveel mogelijk plak van mijn tong te verwijderen.

Och dank u dank u. Ik ben niet de enige met een afwijking blijkt!

Ik heb ook en een gewone tandenborstel EN een elektrische, gewoon voor de afwisseling. En is die gewone een peutertandenborstel voor mn achterste kiezen want ik heb wel een grote bek () maar geen grote (verstands)kiezen. En vind de Witte tanden winkel heel leuk om binnen te lopen.
@JJ80, ik heb ook een electrische EN een gewone tandenborstel en ik gebruik ze beide
quote:Mundy schreef op 23 mei 2011 @ 15:20:

Ook hier meestal niet echt een frisse geur aan de flosdraad, terwijl ik het (bijna) dagelijks doe. Ik gebruik na het flossen altijd mondwater, zodat ik zeker weet dat het weer fris ruikt! Mijn volgorde is tanden poetsen, flossen, mondwater

Wat is een waterpik??Apparaat dat een waterstraal maakt en waarmee je de ruimtes tussen je tanden zo kunt schoonspuiten.
Oh dat klinkt wel heel handig en fris!
Waterstofperoxide is erg slecht voor je glazuur. Dan maar geen witte tanden. Ik flos met draad en stokers om de 2 dagen.
Ik moet wel de oplaadbare hebben, ik heb geen stopcontact in mijn badkamertje
TO mag ik eens iets vragen, puur uit nieuwsgierigheid? Je zegt dat je het gewoon niet leuk vind. Maar denk je dan niet bij jezelf, als ik nu iedere dag 10 minuten 'investeer' heb ik later langer profijt van mn tanden? Het zijn wel je tanden, dus je voorkomen.

(ik voeg maar even toe dat ik behalve een tanden/mond fetish ook een klein beetje smetvrees wat betreft het lichaam heb, ben erg gevoelig voor luchtjes bij mezelf en bij anderen, schoon en fris moet het zijn )

Nu wil ik ook een waterpik, NU!
Ja, is normaal, snap je nu waarom niet-flossers uit hun mond stinken!
quote:JJ80 schreef op 23 mei 2011 @ 15:29:

TO mag ik eens iets vragen, puur uit nieuwsgierigheid? Je zegt dat je het gewoon niet leuk vind. Maar denk je dan niet bij jezelf, als ik nu iedere dag 10 minuten 'investeer' heb ik later langer profijt van mn tanden? Het zijn wel je tanden, dus je voorkomen.

Nu wil ik ook een waterpik, NU!

Nee, dat motiveert me niet genoeg. Zeker niet als ik naar bed wil of juist haast heb.

Er zijn immers ook heel veel mensen die nooit geflost hebben in hun leven en prima tanden hebben op latere leeftijd. of denk je dat alle 65 plussers dagelijks geflost hebben hun hele leven?

Ik ben een type dat lui is in dit soort dingen. Tegenwoordig heb ik de regelmaat om in ieder geval mijn tanden te poetsen en mijn lenzen schoon te maken voordat ik ga slapen en mijn benen minimaal eens per week te scheren, maar ik heb ook tijden gehad waarop ik te moe of te lui was om dat te doen en met lenzen en vieze tanden en anderhalve centimeter beenhaar ging slapen. Vast heel gruwelijk goor en slecht in de ogen van sommigen, maar ik zat en zit er niet zo mee.

Ik gok dat alle gebitsverzorgingsfreaks een ander, stuk netter type mensen zijn dan ik de sloddervos die geen probleem heeft om ranzig te zijn.
@JJ80: wel enorm grappig dat je je bericht nu aanvult dat je een beetje smetvrees hebt Dat is denk ik het verschil tussen ons: ik heb dat helemaal niet.

Ik ben meer van het type dat echt kan genieten van survivaltochten door de blubber en dat ik daarbij zweet of mijn haar niet kan wassen... dat vind ik niet zo erg. Ik ben ook dol op de geur van mijn bezwete vriend
quote:_jessie_ schreef op 23 mei 2011 @ 15:42:

@JJ80: wel enorm grappig dat je je bericht nu aanvult dat je een beetje smetvrees hebt Dat is denk ik het verschil tussen ons: ik heb dat helemaal niet.

Ik ben meer van het type dat echt kan genieten van survivaltochten door de blubber en dat ik daarbij zweet of mijn haar niet kan wassen... dat vind ik niet zo erg. Ik ben ook dol op de geur van mijn bezwete vriend

O nee geen survival en modder voor mij!

Wel graag een douche (ook al is hij koud zoals ik het warme buitenland waar ik graag vertoef) Beenhaar boeit me ook niet, zolang het geen zomer is en ik niet bloot hoef. Zweet is niet erg ( ik doe aan salsa, zweet je je de tiefus bij, en je staat nog eens dicht bij elkaar en je raakt elkaar aan) zolang het schoon zweet is. Zal je niet verbazen dat ik sommige mannen weiger met dansen.

Niet dat ik zeg dat mijn manier de juiste is hoor, maar ben altijd benieuwd naar de denkwijze van sommige mensen. Thanks voor je antwoord trouwens, ik twijfelde om het te vragen. Het kan verkeerd vallen natuurlijk.
Trouwens (nu het toch over mondgeur enzo gaat) er zaten bij mij op dansen 2 mannen die echt uit hun mond roken. Echt zo'n lucht die aan je flossdraadje hangt na een paar dagen niet flossen. Ik vond dat altijd ZO vies (gevoelig voor luchtjes zei ik al he) kon er bijna van kokhalzen. Danste altijd op afstand. Ik denk dat die mannen ook niet flossen, of spoelen of tongreinigen of uberhaupt even douchen/opfrissen voor je gaat dansen. BAH!
Voor wie te lui is om te flossen of bij wie het flosdraad vast komt te zitten tussen dicht tegen elkaar staande gebitselementen :

vóor het poetsen een tandstoker gebruiken is net zo effectief, maar sneller en eenvoudiger.

Overigens ben ik grote fan van tongschrapen tegen een slechte adem.

Ik kreeg van mijn tanden deze van de tandarts ipv flossen, werkt als een trein. Vraag eens aan je tandarts en ga eens langs bij de mondhygiëniste
Ik flos regelmatig. Wat ik ruik vind ik lekker, maar dat is mogelijk het reinigingsmiddel waar de flosdraad mogelijk in gedoopt is bij het maken ervan. De geur is overigens wel zwak. Als ik er niet op let, ruik ik niks.

Naast tandenpoetsen en flossen gebruik ik ook wel tandenstokers of cocktailprikkers om voedselresten tussen de tanden te verwijderen. Voedselresten kriebelen in mijn mond, dus daar wil ik snel van af.
World of Warcraft: Legion
je kan beter hele kleine raggertjes gebruiken, werkt veel beter..en 2 x per week is oke! En je moet zo lang flossen/raggen dat je geen vies luchtje meer ruikt.. dan ga je de goede kant op! Enne, het is gewoon heel normaal dat het stinkt als je voorheen nooit geflost heb.
Ik heb er soms ook last van, soms ook helemaal niet..

Maar volgens mij hoeft het niets te zeggen, zeker als je tandvlees niet ontstoken is en je regelmatig flost.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 24 mei 2011 @ 09:09:

[afbeelding]

Ik kreeg van mijn tanden deze van de tandarts ipv flossen, werkt als een trein. Vraag eens aan je tandarts en ga eens langs bij de mondhygiënisteDeze en daarna ragertjes passen niet ivm het draadje van mijn beugel en smalle ruimtes tussen mijn tanden. Ik heb ze wel eens geprobeerd, ragertjes sowieso tijdens mijn beugel en dit soort stokdraadjes ook, maar het is te dik om op de plekken waar ik wil te komen.
Flossen is vrij normaal hoor dat het wat ruikt. Je kan ook van die gumsrokers gebruiken. Zijn dunner dan gewone tandenborstels en gaat lekker snel.

Waterpik wordt door mijn tandarts echt afgeraden. Door de flink harde straal van het water kan je etensresten, bacterie en plak ook tussen je tandvlees spuiten waar het normaal niet komt. Veroorzaakt soms dus ook weer problemen. Gewoon goed poetsen en flossen en evt mondwater is meer dan voldoende hoor!
Ik flos elke dag. Tussen 2 kiezen ruikt het soms een beetje vies ruikt het naar dood beest de rest eigenlijk niet. Kleine moeite en het zijn wel je tanden. Heb ook een beetje een fetisj wb schoon gebit.
Ik flos elke dag. Tussen 2 kiezen ruikt het soms een beetje vies ruikt het naar dood beest de rest eigenlijk niet. Kleine moeite en het zijn wel je tanden. Heb ook een beetje een fetisj wb schoon gebit.
gewoon een keer vaker naar de mondhygiëniste gaan kan een oplossing zijn. Een keer alles goed laten schoonmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven