Vanaf wanneer?
woensdag 25 mei 2011 om 19:30
Hoi Dames, Mijn dochter is 16 maanden en ligt nog lekker in haar ledikantje te slapen niks aan de hand. Maar nu vroeg ik me zo af, vanaf welke leeftijd kun je een kinder/peuterbedje kopen en vanaf wanneer gebruik je een dekbedje en een kussentje? Ze sliep laatst bij mijn schoonmoeder en die had een dekbedje + kussentje en ze lag daar zo heerlijk, was benieuwd vanaf welke leeftijd dat nou 'verantwoord' is. Dus vanaf welke leeftijd had jullie kindje dit?
What does\'nt kill me, only makes me stronger
woensdag 25 mei 2011 om 19:34
Peuterbed koop je naar mijn idee als je kind uit het ledikant gaan klimmen, al kan je dan ook nog eerst een paar spijlen er uit halen.
Kussen wordt voor hele kleintjes afgeraden, in mijn omgeving hoor ik meestal rond de 2 a 3 jaar dat ze een peuterkussen geven. Maar voor de houding is zonder kussen altijd beter, ook voor volwassenen.
Kussen wordt voor hele kleintjes afgeraden, in mijn omgeving hoor ik meestal rond de 2 a 3 jaar dat ze een peuterkussen geven. Maar voor de houding is zonder kussen altijd beter, ook voor volwassenen.
woensdag 25 mei 2011 om 19:40
Mijn neefje vond t tot z'n vijfde heerlijk in z'n ledikantje. Hij lag ook altijd opgekruld en dus paste het ook prima.
Hij vond t simpelweg doodeng in een groot bed
Ik denk niet dat er een leeftijd aan een bedje zit, wel de geborgenheid en daarmee goede nachtrust van je kindje.
Kussen daarin tegen zou ik zolang mogelijk mee wachten
Hij vond t simpelweg doodeng in een groot bed
Ik denk niet dat er een leeftijd aan een bedje zit, wel de geborgenheid en daarmee goede nachtrust van je kindje.
Kussen daarin tegen zou ik zolang mogelijk mee wachten
woensdag 25 mei 2011 om 19:48
Hier zag mijn dochter van 22 mnd dat haar oudste zus en wij een dekbed en kussen hadden en dat wilde ze persee ook. Heb dus al een dekbedje in het ledikantje gelegd en een dun kussen. Ze slaapt er zeker beter door. Ik vind het helemaal goed.
Ze krijgt het peuterbed van haar zus ook binnenkort want ze klimt uit het ledikantje. Tijd om bedden door te schuiven dus. Oudste is bijna 4 en heeft een dekbedje en kussen van de V&D. My first dekbed en kussen heet het ofzo. Kussen is dus echt heel dun.
Een kussen mag volgens mij niet bij hele jonge kinderen omdat het de luchtpijp (die uiteraard heel dun is bij kleintjes) gedeeltelijk zou kunnen afsluiten (of zoiets heb ik ook gehoord)
Ze krijgt het peuterbed van haar zus ook binnenkort want ze klimt uit het ledikantje. Tijd om bedden door te schuiven dus. Oudste is bijna 4 en heeft een dekbedje en kussen van de V&D. My first dekbed en kussen heet het ofzo. Kussen is dus echt heel dun.
Een kussen mag volgens mij niet bij hele jonge kinderen omdat het de luchtpijp (die uiteraard heel dun is bij kleintjes) gedeeltelijk zou kunnen afsluiten (of zoiets heb ik ook gehoord)
woensdag 25 mei 2011 om 19:49
Ons zoontje lag niet lekker in een ledikant, maar wel in een campingbed, dus hij sliep daarin (wel op een gewoon, goed matrasje). Toen hij bijna twee was kon hij daar zelf uitklimmen met zijn slaapzak aan en dat vonden we toch wat link, dus toen is hij overgegaan naar een ander bed. Hij heeft toen eerst nog een tijdje een dekentje in een peuterdekbedhoes gehad en toen hij ruim twee was kreeg hij een dekbed. Een kussen heeft hij nog steeds niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 25 mei 2011 om 19:50
woensdag 25 mei 2011 om 19:55
Mijn oudste was 2 jaar en 3 maanden toen ze een peuterbed kreeg. Daar kreeg ze een dekbed in, in het ledikant had ze nog een slaapzak aangehad.
Mijn 2e was net 2 jaar toen zij in het peuterbed ging met voor het eerst een dekbed en kussen. Zij was dus iets jonger, maar klom steeds uit het ledikant en spijlen kunnen er bij ons niet uit.
Mijn 2e was net 2 jaar toen zij in het peuterbed ging met voor het eerst een dekbed en kussen. Zij was dus iets jonger, maar klom steeds uit het ledikant en spijlen kunnen er bij ons niet uit.
woensdag 25 mei 2011 om 20:05
Ik zou niet te snel met een groter bed beginnen, voor je het weet heb je elke nacht tig keer een dreumes aan je bed staan die nog niet snapt dat ie in zijn bed moet blijven. Mijn oudste was net 2 toen ze naar een groot bed ging, maar zei was een kind dat echt nooit haar bed uit kwam. Met mijn jongste krijgen we dat probleem denk ik wel, dus wachten we wat langer. Ze is nu 21 maanden en ik wacht denk ik tot ze zelf uit bed probeert te klimmen.
woensdag 25 mei 2011 om 20:16
Dochter was 3 toen ze begon te klimmen en klauter uit haar ledikant.
Dus toen een groot bed aangeschaft, met dekbed en speciaal kinderkussen, waar ze nog steeds onder en op slaapt en inmiddels is ze 6 jaar.
Zoon is 14 maanden en die blijft voorlopig echt wel in zijn ledikantje liggen of hij moet heel snel enge capriolen uit gaan halen.
Dus toen een groot bed aangeschaft, met dekbed en speciaal kinderkussen, waar ze nog steeds onder en op slaapt en inmiddels is ze 6 jaar.
Zoon is 14 maanden en die blijft voorlopig echt wel in zijn ledikantje liggen of hij moet heel snel enge capriolen uit gaan halen.
woensdag 25 mei 2011 om 20:58
Dochter en zoon waren allebei rond de 3 toen ze niet meer in het ledikantje pasten en zijn ze in een peuterbedje gegaan (160 cm) met zo'n rand aan de zijkant zodat ze er niet konden uitrollen. Ze hadden allebei vanaf een jaar of 2 een dekbedje in het ledikant maar zonder kussen. We hebben toen ze in het peuterbed gingen een peuterkussen gekocht.
Dochter heeft er tot net na haar 7e verjaardag in gelegen en paste er toen niet meer in. Zoon wordt 6 en ligt er ook nog heerlijk in.
Dochter heeft er tot net na haar 7e verjaardag in gelegen en paste er toen niet meer in. Zoon wordt 6 en ligt er ook nog heerlijk in.
woensdag 25 mei 2011 om 22:09
Mijn zoontje van bijna 1 slaapt (natuurlijk) nog in zijn ledikantje! Maar wel met een dekbed. Hij heeft tot zijn 6 maand enkel met en lakentje en dekentje geslapen, maar de winter was zo koud dat hij altijd wakker werd (geen verwarming boven!) dus heb ik er toen een dekbedje bijgelegd. En daar slaapt hij nu nog onder! Zonder slaapzakje want dat wil hij niet! Begint héééél hard te huilen als hij't ding nogmaar ziet!
Nooit iets meegemaakt en hij slaapt als een roosje! Heb bijna nooit gebroken nachten! Hij slaapt al lang het klokje rond door!
Nooit iets meegemaakt en hij slaapt als een roosje! Heb bijna nooit gebroken nachten! Hij slaapt al lang het klokje rond door!
donderdag 26 mei 2011 om 03:19
quote:monaflora schreef op 25 mei 2011 @ 22:09:
Mijn zoontje van bijna 1 slaapt (natuurlijk) nog in zijn ledikantje! Maar wel met een dekbed. Hij heeft tot zijn 6 maand enkel met en lakentje en dekentje geslapen, maar de winter was zo koud dat hij altijd wakker werd (geen verwarming boven!) dus heb ik er toen een dekbedje bijgelegd. En daar slaapt hij nu nog onder! Zonder slaapzakje want dat wil hij niet! Begint héééél hard te huilen als hij't ding nogmaar ziet!
Nooit iets meegemaakt en hij slaapt als een roosje! Heb bijna nooit gebroken nachten! Hij slaapt al lang het klokje rond door!Je weet dat dit heel gevaarlijk kan zijn voor kinderen onder de 2 jaar, en al helemaal vanaf 6 maand?
Nooit iets meegemaakt en hij slaapt als een roosje! Heb bijna nooit gebroken nachten! Hij slaapt al lang het klokje rond door!Je weet dat dit heel gevaarlijk kan zijn voor kinderen onder de 2 jaar, en al helemaal vanaf 6 maand?
donderdag 26 mei 2011 om 07:25
Hier vanaf 2,5 in groot bed, nooit problemen met er uit komen gehad. Dekbedje erbij, maar geen kussen, dat wil hij niet. HIj gaat enorm liggen zweten op een kussen en vindt het niet fijn liggen, dus dan maar zonder. Begreep van HA dat dat eigenlijk zelfs het beste is om zonder kussen te slapen, dus we laten hem lekker. Dekbed ligt er eigenlijkook meer voor de sier, want meestal ligt hij er boven (zelfs in de winter)