Gmail: weergave afzender weergeven
dinsdag 31 mei 2011 om 20:08
Zit hier tegen een enorm Grrrrrrrrr-moment aan:
Ik wil de weergave van m'n gmail-account aanpassen, maar dat lukt niet.
Dus dat als je een email van mijn gmail-account ontvangt, je niet J.B. maar Jannie Berendsen ziet (neen neen, niet de echte namen).
Ik zit al een paar uur te kl*ten en zie wellicht dat ene simpele knopje over het hoofd, maar.... iemand een gouden tip?
Ik wil de weergave van m'n gmail-account aanpassen, maar dat lukt niet.
Dus dat als je een email van mijn gmail-account ontvangt, je niet J.B. maar Jannie Berendsen ziet (neen neen, niet de echte namen).
Ik zit al een paar uur te kl*ten en zie wellicht dat ene simpele knopje over het hoofd, maar.... iemand een gouden tip?
dinsdag 31 mei 2011 om 20:25
quote:missvivaesque schreef op 31 mei 2011 @ 20:23:
Nee hoor, hij blijft J.B. als afzender geven ipv Jannie Berendsen, wat ik zojuist toch echt, echt, ècht gewijzigd heb.
Grrrrrr.Ik was altijd in de veronderstelling dat alleen de afzender de weer te geven naam aan kan passen. Als de afzender J.B. heeft ingesteld valt daar volgens mij weinig aan te veranderen...
Nee hoor, hij blijft J.B. als afzender geven ipv Jannie Berendsen, wat ik zojuist toch echt, echt, ècht gewijzigd heb.
Grrrrrr.Ik was altijd in de veronderstelling dat alleen de afzender de weer te geven naam aan kan passen. Als de afzender J.B. heeft ingesteld valt daar volgens mij weinig aan te veranderen...
dinsdag 31 mei 2011 om 20:40
dinsdag 31 mei 2011 om 20:41
Helemaal rechtsboven in je scherm op het wieltje naast je gmailadres klikken, er onder zit een menuutje.
Kies hier Berichtinstellingen
Kies daarna tabblad Accounts
Kies bij 2e optie: emailberichten versturen vanaf , en dan bewerken.
Hier kun je een alternatieve naam als afzender opgeven, dus Jannie Berendsen.
Wat OOK kan, is rechtsboven op je emailadres klikken, kiezen voor accountinstellingen en daarna links "bewerk uw persoonlijke instellingen" , en pas het veld voornaam en achternaam aan met Jannie Berendsen.
Kies hier Berichtinstellingen
Kies daarna tabblad Accounts
Kies bij 2e optie: emailberichten versturen vanaf , en dan bewerken.
Hier kun je een alternatieve naam als afzender opgeven, dus Jannie Berendsen.
Wat OOK kan, is rechtsboven op je emailadres klikken, kiezen voor accountinstellingen en daarna links "bewerk uw persoonlijke instellingen" , en pas het veld voornaam en achternaam aan met Jannie Berendsen.
dinsdag 31 mei 2011 om 20:46
quote:_yellowlove_ schreef op 31 mei 2011 @ 20:40:
Ok ik heb het net gedaan
rechtsbovenin staat je emailadres, daar klik je op .
En dan komt er een uitrolmenuachtigiets, en dan klik je op profiel weergeven. Dan kun je op je naam klikken (dat zie je niet echt , maar je kunt er op klikken) en het dan veranderen !is hier profiel maken
Profiel weergeven heb ik niet.
Is dat hetzelfde?
Ok ik heb het net gedaan
rechtsbovenin staat je emailadres, daar klik je op .
En dan komt er een uitrolmenuachtigiets, en dan klik je op profiel weergeven. Dan kun je op je naam klikken (dat zie je niet echt , maar je kunt er op klikken) en het dan veranderen !is hier profiel maken
Profiel weergeven heb ik niet.
Is dat hetzelfde?
dinsdag 31 mei 2011 om 22:14
Misschien eens testen met mail naar een ander dan je eigen mailadres sturen? In mijn mail krijg ik meestal automatisch een voor en achternaam van iemand te zien 'Jannie Berendsen' <j.b.@gmail.com> ofzoiets. Als dat niet zo is kan ik het zelf instellen <j.b.@gmail.com> = voornaam: Jannie. Achternaam: Berendsen. Als Jannie vervolgens haar displaynaam aanpast denk ik dat ik 'm nogsteeds ontvang als van Jannie Berendsen?
dinsdag 31 mei 2011 om 22:20
woensdag 1 juni 2011 om 19:21
Neen, nog niet gelukt, maar eerlijk... ik heb gisteravond van nijd nèt dat ene glaasje teveel achter over geslagen. De rest is waas (gelukkig).
Ik ga vanavond jullie tips maar weer eens één voor één nalopen. En ja, ik hou jullie op de hoogte!
(mocht het lukken, dan trakteer ik uiteraard op taart... met wijn/bier/zelfsunmixje...)
Ik ga vanavond jullie tips maar weer eens één voor één nalopen. En ja, ik hou jullie op de hoogte!
(mocht het lukken, dan trakteer ik uiteraard op taart... met wijn/bier/zelfsunmixje...)
woensdag 1 juni 2011 om 19:22
quote:aaaanne schreef op 31 mei 2011 @ 22:20:
Ah, ik denk dat ik m heb:
- ga naar rechtsboven aan 'account settings', niet dat wieltje maar het menu links er naast.
- Links onder 'profile' --> ' edit your personal info'
- daaronder aanpassen
(sorry ik ga het niet testen, dadelijk heb ik ook een tweeletterig profiel)Zou ik ook niet doen hoor!
Ah, ik denk dat ik m heb:
- ga naar rechtsboven aan 'account settings', niet dat wieltje maar het menu links er naast.
- Links onder 'profile' --> ' edit your personal info'
- daaronder aanpassen
(sorry ik ga het niet testen, dadelijk heb ik ook een tweeletterig profiel)Zou ik ook niet doen hoor!