de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk he, Blog, om te kijken naar wat je wel hebt! Maar je kinderwens is zoiets essentieels, logisch dat dat veel invloed heeft. Sterkte!
Hi meiden,

wat een lief welkom bedankt! Jullie doen je naam niet echt eer aan... jullie zijn helemaal geen bitches, haha.

Dat spuiten oor IVf of ICSI is ook best heftig allemaal. Ik heb tijdens de IUI's ook gespoten. Menopur en pregneyl. Moet wel zeggen dat het me heel erg mee viel. Al voelde ik me af en toe wel een junkie die op tijd haar shot moest hebben .

Blog, een miskraam is ook niet niks hoor. Je leeft al zoveel maanden in hoop om zwanger te worden en dan is het eindelijk zover. Als je dat dan wordt afgepakt lijkt het mij heel normaal dat je daar intens verdrietig van wordt. Misschien wanneer je de eerste poging zwanger bent kunt denken, volgende keer beter. Maar wanneer het al zoveel moeite kost om zwanger te worden is het wat anders. Hoever was jij toen het mis ging? (sorry, te lui om het terug te zoeken... )

Ik heb dagen dat ik heel luchtig kan doen over het verlies van ons zoontje maar ook dagen dat ik de tranen gewoon niet op kan houden. Ik denk dat ik 5 van de 7 dagen per week nog wel een huilbui hebt. De ene keer intenser dan de andere. Maar het moet er gewoon uit.

Oh ja, ik ben ook gek op de naaimachine. Heb sinds kort les en ik vind het zo leuk. Waar halen jullie de patronen vaak vandaan? Knippie?
Jill, kan me voorstellen dat het verdriet om het verlies van je zoontje immens moet zijn...
En heel herkenbaar dat je zo bezig ben met wat je NIET hebt. Ik doe dat ook. Dit is ook iets wat ik met de maatschappelijk werker wil bespreken. Ik wil niet over 5 jaar terugkijken op een periode waarin ik helemaal niet hebt genoten van de dingen die ik wel heb.

Een pffff winterkind, zomerkind, herfstkind, lentekind ik wil ze allemaal wel. Zo idioot om daar opmerking over te maken denk ik nu. Maar toen ik net was gestopt met de pil (nog heel naïf) dachten wij ook volgende maand slaan we even over want dan hebben we al zoveel verjaardagen... Dat is nu wel het laatste waar ik me druk om zou maken.
Hey lieve bitches!!

Gotchaaa! Heb jullie ook gevonden! Hele epistels verder, haha!

Had effe niet de moed om zo vaak bij te lezen en te schrijven...

Zag dat er een paar nieuwe "bitches" bij zijn! Altijd fijn om met mensen in hetzelfde schuitje te praten. Al doet iedereen nog zo zijn best en is nog zo lief en begripvol, je weet het pas als je er zelf middenin zit. Welkom dus!

Zie dat jullie aan het naaien zijn geslagen?

Creabea's hoor! Ik wou dat ik zo creatief ben, maar ben helaas zo creatief als een baksteen.... (en heb er overigens ook het geduld niet voor).

Maar zag al mooie creaties voorbij komen (Yamuna, ik wou vroeger ook nooit wat van mijn moeders eigengemaakte kleding aan, haha. Dat was stom! Tot ik idd hetzelfd jurkje als haar aan mocht, dat was dan wel weer stoer! En ik mocht zelf stofjes uitkiezen)! Goed bezig meiden!

Ben even kwijt wie waar precies zit in de mmm....

Hier gaat het allemaal wat minder helaas....

Heb ontzettend veel pijn van die hernia. Heb 2 wkn geleden MRI gehad en er bleek toch een forse hernia te zitten.

Wat de artsen betreft indicatie om op korte termijn te opereren. (normaliter zijn ze vrij terughoudend om het mes erin te zetten).

Krijg a.s. woe eerst een zenuwblokkade en als dat binnen 3 weken niet helpt, gaan ze ws toch opereren. Zit ik natuurlijk niet op te wachten (wie wel?!)

Dus de hele ivf ligt momenteel even stil. Tja, zwanger worden met een flinke hernia is ook geen optie.

En ondertussen komt die endometriose ook steeds vaker in mijn gedachten voor. De gyn in het VUmc heeft 2 jr geleden gezegd (toen we met "startten" met zwanger worden), dat we niet te lang moesten wachten, omdat door die endo de vruchtbaarheid afneemt. Probeer ondanks alles positief te blijven, wat meestal ook wel lukt gelukkig!

Vandaag in ieder geval een mooie dag; onze 1e trouwdag!

Gaan vanavond lekker uitetensamen en heb bij de bakker ons bruidstaartje van vorig jaar in het klein besteld en die eten we morgen lekker op met de (schoon)ouders en wat vrienden!

Fijn weekend allemaal en een dikke
MissA, kan je in de tussentijd niet aan de pil? Of legt dat de endo niet stil. Echt klote voor jullie dat dit er nu tussenkomt terwijl je de druk al voelt.

Vanavond een hele fijne avond en morgen een hele fijne dag gewenst! Wat leuk dat jullie jullie bruidstaart nog een keer in miniformaat hebben besteld. Wel heel erg feestelijk!
Jeetje wat wordt er veel geschreven zeg!

Dotje, wat goed van je! Gewoon door de punctie heen gebikkeld, een mooie score en dan ook nog eens zoveel embryo's! You go girl!

Maar wat een opmerkingen weer zeg... Zo onnadenkend!

Blog:

MissA, wat een leuk idee van dat taartje! Maak er morgen een leuke dag van!

MagiC, lekker, eindelijk aan de Gonal! (En hij bevalt me zoveel beter dan de Deca!)

Weet even niet wie het vroeg, maar die overstimulatie, daar ben ik een beetje bang voor. Ik vind het nogal veel, wat er nu zit...

Gisteren een bruiloft gehad, en ja hoor... Tijdens het uitwisselen van de ringen gaat mijn telefoon met een belgisch nummer. Ben toch maar even naar buiten gesneakt. Maandag nieuwe FM (maar had uit voorzorg alvast een afspraak gemaakt ) en gewoon 150 door blijven spuiten.

Ik begin nu echt wel wat te voelen in mijn buik. Als ik rechtop zit, of iets naar voren, dan zit er echt wel iets 'klem'. Niet echt lekker maar het zal vast wel erger worden.

Ben nu net thuis na dagje schoonouders (bruiloft was daar in de stad, dus blijven slapen) en nu even pizza in de oven gegooid. Zo omkleden en op naar het feest van de volgende bruiloft.
Ooh, en taart ook alweer aan het spuiten! Woehooe... Wordt nog druk zo!

En eva een voor de droom... Das niet leuk wakker worden zo.

(En ik heb afgelopen week al 2 keer gedroomd dat wij een zoontje hadden gekregen... Ik hoop zooooo dat dat een voorspellende droom was! )
Blog, Neem je tijd om je miskraam te verwerken.. Dat gaat echt niet in 1 dag. Daar gaat tijd overheen. Er zijn dagen dat het goed gaat en er zijn vele dagen dat het niet goed gaat. Probeer te genieten van de dagen dat het goed gaat en probeer om te gaan met de dagen dat het niet goed gaat.

Bovendien verwerkt iedereen zijn verdriet op een andere manier
quote:Jill81 schreef op 28 mei 2011 @ 17:28:

Hoever was jij toen het mis ging? (sorry, te lui om het terug te zoeken... )

Ik heb dagen dat ik heel luchtig kan doen over het verlies van ons zoontje maar ook dagen dat ik de tranen gewoon niet op kan houden. Ik denk dat ik 5 van de 7 dagen per week nog wel een huilbui hebt. De ene keer intenser dan de andere. Maar het moet er gewoon uit.

Ik begrijp dat het verlies van je zoontje immens moet zijn. Zoiets verwerk je denk ik nooit helemaal. Dat kan bijna niet.

Ik was trouwens 10 weken zwanger toen het misging en 11 weken toen ik de curettage had.
MissAmaryllis: gefeliciteerd met jullie trouwdag! Een prima avond om lekker op stap te gaan, er is namelijk toch niks op tv. Alleen maar dat stomme voetbal! Balen joh dat de hele ivf momenteel stil ligt. Tja, zwanger worden met een flinke hernia is inderdaad geen optie. Maar o, wat zal je daar vreselijk van balen! (en dat heeft natuurlijk totaal geen zin om te doen en je schiet er niks mee op) Fijn dat je ondanks alles toch nog best positief blijft. Knap hoor!
Dolfijntje; goed te horen dat met wat minder eitjes de kwaliteit wellicht juist goed is. Dat doet me goed, hopelijk heb je gelijk. Ik weet niet meer wie, maar iemand vond 300 veel. Ik heb geen idee, ik weet ook echt niet hoe ze die hoeveelheden bedenken. Het is in ieder geval 10 keer zoveel als met mijn IUI behandelingen.

MissA: Proficiat met je trouwdag, wat een leuk idee om je trouwtaart in het klein te bestellen! Wat balen dat je IVF stil moet liggen nu. En wat een pijn moet je hebben van die hernia, bah; heel veel sterkte hoor!

Taartje; gaat het prikken goed?

Kaetje, hoe gaat het met het helmpje voor Kootje? Hopelijk gaat het goed!

Jill; je valt hier inderdaad met je neus in een warm nest. Niks bitchen, iedereen is lief. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en alleen al die herkenning is heel fijn. Schrijf lekker mee!

Hier begint de Gonal zijn werk te doen. Lekker bitchy. Nee, eigenlijk valt het wel mee, hoor. Ik slaap nog steeds nauwelijks, maar dat doet de Deca en de kringen onder mijn ogen beginnen nu wel opvallende proporties aan te nemen. En overdag stuiter ik rond, ik barst van de energie. Maar ach.

En gisteren op een feestje vertelde ik aan een vriendin die ook IVF heeft gedaan en nu moeder is van een mooi zoontje, dat ik de stap heb durven zetten. Ik had het er met haar al eerder over gehad en toen vertelde ik haar dat ik het eng vond en de stap niet durfde zetten, er ook niet aan toe was. Ik heb nu dus vertelt dat ik (wij) de stap wel gezet hebben.

En wat bleek? Zij is ook net weer in de eerste IVF voor haar tweede kindje. Ze loopt 4 dagen voor op mij!

We waren allebei helemaal blij even; zo van; dan kunnen wij het er samen over hebben, als bondgenoten! (zij is ook heel gesloten over haar behandeling, zelfs haar familie weet het niet, vandaar)

Het enige wat jammer is, is dat ze hier niet in de buurt woont, maar ach. Bellen en sms kan altijd he!

Ik zat later wel te denken; wat als ze op het viva forum meeleest?
Lekker laten leven...
Magic, ik had ook heel veel follikels en een hoge dosering Puregon. Uiteindelijk geloof ik 8 eicellen waarvan geloof ik 5 of 6 bevrucht. 1 topper teruggeplaatst en het leek toen alsof de rest op 1 na allemaal geschikt zouden zijn om in te vriezen. Maar ze laten ze nog een paar dagen door groeien en toen bleef er maar 1 cryo over. Ik weet nog dat ik daar toen wel nerveus over was. Dat de deling in eerste instantie goed ging maar later blijkbaar niet meer. Maar gelukkig waren die zorgen onterecht!

Fijn dat je iemand hebt in je omgeving die echt weet wat je door maakt. Ik had dat ook, een belgische vriendin. In mijn ICSI tijd heb ik haar best vaak gebeld. Zij heeft twee zoontjes via ICSI.

Karan, zie bovenstaande Ik had dus ook heel veel follikels en verder nergens last van.

Dolfijn, kijk je uit naar volgende week? Of zie je er ook wel een beetje tegenop, zo veel werken? Een collega van mij heeft een week of 3 geleden haar dochter verloren, zij was 21 jaar. Ze is sinds vorige week weer elke dag op het werk, de ene dag langer dan de andere. De ene dag kan ze ook meer werk doen dan de andere. Ze zou mee op kamp gaan maar dat doet ze maar niet. Ze zei vrijdag nog tegen mij dat ze het liefst wat kleren in een koffer zou gooien en weg zou gaan maar dat ze wel weet dat het niets oplost. Het werken vindt ze fijn, ze kan haar gedachten dan weer wat verzetten. Aan de andere kant voelt ze wel dat ze steeds weer een drempel over moet als ze gesprekken heeft met bijvoorbeeld ouders of een vergadering met collega's die ze nog niet gezien heeft. Maar ja, je kan geen enkel rouwproces met elkaar vergelijken en je bent niets verplicht. Dus als het niet gaat, trek aan de bel! Gelukkig zijn ze op je werk begripvol.

Jill, hoe ging dat bij jou na de geboorte van jullie zoontje? Ben jij snel weer aan het werk gegaan? Of juist niet? En je man? En heb je veel steun gehad vanuit je omgeving? Ik hoop het wel!

Hier is alles goed. Ko went snel aan de helm (sneller dan wij). Vandaag moet hij hem voor het eerst de hele dag en nacht op. Hij mag dan steeds eventjes 10 minuutjes af. Ik ben druk bezit met de examens nakijken. Een grote klus waar je erg geconcentreerd voor moet zijn. Nu dus eventjes weer wat anders tussendoor om straks weer verder te gaan. Kaetman zorgt de hele dag voor Ko zodat ik alle tijd heb voor het nakijkwerk. Ben wel vanmorgen nog even met Kootje in bad geweest nadat ik hem pap had gevoerd. Er zat al wat op zijn slaapzakje dus toen heb ik hem zelf het lepeltje gegeven. Hij zat er helemaal onder! Anders was ik vanavond met hem in bad gegaan maar uitstellen kon echt niet meer.
MissA: wat ontzettend vervelend en balen dat je een hernia hebt. Ik hoop zo dat je geen operatie nodig hebt.... Maar aan de andere kant, door blijven modderen is ook niks.

Ik heb zelf een jaartje op de neurologie/neurochirurgie gewerkt in een ziekenhuis als verpleegkundige en ik vond dat de patiënten die deze operatie moesten ondergaan altijd wonderbaarlijk snel weer op de been waren, weliswaar met een zeer rechte rug maar wel uit bed! Wat ik ook goed vond is de multidisciplinaire samenwerking, die bevordert ook de genezing. Maar misschien wil je dit nog helemaal niet horen.

(zuster modus uit)

Kaetje: wat fijn dat Kootje de helm goed verdraagt. Ik kan me wel voorstellen dat het voor jullie erg wennen is. Mag hij met het helmpje in bad?

Karan: spannend hoor, morgen weer kijken hoe het er voor staat!

Magic: in de ban van de bijwerkingen! Ik hoop dat de follikels goed gaan groeien!

Ik heb er nu twee Deca inzitten en het nachtzweten is begonnen hoor. Net als de vorige keer. Merk ook wel dat ik wat feller wordt. Zielige Taartman.
Kaetje, wat heftig van je collega zeg! Jemig wat een nachtmerrie en dan al zo snel weer aan het werk. Ik zie er best tegen op om weer helemaal aan het werk te gaan. Ben bang dat ik niet genoeg aan mezelf denk en weer over 20000 grenzen heen dender en dat ik dan later weer een klap krijg. Ik had afgelopen woensdag afgesproken met mijn collega dat ik nog geen huilbaby's zou helpen aangezien ik echt nog niet tegen baby's kan die huilen. Denk dat het komt omdat ik Jasmijn nooit heb horen huilen, maar zodra ik er 1tje hoor heb ik echt maar 1 gedachte "wegrennen!" Maar goed, het is vrij lastig natuurlijk om daarin een grens te stellen aangezien ik wel graag alle moeders help en het moeilijk vind om over te dragen.

Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan, het is gewoon zo moeilijk, ik word de hele dag door geconfronteerd met dat wat wij hebben verloren.

MissA, jemig sterkte met je rug zeg. Ik hoor dat je niet onder het mes hoeft, maar zo te lezen zit dat er wel aan te komen...

Kaetje, wat fijn dat Ko zo aan zijn helm went. Ik hoor het eigenlijk van bijna alle ouders dat zij meer moeten wennen dan de kleine Heb je al een fotootje voor op hyves?

Blog, wees niet te hard voor jezelf he? Jij hebt ook gewoon verdriet en dat moet je niet wegstoppen!

Jullie raden nooit wat ik net heb gedaan. Ik heb de kerstboom afgetuigd en opgeruimd Hij stond de hele tijd op zolder met een vuilniszak erover heen. Ik had hem na oud-en-nieuw op zolder gezet met het idee dat ik dat wel snel zou gaan doen, maar ja toen kwam 31 januari met de vreselijke echo... Dus nu eind mei werd het wel eens tijd dacht ik zo. Verder de hele zolder opgeruimd. De maxi-cosi en de doos met kleertjes en mijn zwangerschapskleren achter de schotten gezet en verder opgeruimd. Ben erg opruimerig vandaag en mijn man toevallig ook, dus we zijn al de hele dag in touw. Lekker hoor. allerlei dingen waar we al maanden tegenaan zaten te hikken.

Het enige wat ik nog niet op kan ruimen is Jasmijn haar wiegje. Die blijft gewoon in haar kamertje staan. Denk niet dat het me ooit gaat lukken om die uit elkaar te halen.
Dolfijn: Ik hoop heel erg dat jullie het wiegje niet uit elkaar hoeven te halen omdat er nog een paar mooie babytjes bij jullie geboren gaan worden die in Jasmijn's mooie wiegje zullen slapen.

Die collega van mij heeft wel lang naar het afscheid van haar dochter toegeleefd trouwens. Ze had anorexia, al een jaar of 7. Voor haarzelf wist ze al heel lang dat haar dochter ooit zou overlijden.

En natuurlijk wil je zoveel mogelijk moeders helpen maar je moet eerst jezelf helpen door zo lief mogelijk voor jezelf te zijn. Dus dan maar geen huilbaby's. Die mensen worden dan wel door een collega geholpen.

Taartje, het helmpje mag een paar keer per dag even af. In bad doe je het niet op. Ko gaat ook niet vaak in bad, 1 of 2 keer per week.
Potdorienogantoe!! Kom er net achter dat ik de pen niet goed gebruikt heb! Ik vond al dat er nog zo veel in zat, terwijl het pen 900 is, die na drie keer dus leeg moet zijn. Muts dat ik ben, ik moet doordrukken. Blijven drukken. Niet in de gaten. Huil... Komt het nou nog goed? Ik heb dus vrijdag en zaterdag niet de volledige hoeveelheid gespoten... Stom stom stom stom!

En dat komt alleen maar omdat ik vorige keren na 1 keer drukken er 'was'. Maar deze gaat in etappes. Bah. Nou ja, morgen mag ik nog een keer prikken en dan dinsdag de echo. Ik zal het maar meteen vertellen dat ik het niet goed gedaan heb.

Oh wat baal ik van mezelf nu...
Lekker laten leven...
Shit Magic, dat is niet zo mooi. Ik weet niet of het heel veel uitmaakt. Maar ja, beter dat ze het nu weten dan later.

Hoe veel heb je wel gespoten dan?
Och MagiC, dat is even schrikken! Dus je hebt 2x 37,5 EH geprikt en dan 2 x de juiste hoeveelheid van 300 EH. Dat is dus 675 eh in totaal. Als je het protocol had gevolgd van mijn ziekenhuis had je 4 keer 150 gespoten en kom je dus op 600 EH uit. Je hebt dus in totaal al meer gespoten. (ik weet dat je dat niet mag vergelijken hoor, ze zullen niet voor niks jou op 300eh heben gezet, maar misschien scheelt het voor je gevoel? jij had toch niks mis met jouw hormonen?) Kan me voorstellen dat je onwijs baalt. Misschien kan je morgen even bellen om advies te vragen? En 1 positief puntje: je kwam er al heel snel achter! Je hebt "maar" 2 keer te weinig gespoten, dat is in ieder geval al veel beter dan er dinsdag pas achter komen. Ik duim dat je follikels dinsdag goed gegroeid zijn.
Kaetje, zijn je examens af? En wat vreselijk om een dochter aan anorexia te verliezen... En je hebt gelijk dat ik lief voor mijzelf moet zijn Heb gelijk mijn collega gemaild met de vraag of ze een huilbaby van me over kan nemen.
MagiC, balen. Misschien morgen voor de zekerheid vast even bellen?

Karan, ik had overstimulatie. Ik herken dat gevoel in je buik, dat had ik ook al na een paar dagen. Ik ging op mijn werk tijdens overleggen ook steeds vaker achterover in mijn stoel hangen omdat ik niet meer goed rechtop kon zitten, dat heeft vast heel ongeïnteresseerd geleken . Ik weet niet meer precies hoeveel follikels je had, maar volgens mij vrij veel. Ik had er 19 waar uiteindelijk 21 eicellen uitgehaald zijn. Voor de punctie heeft geen van de IVF-artsen iets gezegd over overstimulatie. Dat kwam pas na de punctie toen er 21 eicellen geoogst waren.

Dotje, goede score. Succes morgen met de terugplaatsing. Daarna wordt het pas echt spannend.

Blog, ik kan ook heel boos/verdrietig worden over zulke dingen. Maar heel eerlijk gezegd hebben wij in het begin ook een keer een maand overgeslagen omdat we negen maanden later al zo veel verjaardagen hadden .

Kaetje, wat goed dat Kootje zo makkelijk aan het helmpje lijkt te wennen. Hoe is het met zijn eczeem?

Dolfijn, wat voor werk doe je?

Ik ga morgen weer werken. Heel eerlijk gezegd heb ik er nog niet heel veel zin in. Mijn motivatie om te werken is een beetje weg. De reacties van collega's zijn me zwaar tegen gevallen en ik heb nu veel meer zin om alle leuke dingen die ik de afgelopen weken heb moeten missen in te halen dan om te gaan werken. Maar als ik er eenmaal ben zal het wel mee vallen.

We waren vanmiddag bij mijn zus, zij is zwanger van haar derde en ze had wat tijdschriften voor me. Voor ze ze gaf zei ze er wel bij dat er ook tijdschriften over kinderen en zwangerschap tussen zaten en dat ik die rustig weg mocht gooien of mocht laten liggen als ik dat niet kon hebben nu. Vond ik wel heel lief van haar en heel onverwacht, ze is niet altijd even tactisch in zulke dingen.
Abc, wat bedoel je dat de reacties van je collega's je zwaar zijn tegen gevallen? De reacties op de overstimulatie? Voel je je wel weer helemaal goed nu? Geen pijn meer? En wanneer moet je weer op controle?

Ik ben trouwens verpleegkundige op het consultatiebureau. Normaal schrijf ik dat niet zo op het forum, maar iedereen die me enigszins kent heeft me al herkent door mijn hele verhaal van Jasmijn dus kan ik het net zo goed open en bloot opschrijven

Trouwens, Kaet, zou jij het vorige topic kunnen laten verwijderen? (als de rest het goed vindt natuurlijk) Maar ik heb daar behoorlijk wat persoonlijke info gegeven en al mijn gevoelens blootgelegd en ik weet niet of ik wel wil dat dat over 20 jaar nog op het internet te vinden is.
Dolfijn ik denk dat je dat het best aan de moderator zelf kan voorleggen.

In principe worden topics niet verwijderd bij mijn weten.
Kaetje en Dolfijntje, jaaa, wat duf van me he. Ik heb 2 x 75 gespoten en zojuist iets meer dan 300, 1, x 75 en daarna 1 x 300. Want toen kwam ik er achter dat ik het verkeerd deed. Dus heb ik die 300 er nog achteraan gejast. Bah. Wat ontiegelijk stom van me zeg. Kan mezelf wel wat doen!!
Lekker laten leven...
Kan me voorstellen dat je het topic weg wilt laten halen Dolfijn. Ik ga in elk geval een verzoek indienen. Misschien helpt het als we allbei een verzoek indienen.

Magic, ja, dat is wel even stressen. Ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen. Ik weet niet of het echt zo erg is hoor. Het is maar 2 dagen en met de Puregon kon ik altijd beginnen op de 3e, 4e, of 5e dag van de cyslus. Dus als je 2 dagen later begonnen was had het volgens mij ook nog gekund. Maar ja, dat was bij de IUI...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven