Teveel zout!!!!

28-05-2011 18:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het koken... Doe ik (bijna) elke dag, niet zo heel moeilijk..

Nu heb ik rijst in de pan gedaan, wilde er een beetje zout in doen... Valt het zoutdopje eraf

Gelijk pan van het water gehaald, rijst in vergiet gedaan, pan met heet water afgespoeld, rijst weer terug in de pan met heet water en weer op het vuur. Geen zout meer toegevoegd.

Maar nu vraag ik me af... Is het dan niet nog te zout als ik het strak ga eten?? Iemand ervaring mee gehad...????
Geen idee, ik zou zeggen proef t straks ff en kom t melden hier.
Heb je de rijst ook even afgespoeld?
Ik zou zeggen, proef het en je weet het

Als het niet te eten is mik je de rijst weg en kook je nieuwe

Anders even water door het vergiet laten spoelen om de rijst af te spoelen?
668, the neighbour of the Beast
Meestal helpt het om een aardappel erin te gooien,

(bijv. In soep) want dat neemt zout op. maar met rijst is het lastig.

Weggooien en opnieuw beginnen.
Een scheut melk helpt geloof ik ook.
gewoon nieuwe rijst nemen..
Zal wel meevallen denk ik, het zout zal amper opgelost zijn geweest.
Heb je voor nu niks aan, maar er gewoon geen zout meer in doen. Is nergens voor nodig, je krijgt genoeg zout binnen zonder het toe te voegen.
Nee hoor, niks aan de hand.
Waarom doe je zout in je rijst? Dat heb ik nu nog nooit gehoord! (serieuze vraag!)
Ik doe ook altijd zout bij de rijst
668, the neighbour of the Beast
Zout bij de rijst? Brrr... vies! Ik heb geen verstand van rijst of zout, maar ben wel benieuwd hoe het nou uiteindelijk is afgelopen... Proef je 'm wel even voor je 'm in de curry/nasi/rijstepap gooit?
Ik doe ook altijd zout in het water, bij zowat alles eigenlijk!
Nou ik heb het gegeten.

Was niet vies, niet super zout, maar toch een rare nasmaak nu. Of misschien zit dat tussen mijn oren

Normaal gesproken zou ik de rijst weggooien en nieuwe maken, maar dit is het laatste pak wat ik in huis heb. Ik word over een aantal weken geopereerd en moet hiervoor een predieet doen. Geen koolhydraten en ik vind het zonde om een pak te moeten halen en dan over 4 a 5 weken weg moeten gooien.

Maar het was echt nog wel te eten, mijn gezicht vertrok niet toen ik proefde!
quote:hanneke000 schreef op 28 mei 2011 @ 18:54:

Waarom doe je zout in je rijst? Dat heb ik nu nog nooit gehoord! (serieuze vraag!)Dat doe ik ook nooit. Ook niet bij aardappelen. Er zit toch al voldoende zout bij vlees, saus of jus?
quote:daydream schreef op 28 mei 2011 @ 20:26:

[...]

Dat doe ik ook nooit. Ook niet bij aardappelen. Er zit toch al voldoende zout bij vlees, saus of jus?

Als ik gekookte aardappelen eet neem ik daar nooit jus bij. Saus neem ik bijna nooit, eerder nooit eigenlijk.

Vlees is bij mij altijd kip. Verder eet ik veel witvis.

Vetten gebruik ik nooit bij het bereiden van vlees of vis. Alles wordt gegrild. Dus daarom ben ik begonnen om bij koken van rijst, pasta en aardappelen zout aan het water toe te voegen.
quote:hanneke000 schreef op 28 mei 2011 @ 18:54:

Waarom doe je zout in je rijst? Dat heb ik nu nog nooit gehoord! (serieuze vraag!)Zout haalt smaken omhoog, vandaar dat het altijd lekker is om een klein beetje toe te voegen. Niet een heel potje alleen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 mei 2011 @ 20:55:

[...]Zout haalt smaken omhoog, vandaar dat het altijd lekker is om een klein beetje toe te voegen. Niet een heel potje alleen .

Nee, dat raad ik ook niet aan...

Of een heel pak vermicelli in de soep doen; raad ik ook niet aan
quote:InyMiny schreef op 28 mei 2011 @ 21:21:

[...]

Nee, dat raad ik ook niet aan...

Of een heel pak vermicelli in de soep doen; raad ik ook niet aan Heb je wel meteen letterlijk een maaltijdsoep
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 mei 2011 @ 01:56:

[...]Heb je wel meteen letterlijk een maaltijdsoep

Ja, dat klopt! Lekker is het niet.

Gelukkig heb ik met de jaren steeds wat beter leren koken. Nog steeds geen keukenprinses, maar het is wel altijd te eten. Op een enkele keer experimenteren na..
@InyMiny -

Als kind had ik een kinderkookboek met daarin vermicellisoep. Briljante vondst, want kinderen hebben iets met vermicelli (had ik tenminste wel). Maar een pan kale bouillon met heel veel vermicelli is... nouja... best vies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven