Werk & Studie alle pijlers

Capabel onderwijs, ervaring?

15-01-2008 22:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik zoek een opleiding als doktersass/of iets in de welzijnssector.

Nu zag ik op internet Capabel Onderwijs staan, je kunt opleidingen verkort volgen voor volwassenen, heeft iemand hier ervaring mee ? ik ken nl dat hele capabele onderwijs niet....

groetjs Sun
ik doe de opleiding doktersassistente bij Capabel. Je moet wel veel zelf regelen, o.a stageplek en das wel moeilijk. Maar verder ist wel leuk, en helemaal omdat je t in 1 jaar kan doen
Ik heb mijn opleiding ook bij Capabel gedaan, in 2003 mijn diploma gehaald. Ik kon stage lopen op mijn werk. Stage vinden is inderdaad erg moeilijk en ik zou de opleiding niet kiezen als je helemaal geen ervaring hebt binnen de zorg maar voor mij was het goed. Ik studeer nu af als HBO verpleegkundige, de opleiding bij Capabel sloot hier goed bij aan. Als je meer wilt weten moet je het maar vragen!
bedankt voor jullie reacties, ik heb totaal geen ervaring in de zorg stuutje. Zit nog te twijfelen of bij een reguliere opleiding alleen dan duurt het 2 jaar! En ja als je het dan in een jaar kan doen.....Nemen huisartenpraktijken je minder snel aan met een diploma van Capabel? wat denken jullie?
Nee het aannemen als je je diploma hebt zal niet zo veel uit maken denk ik. Alleen om je diploma te halen moet je wel stage lopen 560 uur geloof ik. Bij een twee jarige opleiding krijg je de zelfde examens alleen wordt je gedwongen meer met de stof te doen. Zo leer je dan ook meer en blijft het beter hangen. Als je al in de zorg werkt heb je de stof die je anders in opdrachten leert al binnen en hoef je alleen nog een koppeling te maken tussen praktijk en theorie. Wat wil je eigenlijk gaan doen? echt assistente bij een huisartsenpraktijk of denk je aan een fuctie binnen de arbodienst of het ziekenhuis?
ik dnk dat ik spw wil gaan doen, de activiteitenkant op, doktersass weet ik niet, daar twijfel ik aan, spw is wat breder, ik ben me nog aan het orienteren. groetjes
Toen ik daar mijn opleiding deed kon je alleen spw niveau 3 doen en niet niveau 4. Dat is wel een groot verschil als je kijkt naar mogelijkheden op de arbeidsmarkt en ook niet onbelangrijk het salaris. Daar zou ik ook even goed naar kijken.
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding,heb nu al vast werk in het ziekenhuis.

Ik hoor van mede-studenten inderdaad vaak dat ze moeilijk aan een stage plek komen omdat capabel nog niet zo erkend is.

Maar Z.h. Helmond heeft graag Capabel studenten omdat het om volwassen mensen gaat,die toch heel bewust ergens voor kiezen.

Mij is het niet tegen gevallen,je moet er echt een jaar voor gaan.

Maar goed daar kies je dan ook voor,ik ben moeder van 3 kinderen en heb het behoorlijk druk gehad maar een jaar is zo voorbij.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 04-04-2010 09:16
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd
Vorig jaar stond Capabel nog op de zwarte lijst van slechtste MBO opleidingen ....

Je hebt ook NIPA Eindhoven, staat enorm goed bekend onder de huisartsen/ziekenhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven