drugs
donderdag 17 januari 2008 om 10:15
Zeer onlangs heb ik een leuke vent leren kennen. Het is echt eeuwen geleden maar ik geloof dat ik verliefd word of ben.
Nu blijkt echter steeds meer hoe weinig we gemeen hebben.
Ik ben 31 en kijk toch naar andere dingen dan 10 jaar geleden. Je wil gewoon het huisje, boompje, beestje (kindjessss).
Het meest zorgwekkende vind ik nog zijn levensstijl.
Ik rook met mate maar hij rookt makkelijk dagelijks een pakje weg en begint al om 7 uur 's ochtends. Daar zit je dan toch middenin.
Verder blowt hij 3 keer in de week. Ik vind dat niet leuk dus doet hij het niet als ik erbij ben. Ik wil echter nog wel vaker samen zijn maar ik denk dat hij ook avondjes wil blijven reserveren voor zijn jointjes. En dan blijkt ie ook nog 's eens in de 2 maanden xtc te slikken.
Ik heb al die dingen ook gedaan maar het past niet meer bij mijn leven(sfase). Ik heb ook niet de illusie dat je iemand kan veranderen.
Wat zou jij doen? Sterk zijn en 't afkappen? Of met je gevoel meegaan?
Nu blijkt echter steeds meer hoe weinig we gemeen hebben.
Ik ben 31 en kijk toch naar andere dingen dan 10 jaar geleden. Je wil gewoon het huisje, boompje, beestje (kindjessss).
Het meest zorgwekkende vind ik nog zijn levensstijl.
Ik rook met mate maar hij rookt makkelijk dagelijks een pakje weg en begint al om 7 uur 's ochtends. Daar zit je dan toch middenin.
Verder blowt hij 3 keer in de week. Ik vind dat niet leuk dus doet hij het niet als ik erbij ben. Ik wil echter nog wel vaker samen zijn maar ik denk dat hij ook avondjes wil blijven reserveren voor zijn jointjes. En dan blijkt ie ook nog 's eens in de 2 maanden xtc te slikken.
Ik heb al die dingen ook gedaan maar het past niet meer bij mijn leven(sfase). Ik heb ook niet de illusie dat je iemand kan veranderen.
Wat zou jij doen? Sterk zijn en 't afkappen? Of met je gevoel meegaan?
donderdag 17 januari 2008 om 10:22
Je hebt hem nét leren kennen, zeg je. Zou je niet eerst even afwachten hoe dit zich ontwikkeld? Hij heeft een levensstijl die hij niet zomaar kan/wil veranderen, maar die misschien wel zál gaan veranderen naarmate hij meer met jou omgaat. Ik zeg niet dat jij hem gaat veranderen, maar dat de behoefte naar drugs minder zal worden omdat hij minder naar feesten gaat waar hij xtc gebruikt, omdat hij liever iets samen met jou wil gaan doen.
Maar als je het echt een heel groot probleem vindt, zou ik er nu mee stoppen, want die ergernis wordt natuurlijk alleen maar groter.
(en jij rookt ook, dus ik zou daar echt niet teveel over zeggen)
Maar als je het echt een heel groot probleem vindt, zou ik er nu mee stoppen, want die ergernis wordt natuurlijk alleen maar groter.
(en jij rookt ook, dus ik zou daar echt niet teveel over zeggen)
donderdag 17 januari 2008 om 10:29
Afkappen lijkt me een beetje kort door de bocht, net zoals jij zegt ben je dezelfde fase ontgroeid. Wie zegt dat hij het niet zal ontgroeien? Wat vind je er zo vervelend aan dat je vriend blowt? xtc ben ik zelf ook geen fan van, maar om nu te zeggen dat ie t zooo vaak doet? Mijn vriend blowt ook, ik vond het altijd stukken beter dan dat ie alcohol dronk (wordt ie echt oervervelend van). Nu drinkt hij niet meer, maar blowt nog wel eens. Ik moet er wel bijzeggen dat ik dacht dat het niet zoveel kwaad kon, maar bij sommige mensen schijnt het erg vervelende bijwerkingen te hebben.
Misschien moet je t m vragen hoe hij zijn toekomst ziet, als hij totaal geen zin heeft in verantwoordelijkheid en een gezinnetje is het voor jou ook een beetje zonde om je tijd daarmee te 'verdoen' (klinkt beetje cru he maar zo bedoel ik het niet) succes met je keuze!
Misschien moet je t m vragen hoe hij zijn toekomst ziet, als hij totaal geen zin heeft in verantwoordelijkheid en een gezinnetje is het voor jou ook een beetje zonde om je tijd daarmee te 'verdoen' (klinkt beetje cru he maar zo bedoel ik het niet) succes met je keuze!
donderdag 17 januari 2008 om 10:42
Ik zou vooral met hem aftasten hoe hij de toekomst ziet. Wil hij wel naar "huisje, boompje, beestje" en heeft hij de 'feestfase' nog niet afgesloten? Of wil hij dit altijd blijven doen? Tja en bij dit laatste komt jullie toekomstbeeld denk ik niet overeen en vind ik hetzelfde als emellebel... Dan kan je beter niet investeren in deze relatie, omdat er dan een punt komt waarop je toch uit elkaar gaat. En dat is na een paar jaar veel moeilijker dan na een korte periode.
donderdag 17 januari 2008 om 10:44
Ik zou hier echt geen trek in hebben. Ik weet niet hoe oud hij is maar als hij ook 30+ is vind ik hem behoorlijk onvolwassen. En eerlijk gezegd vind ik het ook geen normaal gedrag voor een volwassen man, dit is wachten op problemen. Ik zou er geen tijd en energie insteken.
Sorry dat ik zo cru ben, maar ik zou het dus direct afkappen op het moment dat ik zou horen dat hij drugs gebruikt. Ik snap zoiezo niet wat je in zo`n type ziet.
Sorry dat ik zo cru ben, maar ik zou het dus direct afkappen op het moment dat ik zou horen dat hij drugs gebruikt. Ik snap zoiezo niet wat je in zo`n type ziet.
donderdag 17 januari 2008 om 10:45
Hoe lang kennen jullie elkaar?
Is hij even oud als jij?
Zou hem ook de kans geven die dingen te ontgroeien, en ik geen geval gaan verbieden.
Kan me voorstellen hoe snel ik weg zou zijn als mijn kersverse vriendje zou zeggen dat ik dit of dat moest doen of laten...
Hebben jullie voor de rest veel plezier?
Denk je een toekomst met hem te willen buiten de jointjes en zo om?
En wat als hij toch af en toe een joint zou blijven roken?
Is hij even oud als jij?
Zou hem ook de kans geven die dingen te ontgroeien, en ik geen geval gaan verbieden.
Kan me voorstellen hoe snel ik weg zou zijn als mijn kersverse vriendje zou zeggen dat ik dit of dat moest doen of laten...
Hebben jullie voor de rest veel plezier?
Denk je een toekomst met hem te willen buiten de jointjes en zo om?
En wat als hij toch af en toe een joint zou blijven roken?
donderdag 17 januari 2008 om 10:47
donderdag 17 januari 2008 om 13:12
Ach kom op, ze zitten net in de beginfase! Als het een paar jointjes zijn, hoeft het toch niet perse voor grotere problemen te gaan zorgen? En als hij een huisje boompje beestje kindje leven ook wel ziet zitten (op den duur, hij hoeft er NU op dit moment nog niet naar te verlangen, toch?) kunnen ze toch een hardstikke leuke relatie hebben? Vraag hem waar hij zichzelf over pak m beet 5 jaar ziet. Dan weet je ook een beeeetje hoe hij het voor zich ziet!
donderdag 17 januari 2008 om 13:40
Het kan bij iedereen anders gaan en er is overal wel wat maar nu met mijn ervaring zou ik er gewoon niet meer aan beginnen. Ik denk gewoon dat de kans groot is dat je hierdoor later grotere problemen krijgt en dan is het nu, in de beginfase makkelijker om ermee te stoppen dan dat je later veel ellende ermee krijgt.
donderdag 17 januari 2008 om 14:05
Ik was ook een tijdje terug een relatie begonnen met iemand die aan drugs deed. De enige reden waarom ik dat deed is omdat hij wilde stoppen. Maar... na 4 maanden begon zijn eerste poging en die mislukte na 2 maanden. Dit kwam doordat hij ook wilde afvallen en wij relatieproblemen hadden. Hij kon die 3 dingen niet tegelijk. Bij zijn vorige vriendin was het wel gelukt om ervan af te blijven. Wij hadden zoveel problemen dat het niet lukte. o.a. door het drugsgebruik is het uitgegaan.
Ik wil maar zeggen: het kan goed aflopen en de situatie kan wat betreft drugs gelijk blijven.
Ik zou een goed gesprek met hem aangaan over hoe hij de toekomst ziet en wanneer hij van plan is te gaan stoppen met drugs.
Ik wil maar zeggen: het kan goed aflopen en de situatie kan wat betreft drugs gelijk blijven.
Ik zou een goed gesprek met hem aangaan over hoe hij de toekomst ziet en wanneer hij van plan is te gaan stoppen met drugs.
donderdag 17 januari 2008 om 14:13
Ik zou proberen de dingen apart van elkaar te zien.
Als hij eens in de 2 maanden een pilletje slikt, kan hij wel zonder, de vraag is; wil hij dat (op den duur) ook? Vind jij het zo'n groot punt al zou hij dat eens in de 2 maanden blijven doen?
Het blowen is met grotere regelmaat, wellicht een verslaving? Kan hij wel zonder? Wil hij wel zonder? Vind jij het zo'n groot punt als hij dit met deze regelmaat blijft doen?
Het roken is met de grootste regelmaat, hoogstwaarschijnlijk een verslaving, maar zelf rook je ook. Weet niet of je daar dan een punt van kan maken. Ik zou het niet doen. Wil jij met hem leven als hij zoveel blijft roken?
Kortom een hoop vragen die ik mijzelf zou stellen als ik jou was. En inderdaad, hoe oud is je vriend?
Als hij eens in de 2 maanden een pilletje slikt, kan hij wel zonder, de vraag is; wil hij dat (op den duur) ook? Vind jij het zo'n groot punt al zou hij dat eens in de 2 maanden blijven doen?
Het blowen is met grotere regelmaat, wellicht een verslaving? Kan hij wel zonder? Wil hij wel zonder? Vind jij het zo'n groot punt als hij dit met deze regelmaat blijft doen?
Het roken is met de grootste regelmaat, hoogstwaarschijnlijk een verslaving, maar zelf rook je ook. Weet niet of je daar dan een punt van kan maken. Ik zou het niet doen. Wil jij met hem leven als hij zoveel blijft roken?
Kortom een hoop vragen die ik mijzelf zou stellen als ik jou was. En inderdaad, hoe oud is je vriend?
donderdag 17 januari 2008 om 15:02
Goh, de reacties zijn heel verschillend en eigenlijk net zo verdeeld als in mijn eigen koppie de gedachten hierover.
Hij is trouwens 30 en zegt dat hij wel de intentie heeft niet zo door te gaan.
Tegelijkertijd is hij in een eerdere relatie ook gestopt met blowen maar later weer begonnen. Als iemand 15 jaar blowt is het mogelijk te stoppen maar dat moet wel van binnenuit zijn. Je kan in de verliefdheidsfase dan misschien voor de ander stoppen en vervolgens weer beginnen.Dat werkt niet. En als het nou eens in de maand een jointje is tijdens het stappen ofzo. Nee, dit is echt veel. Sowieso zou ik niet in de stank willen zitten!
Zes keer per jaar slikken vind ik ook niet weinig. Als je zelf bijna klaar bent voor kinderen (hij wil die ook maar volgens mij wel op minder korte termijn) dan moet je denk ik toch uitgespeeld zijn op dit gebied. Ik zou er niet happy van worden als de vader van mijn kids nog af en toe slikt. Het is ook niet zonder gevaren ofzo. Je weet nooit wat je krijgt en hoe kan je je kinderen opvoeden op dit gebied, als je zelf nog snoept. En... wie zegt dat het bij zes keer blijft...Wat mij betreft horen drugs toch een beetje bij de tiener -en twintigerjaren. Dat moet ieder voor zich weten hoor verder, maar ik zie dat dus wel zo voor mijn partner.
Wat het roken betreft, heb ik volgens sommigen geen recht van spreken.
Maaaaar ja, ik doe dus wel echt mijn best erop te letten dat ik niet meer rook, door de weeks enkel 's avonds een paar. Het is gewoon slecht voor mijn longen (astmatisch).
Als je er weer hele dagen in zit, is dat niet prettig. Bovendien ben je geneigd mee te gaan doen. Andersom zou ik wel rekening met hem hebben gehouden als hij het had aangegeven niet prettig te vinden.
Verder is ie echt heel lief, leuk en meer
. Daar kan ik gewoon geen nee tegen zeggen! Ik denk dat ik het gewoon moet aankijken. Alhoewel je later niet meer weg zal gaan en iemand dan gewend is dat je het accepteert. Helaas kan ik ook niet zeggen dat ik perfect ben dus....
Toch maar gewoon genieten! Bedankt voor jullie reacties.
Hij is trouwens 30 en zegt dat hij wel de intentie heeft niet zo door te gaan.
Tegelijkertijd is hij in een eerdere relatie ook gestopt met blowen maar later weer begonnen. Als iemand 15 jaar blowt is het mogelijk te stoppen maar dat moet wel van binnenuit zijn. Je kan in de verliefdheidsfase dan misschien voor de ander stoppen en vervolgens weer beginnen.Dat werkt niet. En als het nou eens in de maand een jointje is tijdens het stappen ofzo. Nee, dit is echt veel. Sowieso zou ik niet in de stank willen zitten!
Zes keer per jaar slikken vind ik ook niet weinig. Als je zelf bijna klaar bent voor kinderen (hij wil die ook maar volgens mij wel op minder korte termijn) dan moet je denk ik toch uitgespeeld zijn op dit gebied. Ik zou er niet happy van worden als de vader van mijn kids nog af en toe slikt. Het is ook niet zonder gevaren ofzo. Je weet nooit wat je krijgt en hoe kan je je kinderen opvoeden op dit gebied, als je zelf nog snoept. En... wie zegt dat het bij zes keer blijft...Wat mij betreft horen drugs toch een beetje bij de tiener -en twintigerjaren. Dat moet ieder voor zich weten hoor verder, maar ik zie dat dus wel zo voor mijn partner.
Wat het roken betreft, heb ik volgens sommigen geen recht van spreken.
Maaaaar ja, ik doe dus wel echt mijn best erop te letten dat ik niet meer rook, door de weeks enkel 's avonds een paar. Het is gewoon slecht voor mijn longen (astmatisch).
Als je er weer hele dagen in zit, is dat niet prettig. Bovendien ben je geneigd mee te gaan doen. Andersom zou ik wel rekening met hem hebben gehouden als hij het had aangegeven niet prettig te vinden.
Verder is ie echt heel lief, leuk en meer
Toch maar gewoon genieten! Bedankt voor jullie reacties.
donderdag 17 januari 2008 om 15:12
Pillen slikken is met risico, maar dat is jouw roken natuurlijk net zo. Hoort dat dan ook niet bij je tienerjaren? Je probeert te stoppen, maar bent het nog niet.
En verder, wil hij met alles stoppen? Roken, blowen en pillen slikken? Denk je dat hij verslaafd is?
Persoonlijk zou ik beter kunnen met iemand die eens in de 2 maanden een xtc pil slikt dan iemand die elke dag rookt. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
En verder, wil hij met alles stoppen? Roken, blowen en pillen slikken? Denk je dat hij verslaafd is?
Persoonlijk zou ik beter kunnen met iemand die eens in de 2 maanden een xtc pil slikt dan iemand die elke dag rookt. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
donderdag 17 januari 2008 om 15:23
Ja ik ben niet trots op mijn rookgedrag daarom rook ik ook weinig he.
Ik ben vaker gestopt ( tot 2 jaar ) maar makkelijk is dat niet. Ik vind wel dat je dingen voor jezelf moet doen of laten, nogmaals.
En met pillen kan het echt in een klap lelijk misgaan. Kleine kans maar toch...
Denk dat vooral het blowen een way of life is maar hij zegt er wel mee te willen stoppen.
Ik ben vaker gestopt ( tot 2 jaar ) maar makkelijk is dat niet. Ik vind wel dat je dingen voor jezelf moet doen of laten, nogmaals.
En met pillen kan het echt in een klap lelijk misgaan. Kleine kans maar toch...
Denk dat vooral het blowen een way of life is maar hij zegt er wel mee te willen stoppen.
donderdag 17 januari 2008 om 15:37
Nee, roken is een verslaving. Als je eens in de 2 maanden pilletje slikt is dat denk ik minder slecht. Met pil kan in 1 keer fout gaan ja, met roken merk je dat pas later ja. Maar goed, dat is je punt niet.
Je vriend wil dus wel met blowen stoppen, dus dat punt valt dan af. Even ervan uitgaand dat hij ook kan stoppen. En hoe zit het met pillen en roken? Wil hij daar ook mee stoppen?
Zo niet, dan moet jij bedenken of je er a) mee kunt leven of b) opstapt. Je kan hem niet dwingen te stoppen, hou de keuze bij jezelf. Als hij verslaafd is zal het moeilijk worden te stoppen, wil jij dan nog bij hem zijn?
Je vriend wil dus wel met blowen stoppen, dus dat punt valt dan af. Even ervan uitgaand dat hij ook kan stoppen. En hoe zit het met pillen en roken? Wil hij daar ook mee stoppen?
Zo niet, dan moet jij bedenken of je er a) mee kunt leven of b) opstapt. Je kan hem niet dwingen te stoppen, hou de keuze bij jezelf. Als hij verslaafd is zal het moeilijk worden te stoppen, wil jij dan nog bij hem zijn?
donderdag 17 januari 2008 om 16:32
Je zult het maar wél vervelend vinden dat de man op wie je valt blowt en XTC gebruikt. Dat vind ik heel legitiem hoor. Dan stap je al een relatie in met het idee dat de ander moet veranderen na verloop van tijd want dat geblow en geslik moet wel afgelopen zijn op een gegeven moment wat jou betreft. Wat nou als die man dat helemaal niet ziet zitten? Dan begin je al met een soort van patstelling voor je daadwerkelijk een relatie hebt.
Hij zegt nu dat hij er mee op wil houden maar voor je het weet ben je een paar jaar verder en blijft het een strijdpunt in jullie relatie. Dat lijkt me vervelender dan dat je nu besluit geen serieuze relatie met deze man te beginnen.
Het zijn belangrijke dingen waarin jij en je vriend niet op één lijn zitten. Ik leefde samen met een man die slikte en blowde én dronk en dat veranderde niet, ook niet na tien jaar. Waarom zou hij ook? Omdat ik dat wilde? Helaas werkt het zo niet. Stoppen met wat dan ook doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Hij zegt nu dat hij er mee op wil houden maar voor je het weet ben je een paar jaar verder en blijft het een strijdpunt in jullie relatie. Dat lijkt me vervelender dan dat je nu besluit geen serieuze relatie met deze man te beginnen.
Het zijn belangrijke dingen waarin jij en je vriend niet op één lijn zitten. Ik leefde samen met een man die slikte en blowde én dronk en dat veranderde niet, ook niet na tien jaar. Waarom zou hij ook? Omdat ik dat wilde? Helaas werkt het zo niet. Stoppen met wat dan ook doe je voor jezelf, niet voor een ander.
donderdag 17 januari 2008 om 18:00
Wat een verschillende meningen allemaal.
Ikzelf zie her probleem niet zo als iemand af en toe een blowtje rookt.
Doen Summerman en ik ook wel eens op een zaterdagavond
Maar je hebt blowen en blowen, rookt hij er 1 of ligt hij laveloos op de bank de hele dag/avond....dan zou het bij mij ook gaan kriebelen denk ik.
En de XTC, zoals ik het lees gaat hij er redelijk "gezond" mee om 1x in de 2 maanden.
Maar als je je er echt niet lekker bij voelt dan zou ik het afkappen, je mag hem niet willen veranderen.
Maar zoals ik het heb meegekregen, als single is je levensstijl soms anders dan wanneer je een setje bent
Grote kans dat als jullie wat verder zijn in de relatie hij idd gaat stoppen/minderen.
Ben je echt heel erg tegen XTC, anders gewoon een keertje meedoen misschien?
Succes!
Ikzelf zie her probleem niet zo als iemand af en toe een blowtje rookt.
Doen Summerman en ik ook wel eens op een zaterdagavond
Maar je hebt blowen en blowen, rookt hij er 1 of ligt hij laveloos op de bank de hele dag/avond....dan zou het bij mij ook gaan kriebelen denk ik.
En de XTC, zoals ik het lees gaat hij er redelijk "gezond" mee om 1x in de 2 maanden.
Maar als je je er echt niet lekker bij voelt dan zou ik het afkappen, je mag hem niet willen veranderen.
Maar zoals ik het heb meegekregen, als single is je levensstijl soms anders dan wanneer je een setje bent
Grote kans dat als jullie wat verder zijn in de relatie hij idd gaat stoppen/minderen.
Ben je echt heel erg tegen XTC, anders gewoon een keertje meedoen misschien?
Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 17 januari 2008 om 20:21
@ Eleonora.
Helemaal mee eens.
Ook ik gebruik het bij tijd en wijle.
Ik besef me heel goed dat het een harddrug is en dat je er voorzichtig mee om moet gaan, maar zoals ik het lees gaat de heer in kwestie dat ook.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat Summerman ook niet zo pro XTC was, maar wilde het wel een keertje proberen omdat ik best enthousiast thuiskwam altijd.
En hij heeft toen ondervonden dat het (hoe erg het ook klinkt) soms best heel leuk is
Mee eens......elke week is niet de bedoeling, in combinatie met drank ook een no go
Maar misschien is een keertje meedoen roepen idd een beetje kort door de bocht, excuses.
Helemaal mee eens.
Ook ik gebruik het bij tijd en wijle.
Ik besef me heel goed dat het een harddrug is en dat je er voorzichtig mee om moet gaan, maar zoals ik het lees gaat de heer in kwestie dat ook.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat Summerman ook niet zo pro XTC was, maar wilde het wel een keertje proberen omdat ik best enthousiast thuiskwam altijd.
En hij heeft toen ondervonden dat het (hoe erg het ook klinkt) soms best heel leuk is
Mee eens......elke week is niet de bedoeling, in combinatie met drank ook een no go
Maar misschien is een keertje meedoen roepen idd een beetje kort door de bocht, excuses.
donderdag 17 januari 2008 om 20:28
Te gek van je Summer, dat je nog even terugkwam na mijn posting, hoopte ik al. Prima genuanceerd. (f)
Ik bedoel ook weer niet dat een mens met de billen samengeknepen door het leven moet gaan (haha) en álles wat met spiritualiën te maken heeft links moet laten liggen maar ik ken genoeg mensen die werkelijk niets maar dan ook niets van pillen o.i.d. te maken willen hebben. Ook dat standpunt is natuurlijk volkomen ok.
Enniehoe, we begrijpen elkaar, jij en ik
Ik bedoel ook weer niet dat een mens met de billen samengeknepen door het leven moet gaan (haha) en álles wat met spiritualiën te maken heeft links moet laten liggen maar ik ken genoeg mensen die werkelijk niets maar dan ook niets van pillen o.i.d. te maken willen hebben. Ook dat standpunt is natuurlijk volkomen ok.
Enniehoe, we begrijpen elkaar, jij en ik
donderdag 17 januari 2008 om 21:57
@ Eleonora, WOW zo wordt ik zelfden genoemd....genuanceerd hihi
Als ik zou weten hoe ik een blozend smily dingetje neer kon zetten zou ik het doen!
Maaruhhhh, ben nou wel benieuwd hoe TO het verder gaat aanpakken
Deal or no Deal zo Beau zeggen.
En ikke...ik ga na het roken van mijn voor vandaag laatste peukie eens heerlijk mijn mandje opzoeken
Als ik zou weten hoe ik een blozend smily dingetje neer kon zetten zou ik het doen!
Maaruhhhh, ben nou wel benieuwd hoe TO het verder gaat aanpakken
Deal or no Deal zo Beau zeggen.
En ikke...ik ga na het roken van mijn voor vandaag laatste peukie eens heerlijk mijn mandje opzoeken