Vroemvroemvrrrroeemmm.....

27-05-2011 17:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe scooter.

Niet vandaag en niet gisteren.

Neejoh, ik heb hem al twee jaar.

Hij staat gloedjenieuw in de schuur.

Omdat ik hem kocht toen het me zo fijn leek om tegen de wind in toch makkelijk op mijn werk te komen.

En toen hij rijklaar kon worden afgehaald ik enthousiast opstapte, en onderweg naar huis in plaats van de richting aanwijzer op de claxon drukte, ik me een ongeluk schrok van het harde geluid, slingerde maar herstelde, en ik met de bibbers in mijn benen de laatste honderd meter naar huis aflegde.

Heb het ding in de schuur geparkeerd en daar staat hij nu, al mijn tuinkussens en de parasol liggen erop.

De laatste weken kwam steeds de gedachte bij me op of ik het toch niet nog een keer zou proberen. Ik zie tal van dames die zeker niet de jongsten meer zijn, maar die wel gewoon scooter rijden. Waarom doe ik dat nou gewoon niet?

En vandaag heb ik exact dezelfde uitvoering als welke ik heb twee keer zien rijden. (voorheen dus nog niet). En beide keren bestuurd door een dame die daar uiterst rustig en relaxed op zat.

Morgen ga ik ook.

Uit de schuur, starten, en 1 rondje om het parkje aan het einde van mijn straat. En de dag erna twee rondjes en een straat je verder.

Ik vind mezelf een enorme tuthola, maar het zal me echt gaan lukken.
Je kan het!! Kop op... stuur in handen en gáán!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is 'em.
Ben je binnen no- time Darth Vader!

'May the force be with you'.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hey Perel, een tijdje terug stapte ik voor het eerst op een scooter (vespa), en echt, ik vond het lastig!! Het is zwaar, en ik slingerde als een malle. Ik vond het echt moeilijk, en pas na een paar uur kreeg ik er echt lol in. En daarna was het heerlijk! Haartjes in de wind, zonnebril op, echt genieten.

Succes, ik hoop echt dat het goed gaat. Maar je bent dus echt niet de enige!! (en ik heb wat rondgescheurd op mijn brommer toen ik 16 was. maar dat was heeeel anders!)
quote:Enn schreef op 27 mei 2011 @ 17:12:

[afbeelding]

die is briljant
Ik zou denk ik s nachts gaan oefenen
goed zo perel!
quote:Enn schreef op 27 mei 2011 @ 17:12:

[afbeelding]

Leuk!
Het is echt zonde Perel rustig aan gewoon weer kleine stukjes rijden. Misschien helpt het als je denkt aan welke voordelen het rijden op de scooter je gaat opleveren.
quote:Moonlight82 schreef op 27 mei 2011 @ 17:15:

Ik zou denk ik s nachts gaan oefenen Zegt mijn zoon ook al, dan hoef je niet zo gauw te denken dat iemand je ziet stuntelen, mam....
Nou het wachten is op Willem die vraagt hoe dik je bent.
Die Darth Vader.
Ik zeg het maar meteen: ik heb er geen verstand van, maar ik vroeg me wel af. Kun je gewoon gaan rijden met zo'n ding nadat ie twee jaar in een schuurtje heeft gestaan. Ga je niet eerst even checken of de banden nog voldoende zijn opgepompt, de remmen nog soepel werken etc?
Ik zou m alleen nu even proberen te starten. Als die van jou al 2jr in de schuur staat.. Dan ben ik bang dat ie niet eens start.. Dan weet je dat alvast vandaag en kan je morgenochtend eerst actie ondernemen zodat ie wel start.
Ik heb hem wel om de paar maanden even gestart, en we hadden hem altijd wel snel aan de praat. Even op zijn zijkantje houden, en dan starten, dat ging tot nu toe wel.
Das slim Perel !
Ik heb ook een nieuwe scooter, sinds twee weken. Ik vind het zo leuk, er staat al 170 kilometer op. Vroeger heb ik op een brommer gereden en dat vond ik ook geweldig. Ik heb ook mijn motorrijbewijs, maar motorrijden blijf ik toch wel eng vinden. Op mijn scootertje gaat het hard zat

Als je weer op je scooter gaat rijden, let dan wel op. Let erop dat je banden niet broos zijn, zit er nog genoeg olie in (en is die nog goed), is de benzine nog goed (gooi er desnoods wat verse benzine bij).
Veel succes morgen
Rijdt jij ook scooter, Zespri?

Welk type/model heb jij, Mariska?

De banden voelen nog goed aan, en ik zie ook geen scheurtjes van uitdroging of zo.

Die olie nakijken is wel een goed idee, daar had ik zo snel niet aan gedacht.

(bij mij staat er nu 13, nogwat kilometer op de telling)

Ik had wel gedacht dat op een gegeven moment mijn zoon er wel op weg zou willen, maar die vindt het zonde om zijn geld aan een brommercursus te besteden. Bovendien kan hij op dat apparaat van mij zijn benen niet eens kwijt.

Hij wacht liever tot hij 18 is en gaat dan voor zijn autorijbewijs.

Die heb ik zelf trouwens ook al zo'n 25 jaar vrijwel ongebruikt in de kast liggen.
Perel, de eerste paar keren is het echt doodeng. Ik heb altijd scooter gereden, voor woon- werkverkeer. Mijn werk is 17 km. verder en OV is slecht. Jaren en jaren ben ik op die scooter gegaan, in weer en wind. Tot er sneeuw viel, zo'n 5,5 jaar geleden en ik vol optimisme gewoon op mijn scootertje stapte. Echter niemand had mij verteld dat je niet moet remmen in de sneeuw. Op nog geen 2 km. van mijn werk moest ik een krap bochtje maken en viel. Niet erg, ben weer opgestaan en verder gereden tot ik nog 500 meter van mijn werk af een noodstop moest maken terwijl ik van een heuvel afreed en dus behoorlijk snel reed voor die weersomstandigheden. En daar ging ik weer maar nu ging het wat harder en de scooter kwam ook nog bovenop mij terecht en ik was bovenop mijn knie gevallen. Daarna ben ik er nog 4x opgestapt waarvan ik 2x pech kreeg en de scooter me in de steek liet. Ik ben er nooit meer opgestapt, ik durfde niet meer.

Vrij snel daarna werd ik zwanger en dat was een extra reden om er niet weer op te stappen. Nou ja, zo heb ik ruim 5,5 jaar smoezen verzonnen totdat ik het zat was om altijd maar weer vervoer te regelen als er wat tegen zat.

De oude scooter stond nog in de schuur maar die had voor mij afgedaan ondanks dat er na controle en onderhoud niets mee aan de hand bleek te zijn. Ik vertrouwde hem niet meer.

Ik heb een nieuwe gekocht, man was het er niet volledig mee eens want die dacht dat ik er toch niet meer mee zou gaan rijden. Maar dat is niet zo, ik rijd weer! Sterker nog, ik heb een kinderzitje achterop en samen met dochter rijden we hier in het dorp ook nog regelmatig rond, naar de gym, naar zwemles, naar het winkelcentrum. Ideaal!

Kortom, doen!!! En veel succes!!!
Oh, wat goed van jou Gravinnetje!

Ik wil het zelf ook echt gaan doorzetten, ik werk zo'n 7 kilometer van mijn werk af, en als ik de wind tegen heb, kom ik helemaal afgenaggeld aan. Ik weet gewoon dat dat echt niet nodig is.

Openbaar vervoer is ook zo knudde hier.

En ik word zo vaak voorbijgereden door dames die dan heel sophisticated op hun comfortabele zachte seat zitten, verdulleme, zou zou ik toch ook naar mijn werk kunnen?

Ja, ik wil dat ook.

Jouw verhaal is een steuntje, een duwtje in de goeie richting.
Perel, daarom heb ik het hier ook verteld. Als ik het durf en kan dan durft en kan iedereen het. Echt waar! En heus, in de bochten ben ik nog een onwijze meut hoor. Wat te denken van rotonde, ik sta bijna stil maar ik ga echt niet hard die bochten door. Daarna geef ik wel weer gas maar met een bocht moeten ze geduld hebben achter me.

Zorg voor 2 spiegels en stel ze goed af zodat je goed zicht achter je hebt. Ik heb daar heel veel aan. Ik heb nu ook een scherm op mijn stuur staan, scheelt een hoop wind, regen, vliegen en kou. Oh, en doe altijd je verlichting aan. Dan kun je het ook nooit vergeten.
Misschien helpt het je om een brommercursus te volgen? Dat zijn tegenwoordig ook praktijklessen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb een Aprillia:

Ik ga ook helemaal niet hard door bochten, haha. Soms zelfs met één of twee voetjes aan de grond Als ik 's ochtends naar mijn werk ga, kom ik veel schooljeugd tegen. Die zitten allemaal heel stoer op hun scooter, gaan keihard door de bocht en dan komt "oma" eraan, keurig 25 rijdend en voorzichtig in de bochten. Ach ja, ik ben toch geen 16 meer, dus ik hoef me niet meer te bewijzen

Heb je niet ergens een industrieterrein in de buurt? Op zondag is daar niemand en kun je op je gemakje oefenen. Veel motorrijders doen dat ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven