het leed van file parkeren

27-05-2011 15:18 32 berichten
Ondanks het feit dat het rijden heerlijk gaat, blijft het file parkeren lastig. Ik merk dat ik indien mogelijk heel erg vermijd.

Wie herkent dit leed en wie heeft er gouden tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Ik heb pas bij mijn laatste rijschool (ja heb er een aantal gehad) een truukje geleerd waardoor ik nu weet wanneer te draaien. Zo doe ik het:

1) Je gaat naast de auto voor je parkeerplek staan staan.

2) je rijdt langzaam achteruit

3) op het moment dat de rugleuning van je achterbank gelijk is met de achterkant van de auto waar je naast stond, stuur je in naar de stoep terwijl je langzaam achteruit rijdt.

4) zodra je rechterbuitenspiegel gelijk staat met de achterkant van die andere auto stuur je terug tot je goed staat. De auto is dan natuurlijk nog steeds in beweging.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 27-05-2011 16:34
Reden: aanvulling laatste stap.
% gewijzigd
Eh, ik snap dat inparkeren lastig is, achterom kijken en in tegenstelde richting, voor je gevoel dan, te moeten draaien.

De handigheid die je geleerd krijgt tijdens rijles, helpt echt. Ik ben het kwijt inmiddels, want 20 jaar mijn rijbewijs en parkeer even zo makkelijk links als rechts in. Het heeft met bumper en spiegel te maken en de draaihoek. Wie legt het even beter uit?

Hoe dan ook, idd, oefenen, oefenen, oefenen. Maar ja, hier spreekt dan ook een ultieme fan van autorijden dus aan mij heb je eigenlijk niks

*edit* Visje: bedankt!
Ik heb t net vandaag geleerd: volgens de methode die avedon en visje beschrijven. Niks moeilijks aan. Mijn tip: langzaam! Geen haast, dan heb je ook geen stress.
quote:Dibbes1 schreef op 27 mei 2011 @ 16:37:

De handigheid die je geleerd krijgt tijdens rijles, helpt echt. Ik ben het kwijt inmiddels, want 20 jaar mijn rijbewijs en parkeer even zo makkelijk links als rechts in. Het heeft met bumper en spiegel te maken en de draaihoek. Wie legt het even beter uit?

*edit* Visje: bedankt!

De rechterkant van de voorbumper en de binnenspiegel maken een lijn die evenwijdig aan de stoeprand loopt, en dan ga je terugdraaien. Toch?

En indraaien vanaf het moment dat de middenstijl gelijk staat aan de achterkant van de voorste auto.
ik krijg gewoon weer moed om het eens te proberen! thanks!

Nu nog een gelegenheid vinden, op werk is het in vakken en thuis een carport...
Ik rij gewoon verder naar een vak ben ik nog sneller ook!

Heb het na mijn examen niet meer gedaan, is toch anders met je eigen auto. Maar achteraf wel dom, want je vergeet het wel.
Haha, Ik ga alweer helemaal stuk om m'n eigen actie!

Ik was met rijles werkelijk een ster in fileparkeren, na 3x oefenen de slag te pakken en m'n rij instructrice had haar handen achter 't hoofd.. Moest ik 10 min voor m'n rij examen nog ff snel fileparkeren.. "ach dat kun je toch zo goed"..

Rijd ik 'm verdorie niet helemaal klem tegen de andere auto!

M'n instructrice moest de spiegel inklappen en 'm eruit sturen zodat we geen schade hadden. .

Wonderbaarlijk wel m'n examen gehaald!

Maar terug naar 't onderwerp; de tips zijn je al gegeven.. en dat plaatje word nu gebruikt bij lessen.. (examen in september gehaald )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven