Ervaringen Kefalonia?

27-05-2011 11:44 13 berichten
Hallo allemaal!

Wij zitten erover te denken om in augustus naar Kefalonia te gaan, ik zag al een hele leuke aanbieding op Eliza. Ik heb al gegoogled en het lijkt me helemaal fijn, maar graag wilde ik toch nog wat persoonlijke ervaringen en wellicht tips horen. Wie biedt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, het is zo'n mooi eiland! Prachtige baaien, nog echt Grieks! Wij hebben een scooter gehuurd (hoe gevaarlijk...) en zijn door de binnenlanden getrokken. Pottebakkerijen, bijzondere winkeltjes, en echt super bijzonder gegeten in van die houten barakjes waar ze hun net gevangen vis voor ons bakten! Heerlijk, heerlijk, heerlijk! Ik zou direct reserveren als ik jou was! :-D
Volg je hart. Dat klopt.
Geen ervaring mee, maar lijkt me superleuk! Sowieso is het aanbod van Eliza leuk....

Boeken dus!
x
Absolute aanrader! Ik ben op veel Griekse eilanden geweest, maar dit is mijn favoriet. Wij zaten in het plaatsje Lassi. Mooie baaien/strandjes, er is een ondergronds meer wat je kunt bekijken met een bootje... De film 'Captain Corelli's Mandoline' is opgenomen op dit eiland, misschien kun je die eens opzoeken. Prachtige beelden! Of het boek lezen...
Nou, dat is snel, en ook nog zulke positieve reacties!

Ik had inderdaad al gelezen dat Captain Corelli's Mandoline daar is opgenomen, was ook al helemaal weg van die film en als ik het zo lees moet het met het eiland ook wel goedkomen ;)

Maar ik hoor graag ook nog de ervaringen van jouw ouders Elisabeth, bedankt voor het meedenken!
Hoi Virginia,

Ik ben er nog niet geweest maar ga zelf 20 augustus naar het plaatsje Trapezaki. dus ik ben ook heel erg benieuwd naar het eiland. Het lijkt mij een super mooi en uitdagend eiland.
We hebben geboekt! Het wordt nu wel begin september dus iets langer wachten maar dat mag de pret niet drukken......

Zin an!
Leuk Virginia, ik heb er ook al zin in, maar het duurt nog zo lang. Hoop wel dat ik me ga redden daar zonder auto ( geen rijbewijs ) dus vervoer word moeilijk. Waar zit je? Welk gedeelte van het eiland?
Ik heb mijn leukste vakantie ooit op kefalonie gehad, ik zat destijds in Skala.. Het was de perfecte afwisseling tussen luieren op het strand, snorkelen (was erg leuk daar) en rondrijden over het eiland. Ik heb niet vaak de behoefte om terug te gaan naar plaatsen waar ik al eens geweest ben, maar die behoefte heb ik wel bij kefalonie!
Hier ook begin september naar Kefalonia....wij zitten in het zuiden van Kefalonia!!!
Wij gaan naar Lixouri, en via Eliza zat er ook een huurautootje bij, dus we kunnen fijn over het hele eiland toeren.

Jammer Rogue dat je geen rijbewijs hebt, maar misschien zijn taxi's wel goedkoop en kun je zo wat zien van het eiland, of gewoon met een busreisje mee? Of met een scooter?
Kefalonia is nog steeds het favoriete Griekse eiland van mijn man en mij.

Wij verbleven in Lassi, waar een erg mooi zandstrand is met allerlei restaurantjes. De hoofdstad was redelijk dicht bij en de taxi erheen nog goed te betalen. Daar waren leuke winkels en lekkere restaurantjes. Ik vond het eiland een beetje chiquer dan de andere eilanden (Kos, Samos, Zakynthos) en vond dat ook een beetje terugkomen in de restaurantprijzen.

Er komen veel Engelsen, maar dat waren niet de schreeuwerige, aso's.

Wij hebben genoten van alle mooie dingen die het eiland bood, de stranden, de wijngaard waar wij wijn hebben geproefd, de leuke plaatsjes etc. Mijn tip is om in ieder geval een keer een auto te huren en lekker rond te gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven