Kat is zoek

26-05-2011 16:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik maak me een beetje zorgen...

Ik heb al 2 jaar een kater, die altijd binnens huis heeft gewoond, af en toe kwam hij wel buiten maar dat was of op het balkon of aangelijnd... Nu ben ik terug bij mijn ouders en heb mn kat mee genomen, en na een paar dagen lag hij in de tuin, todat hij gister over de schutting is gesprongen en nu spoorloos is :(

Normaal miauwt hij als ik hem roep maar k heb overal gezocht en niks gehoord en gezien :(

Ik ben ontzettend bang dat ik hem nooit meer terug zie of dat hij door een ander in huis word genomen :(

Ik vraag me af of iemand dit heeft meegemaakt en hoe het af was gelopen en of iemand nog tips heeft.

Ik hou echt ontzettend veel van die kat, hij is best wel schuw maar ook nieuwschierig, hij is andere katten niet zo gewend op een na, zijn broertje die nog bij me ex zit...

Ik ben gewoon bang dat hij de weg terug niet meer vind of dat er wat ergs gebeurt... :(

Wie weet wat ik kan doen??
Als ik het goed begrijp, ben je dus 'op bezoek' bij je ouders met je kat?

Je woont (met kat) ergens anders? Is dat vlakbij waar je zelf woont? Misschien is je kat wel naar huis gewandeld?

Ik zou daar even kijken in bovenstaand geval!

En katers gaan soms uberhaupt zomaar een paar dagen de hort op. Vooral niet gecastreerde katers.
Is hij gechipt? En hoe lang is hij al weg?

Katten gaan volgens mij instinctief niet verder dan ze de weg weten, maar je hoort wel eens verhalen. En als je verhuisd bent moet je ze een paar weken binnenhouden om ze te laten wennen aan de geur van het nieuwe huis. Dan idd in de tuin laten wennen, in de gaten houden, terugroepen als ze te ver gaan.. en na een paar weken pas echt loslaten en het vertrouwen hebben dat ze weer teruglopen.

Ik ga wel eens rondjes in de buurt lopen met een bakje kattensnoepjes (en maar rammelen en zachtjes roepen) als ik vind dat ze binnen moeten komen (s'avonds laat).

Sterkte! Niet fijn als je kat weg is...
Wat rot voor je! Ik moet er niet aan denken een kat kwijt te zijn (daarom heb ik er ook voor gezorgd dat ze alleen in de tuin kunnen). Op zich wordt er altijd aangeraden om een kat in een nieuwe woning pas na minimaal x weken (drie, geloof ik) naar buiten te laten gaan, omdat ze anders hun huis moeilijk kunnen terugvinden. Het kan dus best zijn dat hij ergens loopt te zwerven. Heb je al contact opgenomen met asiel, dierenambulance e.d.? En bij buren aangebeld of zij misschien 'n kat in hun schuur hebben? Het was gisteren mooi weer, dus best kans dat hij ergens naar binnen is geglipt...
Tips:

Amivedi & dierenambulance bellen.

Bij huizen in de directe (tuin)omgeving aanbellen. En uitdrukkelijk vragen of ze ook even in de schuur willen kijken!

Opsporingsposter maken, plastificeren en in de buurt ophangen aan lantaarnpalen/bij supermarkt/bushokje etc.

Laat op de avond in het donker rondjes lopen en kat roepen.

Succes!
Oh, mijn kat destijds dus ook weggelopen. Alles hierboven gedaan en nog weken/maanden bijna elke avond/nacht door de buurt gestruind. Helaas nooit meer gevonden :( Hoop dat jij je kat wel vindt.
* offtopic, maar waar is Iris toch gebleven?? *
Op internetsite van stichting amnivedi een adevrtentie MET foto zetten. Dierenambulance en asiels in de omgeving bellen.

Is je oude adres vlakbij je ouders? dan bij je oude huis gaan kijken. En als het heel rustig is op straat (savonds laat of snachts) rondlopen en roepen, dan durft ie misschien tevoorschijn te komen.

Ik hoop voor de kat dat je hem terug vind, is misschien ergens van geschrokken, weggerend gekropen en kan misschien zijn (nog te nieuwe) thuis niet meer vinden Succes
Is je kat geholpen? Anders zou het kunnen zijn dat die een vrouwtje heeft geroken en verder is gegaan dan normaal.

Sterkte het is zo rot die onzekerheid
je bent pas weer terug bij je ouders, dus sinds een paar dagen of zo? katten moeten altijd eerst minstens een maand wennen aan een nieuw huis voordat ze naar buiten mogen. (6 weken is nog beter)

ik weet niet of je ver van je ouders vandaan woonde, maar het kan zijn dat hij dus terug is gegaan naar zn oude huis.

katten zijn namelijk erg stressgevoelig en moeten echt ff wennen aan een nieuw huis.

verder de buurt langs, briefjes bij de super enz.

succes!
Misschien is hij alleen even de buurt verkennen? En ja, dat kan ook wel eens een paar dagen duren.

Misschien staan hier nog tips:

Poof in "Kater niet thuisgekomen"
Is je kat al terug moshi? Wat kan helpen is om 's avonds als het stil is te gaan zoeken en er geen auto's, mensen en honden meer op straat zijn. Sterkte
Onze kat was laatst ook weg, hij komt normaal alleen in onze tuin maar hij was de schutting overgeklommen. We hebben gezocht, vervolgens dierenambulance gebeld en een bericht op de site van amivedi geplaatst. We zijn die avond nog een keer gaan zoeken, en toen ik zijn naam riep, hoorde ik hem mauwen. Hij zat een paar huizen verderop in de schuur opgesloten. Als je hem zoekt, roep dan zijn naam en luister goed of je hem hoort. Sterkte
Pff sterkte, weet hoe je je voelt! (zie mijn topic, verlamde pootje) Diezelfde kat is ook al een x 2 weken(!) weggeweest en kwam daarna terug alsof er nooit wat was gebeurd.. Het blijven rare beesten vooral in de zomerperiode trekken ze er op uit! Veel tips zijn al gegeven, flyerverspreiding helpt echt!!!

ps Hekje, dat vroeg ik me nou ook af!!
Sorry dat ik zo laat weer reageer, maar gelukkig is mn katje weer terug gekomen. Het is nu een paar dagen verder en hij is nu regelmatig buiten. Ik ben er achter gekomen dat hij bij de buren in de tuin zit, die hebben ook kat en daar gaat hij veel mee om.

Hij is best wel snel gewend geraakt aan de omgeving gelukkig

Bedankt in ieder geval voor jullie lieve reacties
Yes!
Woehoeee!!! fijn om te lezen!!!
Gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven